معرفی و دانلود کتاب تدوین طرح کسب‌ و کار

عکس جلد کتاب تدوین طرح کسب‌ و کار
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تدوین طرح کسب‌ و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تدوین طرح کسب‌ و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تدوین طرح کسب‌ و کار

کتاب تدوین طرح کسب‌ و کار، از مجموعه‌ی مدیر 20 دقیقه‌ای نشر هاروارد بیزینس ریویو، شیوه‌ی طراحی یک بیزینس پلن حرفه‌ای و کاربردی را آموزش می‌دهد و کمک می‌کند ایده‌هایتان را به بهترین شکل ممکن ارائه دهید. این کتاب کوچک به شما می‌آموزد چطور به ایده‌ی کسب‌وکارتان شکل دهید، بازار و رقبایتان را تحلیل کنید، خطرها را پیش‌بینی نمایید و برآوردهای مالی درستی داشته باشید.

درباره‌ی کتاب تدوین طرح کسب‌ و کار

برای اینکه پروژه‌ای به ثمر برسد و بهترین نتایج از آن حاصل شود، باید براساس یک طرح منطقی و روشن انجام گیرد. در فضای کسب‌وکار به این طرح اصطلاحاً طرح کسب‌وکار یا بیزینس پلن گفته می‌شود. در این طرح باید ایده‌ی تجاری خیلی واضح تعریف شود، رقبا و بازار مشخص شوند و مورد تحلیل قرار بگیرند، مخاطراتی که ممکن است رخ دهند پیش‌بینی شوند و حتی منابع مالی و هزینه‌ها به تفکیک توضیح داده شوند. اگر این موارد به‌درستی در بیزینس پلن لحاظ شوند، احتمال موفقیت پروژه خیلی بالاتر خواهد رفت. چون این طرح شبیه نقشه‌ی راه خواهد بود و شما می‌دانید کجا دارید می‌روید و چه چیزهایی در انتظارتان است. تهیه‌ی این‌چنین طرحی نیاز به مهارت و تخصص دارد. کتاب تدوین طرح کسب و کار (Creating Business Plans)، منبعی کم‌حجم و مقدماتی‌ست که می‌کوشد فلسفه و اصول نوشتن این پلن را به شما بیاموزد. کتاب حاضر را نشر هاروارد بیزینس ریویو (Harvard Business Review) منتشر نموده و کمکتان می‌کند به ایده‌ی تجاری‌تان شکل ببخشید و به بهترین شکل آن را ارائه دهید.

چه بخواهید کسب‌وکار جدیدی به راه بیاندازید و چه قصد داشته باشید تجارت فعلی‌تان را توسعه دهید، حتماً به یک طرح کسب‌وکار احتیاج خواهید داشت. این طرح شما را با واقعیات موجود در صنعت مواجه کرده و وادارتان می‌کند به رقیب‌ها، خطرهای احتمالی و هزینه‌کردها فکر کنید. در ضمن، یکی از اصلی‌ترین اهداف این پلن این است که سرمایه‌گذاران را مجاب کند بر روی طرح شما سرمایه‌گذاری کنند. طرح کسب‌وکار کامل و کاربردی مسیر جذب سرمایه‌ی اولیه را تسهیل کرده و کمک می‌کند ایده‌ای که در ذهن دارید را به طور کامل محقق سازید. کتاب تدوین طرح کسب و کار، به شکلی مختصر و مفید نحوه‌ی تجزیه و تحلیل کار، بیان اهداف، توصیف فعالیت‌های معمول و روزانه‌ی کسب‌وکار، و حتی شیوه‌ی طراحی برنامه‌ای قدرتمند برای بازاریابی را آموزش می‌دهد.

کتاب تدوین طرح کسب و کار از مجموعه‌ی مدیر 20 دقیقه‌ای انتشارات هاروارد بیزینس ریویو منتشر شده و قرار است به صورتی فشرده اصول کاربردی و مهم مدیریت را توضیح دهید. بر همین مبنا، در فصل اول کتاب حاضر دلایل نوشتن یک طرح کسب‌وکار و مزایای آن توضیح داده می‌شود. بخش بعدی به شما نشان می‌دهد که چطور رقبایتان را بشناسید و در میان آن‌ها، فرصت‌های ایده‌آل خود را بیاید. فصل سوم کتاب به معرفی گروه مدیریت اختصاص دارد. در ادامه‌، شما با نحوه‌ی تحلیل بازار و عرضه‌ی محصول آشنا خواهید شد. نهایتاً در فصل پنجم یاد می‌گیرید که چگونه ریسک‌های پیش رویتان و همین‌طور پاداش‌های مالی را پیش‌بینی و لحاظ کنید.

