معرفی و دانلود کتاب زرنگ باش خانم!: بر هفت اشتباه مرگبار که موفقیت شما را از بین می‌برد غلبه کنید

عکس جلد کتاب زرنگ باش خانم!: بر هفت اشتباه مرگبار که موفقیت شما را از بین می‌برد غلبه کنید
قیمت:
69000 تومان - 7.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زرنگ باش خانم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زرنگ باش خانم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زرنگ باش خانم!: بر هفت اشتباه مرگبار که موفقیت شما را از بین می‌برد غلبه کنید

هفت اشتباه مرگ‌بار وجود دارد که می‌توانند تمام تلاش‌هایتان را هدر بدهند و موفقیتتان را از بین ببرند. کتاب زرنگ باش خانم! اثر خواندنی ایمی کوهن دقیقا درباره‌ی همین اشتباهات صحبت می‌کند و موثرترین راهکارهای دوری از این اشتباهات را در اختیار شما قرار می‌دهد. این کتاب حاصل تجربیات کوهن از سال‌ها مربی‌گری و سخنرانی در جلسات گوناگون هستند.

درباره‌ی کتاب زرنگ باش خانم!

شاید اگر تا همین نیم قرن پیش به زنان گفته می‌شد که می‌توانند رویاهایشان را به حقیقت پیوند دهند، چندان برایشان باورپذیر و قابل عمل کردن نبود. اما، خوشبختانه امروزه، دوران جلوگیری از فعالیت زنان و قیچی کردن بال‌های پروازشان گذشته است! در دنیای جدید، زنان می‌توانند رویاپردازی کنند و برای تحقق رویاهایشان در مسیر تلاش قدم بگذارند. اما یک مشکل وجود دارد: چطور باید به این اهداف دست یافت و چه چیزهایی مانع آن خواهند شد؟

ساده‌ترین جواب این است که باید بی‌وقفه و بدون خستگی تلاش کرد و اگر مانعی هم وجود دارد، همین مشکلات بیرونی مانند وضعیت دستمزدها و قوانین ناعادلانه است. اما قضیه پیچیده‌تر از این‌هاست و به این جواب ساده محدود نمی‌‌شود! بیست سال تجربه‌ی ایمی کوهن به عنوان مشاور این را نشان داده که ما معمولا مسیر غلطی را در پیش می‌گیریم و آنچه بیش از دیگر عوامل مشکل‌ساز می‌شود، مشکلات درونی خودمان هستند. منظور چیست؟ برای مثال گاهی بیش از آنکه دستمزدهای ناعادلانه مشکلی را در زندگی‌مان به‌وجود آورند، اعتماد به‌نفس پایین یا رفتارهای خودتخریبگر جلوی پیشرفتمان را می‌گیرند.

اما، خبر خوب این است که می‌توان تمام این موانع درونی را به هفت اشتباه اصلی و عمده تقسیم کرد و کتاب زرنگ باش خانم! مانند یک راهنمای عملی بسیار خوب، آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

کتاب زرنگ باش خانم! (!Woman Up) نوشته‌ی ایمی کوهن (Aimee Cohen) در سال 2014 منتشر شد و از زمان انتشار خود تاکنون مورد استقبال و توجه خوانندگان قرار گرفته است. این کتاب را سیده ژاله موسوی نصر به فارسی ترجمه کرده و انتشارات کهکشان دانش آن را در سال 1401 و ذیل مجموعه‌ی «زندگی و کسب‌وکار موفق برای همه» به چاپ رسانده است. کوهن در این کتاب تاکید می‌کند که آدم‌ها رفتارهایشان را در طول زندگی می‌آموزند و اگر موضوعی قابل یادگیری است، پس قابلیت فراموش کردن و جایگزینی هم دارد و می‌توان آن را با رفتارهای بهتر جایگزین کرد. بنابراین به خاطر داشته باشید که اشتباه پایان کار نیست و حتی اگر تا به امروز، کاری را به‌خوبی پیش نبرده‌اید، می‌توانید آن را با کمک این کتاب اصلاح کنید. کتاب زرنگ باش خانم! همه‌ی اطلاعاتی را که در مسیر موفقیت به آن نیاز دارید در اختیارتان قرار می‌دهد. با خواندن این اثر، می‌توانید از تجربیات ده‌ها زن مستقل مانند خودتان آگاه شوید و به‌کمک آن در مسیر پیشرفت حرکت کنید. اگر دوست دارید زندگی شخصی و حرفه‌ای خودتان را به شکل دیگری پیش ببرید و از اشتباهات رایج دور شوید، این کتاب بهترین انتخاب برای شماست.

نکوداشت‌های کتاب زرنگ باش خانم!

