معرفی و دانلود کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان صیاد سایه

عکس جلد کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان صیاد سایه
قیمت:
۵۰۰۰ ۳,۵۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان صیاد سایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان صیاد سایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان صیاد سایه

مردی قصد شکار پرنده‌ای را می‌کند، اما به جای آن‌که به دنبال پرنده رود، پیِ سایه‌ی آن را می‌گیرد. این حکایتی‌ست که در کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان صیاد سایه، اثر مولانا جلال الدین محمد بلخی، نقل شده است. علیرضا شریعتی ضمن خوانش این داستان مثنوی، معنای عرفانیِ نهفته در آن را نیز توضیح داده است.

درباره‌ی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان صیاد سایه

قصه‌ی صیاد سایه که در کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان صیاد سایه نقل شده، یکی از مشهورترین فرازهای مثنوی مولوی را تشکیل می‌دهد. این قصه که در اوایل دفتر نخست ذکر شده، تمثیلی عرفانی‌ست که در آن به مسائلِ عمده و مهمی چون سرشتِ معرفت راستین، چراییِ لزومِ پیروی از پیر در مسیر سلوک، خطراتِ پیش پای سالک در مسیر حق و ... پرداخته می‌شود.

قصه‌ی صیاد سایه ساختار ساده‌ای دارد: مردی شکارچی عزم خود را برای صیدِ پرنده‌ای چابک جزم می‌کند. اما هنگامی که پی پرنده می‌رود، سایه‌ی آن را به جای خود پرنده می‌گیرد و بیهوده و عبث، برای «شکار سایه» تلاش می‌کند. ناگفته پیداست که انتهای تلاش او، ناکامی‌ای بزرگ است. مولانا از این قصه بهره می‌گیرد تا این حقیقت را با ما در میان بگذارد که در مسیر سلوک، همواره امکانِ به خطا افتادن وجود دارد. اگر می‌خواهیم مانند صیاد ابله عمر خود را در شکار سایه تلف نکنیم و عنقای حقیقی را به کف آریم، بایست همواره گوش‌به‌زنگ و هوشیار باشیم، و نسبت به خطراتِ راه آگاهی حاصل کنیم.

اینجا لازم است اشاره کنیم توضیحاتی که علیرضا شریعتی در پایان کتاب درباره‌ی حکایت صیاد سایه ارائه داده، فهم معنای این داستان را برای عام‌ترینِ مخاطبان نیز ساده می‌سازد.

درباره‌ی مجموعه جزیره‌ی مثنوی

مجموعه‌ای که تحت عنوان «جزیره‌ی مثنوی» به انتشار رسیده، از کتاب‌های صوتی‌ای تشکیل شده که در هر یک از آن‌ها، یکی از داستان‌های زیبای کتاب ارجمند مثنوی مولوی قرائت گشته و سپس به فارسیِ امروزی، بازگردانده شده است. کار آماده‌سازی این مجموعه، اعم از خوانش و گزینش، بر عهده‌ی علیرضا شریعتی بوده است. انتشار این مجموعه نیز به همت نشر نوین کتاب گویا میسر شده است.

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان صیاد سایه مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات عرفانی مخاطبان اصلی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان صیاد سایه به شمار می‌روند.

با مولانا جلال الدین محمد بلخی بیشتر آشنا شویم

مولانا جلال الدین محمد بلخی (Jalāl al-Dīn Muḥammad Rūmī)، مشهور به مولانا، شاعر و عارف نامدار ایرانی بود. او به تاریخِ 6 ربیع‌الاول 604 دیده به جهان گشود و در جمادی‌الثانیِ سال 672 روی در نقاب خاک کشید. مولانا در طول عمر پربرکت خود اشعار بسیاری در قالب‌های گوناگون، از جمله غزل، قصیده و مثنوی سرود. این اشعار بخشی مهم از میراث ادبیات عرفانیِ ایران را تشکیل می‌دهند.

کتاب مثنوی معنوی، چنان‌که در سطور پیشین نیز به اشاره گفته شد، مهم‌ترین اثر به‌جامانده از مولانا جلال الدین محمد بلخی است. در سایت و اپلیکیشن کتابراه نسخه‌های صوتی و متنیِ گوناگونی از این کتاب شامخ موجود است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
داستان صیاد سایه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان صیاد سایه
نویسنده،
راویعلیرضا شریعتی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه صوتی
۵۰۰۰ ۳,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان صیاد سایه

امین دشتی
۱۴۰۲/۶/۲۵
خوب بود، اما توقع از گوینده بیشتر بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان صیاد سایه

برای دریافت کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان صیاد سایه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.