معرفی و دانلود کتاب صوتی خشم شهری: شورش طردشدگان

عکس جلد کتاب صوتی خشم شهری: شورش طردشدگان
قیمت:
۱۰۶۰۰۰ 53000 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خشم شهری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خشم شهری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خشم شهری: شورش طردشدگان

جامعه‌شناسان و تحلیل‌گران رخدادهای اجتماعی به‌خوبی می‌دانند که سکوت یک جامعه همیشه به معنای آرامش و رضایت نیست. مصطفی دیکچ در کتاب صوتی خشم شهری به شما ثابت می‌کند که اگرچه گاهی اتفاقات ظاهراً بی‌اهمیت منجر به وقوع شورش‌ها و انقلاب‌های گسترده می‌شوند؛ اما در حقیقت، سال‌ها بی‌عدالتی و نابرابری اجتماعی موجب نارضایتی و فوران خشونت مردم شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی خشم شهری

در دهه‌های گذشته، با وقوع شورش و اعتراضات حتی در کشورهای پیشرفته و دموکراتیک، متخصصان حوزه‌ی جامعه‌شناسی به این نتیجه رسیدند که برای پی بردن به خشم درون جامعه باید به لایه‌های پنهان آن نفوذ کنیم. مصطفی دیکچ (Mustafa Dikec) در کتاب صوتی خشم شهری (Urban rage) نشان می‌دهد اغلب شورش‌ها و درگیری‌ها ریشه در محرومیت‌هایی دارند که حکومت‌های دموکراتیک نیز در برطرف کردن آن‌ها ناکام بوده‌اند. اگرچه امروزه چه در کشورهای سلطنتی و چه در کشورهایی که با نظام جمهوری اداره می‌‌شوند، شاهد سرکوب معترضان از سوی سیاستمداران هستیم اما اهالی قدرت باید بدانند که سرانجام روزی خشم عمومی مردم به مبارزاتی می‌انجامد که حکومت‌ها نیز توان سرکوب آن‌ها را نخواند داشت. مانند خیزش سراسری مردم آمریکا در سال 2020 در اعتراض به قتل جرج فلوید توسط یکی از نیروهای پلیس این کشور.

مصطفی دیکچ در کتاب صوتی خشم شهری استدلال می‌کند که چطور شورش‌های جهانی با یک اقدام پلیس یا سران حکومت برانگیخته می‌شوند؛ اما در واقع، این اعتراضات حاصل خشم عمیق مردم هستند که مدت طولانی نادیده گرفته شده است. این نویسنده همچنین برای اثبات ادعاهای خود به شورش‌هایی اشاره می‌کند که در آمریکا و سراسر اروپا به وقوع پیوسته؛ بدون اینکه جامعه‌شناسان به دنبال علل بلندمدت آن‌ها باشند.

طبق ادعای مصطفی دیکچ، حکومت‌ها به جای اینکه با ظاهرسازی و تظاهر به آزادی‌خواهی خشم مردم را موقتاً خاموش کنند، برای بقای قدرت خود هم که شده، باید ریشه‌های تبعیض را در جامعه پیدا کرده و آن‌ها را برای همیشه نابود کنند. پیش از آنکه مردم تصمیم بگیرند با شورش و اعتراض خودشان دست به اصلاح بزنند؛ چراکه از بین بردن علل احتمالی شورش‌ها، نسبت به سرکوب آن‌ها هزینه‌ی زمانی و مالی کمتری دارد.

با شنیدن کتاب صوتی خشم شهری خواهید دانست که اعتراضات مردمی، ریشه‌دارتر و عمیق‌تر از خبرهای سراسری روزنامه‌هاست. هم برای جلوگیری از اعتراض و هم برای آرام کردن شورش‌ها، باید پی به دلایل اصلی آن‌ها ببریم تا به جای اینکه بر مشکلات سرپوش بگذاریم، آن‌ها را برای همیشه حل کنیم.

