معرفی و دانلود کتاب زندگی بی‌دغدغه آمریکایی

عکس جلد کتاب زندگی بی‌دغدغه آمریکایی
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی بی‌دغدغه آمریکایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی بی‌دغدغه آمریکایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی بی‌دغدغه آمریکایی

کتاب زندگی بی‌دغدغه آمریکایی به قلم فیلیپ راث، که در سال 1998 موفق به کسب جایزه ادبی پولیتزر شده، داستان یک نویسنده را به تصویر می‌کشد که به روایت زندگی قهرمانِ دوران نوجوانی‌اش می‌پردازد.

این کتاب داستان یک خانواده‌ی یهودی را به تصویر می‌کشد که به آمریکا مهاجرت کرده و در آنجا تشکیل خانواده داده‌اند. پسر بزرگ این خانواده که سوئید نام دارد، ورزشکار نیز هست، در محله‌شان به شخصیت افسانه‌ای و بی‌نظیرش معروف است و همگان خصوصا دختران شیفته‌ی او و توانایی‌های مثال زدنی او هستند.

داستان کتاب زندگی بی‌دغدغه‌ی آمریکایی (American pastoral) توسط یکی از هم‌محله‌ای‌های سوئید روایت شده و داستان زندگی وی را به تصویر می‌کشد، که در چندین رشته ورزشی از جمله فوتبال توانایی بسیاری دارد و میان نوجوانان محله ویکوآییک شهرت بسیاری پیدا کرده است. این پسر علاوه بر ورزش علاقه‌ی زیادی به ارتش نیز دارد. سوئید سعی دارد تا از دستاوردها، زندگی و همچنین خانواده‌اش به هر سختی که شده محافظت کند.

در ادامه داستان، نامزدی سوئید با دختری که اهل کارولینای جنوبی است، به هم می‌خورد و بعد از گذشت چند سال با ملکه پیشین زیبایی نیوجرسی ملاقات کرده و پس از مدتی با او ازدواج می‌کند. سوئید پس از فارغ‌التحصیلی، مدیریت کارخانه دستکش‌سازی پدرش را بر عهده می‌گیرد و موفقیت‌های بسیاری را در این حوزه نصیب خود می‌کند اما در اواسط داستان اتفاقات وحشتناکی که برای او رخ داده است روایت می‌شود.

فیلیپ راث (Philip Roth) تا به امروز جوایز مطرح زیادی را از آن خود کرده است، جوایزی همچون: جایزه ملی منتقدان آمریکا، جایزه ملی کتاب آمریکا، جایزه پن فاکنر، جایزه فرانس کافکا، جایزه من بوکر، جایزه پولیتزر 1998 و...

از دیگر آثار فیلیپ راث می‌توان به خداحافظ کِلامبس (1959)، وقتی ‌او خوب ‌بود (1967)، زندگی ‌من به عنوان یک مرد (1974)، نویسنده‌ی پشت پرده (1979)، زوکرمن رها شده (1981)، درس کالبدشناسی (1983)، زندگی بی‌دغدغه‌ی آمریکایی (1997)، من با یک کمونیست ازدواج کردم (1998) و... اشاره کرد.

بسیاری از آثار فیلیپ راث در هالیوود به فیلم سینمایی تبدیل شده. آخرین اثر وی که به فیلم تبدیل شد همین کتاب زندگی بی‌دغدغه آمریکایی است که جوایز متعددی را نیز از آن خود کرده است. نقش اول مرد فیلم این کتاب که به کارگردانی «ایوان مک‌گرگور» در اکتبر سال 2016 بر روی پرده رفت، را مک‌گرگور و نقش اول زن را جنیفر کانلی بازی می‌کنند.

