معرفی و دانلود کتاب اوبونتو: داستانی انگیزشی از سنت آفریقا با موضوع کار گروهی و همکاری

عکس جلد کتاب اوبونتو: داستانی انگیزشی از سنت آفریقا با موضوع کار گروهی و همکاری
قیمت:
17500 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اوبونتو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اوبونتو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اوبونتو: داستانی انگیزشی از سنت آفریقا با موضوع کار گروهی و همکاری

باب نلسون و استفان سی. لاندین در کتاب اوبونتو، داستانی انگیزشی از سنت آفریقا با موضوع کار گروهی و همکاری را روایت می‌کنند. این سنت والا درباره‌ی نقش و اهمیت انسان بودن در ارتباطات فردی و گروهی صحبت می‌کند.

درباره کتاب اوبونتو

می‌توان گفت ما انسان‌ها در هر گوشه از جهان که زندگی کنیم، ارزش‌ها و خواسته‌های تقریبا مشابهی داریم. همه‌ی ما به دنبال احساس امنیت در زندگی هستیم، ارتباطات دوستانه را لذت‌بخش می‌دانیم، به فرزندانمان علاقه داریم، برای خانواده ارزش قائل‌ایم، به دنبال اهداف‌مان هستیم و دوست داریم در زندگی تاثیرگذار باشیم.

باب نلسون (Bob Nelson) و استفان سی. لاندین (Stephen C. Lundin) کتاب اوبونتو (Ubuntu) را با تصور رویایی زیبا تالیف کرده‌اند؛ رویای دنیایی که در آن انسان بودن ماهیتی انکارناپذیر است و مقایسه کردن کاری ناشایست محسوب می‌شود. جهانی که در آن کودکان کنار همدیگر به‌خوبی رشد می‌یابند تا به آرزوها و اهدافشان برسند، دنیایی که در آن «نوع‌دوستی» جایگاهی ارزشمند و عمیق دارد و تنها انسانیت برای داشتن رفتاری محترمانه کفایت می‌کند.

سازمان‌های بسیاری وجود دارند که سال‌هاست اعلام می‌کنند که «کارکنانشان گرانبهاترین دارایی‌شان هستند»، مطلبی که اغلب به‌صورت یک گزارش سالانه از یک سازمان منتشر می‌شود؛ اما واقعیتی که وجود دارد این است که تنها تعداد معدودی از این سازمان‌ها به سخن خود متعهد بوده‌اند. یکسان نبودن حرف و عمل این سازمان‌ها پیامدهای انسانی و مالی به‌دنبال خواهد داشت.

شواهد نشان داده‌اند کارمندانی که از شغلشان رضایت بیشتری دارند و نسبت به حرفه‌شان متعهد هستند، در بهبود عملکرد سازمان بسیار تاثیرگذارند. اوبونتو یاری‌رسان شرکت‌ها خواهد بود تا تعهد کارکنان بیشتر و مسیر موفقیتشان برای دستیابی به اهدافشان هموارتر شود. نلسون و لاندین باور دارند که نتیجه‌ی این کار، ایجاد جهانی انسانی‌تر و متحدتر بوده و دوباره اخلاق به جهان برمی‌گردد. آیا این احتمال هست که ریشه‌ی جهان اخلاق‌مدار با ‌عامل موفقیت کسب‌وکار یکی باشد؟

چه می‌شد اگر سازمان‌های امروزی می‌توانستند نقش مهمی را بازی کنند که سیاست و مذهب به‌تنهایی قادر به انجام آن نبوده‌اند‌: در این صورت برای زندگی‌ هدفمند گرد هم جمع می‌شدیم و برای هم احترام، شفقت و ارزش قائل می‌شدیم. کتاب اوبونتو توضیح می‌دهد که چگونه چنین تحولی می‌تواند آغاز شود. با آنکه این داستان تخیلی است اما براساس تجارب واقعی نویسندگان بوده و با نتایج تحقیقشان مطابقت دارد.

