معرفی و دانلود کتاب دنیای شگفت انگیز ربه کا: دیوانه خرید

عکس جلد کتاب دنیای شگفت انگیز ربه کا: دیوانه خرید
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دنیای شگفت انگیز ربه کا: دیوانه خرید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دنیای شگفت انگیز ربه کا: دیوانه خرید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دنیای شگفت انگیز ربه کا: دیوانه خرید

پیشنهاد می‌کنیم قبل از ورود به جهان ذهن ربه‌کا بلوم‌وود و شروع کردن کتاب دنیای شگفت انگیز ربه کا: دیوانه خرید، کمربندهایتان را محکم ببندید، چرا که قرار است با واقعیت‌های تکان‌دهنده‌ای در مورد این بانوی جوان روبه‌رو شوید! سوفی کینسلا با لحن طنزآمیز خود زندگی عجیب این دختر و وسوسه‌ی مقاومت‌ناپذیر او را برای خرید کردن، ترسیم می‌کند. همچنین در این کتاب پرفروش ساندی تایمز، از مشکلاتی برایتان می‌گوید که خرید کردن‌های بی‌حساب‌و‌کتاب ربه‌کا برایش به وجود می‌آورند!

درباره‌ی کتاب دنیای شگفت انگیز ربه کا: دیوانه خرید

تا حالا شده نتوانید در مقابل خریدن شالی زیبا یا یک لباس از برندی مشهور مقاومت کنید؟ در مقابل اجناس تخفیف‌خورده چطور؟ تاکنون برایتان پیش آمده وسایلی را بخرید که اصلاً به آن‌ها نیازی نداشتید و دلیل خریدنشان تنها تخفیفی بوده که فروشنده برای آن وسایل در نظر گرفته؟ خب، احتمالاً همگی شما دست‌کم یک بار چنین خریدی داشته‌اید. بااین‌حال، برای «ربه‌کا»، شخصیت اول کتاب دنیای شگفت انگیز ربه کا: دیوانه خرید (The Secret Dreamworld of a Shopaholic)، اوضاع وخیم‌تر از این حرف‌هاست. او در واقع ولع سیری‌ناپذیری برای خرید انواع و اقسام وسایل، به‌خصوص لباس‌های شیک و گران‌قیمت دارد. طوری که هر ماه با دیدن صورت‌حساب خریدهایش وحشت‌زده می‌شود‌. نکته‌ی جالب اینجاست که ربه‌کا از مقاله‌نویس‌های یک مجله‌ی اقتصادی به شمار می‌رود که سعی می‌کند راه‌های صحیح پول خرج کردن را به مردم نشان بدهد. بااین‌حال، به اعتقاد خودش، ذره‌ای هم از اقتصاد و امور مالی سر درنمی‌آورد و حتی بچه‌های خردسال هم در زمینه‌ی اقتصاد، بیشتر از او سررشته دارند.

خریدهای جورواجور و گاه بی‌مورد ربه‌کار دیگر به یک دردسر حسابی برای او تبدیل شده‌اند اما این دختر جوان هنوز راهی برای درمان «جنون خرید کردن» خود پیدا نکرده و همچنان با دیدن لباس‌های تخفیف‌خورده، دست‌و‌پای خود را گم می‌کند. زندگی ربه‌کا به‌خودی‌خود بامزه و خنده‌دار است اما لحن طنزآمیز سوفی کینسلا (Sophie Kinsella) در این رمان، بیش‌از‌پیش موجب سرگرمی و خنده‌ی مخاطبان خواهد شد.

معرفی و دانلود کتاب دنیای شگفت انگیز ربه کا: دیوانه خرید

ماجرای جدید ربه‌کا وقتی آغاز می‌شود که هنگام رفتن به محل برگزاری همایش، می‌بیند یکی از لوکس‌ترین مغازه‌های اطراف، پنجاه درصد تخفیف برای کالاهایش در نظر گرفته. ربه‌کا که با همه‌ی ولخرجی‌اش، هیچ‌وقت نتوانسته بود شال‌ها و روسری‌های این مغازه را تهیه کند، حالا می‌بیند که دست‌کم می‌تواند یکی از آن‌ها را با تخفیف پنجاه‌درصدی بخرد. درست زمانی که قصد خرید و پرداخت هزینه‌ی آن را دارد، می‌فهمد که کارت ویزای خود را در محل کارش جا گذاشته، او که فرصتی برای برگشت به اداره ندارد و باید سریعاً خود را به همایش برساند، از فروشند خواهش می‌کند که شال موردعلاقه‌اش را تا ساعت 6 بعدازظهر نگه دارد. بااین‌وجود، مثل این که قرار است اتفاقات دست به دست هم بدهند تا ربه‌کا نتواند به شال دوست‌داشتنی‌اش برسد. مثلا سردبیر اداره‌اش با او تماس می‌گیرد و وظیفه‌ی دیگری را به او محول می‌کند. البته ربه‌کا تسلیم نمی‌شود و سعی می‌کند هرطور شده هم وظایفش را کاملاً انجام بدهد و هم به شال محبوبش برسد؛ ولی گویا قضیه مدام پیچیده و پیچیده‌تر می‌شود.

