معرفی و دانلود خلاصه کتاب کنیلورت

عکس جلد خلاصه کتاب کنیلورت
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب کنیلورت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب کنیلورت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب کنیلورت

با خلاصه کتاب کنیلورت، اثر سر والتر اسکات، مطالعه‌ی داستان‌های کلاسیک را به شیوه‌ای تازه تجربه کنید. «ارل لستر» مرد جوان داستان از موهبت ویژه‌ی ملکه الیزابت اول بهره می‌برد، بااین‌حال ملکه از ازدواج پنهانی لستر خبر ندارد. مرد داستان با خود می‌اندیشد که اطلاع ملکه از این ازدواج ممکن است به‌ ضرر او تمام شود پس با قدرت بیشتر به این مخفی‌کاری ادامه‌ می‌دهد؛ او خبر ندارد که این پنهان‌کاری چه حوادث و اتفاقات عجیبی برای همه در پیش خواهد داشت!

درباره‌‌ی خلاصه کتاب کنیلورت

کتابچه‌ها‌ی داستانی و رمان‌های چکیده‌‌، تجربه‌‌هایی کوتاه و شیرین برای آشنایی بیشتر با آثار فاخر و برتر ادبیات هستند. این آثار که طرفداران زیادی هم در سراسر دنیا دارند، فرصت رویارویی با ادبیات گذشتگان را بیش از هرزمانی برای مخاطب امروز فراهم کرده‌اند. خلاصه کتاب کنیلورت (Kenilworth) یکی از همین کتابچه‌هاست، که عصاره‌ی موجز و کاملی از رمان نویسنده‌ی نام‌دار ادبیات بریتانیا یعنی سر والتر اسکات (Sir Walter Scott) را پیش چشم شما قرار خواهد داد. اثری که با ورق زدن آن، در هرجا و در هرساعتی از روز، به‌یک‌باره خود را در میان سال‌های قرن شانزدهم میلادی و دوران فرمان‌روایی الیزابت اول پیدا خواهید کرد!

داستان کنیلورت، داستان کشاکش و جدال همیشگی عشق و شهوت است. «ارل لستر» مرد جوان و شخصیت اصلی داستان، عاشقانه همسر جوان خود یعنی «امی رابسرت» را دوست‌ می‌دارد. با‌این‌حال، او ترجیح می‌دهد تا این ازدواج را از چشم دیگران، به‌خصوص افراد دربار ملکه دور نگه دارد، چرا که او به علاقه‌ی ملکه نسبت به خود آگاهی دارد و هیچ نمی‌خواهد با فاش شدن ازدواجش محبوبیت و موقعیت خود را به‌خطر بیاندازد. لستر همسر جوان خود را در عمارتی مخفی می‌برد و به ملازم خبیث خود یعنی «وارنی» می‌سپارد. اما در این بین پای رقیبی دیگر به ماجرا باز می‌شود. این رقیب که از دل‌باختگان قدیمی امی است به حضور او در عمارت شک می‌کند و می‌خواهد سر از این ماجرای مشکوک دربیاورد.

این رمان اولین‌بار در سال 1821 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن با تلاش نشر نوژین و ترجمه‌ی خوب مریم صدوقی به دست علاقه‌مندان رسید.

درباره‌ی مجموعه‌ی نوولا

مجموعه‌ی«نوولا» یا «چکیده پنجاه رمان کلاسیک» (Fifty classic novel summaries: an aid to the pleasure of reading the classics) یک مجموعه‌‌ی خلاصه ادبیات داستانی است که با همت نشر نوژین، گزیده‌ای از شاهکار‌های ادبی جهان را در قالب «چکیده رمان» و «کتابچه» به دست مخاطب فارسی‌زبان می‌رساند. این مجموعه‌ی منحصر‌به‌فرد، که توسط کلاید نرنز (Clyde Nehrenz) به تلخیص درآمده، راه آشنایی با جهان شیرین ادبیات داستانی دنیا را به‌آسانی و درکم‌ترین زمان بر هر مخاطبی باز خواهد کرد و گنجینه‌ای از ادبیات کلاسیک و معاصر را به روی آنان خواهد گشود. مجموعه‌ کتاب‌های نوولا همچنین فرصت مناسبی‌ست تا اوقات فراغت یا زمان‌های بدون استفاده‌ی روز خود را به اوقاتی خوش و مفید برای کتاب‌خوانی تبدیل کنیم. نکته‌ی طلایی در مجموعه کتاب‌های نوولا، آن است که در کنار حجم کم، زبان اصلی نویسنده و ارزش داستانی و ادبی اثر به‌خوبی حفظ شده و در نهایت، عصاره‌ای گوارا از فضای داستان به دست مخاطب داده خواهد شد. «آلیس در سرزمین عجایب»، «طوفان»، «فنشاو» و «بلندی‌های بادگیر» نمونه‌ای از کتاب‌های این مجموعه‌ی چند‌ده‌جلدی هستند.

اقتباس‌ها از کتاب کنیلورت

کتاب کنیلورت تاکنون منبع الهام و اقتباس آثار نمایشی و تئاترهای زیادی در سراسر جهان بوده. همچنین یک سریال شش قسمتی براساس داستان همین کتاب توسط شبکه بی‌بی‌سی و در سال 1957 به تولید رسیده و آهنگ Festen på Kenilworth اثر کریستوف «ارنست فردریش ویسه» نیز با الهام از همین رمان ساخته شده.

کتاب کنیلورت برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به خواندن داستان‌های عاشقانه و آشنایی با مکتب رمانتیسیزم در ادبیات اروپا، حتما از مطالعه‌ی این خلاصه رمان لذت خواهند برد.

در بخشی از خلاصه کتاب کنیلورت می‌خوانیم

مایکل لمبورن با ظاهری آراسته و لباسی مرتب وارد کافه بلک بر شد. مالک کافه، جایلز گازلین، و دیگر افراد محلی که در کافه بودند با دیدن مایکل یکه خوردند، باورشان نمی‌شد که او همان پسر شروری است که هجده سال پیش آنجا را ترک کرده بود؛ همه از دیدنش تعجب کردند. جایلز با خاطرات تلخی که از مایکل داشت نمی‌خواست قبول کند که خواهرزاده‌اش دوباره بازگشته، با ناباوری به او گفت:" اگر تو همان مایکل لمبورن هستی باید هنوز نشان داغی بر شانه چپ تو باشد، همان نشانی که به خاطر دزدی از منزل اشراف‌زاده‌ای بر روی شانه‌ات گذاشتند."

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب کنیلورت
نویسنده،
مترجممریم صدوقی
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات43
زبانفارسی
شابک978-622-287-018-8
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب کنیلورت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب کنیلورت

برای دریافت خلاصه کتاب کنیلورت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.