معرفی و دانلود کتاب صوتی خودآموز درمان پذیرش و تعهد: کاربردی‌ترین روش عبور از رنج‌ها و تجربه مستقیم زندگی

عکس جلد کتاب صوتی خودآموز درمان پذیرش و تعهد: کاربردی‌ترین روش عبور از رنج‌ها و تجربه مستقیم زندگی
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خودآموز درمان پذیرش و تعهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خودآموز درمان پذیرش و تعهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خودآموز درمان پذیرش و تعهد: کاربردی‌ترین روش عبور از رنج‌ها و تجربه مستقیم زندگی

کتاب صوتی خودآموز درمان پذیرش و تعهد نوشته‌ی احمد حلت، فرامرز کوثری و حمید کوثری که جزء مجموعه‌ی «سری مکالمات استاد و مبتدی» محسوب می‌شود، راهنمایی برای بالا بردن انعطاف‌پذیری روانشناختی و عبور از رنج‌ها و مشکلات زندگی به کمک روش درمانی ACT یا همان روش درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد است. دکتر حلت در قالب مکالماتی بین دو شخصیت فرضیِ استاد و مبتدی در این کتاب صوتی، چارچوب رویکرد اکت را توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی خودآموز درمان پذیرش و تعهد

رنج‌ها و اختلالات روانی درست مانند زخم‌ها و آسیب‌های جسمی، حائز اهمیت و نیازمند توجه و رسیدگی هستند. همان‌طور که با دیدن دست و پای شکسته در فردی، با او احساس هم‌دردی و همدلی کرده و تا بهبودی‌اش او را همراهی و مساعدت می‌کنیم، باید توانایی دیدن بیماری‌های نامرئی روانی را نیز داشته باشیم و درست مانند یک زخمِ باز و استخوانی شکسته با آن‌ها برخورد کنیم. فرقی ندارد که این بیماری‌ها در خودمان ظهور و بروز کنند یا دیگران، مهم روش برخورد صحیح و پیگیری درمان‌های مناسب به کمک متخصصان این حوزه است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی خودآموز درمان پذیرش و تعهد

از جمله روش‌های درمانی روانشناختی برای بالا بردن میزان انعطاف روانی در مواجهه با مشکلات، روش مبتنی بر پذیرش و تعهد یا به اختصار ACT است. این رویکرد که از روش‌های موج سوم رفتاردرمانی است، از چهار عنصر آگاهی، پذیرش، تعهد و تغییر رفتار تشکیل شده و هدفش این است که آستانه‌ی تحمل را به نحوی در افراد بالا ببرد که نیاز به حذف یا بی‌توجهی به احساسات منفی نباشد، بلکه فرد بتواند با وجود این احساسات، رفتار درستی از خود بروز دهد. کتاب صوتی خودآموز درمان پذیرش و تعهد نوشته‌ی احمد حلت، فرامرز کوثری و حمید کوثری با بیانی ساده و ارائه‌ی داستان‌ها و تمثیلاتی از شخصیت‌های خیالی شیوانا و سیمیا، این رویکرد درمانی را برای مخاطبان توضیح می‌دهد.

در مواجهه با مشکلات روانی، خوددرمانی و کمک نگرفتن از متخصصان کار درستی نیست. هدف از توضیحات کتاب صوتی خودآموز درمان پذیرش و تعهد نیز این است که به شما کمک کند در کنار درمان‌های تخصصی، یاد بگیرید که از داستان و استعاره و تمثیل برای درک بهتر مفاهیم و حقیقت‌های زندگی بهره ببرید. ذهن، احساس، خاطره و باور، همگی پدیده‌هایی درونی هستند و باید مرز آن‌ها با اتفاقات و واقعیت‌های زندگی بیرون حفظ شود. نسبت دادن آنچه در درون احساس می‌کنیم به آنچه واقعاً در روزمره‌مان در جریان است، می‌تواند یک اشتباه خطرناک باشد که توهم را چاشنی باورهایمان کند. تولد شخصیت خیالی شیوانا با ابتکار احمد حلت برای این بود که بتوان از آن به عنوان راهنمایی خردمند در عصر جدید بهره برد و آن را محور اصلی داستان‌هایی روانشناختی کرد که به ذهن برای یافتن راه درست کمک می‌کنند. آنچه در این کتاب صوتی می‌شنوید، مکالماتی بین دو شخصیت استاد و مبتدی یا همان شیوانا و سیمیا است که دغدغه‌های ذهنی رایج را مطرح و برای آن از طریق رویکرد ACT راه حل پیدا می‌کنند.

