معرفی و دانلود کتاب صوتی ایکیگای و کایزن: هنر تجربه یک زندگی رضایت‌بخش

عکس جلد کتاب صوتی ایکیگای و کایزن: هنر تجربه یک زندگی رضایت‌بخش
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایکیگای و کایزن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایکیگای و کایزن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ایکیگای و کایزن: هنر تجربه یک زندگی رضایت‌بخش

چه چیزی شما را زنده نگه می‌دارد و زندگی را برایتان معنادار می‌کند؟ چگونه می‌توان عملکردی مداوم در راستای بهبود شرایط داشت؟ ایچیرو ساتو در کتاب صوتی ایکیگای و کایزن به دو مفهومی می‌پردازد که در زبان ژاپنی پاسخ‌های جامع و دقیقی برای این دو سؤال به حساب می‌آیند.

درباره‌ی کتاب صوتی ایکیگای و کایزن

دو مفهومی که ایچیرو ساتو (Ichiro Sato) در کتاب ایکیگای و کایزن (Ikigai & Kaizen) از آن‌ها صحبت می‌کند، مفاهیمی مهم و اساسی در نگرش ژاپنی‌ها به زندگی هستند. ایکیگای یعنی معنای زندگی، و کایزن یعنی تغییر مداوم در راستای بهبود. اما این دو مفهوم در فرهنگ ژاپن ژرفایی عمیق‌تر از این تعاریف چندکلمه‌ای دارند. پیدا کردن ایکیگای به‌راحتی ممکن نیست و مستلزم تعمقی طولانی و اساسی در خویشتن است. آلبر کامو، فیلسوف برجسته‌ی اگزیستانسیالیسم، معتقد است بزرگ‌ترین چالش انسان فلسفی خودکشی است. چرا خودخواسته و آگاهانه به رنج‌هایمان پایان نمی‌دهیم؟

ایکیگای درواقع چیزی است که باعث می‌شود زندگی برایمان قابل‌تحمل شود. هدف و آرمانی که تمام مسیرهای زندگی‌مان را به‌نحوی می‌چینیم که به آن منتهی شود. در فرهنگ اوکیناوا، ایکیگای عاملی معرفی شده است که به‌خاطر آن هر روز صبح از خواب بیدار می‌شویم. شاید بتوان به این تعریف گزاره‌ی دیگری را نیز اضافه کرد. چیزی که صبح‌ها به‌خاطر آن از تخت بیرون می‌آییم و شب‌ها با خیال و رؤیاپردازی درباره‌ی آن به خواب فرو می‌رویم.

کایزن نیز همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد، ایده‌ای مهم در اندیشه‌ی ژاپنی‌ها به شمار می‌رود. در تعریف دقیق‌تر این کلمه می‌توان چنین گفت: فعالیت‌های تجاری‌ای که به‌طور مداوم عملکردها را بهبود می‌بخشد و همه‌ی کارمندان از مدیرعامل تا کارگران خط مونتاژ به نوعی با آن درگیرند. از این مفهوم در زمینه‌های مختلفی همچون مراقبت‌های بهداشتی، روان‌درمانی، مربیگری در زمینه‌ی مهارت‌های زندگی، دولت، و بانکداری استفاده می‌شود.

ایچیرو ساتو در کتاب ایکیگای و کایزن رمز و راز رسیدن به یک زندگی رضایت‌بخش را به شما می‌آموزد. او از خلال ده فصل این کتاب مطالب مفیدی را درباره‌ی معنای ایکیگای، پنج محور اصلی آن و اجزاء ایکیگای در اختیار شما قرار می‌دهد و در پایان بخش اول کتاب، تمرینات جسمانی منحصربه‌فردی برای آزاد کردن ایکیگای ارائه می‌دهد. در بخش دوم که مربوط به کایزن است، ساتو به ریشه و اساس کایزن، فلسفه‌ی کایزن، چهار روش آن و چگونگی اجرای آن در زندگی شخصی می‌پردازد. با شنیدن این کتاب صوتی و عمل به راهبردهای آن رضایت خود را از زندگی بالا ببرید.

