معرفی و دانلود کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 12: بازنویسی

عکس جلد کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 12: بازنویسی
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 12: بازنویسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 12: بازنویسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 12: بازنویسی

داستان امروز یعنی داستان کوتاه. فرانک ای. دیکسون و ساندرا اسمیت در کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 12: بازنویسی، مجموعه مقالاتی را گرد آورده‌اند که بتوان به کمک آن‌ها، اصول نگارش داستان کوتاه و داستان‌هایی فارغ از زیاده‌گویی را فراگرفت. چراکه اگر مسئله‌ی جلب مخاطب برای شما اهمیت داشته باشد، باید بدانید که مخاطبان امروزی از طول‌وتفصیل و اضافه‌گویی متنفرند و به‌دنبال آثاری هرچه موجزتر می‌گردند.

درباره‌ی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 12: بازنویسی

اگر بخواهیم با نگاهی ایده‌آلیستی قضاوت کنیم، .وجود تنوع زیاد داستان در صنعت نشر امری ضروری است. اما واقعیت این است که در زمان فعلی وضعیت بازار نشر به‌صورتی است که اگر نویسنده‌ی شناخته‌شده‌ای نباشید و داستان‌های بلند خود را برای ناشران بفرستید، احتمالاً با شکست روبه‌رو خواهید شد. چراکه یا به دلیل فراوانی نویسندگانِ در صف، داستان شما را نخواهند خواند و یا به دلیل شناخت سلیقه‌ی مخاطبانشان، تمایلی به چاپ آثار بلند ندارند. فرانک ای. دیکسون (Frank A. Dickson) و ساندرا اسمیت (sandra smythe) در کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 12: بازنویسی، به شما کمک می‌کنند تا پای خود را بر زمین واقعیت بگذارید و برای تبدیل شدن به نویسنده‌ای واقعی که دایره‌ی مشخصی از مخاطبان کتاب‌هایش را می‌خوانند، آثار پیشین خود را با سیاقی جدید بازنویسی کنید. این کتاب صوتی، ترجمه‌ی بخشی از کتاب «The Writer's Digest Handbook of Short Story Writing (کتاب راهنمای داستان‌نویسی)» است.

بازنویسی امری ضروری در نویسندگی است که نیاز به جسارت و ظرافت بالایی دارد. شاید احساس کنید به هیچ جمله و بخشی از داستانی که نوشته‌اید، نباید کوچک‌ترین دستی بخورد و هیچ تغییری در داستانتان جایز نیست. این احساس که بین بسیاری از نویسندگان، خصوصاً مبتدی‌ها و تازه‌کارها مشترک است، در میان نویسندگان حرفه‌ای و موفق کمتر به چشم می‌خورد. یک نویسنده‌ی باسابقه می‌داند که بازنویسی از ضرورت‌های کار اوست و هر زمان چنین کاری لازم باشد، از انجام آن دریغ نمی‌کند. به اعتقاد نویسندگانِ مقالات کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 12: بازنویسی، شما باید قادر باشید که حتی پیش از فرستادن کتابتان برای ناشر، خودتان با نگاهی نقادانه آن را بازنویسی کنید.

فرانک ای. دیکسون و ساندرا اسمیت، مقالات این کتاب را با هدف انتقال تجربیات افراد متخصص و حرفه‌ای در حوزه‌ی ادبیات و نویسندگی به علاقه‌مندان حوزه‌ی داستان‌نویسی جمع‌آوری کرده‌اند. کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 12: بازنویسی را نشر صوتی رادیو گوشه با صدای کاوه فولادی‌نسب و براساس ترجمه‌ای از مریم کهنسال نودهی و کاوه فولادی‌نسب منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را انتشارات چشمه به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های حرفه: داستان‌نویس

