معرفی و دانلود کتاب جونی بی جونز 9: مهمانی بالش‌های قلنبه

عکس جلد کتاب جونی بی جونز 9: مهمانی بالش‌های قلنبه
قیمت:
۱۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جونی بی جونز 9: مهمانی بالش‌های قلنبه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جونی بی جونز 9: مهمانی بالش‌های قلنبه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جونی بی جونز 9: مهمانی بالش‌های قلنبه

باربارا پارک، نویسند‌ه‌ی مشهور ادبیات کودکان، در کتاب جونی بی جونز 9: مهمانی بالش‌های قلنبه، داستان تازه‌ای از بازیگوشی‌های جونی بی تعریف خواهد کرد. جونی بی و دوست صمیمی‌اش گریس قرار است به خانه‌ی مامانیِ پولدار لوسیل بروند. این خانه، بزرگ‌ترین خانه‌ای‌ست که جونی بی به عمر خود دیده، یک قصر با کلی وسایل شکستنی! اما آیا جونی بی و دوستانش می‌توانند در این شرایط جلوی شیطنت‌های خود را بگیرند؟ این مجموعه‌ی داستانی از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز بوده.

درباره‌‌ی کتاب جونی بی جونز 9: مهمانی بالش‌های قلنبه

تاکنون پیش آمده برای یک اتفاق هیجان زیادی داشته باشید، اما به‌یکباره از نتیجه‌ای که به دست می‌آید ناامید شوید؟ این دقیقاً همان اتفاقی‌ست که جونی بی در کتاب جونی بی جونز 9: مهمانی بالش‌های قلنبه (Jones Is a Party Animal) تجربه می‌کند. باربارا پارک (Barbara Park)، نویسنده‌ی این داستان بامزه، ماجرا را برایمان شرح خواهد داد.

جونی بی به یک مهمانی جدید دعوت شده. او قرار است شب متفاوتی را تجربه کند. جونی بی و دوستش گریس تا حالا پایشان را در خانه‌ی مامانیِ دوستشان لوسیل نگذاشته بودند. مامان‌بزرگ لوسیل یک پیرزن حسابی پولدار است با خانه‌ای به اندازه‌ی یک قصر! جایی که همه‌چیز در آن زیبا، گران‌قیمت و شکستنی‌ست. اما آیا همه‌چیز طبق برنامه پیش می‌رود؟ البته که جونی بی و دوستانش نمی‌توانند جلوی بازیگوشی‌های خود را بگیرند. جونی بی ناگهان تمام قول‌و‌قرار‌های خود با مادرش را فراموش می‌کند و همه‌‌ی شیطنت‌هایش شروع می‌شوند. بالش‌ها بین بچه‌ها این‌ طرف و آن‌ طرف می‌افتند و صدای جیغ و داد به هوا می‌رود.

باربارا پارک در داستان خود به ما می‌آموزد که چطور باید اوضاع نابه‌سامان را ردیف کرد! در کنار آن، داستان جونی بی جونز 9: مهمانی بالش‌های قلنبه به مخاطبین خود یادآوری می‌کند هر مکانی آداب خود را دارد و خانه‌ی مامان‌بزرگ‌ها جای خوبی برای مهمانی بالش‌های قلمبه نیست! این کتاب برای نخستین بار در سال 1997 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن نیز به همت نشر پرتقال و با ترجمه‌ی مژگان کلهر در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های جونی بی جونز

جونی بی جونز (Junie B. Jones) یک مجموعه‌ی 28‌جلدی جذاب و بامزه در دسته‌ی ادبیات کودکان است که به قلم نویسنده‌ی آمریکایی، باربارا پارک نوشته شده و داستان دختری شش‌ساله به نام جونی بی جونز را روایت می‌کند. این کودک بازیگوش در هر جلد از این مجموعه با ماجراجویی‌ها و تجربه‌های جدیدی رو‌به‌رو می‌شود. مجموعه‌ کتاب‌های جونی بی جونز از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین مجموعه‌‌های داستانی کودکان به شمار می‌آید.