کتاب تدوین طرح کسب و کار را نرگس شفیعی برای نشر آموخته ترجمه کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های مدیر 20 دقیقه‌ای

«مدیر 20 دقیقه‌ای» (HBR 20-Minute Manager Series)، مجموعه‌ای مختصر، مفید و کاربردی است که می‌کوشد جنبه‌های ضروری و اصلی مدیریت را به صورتی فشرده مرور کند. این سری کتاب‌ها را انتشارات هاروارد بیزینس ریویو منتشر کرده و تاکنون این کتاب‌ها را به چاپ رسانده: «تدوین طرح کسب و کار»، «کارسپاری»، «مبانی مالی»، «به انجام رساندن کارها»، «بازخورد‌ اثربخش»، «گروه‌های خلاق»، «مدیریت پروژه‌ها»، «مدیریت زمان»، «مدیرمداری»، «بررسی عملکردها»، «ارائه» و «برگزاری جلسات».

کتاب تدوین طرح کسب‌ و کار برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید کسب‌وکار جدیدی به راه بیاندازید یا اگر قصد دارید در سازمانتان تحولی اساسی ایجاد کنید، لازم است کتاب تدوین طرح کسب‌ و کار را مطالعه نمایید.

در بخشی از کتاب تدوین طرح کسب‌ و کار می‌خوانیم

راهبرد خروج

به گفته‌ی ویلیام سلمن، کسب‌وکار شما باید طرح پیشنهادی روشنی برای پایان فرایند ارائه دهد. با فرض این‌که کسب‌وکار موفق باشد، حتی اگر این موفقیت محدود باشد، سرمایه‌گذار در نهایت چگونه از آن پول به دست خواهد آورد؟ سرمایه‌گذاران معمولاً دوست دارند شرکت‌هایی را ببینند که برای حفظ حتی افزایش مجموعه‌ی گسترده‌ای از روش‌های ممکنِ خروج در مسیر فعالیت سخت تلاش می‌کنند. به عنوان مثال برنامه‌ی خروج شما می‌تواند شامل عمومی کردن شرکتتان، تلفیق آن با یک کسب‌وکار دیگر، و یا به فروش رساندن آن باشد.

بخشی از نمونه‌ی یک برنامه‌ی مالی

ملزومات سرمایه

تک‌اکس به دنبال کسب 250.000 دلار است. طبق برآوردهای فعلی، شرکت بر این اعتقاد است که این مبلغ همراه با 84.000 دلاری که شرکت در دو گردهماییِ اولِ دوستان و خانواده برای تأمین سرمایه به دست آورده است برای تحقق برنامه‌ی کسب‌وکارش کافی خواهد بود. اگر شرکت در عمل بتواند این میزان پول را به دست آورد، قادر خواهد بود هزینه‌ی تمامی عملکردها، بازاریابی، و تکوین محصولش را به صورت داخلی و پس از 6 ماهه‌ی اولِ فعالیت تأمین کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مجموعه‌ی مدیر 20 دقیقه‌ای
مقدمه
1. چرا باید برنامه‌ی کسب‌وکار بنویسید؟
2. توصیف فرصت موجود
3. معرفی گروه مدیریت‌تان
4. عرضه‌ی محصول‌تان به بازار
5. برآورد خطرها و پاداش‌های مالی
6. پیوست‌ها و نقاط مرجع
7. نتیجه‌گیری
8. خود را بیازمایید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تدوین طرح کسب‌ و کار
نویسنده
مترجمنرگس شفیعی
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-600-8237-05-1
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تدوین طرح کسب‌ و کار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تدوین طرح کسب‌ و کار

برای دریافت کتاب تدوین طرح کسب‌ و کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.