معرفی و دانلود خلاصه کتاب بن هور: داستان عیسی

عکس جلد خلاصه کتاب بن هور: داستان عیسی
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب بن هور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب بن هور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب بن هور: داستان عیسی

تأثیرگذارترین داستان تاریخ مسیحیت در قرن نوزدهم پیش روی شماست: کتاب بن هور اثر جاودانه‌ی لو والاس، الهام‌بخش نگارش کتب، اجرای نمایش و ساخت فیلم‌های متعددی شده و عنوان پرفروش‌ترین کتاب ایالات متحده را در چندین دهه به خود اختصاص داده است. اثر حاضر به عنوان خلاصه‌ای از کتاب بن هور با بازنویسی کلاید نهرنز در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته.

درباره‌ی کتاب بن هور

چارلتون هستون شخصیت اصلی فیلم بن هور چنان تصویر ماندگاری در ذهن سینمادوستان حک کرده که هر گاه نام بن هور به میان می‌آید، ناخودآگاه از این شاهکار سینمایی یاد می‌کنیم. اما این اثر برجسته بر اساس کتابی ساخته شده که تا مدت‌ها عنوان پرفروش‌ترین کتاب در ایالات متحده را به خود اختصاص داده بود. کتاب بن هور (Ben-Hur: A Tale of the Christ) اثر جاودانه‌ی لئو (لو) والاس (Lew Wallace) پس از انتشار در دهه‌ی 1880، گوی سبقت را از کتاب «کلبه‌ی عمو تام» ربود و تا قبل از انتشار کتاب «بر باد رفته» در سال 1936، پرفروش‌ترین کتاب در آمریکا به‌شمار می‌آمد. ساخت فیلم بن هور توسط کمپانی مترو گلدوین مایر، باعث شد آمار فروش کتاب افزایش یابد و صدر فهرست فروش را دوباره به خود اختصاص دهد.

کتاب بن هور روایت ماجراهای شاهزاده‌ای یهودی در شهر اورشلیم است که رومی‌ها با اتهام سوءقصد، او را به بردگی می‌گیرند. داستان حضرت عیسی (ع) در موازات با ماجرای بن هور روایت شده و عشق و خیانتی که این دو شخصیت در زندگی خود تجربه می‌کنند، در تم داستان خودنمایی می‌کند. لیو والاس برای نگارش کتاب بن هور تحقیقات فراوانی انجام داد و از بسیاری روایات موجود در انجیل بهره گرفت که هر کدام در کنار داستان اصلی بازگو می‌شوند.

اثر پیش رو به عنوان خلاصه‌ای از کتاب بن هور با ترجمه‌ی مریم قنبری، توسط نشر نوژین در دسترس علاقه‌مندان به آثار کلاسیک قرار گرفته است.

اقتباس‌های هنری و سینمایی از کتاب بن هور

اقتباس‌های ادبی، تئاتری و سینمایی از کتاب بن هور بسیار زیادند که در ادامه به مشهورترین آن‌ها اشاره می‌شود:

  • نمایشنامه‌ی بن هور اجرا شده در برادوی در سال 1899
  • فیلم صامت بن هور در سال 1907
  • فیلم صامتی دیگر ساخته شده توسط کمپانی مترو گلدوین مایر در سال 1925
  • مشهورترین اقتباس سینمایی بن هور به کارگردانی ویلیام وایلر با بازی چارلتون هستون، برنده‌ی 11 جایزه‌ی اسکار در سال 1959
  • اقتباسی از نسخه‌ی سینمایی [ساخته شده در سال 1959] توسط شرکت پارامونت پیکچرز، ساخته شده در سال 2016

جوایز و افتخارات کتاب بن هور

  • پرفروش‌ترین رمان ایالات متحده در قرن نوزدهم
  • برنده‌ی 11 جایزه‌ی اسکار در اقتباس سینمایی 1959

نکوداشت‌های کتاب بن هور

  • یک اثر کلاسیک که هرگز کهنه نمی‌شود. (آمازون)
  • بن هور، کتابی که دنیا را به لرزه در آورد. (سایت NEH)

خلاصه کتاب بن هور مناسب چه کسانی است؟

خواندن خلاصه کتاب بن هور به دوستداران آثار کلاسیک و داستان‌های تاریخی - مذهبی پیشنهاد می‌شود.

با لو والاس بیشتر آشنا شویم

لوییس والاس مشهور به لو والاس زاده‌ی 1827، وکیل، ژنرال، فرماندار منطقه‌ی نیومکزیکو، سیاستمدار، دیپلمات و نویسنده‌‌ی آمریکایی‌ست. پدرش ارتشی بود، اما لوییس علاقه‌ای به تحصیلات آکادمیک نداشت و از نقاشی و کتاب خواندن بیشتر لذت می‌برد. هنگامی‌که نوزده ساله بود، نزد پدرش مشغول فراگیری وکالت و حقوق شد و خدمت در ارتش را نیز آغاز کرد. اولین کتاب خود را در شانزده سالگی نوشت، اما آن را تا سال 1873 منتشر نکرد. لوییس والاس در زندگی خود نبردها و ماجراهای زیادی را تجربه کرد و نوشتن همواره برای او نوعی تسلای خاطر محسوب می‌شد. بن هور کتابی که او را به شهرت جهانی رساند، هنگامی نوشته شد که به عنوان فرماندار منطقه‌ی نیومکزیکو خدمت می‌کرد. انتشار این اثر در سال 1880 او و خانواده‌اش را تبدیل به مردی ثروتمند کرد، زیرا چاپ آن هرگز متوقف نگشت و به این شکل تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب قرن نوزدهم شد. کتاب بن هور باعث شد جیمز گارفیلد، والاس را به عنوان سفیر آمریکا به امپراطوری عثمانی بفرستد. او در سال 1905 چشم از جهان فرو بست.

در بخشی از خلاصه کتاب بن هور: داستان عیسی می‌خوانیم

بالتازار مردی مصری بود که به تنهایی در صحرا حرکت می‌کرد. او تقریباً 45 ساله بود و ریشی انبوه و سیاه داشت که رشته‌های سفید هم در میان آن‌ها دیده می‌شد. صورتش را با دستمالی که اعراب آن را چفیه می‌خواندند، پوشانده بود. لباس گشادی به تن داشت و سوار بر شتری بود. ظهر هنگام شتر ایستاد و بالتازار با دقت به اطرافش نگاه کرد و گفت: «بالاخره رسیدیم.» چفیه را از صورتش کنار زد، او مردی زیبارو اما کوتاه‌قامت بود. آثار بزرگی و اصالت از چهره‌اش نمایان بود.

او چادری در میان بیابان برپا کرد و سفره غذا را برای سه نفر آماده کرد و منتظر ماند. طولی نکشید که یک مرد یونانی به نام گاسپارو و یک مرد هندی به نام ملکیور به او پیوستند. آن سه نفر یکدیگر را نمی‌شناختند و به زبان هم آشنا نبودند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب بن هور: داستان عیسی
نویسنده،
مترجممریم قنبری
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-622-287-021-8
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب بن هور

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب بن هور

برای دریافت خلاصه کتاب بن هور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.