کتاب خشم شهری را انتشارات چشمه با ترجمه‌ی روان مجید ابراهیم‌پور، بنفشه خسروی و نیما شکرایی به چاپ رسانده. این کتاب را با صدای اشکان عقیلی‌‌پور می‌شنوید که از سوی نشر صوتی رادیو گوشه منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب خشم شهری

  • کتاب خشم شهری مشکلات گروه کثیری از مردم را آشکار می‌کند و به دنبال توجیهی منطقی برای وجود این مشکلات و تداوم آن‌هاست... درخواست مصطفی دیکچ از سازمان‌های دولتی این است که با بررسی ارزش‌های اساسی حکومت‌های لیبرال دلیلی برای نارضایتی جمعی مردم بیابند. (دیوید تی. هربرت)
  • کتاب خشم شهری با جزئیات قانع‌کننده و استدلال‌های منطقی به درک دقیق‌تری از ناآرامی‌های شهری در دوران معاصر کمک می‌کند. هر کسی که به سرنوشت سیاسی شهرها و کشورها علاقمند است، حتما باید این کتاب را بخواند. این کتاب عالی، قابل درک و گاهی طنزآمیز است که از مسائل جدی و مرگبار با ما سخن می‌گوید. (دان میچل)
  • این کتاب حاصل مطالعات تطبیقی است که با جزئیات فراوان از حقایق شورش‌های شهری برایتان می‌گوید. (مایک دیویس)

کتاب صوتی خشم شهری برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب حاضر را به همه‌ی مخاطبان و علاقمندان حوزه‌ی مطالعات شهری پیشنهاد می‌کنیم. اگر به مباحث جامعه‌شناسی و کمی هم علوم سیاسی گرایش دارید، کتاب صوتی خشم شهری را هرگز از دست ندهید.

با مصطفی دیکچ بیشتر آشنا شویم

مصطفی دیکچ نویسنده، نظریه‌پرداز و استاد مطالعات شهری است. او که در‌حال‌حاضر به تدریس در دانشگاه پاریس مشغول است، در آثار خود به مسائل سیاسی همراه با زمینه‌ی اجتماعی آن‌ها توجه ویژه‌ای دارد.

در بخشی از کتاب خشم شهری می‌خوانیم

«جوش و خروش»:

چرا پلیس به جای جمع‌آوری این تبهکاران آن‌ها را رها می‌کند تا به محله‌های دیگر بروند و شورش کنند؟ آیا آقای نخست‌وزیر به یاد دارند که در سال 1971 و در اوج جنبش‌های ضد جنگ ویتنام در ایالت متحده شانزده هزار سرباز ارتش را به کمک پلیس به واشنگتن آورد تا بتوانند در یک روز چهل روز هزار شورشی را در ورزشگاه دی‌دی جمع کنند؟ آیا ایشان برنامه‌ای مشابه دارند؟

سر پیتل تاپسل، عضو پارلمان، یازدهم اوت 2011

سر پیتر حافظه‌ی فوق‌العاده‌ای در به یاد آوردن اعداد دارد. خوشبختانه دیوید کامرون چنین برنامه‌ای برای استادیوم ومبلی نداشت و تصمیم گرفت برای مسابقات ورزشی از آن استفاده کند، نه زندانی کردن مردم.

اما او در مواجه با خیزش‌های 2011 بهترین پیشنهاد را در چهارچوبی آسیب‌شناسانه در سخنرانی خود آورد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
27 دقیقه
مقدمه‌ی مترجمان
11 دقیقه
مقدمه‌ی نویسنده برای ترجمه‌ی فارسی
31 دقیقه
بخش اول - قسمت اول
22 دقیقه
بخش اول - قسمت دوم
26 دقیقه
بخش دوم - قسمت اول
19 دقیقه
بخش دوم - قسمت دوم
24 دقیقه
بخش دوم - قسمت سوم
18 دقیقه
بخش دوم - قسمت چهارم
19 دقیقه
بخش دوم - قسمت پنجم
34 دقیقه
بخش دوم - قسمت ششم
35 دقیقه
بخش سوم - قسمت اول
27 دقیقه
بخش سوم - قسمت دوم
17 دقیقه
بخش سوم - قسمت سوم
23 دقیقه
بخش سوم - قسمت چهارم
23 دقیقه
بخش سوم - قسمت پنجم
29 دقیقه
بخش چهارم- قسمت اول
18 دقیقه
بخش چهارم - قسمت دوم
24 دقیقه
بخش چهارم- قسمت سوم
34 دقیقه
بخش چهارم- قسمت چهارم
25 دقیقه
بخش چهارم- قسمت پنجم
17 دقیقه
بخش پنجم - قسمت اول
27 دقیقه
بخش پنجم - قسمت دوم
26 دقیقه
بخش پنجم - قسمت سوم
18 دقیقه
بخش پنجم - قسمت چهارم
18 دقیقه
بخش ششم- قسمت اول
15 دقیقه
بخش ششم- قسمت دوم
30 دقیقه
بخش ششم- قسمت سوم
21 دقیقه
بخش هفتم - قسمت اول
22 دقیقه
بخش هفتم - قسمت دوم
27 دقیقه
بخش هفتم - قسمت سوم
20 دقیقه
بخش هفتم - قسمت چهارم
17 دقیقه
بخش هفتم - قسمت پنجم
25 دقیقه
بخش هفتم - قسمت ششم
18 دقیقه
بخش هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خشم شهری: شورش طردشدگان
نویسنده
مترجممجید ابراهیم پور، بنفشه خسروی، نیما شکرایی
راویاشکان عقیلی پور
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی
۱۰۶۰۰۰ 53000 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خشم شهری

