معرفی و دانلود کتاب اعلامیه استقلال آمریکا

عکس جلد کتاب اعلامیه استقلال آمریکا
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اعلامیه استقلال آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اعلامیه استقلال آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اعلامیه استقلال آمریکا

دان ناردو، مورخ آمریکایی، در کتاب اعلامیه استقلال آمریکا یکی از مهم‌ترین اسناد تاریخ این کشور را بررسی کرده است. او در این کتاب مختصر و مفید توضیح می‌دهد که چه وقایعی جرقه‌ی استقلال آمریکا از بریتانیا را زدند، اعلامیه‌ی استقلال چگونه و در چه شرایطی نوشته و تصویب شد و میراث این سند برای دیگر کشورها چه بود.

درباره کتاب اعلامیه استقلال آمریکا

چهارم ژوئیه در کشور آمریکا روز مهمی است. اما چرا مردم در این روز جشن می‌گیرند و آتش‌بازی راه می‌اندازند؟ درست در چهارم ژوئیه‌ی 1776، اعلامیه‌ی استقلال آمریکا از بریتانیا به تصویب رسید؛ اما آن‌زمان هیچ جشنی در کار نبود و حتی کنگره در تصویب این اعلامیه چند روز تأخیر داشت. این سند مهم در تاریخ بشریت، باعث شد که بسیاری از مردم به حقوق خود آگاه شوند و به فکر حکومتی بیفتند که در آن ارزش‌های انسانی در اولویت گذاشته می‌شود. دان ناردو (Don Nardo) در کتاب اعلامیه استقلال آمریکا (The Declaration of Independence)، از سیر تا پیاز تاریخچه‌ی این سند مهم تاریخی را تعریف می‌کند.

بعضی از افراد فکر می‌کنند که اعلامیه‌ی استقلال ظرف چند روز یا نهایتاً چند هفته نوشته شد؛ اما از داستان‌های پشت پرده‌ی این سند بی‌خبرند. برخی نیز فکر می‌کنند توماس جفرسون خودجوش این اعلامیه را به نگارش درآورد و در یک حرکت انقلابی، استقلال آمریکا از انگلیس را اعلام کرد. با مطالعه‌ی هر بخش از کتاب، بیشتر به حقیقت ماجرا پی خواهید برد. در فصل اول کتاب اعلامیه استقلال آمریکا، از مقدمات رخ دادن این واقعه‌ی تاریخی بیشتر آگاه می‌شوید. برای مثال شورش علیه قانون تمبر، واقعه‌ی چای و برگزاری اولین کنگره‌ی عمومی در فیلادلفیا، پیش از اعلام استقلال اتفاق افتادند. در کنگره‌ی تاریخی فیلادلفیا، از میان سیزده مستعمره یا مهاجرنشین آمریکا، دوازده مهاجرنشین نمایندگانی به کنگره فرستادند. این افراد قصد داشتند که راهی صلح‌جویانه برای حل مشکلات میان آمریکا و بریتانیا پیدا کنند. جفرسون یکی از این نمایندگان بود که در نوشته‌ای با نام «نگاهی اجمالی به حقوق آمریکای بریتانیا» پادشاه انگلیس را با نام مورد خطاب قرار داد و لحنی مبارزه‌جویانه داشت. بااین‌حال دان ناردو عقیده دارد که هیچ‌کدام از این اتفاقات آن‌قدر جدی نبودند که یک جنگ تمام‌عیار را رقم بزنند. اولین زمانی که اعلام استقلال برای مهاجرنشیان برجسته شد، زمانی بود که سربازان بریتانیایی به روی مردم عادی آتش گشودند.

معرفی و دانلود کتاب اعلامیه استقلال آمریکا

شبه‌نظامیان آمریکایی و سربازان انگلیس، در لکسینگتون و کنکورد با یکدیگر درگیر شدند. با وجود همه‌ی این مشکلات، باز هم اعضای کنگره از شاه جورج سوم درخواست داشتند که به شکایات آن‌ها رسیدگی کند و جنگ را به پایان برساند. وقتی به درخواست آن‌ها هیچ توجهی نشد، نمایندگان به این نتیجه رسیدند که استقلال از بریتانیا، تنها راه باقی‌مانده است. در فصل دوم کتاب اعلامیه استقلال آمریکا، اولین تلاش‌های نمایندگان را برای تصویب این سند می‌خوانید. نگارش آثاری چون «حس مشترک» و «قطعنامه‌ی لی» فرایند نوشتن اعلامیه‌ی استقلال را سرعت بخشید. جفرسون بین 12 تا 28 ژوئن، اعلامیه‌ی استقلال را نوشت. دان ناردو فصل سوم کتاب را به تفسیر متن اعلامیه و تلاش‌های جفرسون برای نوشتن آن اختصاص داده است.

متنی که جفرسون نوشت، بارها و بارها بازنگری شد و حتی در زمان تصویب در کنگره، تغییراتی عمده در آن‌ به وجود آمد. یکی از جالب‌ترین نکاتی که در فصل چهارم، بخش بازنگری و تصویب اعلامیه، مطرح می‌شود این است که جفرسون در پیش‌نویس اولیه، برده‌داری را از لحاظ اخلاقی نادرست دانسته بود. اما کنگره این بخش از اعلامیه‌ی استقلال را به‌طورکامل حذف کرد؛ زیرا برده‌داری آن‌قدر در فرهنگ آمریکا ریشه دوانده بود که نمی‌شد آن را مذموم دانست. مذاکرات حول اعلامیه‌ی استقلال سه روز به طور انجامید. می‌توانید شرح این مذاکرات را در فصل چهارم کتاب اعلامیه استقلال آمریکا بخوانید.