ورود به دنیای شگفت‌انگیز این بانوی جوان، هم برایتان عجیب خواهد بود و هم مفرح. شاید در ابتدا نتوانید نیازهای روانی و کشش ربه‌کا را به خرید کردن درک کنید اما به‌تدریج، وقتی با ذهنیت‌ها و افکار او آشنا شوید، دیگر هیچ‌کدام از رفتارهایش باعث تعجبتان نخواهد شد. عشق به لباس و شیک‌پوشی ریشه در سال‌های نوجوانی‌ او دارد و اگر کمی در زندگی‌اش کنکاش کنید می‌بینید، گویا جز خرید کردن، به هیچ‌چیز دیگری فکر نمی‌کند!

برای مطالعه‌ی کتاب دنیای شگفت انگیز ربه کا: دیوانه خرید، می‌توانید به نسخه‌ی فارسی آن، با برگردان الهه صالحی و شیما مصحفی مراجعه کنید. نشر لیوسا چاپ و انتشار این رمان جذاب و پرکشش را به عهده داشته است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های دنیای شگفت‌انگیز ربه‌کا

«دنیای شگفت‌انگیز ربه‌کا» (Shopaholic)، مجموعه‌ای است نُه‌جلدی که در هر کدام از مجلدهای آن به یکی از ماجراهای زندگی عجیب «ربه‌کا بلوم‌وود» پرداخته. او روزنامه‌نگار جوانی است که برای یک نشریه‌ی اقتصادی قلم می‌زند و رفتارهای غیرعادی‌ای دارد که مخاطبان مجموعه‌ی حاضر را به خنده می‌اندازند. سری کتاب‌های دنیای شگفت‌انگیز ربه‌کا، سال‌های تجرد، نامزدی، ازدواج و در نهایت، مادر شدن او را برای مخاطبان شرح می‌دهند. این مجموعه‌ی طنزآمیز هم طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده و هم مورد توجه اهالی فیلم‌سازی قرار گرفته. تاکنون دو جلد از آن در اختیار فارسی‌زبانان قرار گرفته‌اند که «دنیای شگفت‌انگیز ربه‌کا: دیوانه خرید» و «دنیای شگفت‌انگیز ربه‌کا: در سفر» نام دارند.

نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، سوفی کینسلا، نگارش این مجموعه‌ی کمدی را به عهده داشته. در ایران، انتشارات درسا و لیوسا چاپ و نشر آن را عهده‌دار شده‌اند.

نکوداشت‌های کتاب دنیای شگفت انگیز ربه کا: دیوانه خرید

  • هنگام خواندن کتاب، نزدیک بود از شدت خنده، گریه‌ام بگیرد. (دیلی میل)
  • کتابی خنده‌دار! هر صفحه از آن شما را به خنده و قهقهه وامی‌دارد. (جنی کولگان)
  • داستانی خنده‌دار که اتفاقات در آن ریتم تندی دارند. (جوجو مویز)
  • داستانی بسیار خنده‌دار. (یواس‌ای تودی)
  • سوفی کینسلا به‌خوبی روحیه‌ی مصرف‌گرایی انسان‌های امروزی را نشان می‌دهد. (Thrift Books)
  • در کتاب دنیای شگفت انگیز ربه کا: دیوانه خرید، بانوی قهرمانی وجود دارد که با هر بار شکست خوردن قوی‌تر می‌شود. (آمازون)

اقتباس سینمایی از کتاب دنیای شگفت انگیز ربه کا: دیوانه خرید

در سال 2009 فیلمی مهمان پرده‌های سینما شد که با اقتباس از کتاب دنیای شگفت انگیز ربه کا: دیوانه خرید به کارگردانی پی‌. جی. هوگان ساخته شده بود. ایلا فیشر، هیو دنسی و کریستین ریتر در آن به هنرنمایی پرداخته بودند. در این فیلم، تنها برخی از رخدادهای کتاب نمایش داده شدند و برخی از آن‌ها حذف گردیدند. جایزه‌ی فیلم برگزیده از سوی نوجوانان در بخش انتخاب بازیگر، در سال 2009 به فیلم حاضر اعطا شد.