مجموعه کتاب‌های حرفه: داستان‌نویس ترجمه‌ی تعدادی از مقالات مجله‌ی آمریکایی رایتر دایجست (Writer's Digest) هستند. مخاطبان این مجله، نویسنده‌هایی مبتدی و حرفه‌ای هستند که مسائل مربوط به دنیای نشر و کتاب‌های جدید را دنبال می‌کنند. محتوای این نشریه شامل مصاحبه، آمار فروش و وضعیت بازار کتاب، فراخوان‌های داستان‌نویسی و آموزش داستان‌نویسی است. ساندرا اسمیت و فرانک ای. دیکسون با گردآوری و ویرایش تعدادی از مقالات آموزشی این مجله، مجموعه‌ای تحت عنوان «Handbook of Short Story Writing (کتاب راهنمای داستان‌نویسی)» را تهیه کرده‌اند که هر جلد از مجموعه کتاب‌های حرفه: داستان‌نویس، ترجمه‌ی تعدادی از این مقالات است.

مجموعه کتاب‌های حرفه: داستان‌نویس را اولین‌بار نشر چشمه در چهار جلد در اختیار خوانندگان قرار داد و سپس با همکاری نشر صوتی رادیو گوشه هر مبحث از این مجموعه را در قالب یک جلد کتاب صوتی به مخاطبان ارائه داد. «حرفه: داستان‌نویس 4: پی‌رنگ»، «حرفه: داستان‌نویس 5: شخصیت‌پردازی»، «حرفه: داستان‌نویس 6: زاویه دید» و «حرفه: داستان‌نویس 7: صحنه‌پردازی» بخشی از جلدهای این مجموعه هستند.

کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 12: بازنویسی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 12: بازنویسی برای مخاطبان کتاب‌های آموزش نویسندگی و نقد ادبی مناسب است. اگر قصد دارید تبدیل به نویسنده‌ی موفق، حرفه‌ای و مشهوری بشوید، این کتاب صوتی را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 12: بازنویسی می‌شنویم

پسربچه‌ای روی کنده‌ی درختی نشسته بود و به تکه‌چوبی تو دستش زل زده بود.

پدرش پرسید: می‌خوای باهاش چی‌کار کنی؟

پسر بی‌هیچ مکثی جواب داد: می‌خوام یه فیل درست کنم.

پدر دوباره پرسید: چطوری می‌خوای باهاش فیل درست کنی؟

پسر جواب داد: کاری نداره. کافیه که هرچی رو شبیه فیل نیست بتراشم.

حرف عاقلانه‌ایه. مخصوصاً برای نویسنده‌های امروزی. این همون چیزیه که من همیشه به خودم می‌گم. هرکس شرایط عرضه و تقاضای امروز رو بررسی کنه، متوجه می‌شه که داستان‌نویسِ امروزی روزگار سختی رو سپری می‌کنه. امروز مجال ارائه‌ی داستان در مقایسه با نوشته‌های کاربردی غیرداستانی، از هر زمان دیگه‌ای کمتره. و درعین‌حال ویراستارها، توقع دقت و پرداخت بیشتری رو از طرف نویسنده‌ها دارن. امروزه نسبت به هر زمان دیگه‌ای داستان، مجال کمتری برای ارائه داره. ناشرها کمتر براش سرمایه‌گذاری می‌کنن و پول کمتری هم برای تبلیغات اون صرف می‌شه. بنابراین اونچه امروز می‌نویسیم، اگه برای این نوشته می‌شه که چاپ شه، باید فوق‌العاده باشه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
12 دقیقه
بخش اول: آیا تحریف کلمه‌ی زشتی است؟
16 دقیقه
بخش دوم: داستانتان را کوتاه کنید، تراش دهید و پرداخت کنید
38 دقیقه
بخش سوم: ورود سخت؛ نگاهی موشکافانه به چاپ اولین اثر
6 دقیقه
بخش چهارم: موضوع‌های ممنوع
10 دقیقه
بخش پنجم: جعبه‌ابزار صیقل‌کاری برای نویسندگان
21 دقیقه
بخش ششم: فهرستی برای داستان‌های برگشت‌خورده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 12: بازنویسی
نویسنده،
مترجمکاوه فولادی نسب، مریم کهنسال نودهی
راویکاوه فولادی نسب
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، نگارش
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 12: بازنویسی

برای دریافت کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 12: بازنویسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.