معرفی و دانلود کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 11: شگردهای مغفول

عکس جلد کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 11: شگردهای مغفول
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 11: شگردهای مغفول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 11: شگردهای مغفول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 11: شگردهای مغفول

داستان‌نویسی صرفاً به معنای روایت کردن یک ماجرا و داستان نیست. پس از گوش سپردن به کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 11: شگردهای مغفول که مجموعه مقالاتی به ویرایش فرانک ای. دیکسون و ساندرا اسمیت است، متوجه خواهیم شد که چه چیزی یک روایت را تبدیل به داستان می‌کند. در این کتاب صوتی، شگردهای مغفول داستان‌نویسی را خواهیم آموخت.

درباره‌ی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 11: شگردهای مغفول

شیوه‌ی داستان‌نویسی، مسئله‌ای حساس و حیاتی در هر داستان است. دلیل اینکه کتابی می‌خوانیم و به آن داستان می‌گوییم این نیست که ماجرای زندگی افرادی یا حادثه و اتفاقی در آن روایت شده است. دلیل داستان خواندن یک کتاب این است که نویسنده، آن محتوا و دست‌مایه را به شکل داستان نوشته است. فرانک ای. دیکسون (Frank A. Dickson) و ساندرا اسمیت (Sandra Smythe) در کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 11: شگردهای مغفول، مقالاتی را جمع‌آوری کرده‌اند که به ما گوشزد می‌کنند گردآمدن چه نکاتی در کنار هم، یک داستان را می‌سازد. این کتاب صوتی، ترجمه‌ی بخشی از کتاب (The Writer's Digest Handbook of Short Story Writing) است.

هر مقاله از کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 11: شگردهای مغفول، در ارتباط با یکی از تکنیک‌های نویسندگی و داستان‌نویسی است. فرانک ای. دیکسون و ساندرا اسمیت مقالاتی را برگزیده‌اند که هر داستان‌نویسی بتواند با آموختن یا مرور آن‌ها، عمق و جذابیت داستان‌های خود را چند پله بالاتر ببرد و حرفه‌ای‌تر بنویسد. برای مثال یک داستان‌نویس باید یاد بگیرد حذف کند. امور زیادی هستند که حضورشان در یک داستان ناپخته، بی‌دلیل و اضافی است. داستان‌نویس باید این مهارت‌ها را بیاموزد که بتواند چنین مواردی را کنار بگذارد.

در مقاله‌ای دیگر از کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 11: شگردهای مغفول، با تکنیک‌هایی برای ملموس‌تر کردن داستان آشنا می‌شویم. یکی از مهارت‌های ضروری برای داستان‌نویس، توانایی او در تصویرسازی ملموس و واقعی برای مخاطبان است. داستان‌نویس اگر نتواند اثر خلق‌شده‌ی خود را برای مخاطبش طوری به تصویر بکشد که مخاطب خود را در میانه‌ی داستان احساس کند، یعنی شکست خورده است. به‌همین‌ترتیب فرانک ای. دیکسون و ساندرا اسمیت در هر بخش از کتاب، مقاله‌هایی برای ارتقای مهارت داستان‌نویسی را در اختیار مخاطبان قرار داده‌اند.

کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 11: شگردهای مغفول را نشر صوتی رادیو گوشه با صدای کاوه فولادی نسب و براساس ترجمه‌ای از مریم کهنسال نودهی و کاوه فولادی نسب منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را انتشارات چشمه به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های حرفه: داستان‌نویس

