معرفی و دانلود کتاب صوتی با مرگ من زندگی کن

عکس جلد کتاب صوتی با مرگ من زندگی کن
قیمت:
۴۳۰۰۰ ۳۰,۱۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی با مرگ من زندگی کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی با مرگ من زندگی کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی با مرگ من زندگی کن

لیون، پسری که جان خود را بر اثر مننژیت از دست داده است، پس از مرگ خود با پدرش صحبت می‌کند. میشل رستن در کتاب صوتی با مرگ من زندگی کن ابعاد مختلف این سوگواری را بازگو کرده و به توصیف روزها و هفته‌های پس از مرگ لیون می‌پردازد. این اثر در سال 2011 برنده‌ی جایزه‌ی گنکور برای اولین رمان شد.

درباره‌ی کتاب صوتی با مرگ من زندگی کن

آیا تاکنون به‌سبب مرگ کسی از نزدیکان خود را از دست داده‌اید؟ خیال می‌کنید اگر عزیزِ درگذشته‌تان فرصت داشت تا از جهان مردگان با شما گفت‌وگو کند، چه چیزهایی به شما می‌گفت؟ میشل رستن در کتاب صوتی با مرگ من زندگی کن (Le fils: récit) داستان پدر و پسری را بازگو می‌کند که دست مرگ آن‌ها را برای همیشه از یکدیگر جدا کرده است و اکنون پسر جوان با پدر داغدارش گفت‌وشنودی یک‌سویه برقرار می‌کند.

لیون به‌طور ناگهانی بر اثر نوع شدیدی از مننژیت از دست می‌رود و این تراژدی دردناک و ناباورانه پدر لیون و دیگر اعضای خانواده را در سردرگمی مکنده‌ای فرو می‌برد. ما نیز در این کتاب صوتی به میشل در سفر سوگواری‌اش می‌پیوندیم، اما آنچه این موقعیت داستانی را از دیگر موقعیت‌های مشابه متمایز کرده و اتفاق واقعی و دردناک زندگی نویسنده را به یک اثر داستانی تبدیل می‌کند، این است که ما تمامی وقایع آن را از نقطه‌نظر لیون می‌بینیم و می‌شنویم.

میشل رستن تنها چند ماه قبل از این که نگارش این اثر را آغاز کند، خودْ در چنین شرایط تلخ و دردناکی قرار گرفت. او پسر جوانش را برای همیشه از دست داد و ماه‌ها طول کشید تا بتواند دوباره روی پای خود بایستد و به زندگی ادامه دهد. کتاب صوتی با مرگ من زندگی کن، نخستین اثری است که رستن پس از این واقعه‌ی دردناک نوشت و از این رو این کتاب را می‌توان به‌نوعی خودزندگینامه به شمار آورد.

در هزارتویی پیچاپیچ از یادها و خاطرات و قصه‌ها، کتاب صوتی با مرگ من زندگی کن با روایتی گیرا و دل‌نشین و البته متأثرکننده، به بغرنج‌ترین پدیده‌ای که بشر از ابتدای تاریخ حیات خود با آن دست‌به‌گریبان است می‌پردازد. میشل رستن نه‌تنها در سراسر این کتاب، بلکه در زندگی واقعی خود نیز، آگاهانه و محتاطانه فاصله‌ی خود را از احساسات و سوگ بزرگ خود حفظ می‌کند و داستان خود را با شوخ‌طبعی، خرد و سرزندگی روایت می‌کند. بدین ترتیب، این اثر ادبی را می‌توان کتابی نه درباره‌ی مرگ، بلکه اثری در ارتباطی تنگاتنگ با خود زندگی قلمداد کرد.

ترجمه‌ی بیتا ترابی را از این اثر با صدای مهیار ستاری می‌شنوید. این کتاب به همت نشر صوتی آوانامه و انتشارات کتاب کوچه تهیه و منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی با مرگ من زندگی کن

  • برنده‌ی جایزه‌ی ژان برنارد در سال 2011
  • در شمار پرفروش‌ترین کتاب‌های فرانسه
  • برنده‌ی جایزه‌ی گنکور برای رمان اول در سال 2011
  • اثر برگزیده برای راهیابی به فهرست Waterstones Eleven در سال 2013
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب صوتی با مرگ من زندگی کن

  • تبدیل طنز به کنایه‌ای وحشیانه... اثری افتخارآمیز، انسانی و تأثیرگذار. (ساندی تایمز)
  • نگاهی بدیع به اندوه، سوگ و بقا. نوشته‌ای غیرمعمول، دردناک و هوشمندانه. (سوزان فلچر)
  • مملو از احساسات... این کتاب اشک شما را درمی‌آورد. بله، اما همچنین هنگام مطالعه‌ی آن خواهید خندید، زیرا این رمان ظرفیت عظیمی را درباره‌ی قدرتمندترین عشقی که می‌شناسیم، به ما یادآوری می‌کند. (Psychologies)

کتاب صوتی با مرگ من زندگی کن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر با سوگ عزیز ازدست‌رفته‌ای در زندگی خود مواجه هستید، شنیدن این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم. همچنین به علاقه‌مندان رمان‌ها و داستان‌های ادبیات معاصر فرانسه نیز پیشنهاد می‌کنیم شنیدن این کتاب را از دست ندهند.

