معرفی و دانلود کتاب شاهزاده سیاه پوش 9: شاهزاده پری دریایی

عکس جلد کتاب شاهزاده سیاه پوش 9: شاهزاده پری دریایی
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شاهزاده سیاه پوش 9: شاهزاده پری دریایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شاهزاده سیاه پوش 9: شاهزاده پری دریایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شاهزاده سیاه پوش 9: شاهزاده پری دریایی

در کتاب شاهزاده سیاه پوش 9: شاهزاده پری دریایی، نوشته‌ی شانون هیل و دین هیل، به همراه شاهزاده‌خانم سیاه‌پوش و دوستانش با یک پری دریایی ملاقات می‌کنید. او که شاهزاده‌ی پری‌های دریایی است، از شاهزاده‌ی سیاه‌پوش و دوستانش می‌خواهد به او کمک کنند تا بزهای دریایی را از دست هیولای زیر آب نجات دهد. این کتاب، شما را با ماجراجویی آن‌ها همراه می‌کند.

درباره‌ی کتاب شاهزاده‌ی سیاه‌پوش 9: شاهزاده‌‌ی پری دریایی

ماگنولیا، شخصیت اصلی کتاب شاهزاده‌‌ی پری دریایی (The Princess in Black and the Mermaid Princess) است که شانون هیل (Shannon Hale) و دین هیل (Dean Hale) آن را نوشته‌اند. او در قصری زندگی می‌کند که نزدیک سرزمین هیولاهاست. شاهزاده‌خانم ماگنولیا از همان شاهزاده‌‌هایی است که در تمام قصه‌ها درباره‌شان شنیده‌اید؛ همان‌ها که موهای‌شان طلایی‌رنگ است، پیراهن‌‌‌های صورتی و پف‌‌دار را فقط با کفش‌های شیشه‌‌ای می‌پوشند و برای سواری روی اسب شاخ‌دار می‌نشینند؛ اما به کسی نگویید که شاهزاده‌‌خانم قصه‌ی ما با یک راز بزرگ زندگی می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب شاهزاده سیاه پوش 9: شاهزاده پری دریایی

ماجرا از این قرار است که از دنیای غول‌ها تا سرزمین شاهزاده ماگنولیا فقط به اندازه‌‌ی یک سوراخ فاصله است. سوراخی روی زمین سرزمین شاهزاده است که سقف سرزمین هیولاها حساب می‌شود. هیولاهایی که آن پایین زندگی می‌کنند می‌توانند از آن سوراخ بالا بیایند و وارد سرزمین شاهزاده ماگنولیا شوند. البته این کار برای آن‌ها ممنوع است. اما بعضی از هیولاهای غیرمتمدن، قانون را می‌شکنند و از سوراخ بالا می‌آیند. آن وقت، زنگ خطر هیولا در انگشتر شاهزاده‌خانم به صدا درمی‌آید. او از تونل مخفی توی انباری سر می‌خورد و از دیوار قصر پایین می‌پرد. وقتی به پایین می‌رسد دیگر شاهزاده ماگنولیا نیست! به جای او، شاهزاده سیاه‌پوش ظاهر می‌شود. شاهزاده سیاه‌پوش مثل شاهزاده مگنولیا پیراهن صورتی و کفش تق‌تقی نمی‌پوشد. بلکه پیراهن سیاه به تن، چکمه‌‌های سیاه به پا، نقاب سیاه به چشم و شنل سیاه به دوش دارد. حتی نفس‌طلا، اسب شاخ‌دار شاهزاده ماگنولیا هم به مشکی، اسب تیزپای شاهزاده‌ی سیاه‌پوش تبدیل می‌شود تا در مبارزه با هیولاها به شاهزاده‌ی سیاه‌پوش کمک کند. آخر هیولاها بز می‌خورند! شاهزاده‌ی سیاه‌‌پوش هرگز، هرگز اجازه نمی‌دهد دست آن‌ها به بزهای نازنین و دوست‌داشتنی برسد!

داستان شاهزاده‌‌ی پری دریایی، نوشته‌ی شانون هیل و دین هیل، در یک روز زیبای آفتابی اتفاق می‌افتد. شاهزاده سیاه‌پوش و دوستانش، شاهزاده پتوپوش و انتقام‌گیرنده‌ی بزها، در قایقی که نامش شلغم‌شاد است و روی دریا شناور است، نشسته‌اند و از هوای خوب و نسیم خنک آن روز زیبا لذت می‌برند. شلغم‌شاد قایق سلطنتی شاهزاده گل‌عطسه است. او قایقش را به شاهزاده سیاه‌پوش و دوستانش قرض داده تا از آن برای مبارزه با هیولاها استفاده کنند. شاهزاده پتوپوش برای دیدن هیولاهای دریایی و مبارزه با آن‌ها هیجان‌زده است. در حالی که شاهزاده سیاه‌پوش آرزو دارد حالا که وسط دریا هستند، یک پری دریایی ببیند. او هیچوقت حرف مردم را باور نکرده که می‌گویند پری دریایی‌ها وجود ندارند. ناگهان، سر و کله‌ی موجودی عجیب زیر آب پیدا می‌شود. موجود عجیب، آب را به هم می‌ریزد و به دیواره‌های شلغم‌شاد می‌پاشد. از او، فقط یک دم و یک تاج معلوم است. یعنی یکی از آن هیولاهای دریایی است که شاهزاده پتوپوش برای دیدنش هیجان داشت؟ یا این که شاهزاده‌ی سیاه‌پوش به آرزویش رسیده و یک پری دریایی واقعی زیر آب است؟