اوبونتو فلسفه‌ای کهن در آفریقاست و از این واقعیت نشات می‌گیرد که همه‌ی ما عضوی از خانواده‌ی انسان هستیم. همه‌ی ما همچون خواهران و برادرانی هستیم که در جای‌جای کره زمین زندگی می‌کنیم. هنگامی که یکی از ما دچار فقر غذایی شود، تمامی انسان‌ها درگیر سوءتغذیه خواهند شد. زمانی که یک نفر مورد سوءاستفاده قرار گیرد، تمام انسان‌ها رنج خواهند کشید. وقتی کودکی درد دارد، چشمان همه گریان خواهد شد. زمانی که به همدیگر به‌عنوان انسان احترام بگذاریم، زنجیری ناگسستنی ایجاد خواهد شد، پیوندی محکم با همه‌ی انسان‌ها. اوبونتو یعنی همه‌ی ما در اتفاقات دنیا کنار یکدیگر هستیم.

این کتاب با ترجمه‌ی طاهره مهرانی و به همت نشر صوتی شادن پژواک منتشر شده است.

کتاب اوبونتو مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های انگیزشی و همچنین فرهنگ سازمانی را به مطالعه‌ی کتاب اوبونتو دعوت می‌کنیم. همچنین اگر رهبری و مدیریت سازمانی را برعهده دارید، مطالعه‌ی این کتاب به رونق کسب‌وکار و ایجاد تعهد بیشتر در میان کارمندان شما منجر خواهد شد.

با نویسندگان کتاب اوبونتو بیشتر آشنا شویم

استفان سی. لاندین (Stephen C. Lundin) اندوخته‌ای را که در زمان نگارش کتاب «ماهی» کسب کرد، به محل کار خودش و سازمان‌های بسیاری در 56 کشور جهان انتقال داد. اکنون او کارهایش را محدود کرده و بر امور عام‌المنفعه تمرکز کرده است و به سازمان‌هایی که به وسیله افراد میانسال یا آسیب‌پذیر اداره می‌شوند کمک می‌کند.

باب نلسون (Bob Nelson) ریاست و رهبری یک شرکت آموزش مدیریت و مشاوره به نام Nelson Motivation را به عهده دارد و کتاب‌های فراوانی در مورد چگونگی مدیریت و رهبری نوشته است. مجموعه سه‌جلدی کتاب‌های هزار و یک راه، پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کتاب‌های او هستند.

جملات برگزیده کتاب اوبونتو

  • اینکه سرت شلوغ است، بهانه‌ی خوبی برای طفره رفتن از انجام کارهایی که اهمیت بالایی دارند، نیست.
  • راهنمایی یک فرد به مسیر درست، قدرتمندترین انرژی را بر روی کره‌ی زمین آزاد می‌کند.
  • در طبیعت نه پاداشی هست و نه جزایی. فقط نتیجه‌ی اعمال هست.
  • سعی می‌کنم خودم را بابت لحظاتی که مطمئن ولی در اشتباه بودم، سرزنش نکنم.

در بخشی از کتاب اوبونتو می‌خوانیم

سیمون ساختمان را ترک کرد، قلب و ذهنش درگیر شده بود. منظور جان چه بود؟ آیا کارم خیلی خوب نبوده؟

درحالی‌که منتظر اتوبوس بود تا او را به ایستگاه قطار برساند، حرفِ جان تمام فکرش را مشغول کرده بود. جان مجبور است این آخرهفته را کار کند چون کار ما به قدر کافی خوب نبوده.

