معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی یک میلیارد تهیدست

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی یک میلیارد تهیدست
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی یک میلیارد تهیدست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی یک میلیارد تهیدست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی یک میلیارد تهیدست

پل کالیر در خلاصه کتاب صوتی یک میلیارد تهیدست با استناد به آمار و ارقامی مستند و دقیق، نشان می‌دهد که اقتصاد متکی به نفت در درازمدت تبعاتی جز فقر گسترده نخواهد داشت. لازم به ذکر است که اثر حاضر ذیل مجموعه سخنرانی‌های تدتاک به انتشار رسیده است.

درباره خلاصه کتاب صوتی یک میلیارد تهیدست:

پل کالیر در کتاب تحسین‌شده‌ی یک میلیارد تهی‌دست (The Bottom Billion) نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین چالش پیش روی جامعه‌ی جهانی در قرن حاضر، وضعیت بغرنج پنجاه کشور فقیر و جامانده از توسعه‌ای است که مسکن حدود یک میلیارد انسان فقیر به شمار می‌روند. به باور او، تا فرصت هست باید فکری به حال این کشورها کرد و دولت‌های آنان را به هر طریق که ممکن است به اتخاذ تدابیری فوری در راستای حرکت در مسیر رشد اقتصادی وادار ساخت.

بحث پل کالیر خصوصاً آنجا جالب توجه می‌شود که به تأثیر مخرب نفت در اقتصاد کشورهای صادرکننده‌ی آن می‌پردازد؛ او با اتکا به داده‌های آماری قابل توجهی که در این زمینه وجود دارد، به خوبی نشان می‌دهد که صدور نفت اگرچه در کوتاه‌مدت ممکن است به رشد اقتصادی منتهی شود، در درازمدت هیچ نتیجه‌ای جز فلج نمودن اقتصاد کشور در سطح کلان نخواهد داشت.

درباره‌ی اثر حاضر ذکر نکته‌ای ضروری‌ست، و آن اینکه نسخه‌ی صوتی‌ای که هم‌اینک در دست دارید، در واقع ترجمه‌ی یکی از سخنرانی‌های تد از کالیر است که در آن چکیده‌ای از محتوای کتاب «یک میلیارد تهی‌دستِ» خود ارائه داده است. بنابراین، این خلاصه کتاب صوتی، متفاوت است با کتاب تحسین شده و جایزه برده «یک میلیارد تهی‌دست».

خلاصه کتاب صوتی یک میلیارد تهیدست مناسب چه کسانی است؟

پژوهشگران حوزه‌ی اقتصاد سیاسی مخاطبین اصلی این کتابند.

با پل کالیر بیشتر آشنا شویم:

او اقتصاددان برجسته‌ی بریتانیایی و متولد سال 1942 است. پل کالیر (Paul Collier) که به برخورداری از لقب سِر (Sir) مفتخر است، بیش از همه به دلیل تحقیقاتش در رابطه با روشن ساختن شروط لازم برای توسعه‌ی اقتصادی شناخته می‌شود. او هم‌اکنون در مدرسه‌ی دولتی Blavatnik مشغول تدریس است. از وی کتاب‌هایی نیز به انتشار رسیده، که از جمله‌ی آنها می‌توان به دو اثر برجسته و مهم اشاره کرد: «یک میلیارد تهی‌دست»، «سیاره‌ی غارت‌شده».

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی یک میلیارد تهیدست می‌شنویم:

کجای کار به خطا می‌ره؟ اصطلاح «نفرین منابع» که معنیش از اسمش مشخصه، چرا وجود داره؟ من دوباره بررسی کردم و باز هم معلوم شد که موضوع حیاتی، سطح اداره‌ی دولت و سطح اقدامات اقتصادی اولیه‌ی دولت تو زمانیه که افزایش منابع اتفاق می‌افته. درواقع اگه دولت کارآمدی داشته باشین این افزایش ناگهانی قیمت اصلاً اتفاق نمی‌افته.

تو کوتاه‌مدت رشد می‌کنین و تو بلندمدت هم رشد می‌کنین. چه بسا بیشتر. مثل نروژ که ثروتمندترین کشور اروپاست. مثل استرالیا، مثل کانادا. نفرین منابع فقط مختص کشورهاییه که سطح اقدامات دولت‌هاشون پایین‌تر از سطح مورد انتظاره. با وجود این همچنان تو کوتاه‌مدت رشد می‌کنن. می‌تونیم وضعیتِ قبلیِ یک میلیارد تهی‌دست رو تصور کنیم. بالاترین نرخ رشدی که داشتن. سؤال اینه که وضعیت کوتاه‌مدت ادامه پیدا می‌کنه؟ با وجود عملکرد ضعیف دولت‌ها تو چهل سال گذشته می‌بینیم که اینطور نبوده. کشورهایی مثل نیجریه که اگر نفت نداشتن وضعیتشون بهتر از الان بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
قسمت یک
6 دقیقه
قسمت دو
7 دقیقه
قسمت سه
7 دقیقه
قسمت چهار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی یک میلیارد تهیدست
نویسنده
راویرضا خاکی زمانی
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی یک میلیارد تهیدست

Morteza Nasiri
۱۴۰۲/۷/۲۷
در این کتاب کشورهایی که اقتصاد آن‌ها مبتنی بر درآمد نفت بوده را در آینده‌ای نه چندان دور کشورهای فقیر یا تهی دست خوانده، اگر علاقه به اقتصاد کلان دارید و تحلیلگر اقتصادی هستید، گوش کردن به این کتاب رو از دست ندید که بازنده خواهید بود.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی یک میلیارد تهیدست

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی یک میلیارد تهیدست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.