معرفی و دانلود کتاب صوتی حسرت: در ستایش زندگی نازیسته

عکس جلد کتاب صوتی حسرت: در ستایش زندگی نازیسته
قیمت:
۶۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حسرت: در ستایش زندگی نازیسته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حسرت: در ستایش زندگی نازیسته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حسرت: در ستایش زندگی نازیسته

«چه می‌شد اگر جهان جور دیگری بود؟» شاید بارها به این جمله فکر کرده باشید. حسرت‌هایی در زندگی وجود دارند که بسیاری از آن‌ها را با خود به جهان مردگان خواهیم برد. کتاب صوتی حسرت: در ستایش زندگی نازیسته نوشته‌ی آدام فیلیپس نگاهی متفاوت به مقوله‌ی حسرت و ناامیدی دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی حسرت: در ستایش زندگی نازیسته

آدام فیلیپس (Adam Phillips)، روانکاو برجسته‌ی انگلیسی، در کتاب صوتی حسرت: در ستایش زندگی نازیسته (Missing Out: In Praise of the Unlived Life) به زندگی‌هایی که آرزو می‌کردیم داشته باشیم می‌پردازد و به ما می‌آموزد چطور از خلال آن‌ها به درک و شناخت عمیق‌تری از خودمان برسیم. ما تنها یک مسیر از بی‌شمار مسیر زندگی را زیست می‌کنیم. در طول عمرمان به برخی از این مسیرها فکر می‌کنیم و گاهی با خود می‌گوییم کاش چنین می‌شد، یا کاش چنان نمی‌شد. «اگر در این نقطه از جهان به دنیا نمی‌آمدم...»، «کاش یک میلیارد پول بادآورده داشتم»، «اگر کنکورم فقط یک هفته عقب می‌افتاد و می‌توانستم مطالب را بار دیگر دوره کنم»، «اگر برای یک لحظه به گذشته برمی‌گشتم». بی‌تردید همه‌ی ما جملات مشابه این عبارات را به کار برده‌ایم. هر کدام از ما همواره به‌نوعی حسرت را زیست می‌کنیم.

رویکرد انسان در قبال حسرت چیست؟ برخی از افراد مسیر پذیرش را پیش می‌گیرند و عده‌ای دیگر فعالانه می‌کوشند تا به حسرت‌های خود جامه‌ی تحقق بپوشانند. اما آدام فیلیپس در کتاب صوتی حسرت: در ستایش زندگی نازیسته نگاهی متفاوت به این مقوله دارد. او به سراغ ایده‌ی «ناامیدی» می‌رود و آن را فضیلتی می‌داند که در این زمینه می‌تواند به ما کمک به‌سزایی کند. او معتقد است زندگی‌های نازیسته‌ی ما -زندگی‌هایی که در خیال‌پردازی می‌گذرانیم، زندگی‌هایی که آرزو می‌کنیم کاش در آن‌ها به سر می‌بردیم- اغلب برای ما مهم‌تر از زندگی‌های به اصطلاح زیسته‌مان هستند. او از خلال ادراکات شخصی خود و نقل قول‌هایی از آثار مشهور ادبی جهان، می‌کوشد تحلیل منسجم و فکرشده‌ای از یک گرایش جهانی در نهاد را بشر ارائه دهد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی حسرت: در ستایش زندگی نازیسته

- ظریف‌ترین اثری که درباره‌ی جذابیت حضور در لحظه‌ی اکنون نوشته شده است. (بوستون گلوب)

- نویسندگان اندکی وجود دارند که پیگیری افکار آن‌ها لذت‌بخش باشد و آدام فیلیپس یکی از آن‌هاست. (ساندی تلگراف)

- این کتاب شاعرانه‌ترین و متناقض‌ترین اثر فیلیپس است که با شوخ‌طبعی خود در تمام صفحات شما را به لبخند دعوت می‌کند. (شیلا هتی، نقد کتاب نیویورک تایمز)

کتاب صوتی حسرت: در ستایش زندگی نازیسته برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های حوزه‌ی روانکاوی و روانشناسی علاقه دارید و همچنین اگر در زندگی خود با حسرت‌هایی روبه‌رو هستید که نمی‌دانید در قبالشان باید چه کاری انجام دهید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با آدام فیلیپس بیشتر آشنا شویم

آدام فیلیپس یکی از برجسته‌ترین روانکاوان دنیا و در حال حاضر استاد دانشگاه یورک است. او سابقه‌ی همکاری مستمر با نشریاتی مانند London Review of Books را در کارنامه دارد و آثارش در حوزه‌ی ادبیات نیز می‌درخشند. فیلیپس تحصیلات خود را در رشته‌ی زبان انگلیسی در کالج سنت جان در آکسفورد به پایان رساند اما بعدتر آشنایی با آثار کارل گوستاو یونگ سبب شد که تصمیم بگیرد روانکاو شود. فیلیپس معتقد است که روانکاوی بیشتر به شعر نزدیک است تا پزشکی. «عقل در برابر جنون» نام اثر دیگر اوست که به زبان فارسی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب صوتی حسرت: در ستایش زندگی نازیسته می‌شنویم

سرخوردگی افزون بر هرچه که هست، صحنه و عرصۀ اغواگری و وسوسه‌گری هم هست؛ چیزی است که وسوسه می‌شویم از دستش خلاص شویم، چیزی است که در طلب راه‌حل‌های کاذب برایش هستیم، چیزی است که ما را به دام خودفریبی اساسی‌تری می‌اندازد. می‌خواهم دو مسئله را مطرح کنم: اول اینکه، آن که سرخورده می‌کند، فارغ از هر آنچه که انجام می‌دهد، بر آن است که فردی که سرخورده می‌شود را تغییر دهد (او می‌تواند دیگری را دیوانه کند، یا از خود براند، یا فرد را بر آن دارد که با واقعیت‌ها روبه‌رو شود، اما در تمامی حالت‌ها به‌دنبال تغییر فرد است. سرخوردگی‌ها چه خوش‌خیم باشند و چه بدخیم، هردو، قابلیت دگردیسی فرد را دارند). و دوم اینکه، در ادامۀ فرض اول، به‌شدت دشوار است که بتوان سرخوردگی کسی را حس کرد و متوجه آن شد، و گرچه به‌صورت تقریبی مشخص کرد که چه چیزی (یا چه کسی) است که فرد را سرخورده کرده است، یا سرخوردگی فرد مربوط به آن/ اوست.