با میشل رستن بیشتر آشنا شویم

میشل رستن (Michel Rostain) نویسنده، کارگردان تئاتر و موزیسین فرانسوی، در سپتامبر 1942 در جنوب فرانسه متولد شد. او در سی‌وشش‌سالگی توانست خود را وقف یکی از کارهایی کند که برایش در زمینه‌ی نویسندگی و موسیقی بسیار ارزشمند بود و بدین ترتیب، رستن یک شرکت تئاتر غنایی و موزیکال را در سال 1978 تأسیس کرد و مدیریت آن را بر عهده گرفت. این نویسنده صاحب دو رمان منتشرشده است که تا به امروز تنها یکی از آن‌ها به زبان فارسی ترجمه شده است و اکنون نسخه‌ی صوتی آن رویاروی شما قرار دارد.

در بخشی از کتاب صوتی با مرگ من زندگی کن می‌شنویم

بچه‌ای که همین چند لحظه پیش داشتمش، چه شد؟ یعنی دیگر او را ندارم؟ (ویکتور هوگو)

شنبه بیست‌وپنجم اکتبر 2003، ساعت 12:17:54، مبلغ 131 یورو و 70 سنت از حساب خارج می‌شود. بابا با حساب سرانگشتی به این اطلاعات ریز و دقیق پی می‌برد. مبلغ 863 فرانک قدیم، ساعت 12:15 در رسید صندوقدار فروشگاه اینتررانشه ثبت می‌شود. من چهار ساعت بعد می‌میرم و بابا در سوپرمارکت مشغول خرید است. دیگر بابا از این به بعد از این خریدهای هفتگی که نمی‌شود هم بی‌خیالشان شد، بیش از پیش متنفر می‌شود. او تا مدت‌های طولانی این‌جور اماکن را تحقیر می‌کند. حالا دیگر از موسیقی احمقانه‌ای که در فروشگاه‌ها پخش می‌شود. از محصولات درجه‌ی دو، از جغرافیای فریبنده‌ی آنجا و از مردمی که همچون ارواح خمیده و گوژپشت، مدام از یک قفسه‌ی دوطرفه به‌سوی قفسه‌ی دوطرفه‌ی دیگر در حرکتند بدش می‌آید. بابا هر روز درگیر افکار پریشان است. امروز هم این افکار برقرارند. حالا این فکر بابا را رها نمی‌کند که می‌شد آن دقایق آخر را از دست نمی‌داد و به‌جای این که در فروشگاه خودش را مشغول خرید کند، پیش من که هنوز زنده بودم می‌ماند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
34 دقیقه
فصل یک - بخش اول
14 دقیقه
فصل یک - بخش دوم
42 دقیقه
فصل یک - بخش سوم
28 دقیقه
فصل دو - بخش اول
12 دقیقه
فصل دو - بخش دوم
29 دقیقه
فصل دو - بخش سوم
30 دقیقه
فصل سه
44 دقیقه
فصل چهار - بخش اول
56 دقیقه
فصل چهار - بخش دوم
56 دقیقه
فصل پنج
45 دقیقه
فصل شش - بخش اول
27 دقیقه
فصل شش - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی با مرگ من زندگی کن
نویسنده
مترجمبیتا ترابی
راویمهیار ستاری
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۴۳۰۰۰ ۳۰,۱۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی با مرگ من زندگی کن

مریم اسدی
۱۴۰۲/۲/۶
با سپاس از کتابراه، من همیشه قبل از خرید کتاب نظرات را حتما میخوانم، یکی از دوستان به کسانی که عزیز از دست رفته دارند توصیه کرده بود که حتما این کتاب را گوش کنند و من همچون خواهرزاده ۲۲ساله‌ام را از دست دادم تهیه کردم ولی... ایکاش اینکار را نمیکردم، چون مرا برد به آن روزهای جهنمی و تقریباً نیمه به دیوانه شدم، نظر من این کتاب مناسب اطرافیان و دوستان اشخاصی که عزیز از دست داده‌اند مناسب تر می‌باشد که بفهمند در قلب آن‌ها چه میگذرد و هی ومدام بهشون نگند که عزاداریت رو تمام کن. ‌.
مژگان دیانتی
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
کتاب در مورد مردی است که فرزندش را از دست داده و بعد از فوت فرزندش تمام مدت با فکر پسرش زندگی می‌کند اما شما داستان را از زبان پسر فوت شده می‌شنوید واز منظر چشم او دنیای پدرش را می‌بینید. نگاهی متفاوت به مصیبت دوری از عزیزان.
زینب زمانی
۱۴۰۲/۲/۵
زیبا و تاثیر گذار بود…فضای داستان یه جور خاصی بود مخصوصا برای من که سه تا پسر دارم…همش خودم رو در چنین موقعیتی تصور میکردم.
m salimi
۱۴۰۲/۷/۱
خیلی جالب بود واقعا قابل تامل بود داستان
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی با مرگ من زندگی کن

برای دریافت کتاب صوتی با مرگ من زندگی کن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.