مجموعه کتاب‌های حرفه: داستان‌نویس ترجمه‌ی تعدادی از مقالات مجله‌ی آمریکایی رایترز دایجست (Writer's Digest) هستند. مخاطبان این مجله، نویسنده‌های مبتدی و حرفه‌ای هستند. محتوای این نشریه شامل مصاحبه، آمار فروش و وضعیت بازار کتاب، فراخوان‌های داستان‌نویسی و آموزش داستان‌نویسی است. ساندرا اسمیت و فرانک ای. دیکسون با گردآوری و ویرایش تعدادی از مقالات آموزشی این مجله، مجموعه‌ای تحت عنوان «Handbook of Short Story Writing (کتاب راهنمای داستان‌نویسی)» تهیه کرده‌اند که هر جلد از مجموعه کتاب‌های حرفه: داستان‌نویس، ترجمه‌ی تعدادی از مقالات این کتاب است. مجموعه کتاب‌های حرفه: داستان‌نویس را اولین‌بار نشر چشمه در چهار جلد در اختیار خوانندگان قرار داد و سپس با همکاری نشر صوتی رادیو گوشه هر مبحث از این مجموعه را در قالب یک جلد کتاب صوتی به مخاطبان ارائه داد. «حرفه: داستان‌نویس 4: پی‌رنگ»، «حرفه: داستان‌نویس 5: شخصیت‌پردازی»، «حرفه: داستان‌نویس 6: زاویه دید» و «حرفه: داستان‌نویس 7: صحنه‌پردازی» بخشی از جلدهای این مجموعه هستند.

کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 11: شگردهای مغفول برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 11: شگردهای مغفول، برای تمام نویسندگان حرفه‌ای یا مبتدی و تمام علاقه‌مندان به داستان‌نویسی و نقد ادبی مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 11: شگردهای مغفول می‌شنویم

وقتی استیون اسپسلبرگ فیلم ای.تی رو ساخت، شرکت شکلات‌سازی ریس برای اینکه بالای نشان تجاری‌ش از تصویر موجودات فضایی استفاده کنه، پول زیادی پرداخت. گمان ما اینه که اسپیلبرگ حتی بی‌اونکه پولی دریافت کنه حاضر بود از نام تجاری اون شکلات در فیلمش استفاده کنه. چون وقتی ای.تی چیزی رو می‌جوید که همه‌ی تماشاگرها هم در اون زمان مشغول جویدنش بودن، هم شخصیت خودش و هم تمام داستانش ملموس‌تر و واقعی‌تر می‌شد.

اشاره‌ی ویژه به مکان، محصول یا هر چیز دیگه‌ای تو داستان، همین نتیجه رو به دنبال داره؛ ملموس و واقعی شدن. اسم این شگرد، واقع‌گرایی به کمک نام و نشان تجاری و عناصر وابسته به اون‌هاست. و نویسنده‌های مختلف، از استفن کینگ گرفته تا بابی ان میسن از اون استفاده کردن. به‌عنوان مثال داستان تحسین‌شده‌ی شیلو، نوشته‌ی میسن پره از چسب پاپسیکل، داروخونه‌های زنجیره‌ای رِکسال و پپسی رژیمی.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
21 دقیقه
بخش اول: چطور می‌توان به داستان وجوه بیشتری داد؟
12 دقیقه
بخش دوم: نماد، ابزاری برای ارائه‌ی معنا
13 دقیقه
بخش سوم: ذکر نام‌ها؛ چگونه داستانتان را واقعی و ملموس کنید
25 دقیقه
بخش چهارم: چه چیزی را از داستان کنار بگذاریم و چه چیزی را نگه داریم؟
23 دقیقه
بخش پنجم: سبک؛ شیوه‌ی گفتن داستان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 11: شگردهای مغفول
نویسنده،
مترجمکاوه فولادی نسب، مریم کهنسال نودهی
راویکاوه فولادی نسب
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، نگارش
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 11: شگردهای مغفول

شهنام گرجی
۱۴۰۲/۷/۱۸
سلام من که خیلی چیزها از این کتاب یاد گرفتم. به امید خدا یک بار دیگر کتاب را در حالی که نکات مهمش را یادداشت می‌کنم خواهم خواند.
برای کسی که می‌خواهد نویسنده شود خواندن این مجموعه کتب لازم است.
موفق باشید⚘
لاله عظیم شقاقی
۱۴۰۳/۱/۱۹
این کتاب حتی افرادی را که از نویسندگی سر رشته‌ای ندارد جالب است و تشویقی برای آغاز نوشتن
مرجان اسماعیلی
۱۴۰۲/۹/۲۴
کتاب شگردهای داستان نویسی را ارائه می‌دهد. بیشتر اطلاعات محوره. برای تازه کارها خوبه.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 11: شگردهای مغفول

برای دریافت کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 11: شگردهای مغفول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.