کتاب صوتی ایکیگای و کایزن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به فرهنگ و اندیشه‌ی ژاپن علاقه دارید، و همچنین اگر در جست‌وجوی راهی برای افزایش کیفیت زیست خود و به‌تبع آن افزایش رضایتتان از زندگی هستید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی ایکیگای و کایزن می‌شنویم

به گفته کنفوسیوس، تا زمانی که فرد متوقف نشود، مهم نیست چقدر آهسته پیش می‌رود. برای رسیدن به رؤیاهای بزرگ خود به صبر و استقامت زیاد نیاز دارید. احتمالاً آرزو داشتید در یک روز بیشتر به دست آورید یا احساس می‌کردید می‌توانید آن روز کارهای بیشتری انجام دهید. اما امروز می‌توانید آرام بخوابید، زیرا می‌دانید تلاش کافی کرده‌اید، و مهم‌تر از همه، کوداواری خود را دنبال کرده‌اید، که به معنای کمال‌جویی است. همچنین به معنای اشتیاق، توجه به جزئیات، تعهد و پشتکار است.

پس از جنگ جهانی دوم، ژاپن شاهد رشد اقتصادی سریعی بود که منجر به توسعه عظیمی در صنایع خودروسازی و تولید وسایل الکترونیک شد. به گردشگری اهمیت زیادی داده نشد. اما، پس از مواجهه با رقابت شدید اقتصادی از سوی کشورهای همسایه مانند چین، تایوان و کره، ژاپنی‌ها مجبور شدند رویکرد خود را تغییر دهند.

در نتیجه، گردشگری به اولویت مهم برای دولت ژاپن تبدیل شد و آن‌ها ابتکاری را اتخاذ کردند که هدفش بهبود صنعت گردشگری در ژاپن بود. تا به امروز، میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان از اقامت خود در ژاپن لذت برده‌اند. آن‌ها اغلب خدمات باکیفیتی را که در ژاپن تجربه کرده‌اند به دیگران توصیه می‌کنند. از طرفی در مورد اینکه این کشور چقدر مرتب و تمیز است و همه چیز سر وقت انجام می‌شود، صحبت می‌کنند. و این مثالی از کوداواری در مقیاس بزرگ است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
مقدمه
20 دقیقه
قسمت اول
11 دقیقه
قسمت دوم
17 دقیقه
قسمت سوم
14 دقیقه
قسمت چهارم
20 دقیقه
قسمت پنجم
15 دقیقه
قسمت ششم
8 دقیقه
قسمت هفتم
24 دقیقه
قسمت هشتم
11 دقیقه
قسمت نهم
23 دقیقه
قسمت دهم
4 دقیقه
قسمت یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ایکیگای و کایزن: هنر تجربه یک زندگی رضایت‌بخش
نویسنده
مترجمیاسین قاسمی بجد، طلعت اصغری درمیان
راویالمیرا گوهری
ناشر چاپیانتشارات پل
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ایکیگای و کایزن

سهیلا بیرنگ
۱۴۰۱/۱۰/۳
کتابی بسیار عالی و قابل تأمل که می‌بایست چندین بار بازخوانی و بازپخش شود تا بتوان به نکات عملی و کاربردی دقت، بررسی و عمل کرد!
اگر مطالب کتاب اثر مرکب برای شما جذاب باشه این کتاب را نیز همراستا با آموزه‌های آن خواهید یافت!
ممنون از کتابراه و ترجمه‌ی سلیس و روان و روایت راوی خوش صدای آن 🙏🏻🌸🙏🏻
Saharporjafar
۱۴۰۳/۱/۲
این کتاب سر مشق خوبیه برای زندگی
سخت نگیرید چند روشش رو در زندگی بکار بگیرید و از نتایجش لذت ببرید
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ایکیگای و کایزن

برای دریافت کتاب صوتی ایکیگای و کایزن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.