معرفی و دانلود کتاب راهنمای مارکت پلیس‌ها

عکس جلد کتاب راهنمای مارکت پلیس‌ها
قیمت:
۲۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای مارکت پلیس‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای مارکت پلیس‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای مارکت پلیس‌ها

آنجلا ترن کینگ‌ ینس و بوریس ورتز، کتاب راهنمای مارکت پلیس‌ها را با هدف آشنایی با غول‌های بزرگ کسب‌وکار آنلاین و فرایند شکل‌گیری‌آن‌ها نوشته‌اند. مارکت‌پلیس (بازارگاه) پلتفرمی است که وظیفه‌ی جذب، جلب‌توجه و اعتمادسازی مشتری و همچنین امکان تبادل مالی را به عهده دارد. این کتاب که در حوزه‌ی بازاریابی و فروش نوشته شده، بهترین منبع برای شناخت مارکت‌پلیس‌ها به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب راهنمای مارکت‌ پلیس‌ها

در دوره‌ی چیرگی اقتصاد دیجیتال و به‌ویژه بعد از همه‌گیری ویروس کرونا، کسب‌وکارهای اینترنتی و خریدوفروش آنلاین به بخشی از سبک زندگی مردم جهان تبدیل شده و بستری فوق‌العاده برای عرضه‌ی کالا و خدمات را فراهم کرد. تولیدکننده‌ها و عرضه‌کننده‌های محصولات برای حضور در این بازار بزرگ دو راهکار پیش‌روی خود دارند: یا باید وب‌سایت یا فروشگاهی اینترنتی راه‌اندازی کنند، یا از بسترهای عرضه و فروش آنلاین کمک بگیرند؛ راه‌هایی که هرکدام مزایا و معایبی دارند. به‌عنوان‌مثال، با راه‌اندازی وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی، با آنکه تصمیم‌گیری و کنترل چگونگی فروش در اختیار عرضه‌کننده‌ها قرار دارد، اما آن‌ها را با مشکلاتی مانند تأمین و انبارداری، لجستیک و فروش نیز روبه‌رو می‌کند. به‌ویژه آنکه آن‌ها برای مدیریت فروش نیازمند تهیه‌ی هاست، سامانه‌ی تولید و مدیریت محتوا، تبلیغات، اعتمادسازی، داشتن درگاه پرداخت اینترنتی، ارسال سفارش، پیگیری و کسب اطمینان از رضایت مشتری، اقناع‌سازی برای خریدهای بعدی و بازاریابی از طریق کسب رضایت مشتری‌ها هستند.

راه ساده‌تر، استفاده از واسطه‌ای به نام مارکت‌پلیس (بازارگاه) است؛ یعنی پلتفرمی که میان فروشنده و خریدار، بستری مهیا می‌کند تا عرضه‌کننده بتواند محصولات و خدمات خود را به مشتری ارائه کرده و افزون بر تبادل داده‌ای و محتوایی، مبادلات مالی را نیز بر بستر آن انجام دهد. مزیت اصلی مارکت‌پلیس‌ها اینجا مشخص می‌شود؛ چرا که برخلاف فروشگاه اینترنتی، هم تمامی مسئولیت‌های زیرساختی را بر عهده دارد و هم جذب، جلب‌توجه و اعتمادسازی مشتری‌های بالقوه و امکان دریافت وجه از مخاطب را نیز به‌صورت آنلاین انجام می‌دهد. در این صورت تولیدکننده‌ها نیز می‌توانند به‌جای تمرکز بر موضوع‌های تخصصی مانند بازاریابی محتوایی، سئو، شبکه‌های اجتماعی و...، توجه خود را بر محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهند، متمرکز کنند.

با وجود اهمیت حیاتی مفهوم مارکت‌پلیس‌ها، و گره‌خوردن آینده‌ی اقتصاد و قدرت نرم کشورها به این مدل، هنوز آشنایی بسیار اندکی درمورد آن وجود دارد. مارکت‌پلیس مفهومی ناآشنا در میان فعال‌های اقتصادی، کسب‌وکارها، فروشنده‌ها و بازرگان‌ها، تولیدکننده‌ها، صاحبان صنایع، دولتمردان و مردم است. ازاین‌رو کتاب راهنمای مارکت‌ پلیس‌ها (A guide to market places) نوشته‌ی مشترک آنجلا ترن کینگ‌ ینس (Angela Tran Kingyens) و بوریس ورتز (Boris Wertz)، به این خاطر که تقریباً همه‌ی مدل‌های مهم معرفی‌شده و نمونه‌های عملی فراوان را با مرور موفقیت‌ها و شکست‌ها بررسی کرده، بهترین منبع برای شناخت این قابلیت مهم اقتصاد دیجیتال است.

این کتاب که از زاویه‌‌ی دید متخصص‌ها و برنامه‌ریزهای پلتفرم‌ها نگاشته شده به کار افرادی می‌آید که درصدد راه‌اندازی یا رشد یک مارکت‌پلیس هستند. نویسنده‌ها در فصل اول، مقدمه ای از مارکت پلیس‌ها را با تعریف ویژگی‌ها و انواع این پلتفرم توضیح می‌دهند و شش عامل ارزش‌گذاری مارکت‌پلیس‌های دیجیتال را برمی‌شمرند. آن‌ها سپس با اشاره به برخی از استراتژی‌های رایج که با استفاده از آن‌ها می‌توان در بازارهای بزرگ رخنه کرد، اهمیت اثرهای شبکه‌ای بر رشد مارکت‌پلیس‌ها را بررسی می‌کنند. آنجلا ترن کینگ‌ ینس و بوریس ورتز در فصل بعد کتاب راهنمای مارکت‌ پلیس‌ها، مراحل کِشت ایده و رشد و پیشرفت یک مارکت‌پلیس را به‌صورت کامل شرح می‌دهند و در ادامه نیز راه‌های پیداکردن مدل کسب وکار مناسب برای مارکت پلیس، انواع جدید، معیارها و ابزارهای مارکت‌پلیس را بررسی می‌کنند. فصل‌های پایانی کتاب راهنمای مارکت‌ پلیس‌ها که با ترجمه‌ی مجتبی ذوالفقاری از سوی انتشارات برآیند به چاپ رسیده، به کار با سرمایه گذارها و خروج از این پلتفرم اختصاص دارد.