متن اعلامیه‌ی استقلال در سراسر آمریکا دست به دست شد؛ به‌طوری‌که افراد بسیاری در میدان‌های شهر جمع می‌شدند و به خوانش این سند مهم گوش فرا می‌سپرند. سرانجام جورج واشنگتن رهبری نیروهای آمریکایی را بر عهده گرفت و انقلاب آمریکا رسماً وارد مرحله‌ی عمل شد. بعد از جنگ‌های بسیار، استقلال آمریکا از بریتانیا رقم خورد و انقلاب آمریکا، به ثمر رسید. دان ناردو در فصل هفتم کتاب اعلامیه استقلال آمریکا به‌ سراغ تأثیر این سند بر دیگر نقاط جهان رفته است. در پیوست کتاب نیز می‌توانید می‌توانید گزیده‌هایی از اسناد اصلی مرتبط با اعلامیه‌ی استقلال را بخوانید.

انتشارات ققنوس این اثر را در مجموعه‌ی تاریخ جهان خود به انتشار رسانده است.

درباره‌ی مجموعه تاریخ جهان

مجموعه‌ی تاریخ جهان نام مجموعه‌ای 87 جلدی از انتشارات ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌‌ی World History به حساب می‌آید. دان ناردو، مایکل وی. آزکان، جیمز آ. کوریک و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزه‌ی تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعه‌ی تاریخ جهان یک دوره‌ی مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از: «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «امپراتوری مغول» و... . مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهره‌ی بسیار ببرند.

کتاب اعلامیه استقلال آمریکا برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به تاریخ آمریکا مخاطبان اصلی کتاب اعلامیه استقلال آمریکا هستند.

در بخشی از کتاب اعلامیه استقلال آمریکا می‌خوانیم

ستایشگران اعلامیه‌ی استقلال اغلب به مهارت جفرسون در بیان جوهره‌ی منزلت انسان و نظریه‌ی دموکراتیک با زبان و اصطلاحات ساده‌اى که براى هر کس در هر جا به راحتى قابل فهم باشد اشاره کرده‌اند. این اصطلاحات به شکل چندین عبارت اصیل و هیجان‌انگیز، به ویژه در ابتدا و انتهاى بندها، درآمدند که دقیقاً از پى هم مى‌آمدند، از جمله: «در گذار رخدادهاى انسانى»، «همه‌ی انسان‌ها برابر آفریده شده‌اند»، «حق زندگى، آزادى، و جستجوى خوشبختى»، «اختیارات به‌حق از رضایت حکومت‌شوندگان»، «حق مردم»، «نداى عدالت»، «آن‌ها را بازداریم، چنان که بقیه بشریت را باز مى‌داریم»، «رجوع به داورى عالى جهانیان»، «جان و مال و شرافت مقدسمان».

تاریخدان مریل دى. پیترسون در زندگینامه‌ی جفرسون خاطر نشان مى‌کند که در سندى که کم‌تر از 1500 واژه دارد، مؤلفش موفق شد یک جهان‌بینى، یک فلسفه سیاسى، و یک مرامنامه‌ی ملى را ارائه کند. «این پیروزى‌اى بود که آرمان آمریکا را فراتر از محدوداندیشى [ علایق محدود محلى]، فراتر از تاریخ نشاند و با آرمان بشریت یکى شد. فلسفه‌ی حقوق بشر در واژه‌هایى که الهام‌بخش عمل بود به نماد جاودانى دست یافت؛ عمل به اندیشه تبدیل شد و اندیشه به عمل.»

از بازنگرى‌هاى آدامز، یکى در بخشى رخ داد که شاه را متهم مى‌کرد که «مکرراً مجالس نمایندگى را منحل کرده است... . براى مدت زمانى طولانى از دستور انتخاب مجالس دیگر خوددارى کرده است.» آدامز عبارتِ «پس از انحلال آن‌ها» را به جلوى جمله‌ی دوم افزود.

فهرست مطالب کتاب

رویدادهاى مهم در تاریخ اعلامیه‌ی استقلال
پیشگفتار: مردى که اعلامیه را نوشت
1: سوء استفاده‌هاى بریتانیا از مهاجرنشین‌هاى آمریکایى‌اش
2: تصمیم به اعلام استقلال
3: جفرسون اعلامیه را مى‌نویسد
4: بازنگرى و تصویب اعلامیه
5: جنگ براى به اجرا درآوردن اعلامیه
6: اعلامیه الهام‌بخش گونه‌اى انقلاب گسترده‌تر مى‌شود
پیوست: اعلامیه‌ی استقلال
یادداشت‌ها
براى مطالعه‌ی بیش‌تر
آثار مرجع
دیگر آثار مرجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اعلامیه استقلال آمریکا
نویسنده
مترجممهدی حقیقت خواه
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-964-311-675-0
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اعلامیه استقلال آمریکا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اعلامیه استقلال آمریکا

برای دریافت کتاب اعلامیه استقلال آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.