فوآد شبانی
۱۴۰۱/۱۰/۸
کتاب ارزشمند خشم شهری آیینه تمام نمای تداوم بروز فاصله طبقاتی و عمیق تر شدن شکاف میان افراد جامعه نه صرفا مبتنی بر میزان دارایی‌های ایشان، که ورای آن بر مبنای نژاد، قومیت و حتی مذهب آنهاست. تلاش ارزشمند نویسنده در مطالعه تطبیقی این کتاب در چند کشور دنیا تلاش دارد تا با روشنگری نسبت به شفاف سازی فرا آسیبهای جداسازی افراد دست و فرو دست جامعه و همچنین یکدست سازی شهرک‌ها بر مبنای طبقات اجتماعی انها بر اساس سازماندهی محل سکونت ایشان میتواند آسیب جبران ناپذیر را رقم بزند که بروز خشم شهری در بلند مدت یکی از عواقب مهلک آن است. خشم شهری فریاد نابرابری است، به شما توصیه میکنم کتاب ارزشمند تاوان نابرابری را هم که با این مساله مرتبط است و میتواند برای شما به عنوان فردی علاقه مند در حوزه جامعه شناسی سیاسی مفید باشد مطالعه کنید. کاش میشد در کتاب خشم شهری فصلی با عنوان راهکارهای برون رفت از خشم شهری نیز افزوده میگشت. شاید این میتواند یک ایده باشد برای آنهایی که میخواهند پایان نامه‌ای مرتبط با جامعه شناسی سیاسی بنویسند.
امروز دنیا بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند نسخه شفاء دهنده در این خصوص میباشد.
somayeh tohidlou
۱۴۰۱/۹/۲۵
این کتاب را دیکچ استاد برنامه‌ریزی منطقه‌ای ساکن پاریس و اصالتا ترک از شورش‌های شهری ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ در کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، سوئد، یونان و ترکیه نوشته است. ایده محوری کتاب مبتنیست بر لزوم اهمیت دادن به تغییرات شهری که مبدع نابرابری‌های اجتماعیند.
او با مطالعه انطباقی خود نشان می‌دهد که از
اغلب این شورش‌ها دخالت و خشونت پلیس آغاز شده است، اما نباید آن را محدود به آسیب‌های خرد دانست و می‌بایست برنامه‌های توسعه و جابجایی‌های شهری و همینطور قوانین نابرابری افزا را در زمان مدنظر قرار داد.
باور دارد که تنها سرکوب شورش‌ها و یا حتی همراهی و پذیرش آنچه نقطه شروع این اتفاقات بوده برای همراهی با مطرودین شهری کافی نیست. برای فهم بهتر آن باید به سیاست‌های شهری توجه بیشتری داشت.
حسن صفره
۱۴۰۲/۶/۳
این کتاب نشان میده که اکثر کشورهای دنیا در برهه‌های زمانی مختلف به دلایل پیچیده و اکثرا سیاست‌های غلط دچار اغتشاش و ناآرامی میشوند
احمد متقی
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
به کسانی که به مسائل سیاسی اجتماعی علاقه مندند پیشنهاد می‌کنم
Fatemeh Nikoo
۱۴۰۳/۱/۶
مفید برای درک شرایط فعلی
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خشم شهری

برای دریافت کتاب صوتی خشم شهری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.