معرفی و دانلود کتاب صوتی آری به زندگی

عکس جلد کتاب صوتی آری به زندگی
قیمت:
۳۷۰۰۰ ۱۸,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آری به زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آری به زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آری به زندگی

شاهکاری دیگر از نویسنده‌ی کتاب انسان در جست‌وجوی معنا. ویکتور فرانکل در کتاب صوتی آری به زندگی تجربیات زندگی خود را از خلال سال‌ها شکنجه و کار اجباری در اردوگاه‌های آلمان نازی به رشته‌ی تحریر درآورده است و پیرامون امید و امیدواری سخن می‌راند.

درباره‌ی کتاب صوتی آری به زندگی

ویکتور فرانکل کمتر از یک سال پس از آن که از بند اردوگاه‌های کار اجباری هیتلر آزاد شد، مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها و سمینارهای عمومی را در وین برگزار کرد. روان‌پزشکی که به‌سرعت به شهرتی جهانی دست پیدا کرد و درصدد آن برآمد که افکار و اندیشه‌های خود را پیرامون معنای زندگی، اهمیت انعطاف‌پذیری در بحران‌ها و چگونگی پذیرفتن زندگی حتی در مواجهه با بزرگترین ناملایمات، در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. در کتاب صوتی آری به زندگی (Yes to Life: In Spite of Everything) سخنان تأمل‌برانگیز ویکتور فرانکل را دراین‌باره می‌شنوید.

سخنان فرانکل در کتاب آری به زندگی، درست در شرایطی که ما در این برهه از تاریخ و این نقطه از مختصات جغرافیا با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، می‌تواند به‌مثابه فانوسی گرم و روشن در تاریکی غاری سرد و نمور باشد. شرایط نابه‌سامان اقتصادی، ناملایمتی‌های اجتماعی و سیاسی، بلایای طبیعی همچون زلزله و ویروس‌های فراگیر و... برای بسیاری از ما شرایطی متزلزل و مضطرب‌کننده به وجود آورده است. درست در چنین شرایطی وقت آن است که به سراغ این کتاب برویم.

با وجود گذشت سالیان بسیار، هنوز هم از تعبیر کار اجباری در اردوگاه‌های آلمان نازی در ادبیات عامه به‌عنوان استعاره‌ای از دشوارترین شرایط انسانی استفاده می‌شود. ویکتور فرانکل کسی‌ست که بی‌واسطه واقعیتِ چنین فضای هولناکی را تجربه کرده و حتی اعضای خانواده‌ی خود را به همین سبب از دست داده است. در واقع، او از یک راه طی‌شده سخن می‌گوید و از ما می‌خواهد که با تمام قوا، تمام‌قد در مقابل ناملایمات و دشواری‌ها بایستیم و به زندگی آری بگوییم.

ویکتور فرانکل می‌کوشد در کتاب صوتی آری به زندگی خوانشی روشنگر را از این اصل درنگ‌برانگیز در اختیار ما قرار دهد: «طوری زندگی کن که انگار برای بار دوم زندگی می‌کنی!» او اعتقاد اساسی خود را با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارد: هر بحرانی درون خود فرصتی دارد. علی‌رغم وحشت‌های وصف‌ناپذیر اردوگاه‌های آلمان نازی، فرانکل از توانایی و امیدواری هم‌بندانش آموخت که همیشه می‌توان به زندگی آری گفت؛ یک درس عمیق و روشنگر برای همه‌ی ما.

ترجمه‌ی زهره مرصوص را از این اثر با صدای محسن زرآبادی پور و وحید مرتضوی کیاسری می‌شنوید. کتاب صوتی آری به زندگی به همت نشر صوتی شادن پژواک تهیه و منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی آری به زندگی

  • من بی‌اندازه از این اثر خوشم آمد. این کتاب فوق‌العاده آنچنان شیوا نوشته شده است که خواننده بدون آن که لازم باشد تلاش خاصی کند، می‌تواند محتوای آن را درک کند. مخلص کلام این که کتاب آری به زندگی اثری عالی برای رسیدن به دورنمایی امیدبخش در عصرِ ناخوشی‌های فراگیرِ روحی است. (william evans)

  • ایده‌هایی که ویکتور فرانکل در کتاب آری به زندگی مطرح می‌کند، در جهان امروز نیز کماکان مورد توجه و تأمل‌برانگیز هستند. (Washington Post)

  • دیدگاه ویکتور فرانکل، پس از گذشت حدود هفتاد سال، همچنان روشنی‌بخش و مفید به نظر می‌رسد. (Kirkus Reviews)

کتاب صوتی آری به زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر جای خالی امید را در زندگی خود احساس می‌کنید، شنیدن سخنان ویکتور فرانکل را در کتاب صوتی آری به زندگی از دست ندهید.