کتاب راهنمای مارکت‌ پلیس‌ها مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی، فروشنده‌ها و عرضه‌کننده‌های کالا و خدمات که قصد دارند محصولات خود را در بستری مناسب به فروش برسانند، پیشنهاد می‌شود.

با آنجلا ترن کینگ‌ ینس و بوریس ورتز بیشتر آشنا شویم

آنجلا ترن کینگ‌ ینس و بوریس ورتز از بنیان‌گذارها و مدیرهای شرکت سرمایه‌گذاری «ورژن وان» هستند که روی بیش از هفتاد شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ازجمله دو استارت‌آپِ یونیکورنِ «آدا ساپورت» و «شیپو» که یک مارکت‌پلیس فعال در حوزه‌ی لجستیک و زنجیره‌ی تأمین است. همچنین بوریس ورتز سابقه‌ی راه‌اندازی یک مارکت‌پلیس فروش کتاب در سال 1999 را دارد که بعدها به آمازون فروخته شد. این دو نویسنده حاصل تجربه‌های خود در راه‌اندازی و مشارکت مارکت‌پلیس‌ها را در مشهورترین و بهترین اثرشان که کتاب حاضر است، منتشر کرده‌اند.

در بخشی از کتاب راهنمای مارکت پلیس‌ها می‌خوانیم

بسیاری از کارآفرینان با ایده‌های فوق‌العاده‌ای به‌سراغ مارکت‌پلیس‌ها می‌آیند، اما در انتخاب مدل کسب‌وکار مناسبی که آن‌ها را به سود برساند شکست می‌خورند. درست است که خریداران و فروشندگان در این بستر به‌دنبال «تکمیل معاملاتشان با یکدیگر» هستند، ولی بخش چالش‌برانگیز آن، موضوع درآمدزایی مارکت‌پلیس‌ها است. در اصل، پرداخت هزینه به مارکت‌پلیس به این فرایند اصطکاک وارد می‌کند و بر آن تأثیر منفی می‌گذارد. پرداخت «هزینه» بر عهده‌ی هرکدام از طرفین که باشد، طبیعتاً تلاش خواهد کرد تا معامله را خارج از بستر مارکت‌پلیس انجام دهد.

پیدا کردن مدل کسب‌وکار مناسب کاملا به مشخصات مارکت‌پلیس شما بستگی دارد:

1- اگر مشتریانتان در مارکت‌پلیس برای خرید محصولات‌/ ‌خدمات راحت‌اند و کش‌و‌قوس زیادی را متحمل نمی‌شوند، به احتمال زیاد دریافت کمیسیون معامله از فروشندگان بهترین روش خواهد بود. ‌البته در صورتی تکمیل خواهد شد که به فروشندگان خدمات اضافی‌ ارائه ‌شود.

2- اگر مارکت‌پلیس شما فقط در طبقه‌بندی محصولات و خدمات فعال است و تراکنشی در آن انجام نمی‌شود، دریافت هزینه برای لیست کردن معنای بیشتری پیدا می‌کند.

اغلب مارکت‌پلیس‌ها از فروشندگانشان هزینه دریافت می‌کنند. این هزینه می‌تواند به اشکال مختلفی وجود داشته باشد: هزینه‌ی لیست کردن، هزینه‌ی پیشنهاد دادن یا کمیسیون معامله. دلیل ساده‌ای برای دریافت هزینه از فروشنده وجود دارد: در گام بعدی و پس از شروع همکاری‌ با عرضه‌کنندگان اولیه، این «تقاضا» است که عامل محدود‌کننده‌ی رشد مارکت‌پلیس محسوب می‌شود. همچنین، دریافت هزینه از خریداران، باعث افزایش اصطکاک و درنتیجه کمتر شدن مشارکت آن‌ها می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
سخن مترجم
مقدمۀ کتاب راهنمای مارکت‌پلیس‌ها
مقدمه‌ای بر چاپ دوم
مقدمه
فصل اول: مقدمه ای بر مارکت پلیس ها
فصل دوم: مراحل کِشت ایده، رشد و مقیاس‌ کردن یک مارکت پلیس
فصل سوم: پیدا کردن مدل کسب وکار مناسب برای مارکت پلیس
فصل چهارم: انواع جدید مارکت پلیس
فصل پنجم: معیارهای مارکت پلیس
فصل ششم: ابزارهای مارکت پلیس
فصل هفتم: کار با سرمایه گذاران
فصل هشتم: خروج از مارکت پلیس
جمع‌بندی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای مارکت پلیس‌ها
نویسنده،
مترجممجتبی ذوالفقاری
ناشر چاپیانتشارات برآیند
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات110
زبانفارسی
شابک978-600-6466-77-4
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش، کتاب‌های تجارت الکترونیک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای مارکت پلیس‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای مارکت پلیس‌ها

برای دریافت کتاب راهنمای مارکت پلیس‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.