  • اولین باری که «زرنگ باش خانم!» را خواندم، یک نسخه از آن را برای تمام خانم‌های شرکتم سفارش دادم. وقتی به فصل سوم رسیدم، فهمیدم خواندن این کتاب برای همه حتی مردان هم لازم است! (ترسا تیلور، نویسنده‌ی کتاب «اسطوره‌ی تعادل» و مدیر سابق کوئست کامیونیکشن)
  • خواندن کتاب «زرنگ باش خانم!» حتی برای دختر ده‌ساله‌ی من ضروری خواهد بود. زنان نسل من نیاز دارند روشن و حمایت‌گر باشند و درایت و بصیرتشان را برای موفقیت زنان در همه‌ی سطوح به‌کار بگیرند. «زرنگ باش خانم!» یک راهنمای عملی بی‌نظیر برای کمک به پیشرفت زنان به سمت هر مسیری است که انتخاب می‌کنند. (سوزان کنراد، مدیر عالم لووا دانر نتوورک)

کتاب زرنگ باش خانم! برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب را به همه‌ی انسان‌های خودساخته و مستقل، به‌ویژه خانم‌هایی که قصد دارند در زندگی پیشرفت کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

با ایمی کوهن بیشتر آشنا شویم

ایمی کوهن مشاور و نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی است که با کتاب زرنگ باش خانم! شناخته می‌شود. او در سال 1968 در آمریکا زاده شد و در سال 1998 به عنوان مشاور کاری و بازاریاب کارش را شروع کرد و در مجله تجاری دنور (the Denver Business Journal) و کانال‌های هفت و چهار دنور تجربیات کاری خود را شکل داد. از کوهن در مجله‌ی گلمور (Glamour magazine) و دنور پست زنان (Denver Woman magazine) هم بارها یاد شده و توانسته، به‌عنوان نامزد زن خارق‌العاده در جشنواره جوایز تجاری (Business Award nominee) معرفی شود. خودش می‌گوید:«من مربی به دنیا نیامده‌ام بلکه به دنیا آمده‌ام تا مربی شوم!» او در عمر حرفه‌ای خود به عنوان یک مشاور و متخصص تقریبا نرخ موفقیت صددرصدی داشته و صدها مراجع با با مشاوره‌هایش در مسیر درست حرکت داده است.

جملات برگزیده کتاب زرنگ باش خانم!

- ریسک نکردن، ریسک بزرگی است. (اریکا جانگ)
- آینده متعلق به کسانی است که به زیبایی رویاهای خود باور دارند. (النور روزولت)
- در صورت شکست، ممکن است ناامید شوید، ولی اگر تلاش نکنید، محکوم به فنا هستید. (بورلی سیلز)
- در شما قدرتی برای انجام همه کارها وجود دارد... شما با اعتماد و انگیزه، فرصت‌ها را کشف می‌کنید. (کریستین گیبز)
- من دوست دارم ببینم دختر جوانی بیرون می‌رود و یقه دنیا را می‌گیرد. زندگی عوضی است. تو باید به او لگد بزنی. (مایا آنجلو)

در بخشی از کتاب زرنگ باش خانم! می‌خوانیم

خانم‌ها نه‌تنها می‌توانند خیلی مهربان باشند، بلکه بدون این‌که کار اشتباهی انجام دهند معذرت‌خواهی می‌کنند. متاسف بودن زیاد باعث می‌شود از اوج به حضیض بیفتید. معذرت‌خواهی مکرر و بی‌جا شما را حقیر کرده و عقب می‌راند. خانم‌ها به خوش‌اخلاقی معروف و مودب هستند و دیگران را با رفتار و گفتار خود ناراحت نمی‌کنند. ما با چنین جمله‌ای از آن‌ها درخواست کمک می‌کنیم، "ببخشید مزاحم شما می‌شوم، می‌شود لطفاً مرا به بخش خدمات مشتری راهنمایی کنید"؟ کسی به ما برخورد می‌کند و ما می‌گوییم، "معذرت می‌خواهم". ما نمی‌شنویم کسی در جمع ما را صدا کرده و می‌گوییم، "ببخشید صدای شما را نشنیدم". ما در جلسات می‌گوییم، "ببخشید ولی به نظر من"... هیچ‌کدام از این سناریوها اشتباه نیستند، ولی خانم‌ها خیلی عذرخواهی می‌کنند.

معذرت‌خواهی زیاد برای خانم‌ها راهی برای اجتناب از کشمکش و تقویت هماهنگی و توافق است. اگر هدف یک عذرخواهی سریع، تنش‌زدایی از یک موقعیت و برقراری آرامش باشد ممکن است راهکار موثری باشد. به جای تظاهر به مهربانی، عذرخواهی زیاد ممکن است منفعلانه به نظر برسد... انجام دادن کارها و مورد سوء‌استفاده واقع شدن توسط دیگران. بر اساس یک باور معروف، مردان نیز در محل کار معذرت‌خواهی می‌کنند، ولی فقط وقتی که شرایط را تجزیه‌وتحلیل کرده و واقعاً باور دارند اشتباه کرده‌اند. برای خانم‌ها، معذرت‌خواهی می‌تواند یک واکنش تکانشی باشد، یک پاسخ مودبانه به موقعیتی که می‌خواهند از آن اجتناب یا آن را درست کنند.