با ویکتور فرانکل بیشتر آشنا شویم

ویکتور فرانکل (Viktor Frankl) در سال 1905 به دنیا آمد و تا زمان مرگش در سال 1997 استاد عصب‌شناسی و روان‌پزشکی در دانشکده‌ی علوم پزشکی وین بود. او سومین مدرسه‌ی روان‌درمانی و معنادرمانی وین را بنیان‌گذاری کرد. دکتر فرانکل مدرک دکترای پزشکی و دکترای فلسفه را از دانشگاه وین دریافت کرد. در طول جنگ جهانی دوم، او سه سال را در اردوگاه‌های آشویتس، داخائو و دیگر اردوگاه‌های کار اجباری گذراند. بیشتر اعضای خانواده‌ی او، از جمله همسر، پدر و مادرش، در این اردوگاه‌ها کشته شدند. فرانکل در طول زندگی خود کتاب‌های زیادی منتشر کرد که مهم‌ترین آن‌ها کتاب پرفروش «انسان در جست‌وجوی معنا» نام دارد و تا کنون به 50 زبان ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب صوتی آری به زندگی می‌شنویم

یکی از نتیجه‌هایی که می‌خواستیم در فصل اول بهش برسیم این بود که اگه زندگی معنایی داره پس رنج هم باید معنایی داشته باشه. بی‌گمان بیماری هم جزوی از رنجه. می‌گیم «جزئی از» چون رنج و بیماری یکی نیستند. کسی که بیمار نباشه ممکنه رنج بکشه. و ممکنه بیمار باشه اما رنجی نکشه. رنج امری به‌کلی انسانیه که به خودی خود و از ازل بخشی از زندگی انسان بوده که در بعضی شرایط دقیقاً همین بی‌رنجیه که می‌تونه نوعی بیماری باشه. این مورد به‌خصوص رو در وضعیت‌هایی می‌بینیم که عموماً تحت عنوان بیماری‌های روانی شناخته می‌شن که همون بیماری‌های مربوط به ذهن هستند. ذهن نمی‌تونه بیمار باشه. تنها چیزی که می‌تونه بیمار بشه روانه. در بسیاری از بیماری‌های روانی این موارد مشخص شده که ناتوانی از رنج کشیدن خودش یک نشانه‌ی بیماریه. هر پیش‌آمدی که شخصی نرمال رو آشفته و پریشان می‌کنه، برای کسی که ظرفیت رنجش بر اثر یک بیماری روان‌شناختی مختل شده بی‌معناست. نه تکونش می‌ده و نه اصلاً تأثیری بر اون داره.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
30 دقیقه
پیشگفتار
47 دقیقه
فصل اول: در باب معنا و ارزش زندگی
38 دقیقه
فصل دوم: معنا و ارزش زندگی
35 دقیقه
فصل سوم: آزمایش حیاتی
10 دقیقه
سخن پایانی
3 دقیقه
درباره‌ی ویکتور فرانکل

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آری به زندگی
نویسنده
مترجمزهره مرصوص
راویمحسن زرآبادی پور، وحید مرتضوی کیاسری
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
۳۷۰۰۰ ۱۸,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آری به زندگی

مرضیه دردشتی
۱۴۰۲/۲/۲۳
باسلام کتاب صوتی عالی به زندگی کتاب خیلی خوبی بود البته همه کتاب‌های ویکتور فرانکل خوب و عالی است او در این کتاب معنا درمانی را بهتر توضیح داده و دیدگاه‌های خود را به خوبی بیان کرده است البته کتاب در جستجوی معنای ویکتور فرانکل بسیار شیرین است ولی به طور اجمالی به دیدگاههای خود پرداخته است و در این کتاب ما بیشتر با این دیدگاه‌ها آشنا می‌شویم
بهار مسعودی
۱۴۰۲/۱/۳۱
چکیده‌ای کامل از نظرات فرانکل رو می‌تونید در این کتاب مطالعه کنید ترجمه روان و خوانش بسیار عالی هست خلاصه برداشتم از کتاب این هست که اگر بتونیم فراتر از سطح دغدغه‌های روزمره‌ی خودمون به زندگی نگاه کنیم هرگز دچار بی معنایی در زندگی نمی‌شیم و انگیزه خودمون رو از دست نمی‌دیم
سعیده کاس پور
۱۴۰۲/۱/۳۱
از کتاب انسان در جستجوی معنا روان تر بود.
صدای راوی رو دوست داشتم.
" از خود نپرس از زندگی چه می‌خواهم بلکه بپرس زندگی از من چه می‌خواهد تا معنای زندگی را درک کنی"
نوید رحیمی
۱۴۰۲/۳/۲۷
سلام
راوی پیشگفتار عالی بود ولی راوی دوم صداشون به نظر من مناسب کتاب صوتی نیست. مخصوصا فصل اول رو خیلی بیش از حد با انرژی زیاد خوندن.
مهرداد گلزار
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
درابتدا بگم من واقعا از گوینده بسیار راضی ام خیلی کمک کننده به زندگی و روزمرگی مان میکنه
شقایق امیری
۱۴۰۲/۱/۳۱
کتاب بدی نبود ولی بیشتر به خاطر محبوبت نویسنده خریدم اما هرچقدر گوش دادم انتظارم رو برآورده نکنید
مرتضی
۱۴۰۲/۱/۱۲
بنظرم اگر به کتاب‌های خودسازی و فلسفی علاقه داشته باشید این کتاب عالیه
پارسا نظری
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
واقعا کتاب عالی‌ بود
سمانه اسلامی
۱۴۰۲/۱/۱۳
بیشتر در تکمیل کتاب معنای زندگیشون بود
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آری به زندگی

برای دریافت کتاب صوتی آری به زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.