البته که یک پری دریایی زیر آب بود. آن هم شاهزاده‌ی پری دریایی‌ها! شاهزاده‌‌ی پری دریایی غمگین است. چون سر و کله‌ی یک هیولای دریایی پیدا شده که بزهای دریایی قشنگ و نازنینش را می‌خورد. شاهزاده‌‌ی پری دریایی نمی‌داند چه کار کند. شاهزاده‌ی سیاه‌پوش، شاهزاده پتوپوش و انتقام‌گیرنده‌ی بزها خیلی دوست دارند به او کمک کنند. اما چطور می‌توانند زیر آب بروند و با هیولای دریایی بجنگند؟ آن‌ها که پری دریایی نیستند!

کتاب شاهزاده‌ی پری دریایی، یک داستان مصور پر از تصاویر شاداب و پویایی است که لوین فام (LeUyen Pham) از تمام صحنه‌ها و موقعیت‌های داستان طراحی کرده. این تصاویر باعث می‌شود کودکان به خوبی با داستانی که شانون هیل و دین هیل تعریف می‌کنند همراه شوند و با آن ارتباط برقرار کنند. ترکیب متن و تصویر در کتاب داستان، درک معنای کلمات و جملات را برای کودکان ساده می‌کند، توجه و علاقه‌ی آن‌ها را در طول داستان حفظ می‌کند و کودکان را تشویق می‌کند از طریق تلاش برای تفسیر ارتباط بین متن و تصاویر، هوش و مهارت‌های تفکر خود را رشد دهند.

داستان حاضر با ترجمه‌ی شیدا رنجبر و به کوشش انتشارات پرتقال منتشر شده‌ است.

درباره‌ی مجموعه‌ی شاهزاده‌ی سیاه‌پوش

شانون هیل و دین هیل، پدر و مادر دختری به نام ماگنولیا هستند! وقتی ماگنولیا چهارساله بود از مادرش، شانون، پرسید: «چرا سیاه مثل صورتی، بنفش و زرد جزء رنگ‌های دخترانه نیست؟» مادرش جواب داد: «چرا نباشد؟ حتی در قصه‌ها، دختر خفاشی و دخترهای خون‌آشام لباس سیاه دارند.» ماگنولیا راضی نشد. به مادرش گفت: «ولی شاهزاده‌خانم‌ها نه. شاهزاده‌‌خانم‌ها لباس سیاه نمی‌پوشند.» در آن لحظه، شخصیت شاهزاده‌ی سیاه‌پوش در ذهن شانون هیل شکل گرفت و به همراه همسرش، دین، یک مجموعه داستان‌ درباره‌ی این شخصیت نوشتند.

شیدا رنجبر مترجم مجموعه‌ی شاهزاده‌ی سیاه‌پوش به زبان فارسی و انتشارات پرتقال ناشر این کتاب‌ها است.

بعضی از کتاب‌های مجموعه‌ی شاهزاده‌ی سیاه‌پوش:

  • شاهزاده‌ی سیاه‌پوش 1: مهمان فضول
  • شاهزاده‌ی سیاه‌پوش 2: تولد پردردسر
  • شاهزاده‌ی سیاه‌پوش 3: خرگوش‌های بزخور
  • شاهزاده‌ی سیاه‌پوش 4: هیولای هزاردندان
  • و ...

کتاب شاهزاده‌ی سیاه‌پوش 9: شاهزاده‌‌ی پری دریایی برای چه کسانی مناسب است؟

بهترین سن برای خواندن این کتاب، سنین 3 تا 7 سال است اما برای کودکان بالاتر از 7 سال هم می‌تواند جذاب باشد.

در بخشی از کتاب شاهزاده سیاه پوش 9: شاهزاده پری دریایی می‌خوانیم

سرزمین کراکن‌ها پر از چیزهای جورواجور بود. چیزهایی مثل صدف، مروارید، سنگ و البته خود کراکن‌ها؛ یک عالمه کراکن. کراکن بزرگ آبی، عاشق جمع کردن همه‌چیز بود. به‌خصوص عاشق این بود که از بقیه بیشتر چیز داشته باشد. امروز هم که دوباره حرص زدنش گل کرده بود، تصمیم گرفته بود گشتی بزند. گشت زدن کراکن بزرگ آبی هم اینطوری بود که دوروبر را بگردد و هر چیزی دلش می‌خواهد بردارد. بعضی از کراکن‌های مرکب داشتند، با مرکب‌هایشان نقاشی می‌کردند. کراکن بزرگ آبی غرید: «مال من.» و مرکب‌شان را گرفت. بعضی از کراکن‌های صدفی داشتند با مرواریدهایشان دست‌رشته بازی می‌کردند. کراکن بزرگ آبی غرید: «مال من.» و مرواریدهایشان را گرفت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شاهزاده سیاه پوش 9: شاهزاده پری دریایی
نویسنده،
مترجمشیدا رنجبر
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات97
زبانفارسی
شابک978-622-274-565-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شاهزاده سیاه پوش 9: شاهزاده پری دریایی

برای دریافت کتاب شاهزاده سیاه پوش 9: شاهزاده پری دریایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.