نکوداشت‌های کتاب زندگی بی‌دغدغه آمریکایی:

- خیره کننده... رمانی تأثیرگذار و هوشمندانه... درخشان. (Boston Globe)
- یکی از قدرتمندترین رمان‌های راث... یک اثر هنری به شدت تأثیرگذار. (New York Times)
- صفحات زندگی بی دغدغه آمریکایی، صدای چرخ دنده‌های ذهنی برتر، هنگام کار را به گوش می‌رسانند. (San Francisco Chronicle)

لیست افتخارات کتاب زندگی بی‌دغدغه‌ی آمریکایی:

- برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر
- جزء «100 رمان برتر بی‌سابقه»‌‌ی تایم
- مقام دوم در مسابقه‌ی «بهترین اثر داستان آمریکایی در 25 سال اخیر کدام است؟»

در بخشی از کتاب زندگی بی‌دغدغه‌ی آمریکایی می‌خوانیم:

در حالی که با جوی روی آن موسیقی از مد افتاده به آرامی حرکت می‌کردیم، با جدیت تمام، فی‌المجلس، برای خود تلاش کردم سر دربیاورم دقیقاً چه چیزی چنین سرنوشتی را که همانند آن وجود ندارد برای سه ‌ورزشکار ویکوآییک معروف رقم زده است درست زمانی که این موسیقی و ترغیب پرشور و گداز آن دقیقاً مناسب بود، زمانی که سوئید، محله‌ی او، شهرش و کشورش در عصر طلایی پربار خود بودند که در اوج اعتماد به نفس، با هر توهم زاده شده از امید زیاد شده بود.

باری دیگر با جوی هلپرن در آغوش من به آرامی گریه می‌کردیم تا آهنگ پاپ قدیمی را که به همه‌ی ما شصت‌ساله‌ها توصیه می‌شد گوش دهیم، «به رویا بپرداز... و شاید رویاهایت تحقق یابند، » سوئید را بالای سکو بردم. آن شب در وینسنت، به هزاران دلیل بسیار خوب و متفاوت، نمی‌توانست خود را راضی کند تا از من چنین چیزی بخواهد. تا جایی که می‌دانم او قصد نداشت از من چنین چیزی بخواهد. اینکه به آن جا آمده بود اصلاً به این دلیل نبود که از من بخواهد داستانش را بنویسم. شاید تنها دلیلی که آن جا بودم همان بود.

بسکتبال هرگز این‌گونه نبوده است.

وقتی یک پسربچه بودم، همانند صدها پسر دیگر، برجسته‌ترین خیال‌بافی را در من القا کرده بود که شخصی دیگر باشم. اما این آرزو که مایه‌ی افتخار کسی دیگر باشی، چه پسربچه باشی یا چه مرد، یک کارنشدنی نیست، اگر شما نویسنده نیستید به دلایل روانشناسی و اگر نویسنده هستید به دلایل زیبایی‌شناختی این موضوع غیرقابل دفاع می‌باشد. در آغوش گرفتن قهرمانت در ویرانی او، هرچند، اجازه دهی زندگی قهرمانت در زمان تو رخ دهد زمانی که همه‌ چیز سعی دارد او را تحلیل برد، تصور خود در بخت بد او و خود را در استیلای مهارنشدنی او درگیر نکنی، زمانی که او نقطه‌ی ثابت ستایش تو، اما در سردرگمی سقوط غم‌انگیز خود است؛ خوب، این چیزی است که ارزش فکر کردن دارد.

فهرست مطالب کتاب

زندگینامه‌ی نویسنده
پیشگفتار مترجم
بخش اول: بهشت به یاد مانده
یک
دو
سه
بخش دوم: پاییز
چهار
پنج
شش
بخش سوم: بهشت گمشده
هفت
هشت
نُه
پسگفتار مترجم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی بی‌دغدغه آمریکایی
نویسنده
مترجمسالومه خدابخشی
ناشر چاپیانتشارات ماهابه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات630
زبانفارسی
شابک978-600-5205-99-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب زندگی بی‌دغدغه آمریکایی

برای دریافت کتاب زندگی بی‌دغدغه آمریکایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.