کتاب دنیای شگفت انگیز ربه کا: دیوانه خرید برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبان داستان‌ها و رمان‌های خارجی طنز حتماً شیفته‌ی کتاب دنیای شگفت انگیز ربه کا: دیوانه خرید خواهند شد.

در بخشی از کتاب دنیای شگفت انگیز ربه کا: دیوانه خرید می‌خوانیم

همگی به اتاق نشیمن رفتیم۔ پدرم شومینه گازی و بعد هم تلویزیون را روشن کرد. آهان، خودش بود! برنامه قرعه‌کشی ملی، تمام‌رنگی و درخشان! چراغ‌های رنگی می‌درخشیدند و دیل وینتون با ‌تیفانی ‌هنرپیشه مجموعه تلویزیونی ایست اندرز شوخی می‌کرد و گهگاهی هم تماشاگران شادمانانه هورا می‌کشیدند۔ دلم شور افتاد و ضربان قلبم تند شد۔ چند دقیقه دیگر گوی‌های شماره‌دار از گردونه خارج می‌شدند۔ چند دقیقه دیگر من میلیونر می‌شدم۔

در آرامش کامل به پشتی کاناپه تکیه دادم و در این فکر فرو رفتم که وقتی برنده شدم چه کنم۔ منظورم درست همان لحظه‌ای است که برنده می‌شدم۔ جیغ بزنم؟ سکوتم را حفظ کنم؟ شاید بهتر بود تا بیست‌وچهار ساعت به کسی چیزی نمی‌گفتم۔ یا شاید بهتر بود اصلاً به کسی چیزی نمی‌گفتم۔

این فکر آخر مرا در جا میخکوب کرد۔ من می‌توانستم بدون هرگونه عذاب وجدان تمام پول را داشته باشم۔ اگر مردم سؤال می‌کردند که از کجا توانایی خرید آن همه لباس‌های شیک را دارم، جواب می‌دادم که با ساعت‌ها اضافه‌کاری۔ بله! من می‌توانستم به طور ناشناس با پرداخت هزینه‌ها زندگی دوستانم را زیر و رو کنم، درست مثل فرشته‌ای مهربان۔

هرگز کسی چیزی نمی‌فهمید۔ این خیلی عالی بود!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دنیای شگفت انگیز ربه کا: دیوانه خرید
نویسنده
مترجمالهه صالحی، شیما مصحفی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات399
زبانفارسی
شابک978-600-336-019-8
موضوع کتابکتاب‌های طنز، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دنیای شگفت انگیز ربه کا: دیوانه خرید

M
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
از نظرم کتاب‌های سوفی کینسلا عموما سرگرم کننده و جالبن و در عین حال ساده. این کتاب هم راجع به زندگی ربه کاست که معتاد خریده و در هر جا و مکانی به دنبال فروشگاهی برای خرید می‌گرده و حتی شنیدن صدای فروشگاه و اسکن کردن کالا‌ها توسط فروشنده باعث می‌شه روحش به پرواز در بیاد. اما جنون خرید ربکا به حدی و هست که اون رو با مشکلات مالی شدید مواجه می‌کنه مجبوره برای حل این مشکل کاری بکنه. با وجود این که توی کتاب همش ربکا در حال خریده و توی فروشگاه در حال گشت و گذاره ولی برای من هیچ وقت پروسه خرید کردن ربکا حوصله سر بر نمیشه و گفت و گوهای ربکا با خودش و توجیه کردن خودش برای خرید یک لباس یا کفش جدید جذابیت‌های خاص خودش رو داره. به نظرم نویسنده کتاب خلاقیت زیادی به خرج داده به تصویر کشیدن کارکتری که سرگرمی و تفریح عمده‌اش در زندگی خرید کردنه و معمولا کار خاص دیگه‌ای نمیکنه ایده جالبیه
آلی
۱۴۰۲/۱۰/۸
حتما بخونیدش. برای استراحت مغزی خیلی خوبه. بعد از یه روز کار سخت و پشت سر گذاشتن مشکلات ریز و درشت، خستگی رو از تن بدر میکنه و خنده به لب میاره. تا چند روز روحیه بالایی داشتم. بخصوص بعد از خوندن چندین کتاب جنایی معمایی وحشتناک.
ساناز حاجی نژاد
۱۴۰۲/۸/۱۸
تمام کتاب‌های نویسنده رو خواندم و عالیه عالی
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب دنیای شگفت انگیز ربه کا: دیوانه خرید

برای دریافت کتاب دنیای شگفت انگیز ربه کا: دیوانه خرید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.