نکوداشت‌های کتاب جونی بی جونز 9: مهمانی بالش‌های قلنبه

  • داستانی مفرح! باربارا پارک کتاب خواندن را به کاری سرگرم‌کننده بدل کرده. (داو پیلکی، نویسنده)
  • جونی بی، شخصیت مورد علاقه‌ی کودکان عاشق کتاب است. (یواس‌ای تودی)
  • مخاطبان کودک این کتاب کماکان از دیدگاه منحصر‌به‌فرد شخصیت جونی بی جونز درمورد دنیا، شگفت‌زده خواهند شد. خواندنی، بامزه و درجه‌یک! (نقد ادبی Kirkus)
  • در کتاب حاضر، شخصیت جونی بی جونز یک دخترک شش‌ساله‌ی‌ پرتکاپو و راستگو است. (مجله‌ی تایم)

کتاب جونی بی جونز 9: مهمانی بالش‌های قلنبه برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان رده‌‌ی سنی 6 تا 9 سال از خواندن این اثر هیجان‌انگیز بسیار لذت خواهند برد.

با باربارا پارک بیشتر آشنا شویم

باربارا پارک، نویسنده‌ی محبوب دنیای ادبیات کودکان در سال 1947، در نیوجرسی آمریکا متولد شد. او در دانشگاه و حین تحصیل برای اولین‌ بار همسر آینده‌ی خود را دید و خیلی زود ازدواج کرد. آن‌ها در سال‌های بعد صاحب دو فرزند شدند و ادامه‌ی زندگی مشترک خود را در ایالت آریزونا گذراندند. پارک بیش از همه بابت مجموعه‌ی داستانی «جونی بی جونز» شناخته می‌شود اما کتاب‌های «میک هارته اینجا بود»، «از من نخواهید لبخند بزنم» هم از دیگر آثار محبوب او هستند. او همچنین فعالیت‌های خیریه‌ی زیادی در سال‌های زندگی خود انجام داد.

باربارا پارک سرانجام، در سال 2013 درگذشت.

در بخشی از کتاب جونی بی جونز 9: مهمانی بالش‌های قلنبه می‌خوانیم

لوسیل هی دور و برمان چرخید و بلندبلند در گوش‌مان خواند: «دیدید؟ دیدید؟ گفتم که من پولدارم! دیدید؟ دیدید؟ گفتم که من پولدارم.»

فکر کنم این شعر را از خودش ساخته بود.

بعدش دست‌مان را گرفت و تمام اتاق‌های خانه را نشان‌مان داد؛ اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری و آشپزخانه. با حیاط خلوت بزرگ و گنده، دفتر کار باباش، دفتر کار مامانش و اتاق همه‌ی خانواده.

و استخر و سونا و کتابخانه و اتاق ژیمناستیک و اتاق مامانی. و اتاق مامان و باباش و حمام طلایی برق برقی با جکوزی و اتاق برادرش و یک‌عالمه اتاق برای مهمان‌ها.
بعدش، آخرسر، لوسیل اتاق خودِ خودش را نشان‌مان داد!

اتاقش، درست مثل اتاق پرنسس‌ها بود!
تخت لوسیل، یک سقف صورتی چین‌چینی داشت.

بهمان گفت: «این اسمش سایبونه و با پرده‌های ابریشم صورتی و روتختی ابریشم صورتیم جور شده! تازه با تلفن صورتی و فرش مخمل صورتی و کاغذدیواریم که گل‌های صورتی داره هم جوره جوره. تلویزیونم‌رو دیدید؟ ضبط صوتم‌رو چی؟ کامپیوترم چی؟ CD پخش‌کنم چی؟»

بعدش به گوشه‌ای اشاره کرد و پرید: «تازه ندیدید که همه‌ی حیوونام‌رو گذاشته‌م اون‌جا؟!»
گوشه‌ی اتاق را که دیدم، چشم‌هام از حدقه زدند بیرون.

فهرست مطالب کتاب

1: پولدارترین مامانی
2: یک کار خوب
3: قانون‌ها
4: جمع کردن وسایل
5: مهمانی عجیب
6: بازی بازی باز هم بازی
7: جیک‌جیک کردن
8: صبح

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جونی بی جونز 9: مهمانی بالش‌های قلنبه
نویسنده
مترجممژگان کلهر
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-600-353-343-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جونی بی جونز 9: مهمانی بالش‌های قلنبه

برای دریافت کتاب جونی بی جونز 9: مهمانی بالش‌های قلنبه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.