همسر سیمون، سارا (Sarah)، او را درحالی دید که داشت نزدیک در ورودی آپارتمان‌شان قدم می‌زد. لوکس‌ترین آپارتمانی که آن‌ها تابه‌حال زندگی کرده بودند، با مساحت 100 مترمربع. این آپارتمان را با خوش‌شانسی توانسته بودند در شیکاگوی جنوبی اجاره کنند. استاد دانشگاهی از ایالت ایلینویز که برای تعطیلات آخرهفته به آن جا می‌رفت تصمیم گرفته بود آپارتمانش را به شخص دیگری اجاره دهد. او فقط آن جا را به دانشجویان متاهل اجاره می‌داد و سیمون و سارا متقاضیان مناسبی برای آن بودند. اجاره‌ی این آپارتمان نسبت به قبلی افزایشی نداشت، پس شرایط زندگی‌شان به‌کل بهتر می‌شد. آن‌ها این آپارتمان را مثل گل تمیز نگه می‌داشتند و به حیاط کوچکش حسابی رسیدگی می‌کردند. این حیاط آن‌چنان زیبا بود که همسایه‌ها گه‌گاه می‌ایستادند و از آن‌ها تعریف و تمجید می‌کردند، فکر می‌کردند سیمون و سارا مالک آن جا هستند.

سارا با 180 سانتی‌متر قد خود را در مکانی مجلل یافته بود، او از هیاهوی کشور خود، کنگو (Congo)، گریخته بود و به پرِتوریا در آفریقای جنوبی پناه برده بود. جایی که اولین بار سیمون را در گردهمایی کلیسا دیده بود. با گذشت اندک زمانی، عمیقاً عاشق هم شدند و سرانجام ازدواج کردند. آن‌ها همیشه خدا را بابت این عاقبتِ خوش شکر می‌کردند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
بخش اول: مشکلی که در کار به وجود آمد
صبح دوربان (Durban)
بارینگتون، ایلینویز (Barrington, Illinois)
بارب رُک صحبت می‌کند
شاومبورگ (Schaumburg)، ایلینویز
قلب سیمون جریحه‌دار می‌شود
بولسآی، بارینگتون
سیمون و جان دوباره‌کاری‌ها را تمام می‌کنند
سیمون از آفریقا می‌گوید
گفتگویی در مرکز خرید
اوبونتو
صبح سه‌شنبه
جلسه‌ای که جان از آن می‌ترسید
سیمون و جان باردیگر با اوبونتو آشنا می‌شوند
جان دوباره شانسش را امتحان می‌کند
جشن اهداء جوایز
ملاقات برندگان سفر آفریقا
بخش دوم: جستجوی فرزانگی در آفریقا
فرودگاه اوهِر (O'Hare Airport)
رانندگی در بوته‌زار آفریقا
شام زیر نور ستاره‌ها
سُووِتو (Soweto)، آفریقای جنوبی
سوپرایز سیمون
بینش در آفریقا
بخش سوم: آوردن اوبونتو به خانه
مطرح شدن ایده‌هایی حین پرواز به سمت خانه
جان درمورد مشکلات شخصی‌اش صحبت می‌کند
جان اخبار جدید را به نانسی اطلاع می‌دهد
برنامه‌ی جان
راهنمای من برای پیشرفت تیم و ساختن جامعه‌ی هدف
اعضای اجتماع کاری من
اولین جلسه برنامه‌ریزی تیم آفریقا
صفحات تابلو مدیریت
جان درخواست جلسه با کارمندان می‌کند
جان به نانسی گزارش پیشرفت می‌دهد
جان سخت‌ترین بخش کارش را شروع کرد
ارائه‌ی گروهی
جان و سیمون از داستان خود می‌گویند
مدیرعامل هم داستانش را می‌گوید
دستاوردهای ارائه‌ی گروهی
فرصت‌های رشد اوبونتو
شش ماه بعد
یک سال بعد در بارینگتون
سیمون خداحافظی می‌کند
تقدیر و تشکر
درباره‌ی نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اوبونتو: داستانی انگیزشی از سنت آفریقا با موضوع کار گروهی و همکاری
نویسنده،
مترجمطاهره مهرانی
ناشر چاپی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات145
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
17500 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اوبونتو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اوبونتو

برای دریافت کتاب اوبونتو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.