فهرست مطالب کتاب

در مورد نویسنده
پیش‌گفتار: به دل مشکلات برو
اشتباه مرگ‌بار اول: معمای مهربانی
اشتباه مرگ‌بار دوم: ضرر شایستگی
اشتباه مرگ‌بار سوم: زندانی کمال‌گرایی
اشتباه مرگ‌بار چهارم: اعتیاد به تایید
اشتباه مرگ‌بار پنجم: بیماری خودافشاگری
اشتباه مرگ‌بار ششم: ارتباط نادرست
اشتباه مرگ‌بار هفتم: همه‌گیری کم‌ارزشی
نتیجه‌گیری: از اشتباه تا موفقیت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زرنگ باش خانم!: بر هفت اشتباه مرگبار که موفقیت شما را از بین می‌برد غلبه کنید
نویسنده
مترجمسیده ژاله موسوی نصر
ناشر چاپیانتشارات کهکشان دانش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات140
زبانفارسی
شابک978-622-7402-61-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
69000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زرنگ باش خانم!

عزیزی
۱۴۰۲/۸/۱۹
هر خانم شاغلی نیاز داره برای موفقیت بیشتر این کتاب رو بخونه. کتاب به عواملی مثل اعتماد به نفس، زبان بدن، نحوه بیان نظر، مخالفت، نه گفتن، شروع کردن قبل از عالی بودن، مذاکره، کنترل کمال گرایی، نحوه پوشش مناسب، به دنبال تایید نبودن. صدای رسا. نحوه مطرح کردن خواسته. گرفتن حق و.... با مثال و راهکار کتاب میپردازه... صرفا تئوری نیست واقعا راهکار میده... موضوعاتی هستن که ما خانوم‌ها در سراسر دنیا در اون نقاط اشتراک داریم و با رفع کردنش و بهبودش میتونیم خیلی بیشتر از جایگاهی که هستیم به موفقیت برسیم... کتاب اصلا حاشیه نداره و مختصر و مفید صحبت میکنه. به مثال‌های واقعی از افراد مختلف میپردازه که همینا در درک بهتر ما از موضوع موثره... نکته جالب این کتاب اینه که نویسنده از اشتباهات خودش میگه و اعترافات جالبی میکنه که بعنوان خواننده کتاب متوجه میشی حتی خانوم‌های بسیار موفق حتی در غرب هم میتونن با سدهایی مواجه بشن و مسیرشون رو غیرهموار کنه و اونارو عقب نگه داره از جایگاهی که واقعا لیاقتش رو دارن. به همین دلیل حتی خانوم‌های موفق هم ممکنه گاهی دچار یه سری سدهای ذهنی بشن. خوندن این کتاب رو واقعا به هر خانومی که به دنبال رسیدن به لیاقت واقعیش و ازادکردن قدرت درونیشه توصیه میکنم.. ممنون از کتابراه
Eli Zaree
۱۴۰۲/۶/۲۶
شاید عنوان کتاب طوری یاشه که فکر کنی میخواد بهت بدجنسی رو یاد بده ولی نه. میخواد آنچه که باید یک خانم در زندگی بدونه و بدون تجربه‌های تلخ زندگی و فقط با خوندن یک کتاب بهش برسه رو یاد میده. ممکنه که ما خیلی از چیزها رو نتونیم از خانواده و محیط اطرافمون یاد بگیریم برای پیشرفت باید بریم سراغ کتاب‌ها.
زهرا کردی
۱۴۰۱/۹/۵
این کتاب عالیه برای درمان کمال گرایی، و اینکه بیشتر از اینکه به دنبال تایید دیگران باشیم، فقط کافیه خودمون راضی باشیم
افسانه صابری
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
باسلام، خواندن این کتاب را به همه خانم‌ها توصیه میکنم تادرزندگی و محیط کار موفق شوند وازبسیاری از تنشها دوربمانند.
فریده ملایی
۱۴۰۱/۱۰/۱۱
کتاب کاربردی و بسیار مفید مخصوصا برای خانمها هست، خواندنش را به همه افراد توصیه میکنم
مریم داورزنی
۱۴۰۱/۱۰/۲
تواین کتاب مطالب آموزنده وکاربردی واسه یه خانم داره که باعمل کردن بهش زندگیت عوض میشه
Fd
۱۴۰۱/۹/۱۴
کتاب خوبیه برای یک خانم شاغل که چه کارهایی بایدانجام بدیم برای موفقیت درمحیط کار
Parva Namiranian
۱۴۰۱/۱۰/۳
به خانمها توصیه میکنم حتما بخوانند. در افزایش اعتماد به نفس واقعا موثر است.
H.M
۱۴۰۲/۱/۱۲
کاربردی و مفید بود
به نظرم خوندنش می‌تونه مفید باشه
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب زرنگ باش خانم!

برای دریافت کتاب زرنگ باش خانم! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.