دلیلی واضح و در واقع منطقی برای اهمیت این مسئله وجود دارد. بدون سرخوردگی هیچ رضایتی هم ممکن نخواهد شد. نمی‌توان با سرخوردگی‌ای رویارو شد که هنوز تشخیص داده نشده و نمودی ندارد، حتی نمی‌توان به وجود آن اذعان کرد؛ مشکل اعتیاد همیشه مشکل اعتیاد به سرخوردگی است (اعتیاد، همیشه نوعی سرخوردگی است که به‌وضوح ابراز نشده، سرخوردگی‌ای که بیش از اندازه ساده‌انگارانه با آن رویارو شده‌اند). پس رابطه، رشتۀ اتصال، پیوند و نزدیکی میان سرخوردگی و رضایتمندی چیست؟ چطور می‌توانیم این دو مقوله را با یکدیگر سازگار کنیم یا پیوند دهیم؟ مثلاً شاید بتوان گفت که چیزی در سرخوردگی وجود دارد که موجب می‌شود در برابر نمایان شدن مقاومت کند، انگار که ما اصلاً نخواسته باشیم در مورد سرخوردگی‌مان بدانیم. شاید سرخوردگی‌های ساختگی را به رضایتمندی‌های واقعی ترجیح دهیم، یا بر پیوند میان سرخوردگی و رضایتمندی بتازیم و یا از آن اجتناب کنیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
2 دقیقه
متن پشت جلد
2 دقیقه
یادداشت مترجم
2 دقیقه
قدردانی
24 دقیقه
مقدمه
34 دقیقه
پیرامون سرخوردگی - بخش یک
38 دقیقه
پیرامون سرخوردگی - بخش دو
52 دقیقه
پیرامون نگرفتن مطلب - بخش یک
50 دقیقه
پیرامون نگرفتن مطلب - بخش دو
59 دقیقه
پیرامون قسر دررفتن
34 دقیقه
پیرامون خلاص کردن خود - بخش یک
27 دقیقه
پیرامون خلاص کردن خود - بخش دو
33 دقیقه
پیرامون رضایتمندی - بخش یک
37 دقیقه
پیرامون رضایتمندی - بخش دو
45 دقیقه
ضمیمه: پیرامون بازی کردن نقش دیوانگان - بخش یک
23 دقیقه
ضمیمه: پیرامون بازی کردن نقش دیوانگان - بخش دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حسرت: در ستایش زندگی نازیسته
نویسنده
مترجممیثم سامان پور
راویمهران نوروزی
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۴۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حسرت: در ستایش زندگی نازیسته

ترانه کمالی
۱۴۰۲/۳/۳۱
ایراد و عدم کشش این کتاب، نه بخاطر ترجمه، نه ویراستاری و نه راوی ست؛ بلکه بخاطر خود نوشته‌ست… نویسنده آنقدر به موضوع نزدیک می‌شود که مخاطب پرسپکتیو یا همان میدان دید خود را به کلیت موضوع از دست میدهد. مثل این می‌ماند که به اتم‌های ماده‌ای از میکروسکوب نگاه می‌کنید، میدانید اتم چیست، برهم واکنش آن و با دیگر اتم‌ها را هم میدانید متوجه می‌شوید، اما در نهایت نمیدانید قضیه از چه قرار است و آن اتم دقیقا چه ماده‌ای است!!!
شیرین
۱۴۰۲/۳/۱۹
کتاب بسیار خوبی هست، زحمت زیادی هم کشیدید اما متاسفانه بسیار بد ترجمه شده، به خصوص اصطلاحات روانکاوی اصلا به شکل معمولش استفاده نشده. اگر زمینه قبلی از موضوع کتاب نداشتم فهمش بسیار سخت میشد.
لیلا سلمانی
۱۴۰۱/۸/۲
خوانش یکنواخت و عاری از مفهوم امکان دادن درک درستی از مطالب رو نمیده. مفاهیم کتاب هم تخصصی و تئوری بود. اون چیزی که در عنوان کتاب هست با انتظاری که از کتاب داشتم متفاوت بود
کیمیا حسینى
۱۴۰۲/۴/۴
کتاب سنگینی هست، هم از لحاظ محتوا و هم جنبه روانیش. دو بار کل کتاب را گوش دادم و برخی فصل‌ها را در بار دوم، چند بار. خیلی تامل بر انگیزه و دوست داشتم.
محمد خانزاد
۱۴۰۲/۷/۲۲
این کتاب به جهت آشنایی با سازوکارهای ذهن مناسبه. ازش برداشت درمانی نداشته باشید.
Ali Sharifmehr
۱۴۰۲/۱۰/۶
متن به قدری سخت و بد فهم هست که به سختی میشه متوجه روند جارب در اون شد
میرزایی
۱۴۰۱/۷/۳۰
جالب ومفهوم نبود
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حسرت: در ستایش زندگی نازیسته

برای دریافت کتاب صوتی حسرت: در ستایش زندگی نازیسته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.