معرفی و دانلود خلاصه کتاب لورنا دون

عکس جلد خلاصه کتاب لورنا دون
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب لورنا دون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب لورنا دون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب لورنا دون

داستانی که عشق و نفرت را رویاروی هم قرار می‌دهد. ریچارد دادریچ بلکمور در خلاصه کتاب لورنا دون ماجرای پسر جوانی را برایتان روایت می‌کند که به جای انتقام از قاتلان پدرش، راه عشق را انتخاب می‌کند؛ عشقی پرشور که به جنگ خشونت‌های اجتماعی می‌رود. گفتنی‌ست این رمان کلاسیک از برجسته‌ترین آثار ادبی انگلیس است.

درباره‌ی خلاصه کتاب لورنا دون

«جان رید» جوانک کشاورزی است که در کودکی پدر خود را از دست داده. اگرچه قاتلان پدرش را به‌خوبی می‌شناسد اما توان مقابله با آن‌ها را ندارد. خانواده‌ی «دون‌ها» افراد قانون‌شکنی هستند که تنها نامشان برای ترساندن اهالی «اِکسمور» کفایت می‌کند. البته نام این خانواده‌ برای جان تنها یادآور شرارت‌های ایشان نیست. «لورنا» فرزند کوچک این خانواده است که جان از سال‌ها پیش به او علاقمند شده و آرزویی جز ازدواج با او ندارد. ریچارد دادریچ بلکمور (Richard Doddridge Blackmore) در خلاصه کتاب لورنا دون (Lorna Doone) صحنه‌ای از نبرد عشق و سنت‌های اجتماعی را به شما نشان می‌دهد.

لحن عاطفی و ریتم تند وقایع این اثر را به یکی از احساسی‌ترین و هیجان‌انگیزترین رمان‌های کلاسیک تبدیل کرده است. ریچارد دادریچ بلکمور با نگارش این داستان قصد داشته تا گوشه‌ای از آشفتگی اجتماعی انگلستان را در قرن هفدهم به تصویر بکشد. جامعه‌ای هنجارشکن که تمام قوانین را زیر پا می‌گذارد اما نسبت به سنت‌های پوسیده و فاصله‌ی طبقاتی مردم همچنان مطیع است.

رمان لورنا دون از زمان نخستین انتشار آن در سال 1869 تاکنون توانسته بسیاری از طرفداران رمان‌های رمانتیک و عاشقانه را به خود جذب کند. ماجرای عشقی که با فانتزی‌های دوران کودکی آغاز شده اما هرگز با گذر زمان از شور و حرارت آن کم نمی‌شود؛ تا جایی که جان و لورنا برای ازدواج با یکدیگر از سد سنت‌های خانوادگی عبور می‌کنند.

اگر مشتاق خواندن این داستان هستید اما فرصت کافی برای مطالعه‌ی آن ندارید، خواندن خلاصه کتاب لورنا دون را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این اثر یکی از چکیده‌های پنجاه رمان‌ کلاسیک است که کلاید نهرنز گزینش و گردآوری آن‌ها را به عهده داشته. این خلاصه کتاب را با برگردان مریم قنبری، از سوی انتشارات نوژین می‌خوانید.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های نوولا

برای اینکه با طیف متنوعی از شاهکارهای ادبی آشنا شوید، سری کتاب‌های نوولا بهترین گزینه است. هر یک از کتاب‌های این مجموعه یکی از رمان‌های مشهور را به صورت خلاصه در اختیارتان قرار می‌دهند. کتاب‌خوان‌هایی که فرصت زیادی برای مطالعه ندارند، می‌توانند با مراجعه به این کتاب‌ها، به کلیت داستان‌ها و رمان‌های برتر تاریخ پی‌ ببرند. کافی است نگاهی به برخی عناوین مجموعه کتاب‌های نوولا بیندازید. «کشیش ویکفیلد»، «لورنا دون»، «بلندی‌های بادگیر»، «دکتر جکیل و آقای هاید» و... برخی از آثار درخشان این سری کتاب‌ها هستند. انتشارات نوژین چاپ این مجموعه را به عهده داشته است.

اقتباس سینمایی از کتاب لورنا دون

از سال 1912 تاکنون، پنج فیلم سینمایی، یک سریال تلویزیونی و یک مینی سریال براساس کتاب لورنا دون با همین عنوان تولید شده است. به‌عنوان نمونه می‌توان به مینی سریال تلویزیونی عاشقانه‌ای اشاره کرد که از 24 تا 26 دسامبر سال 2000 در بریتانیا و در 11 مارس 2001 در ایالات متحده پخش شد. این فیلم توانست برنده‌ی جایزه‌ی تلویزیونی انجمن سلطنتی برای بهترین جلوه‌های بصری شود. «مایک بارکر» کارگردانی این فیلم را به عهده داشته و «آملیا وارنر»، «ریچارد کویل» و «آیدان گیلن» در آن به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه کتاب لورنا دون برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک، به‌ویژه داستان‌های رمانتیک انگلیسی، خواندن خلاصه کتاب لورنا دون را هرگز از دست ندهند. اثر حاضر شما را با یکی از داستان‌های ماندگار عاشقانه آشنا می‌کند.

در بخشی از خلاصه کتاب لورنا دون می‌خوانیم

جان که پشت درختی پنهان شده بود، یکی از افراد دون را دید که کودکی با موهای مشکی را سوار بر اسبش کرده و با خود می‌برد. وقتی به خانه رسیدند، جان پدرش را ندید، ابتدا فکر کرد که پدرش مهمان دارد اما با دیدن مادر و خواهرانش که یکدیگر را در آغوش گرفته بودند و گریه می‌کردند فهمید که پدرش مرده است. یکی از افراد دون پدرش را کشته بود. خانواده دون، خانواده‌ای دزد و قانون شکن بودند که در دره دون زندگی می‌کردند و همه خانواده‌های آن ناحیه از آن‌ها می‌ترسیدند.

سال‌ها پیش رییس قبیله دون، آقای اِنزور دون به دلیل کشتن یکی از ملاکان که به او خیانت کرد و باعث شد تمام اموالش را از دست بدهد، در دادگاه محکوم شد و دادگاه او را یک قانون شکن نامید. آقای دون تمام دوستانش را از دست داد و به دنبال مکانی بکر و دور افتاده گشت تا در آنجا زندگی کند و کسی او را نشناسد. بعد از جست‌وجوی بسیار به اِکسمور رسید، جایی که خانواده رید زندگی می‌کردند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب لورنا دون
نویسنده،
مترجممریم قنبری
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات38
زبانفارسی
شابک978-622-287-023-2
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب لورنا دون

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب لورنا دون

برای دریافت خلاصه کتاب لورنا دون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.