معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی تحقق فرضیات در اقتصاد

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی تحقق فرضیات در اقتصاد
قیمت:
۲۶,۷۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تحقق فرضیات در اقتصاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تحقق فرضیات در اقتصاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی تحقق فرضیات در اقتصاد

موریس آلتمن در خلاصه کتاب صوتی تحقق فرضیات در اقتصاد به نقش پررنگ فرضیات واقع‌گرایانه در شکل‌گیری مدل‌های اقتصادی پرداخته و سعی دارد دیدگاه اقتصاددانان سنتی و اقتصاددانان رفتاری را در‌ این زمینه مورد بررسی قرار دهد. در این کتاب با اهمیت فرضیات در تحلیل اقتصاددانان گوناگون آشنا می‌شوید.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی تحقق فرضیات در اقتصاد

اقتصاد رفتاری به تحلیل‌گران اقتصاد نشان می‌دهد عوامل روان‌شناختی و اجتماعی چطور می‌توانند بر انتخاب‌های مالی هریک از ما تأثیر بگذارند. در خلاصه کتاب صوتی تحقق فرضیات در اقتصاد، نوشته‌ی موریس آلتمن (Morris Altman)، ضمن بیان دیدگاه‌های اقتصاددانان سنتی و مدرن، به موضوعات مهمی چون مدل‌های اقتصادی، دخالت‌دادن واقعیت در تحلیل‌های اقتصادی، تعریف عقلانیت و اهمیت فرضیات در تحلیل اقتصاددانان پرداخته خواهد شد.

از تفاوت‌های مهم اقتصاد رفتاری با اقتصاد متعارف و سنتی، موضوع واقع‌گرایی فرضیات است که اقتصاددانان رفتاری به آن اهمیت زیادی می‌دهند. به بیان دیگر آن‌ها به واقع‌گرایانه‌بودن فرضیات روان‌شناختی، جامعه‌شناختی و کارکرد آن‌ها در توضیح رفتارهای اقتصادی توجه دارند.

در این نوع اقتصاد، ساخت مدل‌های اقتصادی به کمک فرضیات واقع‌گرا ضمن این‌که به تحلیل مناسب پدیده‌ها کمک می‌کند، درک انتخاب‌های افراد را نیز آسان می‌نماید. انتخاب‌ها و تصمیماتی که می‌توانند سبب شوند افراد عملکرد اقتصادی ضعیف یا پرقدرتی داشته باشند. درحالی که فرضیات اقتصاد متعارف یا سنتی واقع‌گرا نیستند و در این اقتصاد عوامل روان‌شناختی، جامعه‌شناختی و... اهمیت چندانی ندارند؛ چرا که اقتصاد سنتی متغیرهای غیر اقتصادی را در تحلیل‌های خود در نظر نمی‌گیرد و تنها به پدیده‌های اقتصادی محض می‌پردازد.

درنهایت در این خلاصه کتاب صوتی به موضوعاتی چون اهمیت فرضیات واقع‌گرا، رفتارهای اقتصادی مدرن، سیاست‌های عمومی جامعه و... پرداخته خواهد شد و تفاوت میان دیدگاه‌های مختلف اقتصادی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

خلاصه کتاب صوتی تحقق فرضیات در اقتصاد ترجمه‌ی محسن رنانی است که از سوی انتشارات آوند دانش منتشر شده و نشر صوتی نوار آن را با صدای حامد خدادادی در دسترس علاقه‌مندان به حوزه‌های اقتصاد، مدیریت و روان‌شناسی قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های دامیز

مجموعه کتاب‌های دامیز (For Dummies) آثاری خوش‌خوان، ساده و روان در حیطه‌های گوناگون هستند. این مجموعه آثار نخستین‌بار در اواخر دهه‌ی بیستم به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با مباحث مربوط به کامپیوتر روانه‌ی بازار نشر شدند؛ اما امروزه مجموعه کتاب‌های دامیز طیف گسترده‌ای از موضوعات را در بر می‌گیرند: از خودسازی و موفقیت فردی گرفته، تا ایجاد کسب‌وکار تازه، مذهب و بهبود تغذیه.

تاکنون بیش از دو هزار عنوان از این مجموعه در سرتاسر دنیا ترجمه شده و به انتشار رسیده است. در ایران نیز نشرهای گوناگونی به ترجمه‌ی سری کتاب‌های دامیز اقدام کرده‌اند. از انتشارات نسل نواندیش گرفته تا انتشارات آوند دانش. گفتنی است نسخه‌ی صوتی و متنی بسیاری از این عناوین در سایت کتابراه موجود است.

بد نیست بدانید کلمه‌ دامیز (Dummies) در زبان انگلیسی به معنای خنگ‌هاست و در زبان فارسی این مجموعه «به زبان آدمیزاد» نیز شهرت دارد.

خلاصه کتاب صوتی تحقق فرضیات در اقتصاد مناسب چه کسانی است؟

تحلیلگران اقتصادی و سایر علاقمندان به مباحث میان‌رشته‌ای اقتصاد می‌توانند از یافته‌های موریس آلتمن در بررسی پدیده‌های اقتصادی گوناگون استفاده کنند.

با موریس آلتمن بیشتر آشنا شویم

موریس آلتمن استاد رشته‌ی اقتصاد رفتاری در دانشگاه ویکتوریا ولینگتون کشور نیوزیلند است. همچنین او در گذشته رئیس انجمن پیشرفت اقتصاد رفتاری بوده و امروزه به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره‌ی این انجمن فعالیت می‌کند.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی تحقق فرضیات در اقتصاد می‌شنویم

اقتصاد متعارف در اغلب موارد نه‌تنها فرضیات ساده‌کننده‌ی اشتباهی در خصوص اولویت‌ها دارد، بلکه استدلال می‌کند که مهم نیست افراد چگونه به این اولویت‌ها دست می‌یابند؛ نکته‌ی حائز اهمیت این است که این فرضیات پیش‌بینی‌هایی عالی داشته باشند. اقتصاد رفتاری با قدرت اضافه می‌کند که تبیین مسئله‌ی بسیار مهمی‌ست. بنابراین پیش‌بینی بدون تبیین چندان مفید نیست، اما درک این‌که چطور اولویت‌های افراد تکامل یافته‌اند تا آن چیزی باشند که هستند به اقتصاددانان کمک می‌کند تا به درک درستی از عوامل تعیین‌کننده‌ی اولویت‌ها و عوامل تغییردهنده‌ی این اولویت‌ها برسند.

این اطلاعات همچنین می‌تواند به اقتصاددانان کمک کند تا دریابند چرا در اغلب موارد اولویت‌ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است و چرا این اولویت‌ها می‌توانند تغییر کنند. ممکن است اولویت‌های شما در ابتدا با اولویت‌های همسرتان متفاوت باشد و این امر احتمالاً بر انتخاب‌های شما اثر می‌گذارد، اما با گذشت زمان هم اولویت‌های شما و هم اولویت‌های همسرتان ممکن است تغییر کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
78 دقیقه
تحقق فرضیات در اقتصاد
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی تحقق فرضیات در اقتصاد
نویسنده
مترجممحسن رنانی
راویحامد خدادادی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی تحقق فرضیات در اقتصاد

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی تحقق فرضیات در اقتصاد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.