کتاب صوتی خودآموز درمان پذیرش و تعهد نوشته‌ی احمد حلت، فرامرز کوثری و حمید کوثری است که به همت نشر صوتی موج کتاب در قالب کتاب صوتی و با تلاش انتشارات موفقیت در قالب کتاب متنی منتشر شده. این کتاب را با صدای سبحان اکرامی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه‌ی سری مکالمات استاد و مبتدی

سری مکالمات استاد و مبتدی که با تلاش احمد حلت شکل گرفته، مجموعه‌ای از کتاب‌های آموزنده است که به شکل گفت‌وگویی میان استاد و شاگرد طراحی شده‌اند. کتاب‌های این مجموعه بیشتر زمینه‌های موفقیت و روانشناسی را پوشش می‌دهند. در این مجموعه مبتدی با مطرح کردن سوال‌های مختلف و بحث در مورد موضوع کتاب به استاد کمک می‌کند تا به ساده‌ترین روش مباحث را برای شنوندگان شرح دهد. این مجموعه شامل کتاب‌هایی چون «گذر از داغ جدایی»، «رهایی سریع از هیجانات ناخوشایند» و «مقدمه‌ای بر درمان آسیب‌های روانی» و... است.

کتاب صوتی خودآموز درمان پذیرش و تعهد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به یادگیری درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی خودآموز درمان پذیرش و تعهد: کاربردی‌ترین روش عبور از رنج‌ها و تجربه مستقیم زندگی می‌شنویم

مبتدی: قبل از شروع فرایندهای بنیادین درمان با رویکرد پذیرش و تعهد احساس می‌کنم لازم است مسیر کلی گفتگوهایی که داریم یک بار دیگر مشخص شود. همه‌چیز از عروسی دوستم پاشا شروع شد. او فردی بود که قبل از این همه‌ی نشانه‌های یک یا چند اختلال روانی را داشت. در مجموع چیزی در رفتار و حرکات و سکنات او، داد می‌زد که پاشا طبیعی و نرمال و به قول روانشناس‌ها بهنجار نیست. اما چند شب پیش در مراسم عروسی پاشا، دیدم که او کلاً زیرورو شده بود. او بدون اینکه به روانشناس مراجعه کند یا تحت درمان دارویی قرار گیرد، به تنهایی موفق شده بود نشانه‌های آزاردهنده و ناخوشایند هیجانی و رفتاری اختلالات روانی خود را کاهش دهد و به قدری این نشانه‌ها را کم کند که از آدم‌های عادی هم طبیعی‌تر و سالم‌تر جلوه کند. او به خوبی با جمع دوستان قدیمی ارتباط برقرار کرد و شاد و پرنشاط مراسم عروسی را تا انتها بااقتدار و قدرتمندانه و کاملاً مسلط کنترل و مدیریت کرد. همه از او راضی بودند و از همه مهم‌تر، خودش هم آرام و سرزنده و سرحال بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
17 دقیقه
فصل اول: چرا تمثیل‌درمانی
24 دقیقه
فصل اول ـ قسمت دوم
11 دقیقه
فصل اول ـ قسمت سوم
19 دقیقه
فصل اول ـ قسمت چهارم
23 دقیقه
فصل دوم: پذیرش، تمایل
20 دقیقه
فصل دوم ـ قسمت دوم
18 دقیقه
فصل دوم ـ قسمت سوم
18 دقیقه
فصل دوم ـ قسمت چهارم
17 دقیقه
فصل دوم ـ قسمت پنجم
23 دقیقه
فصل سوم: ناهم‌آمیزی شناختی
24 دقیقه
فصل سوم ـ قسمت دوم
24 دقیقه
فصل چهارم: تماس با لحظه‌ی‌ اکنون، ذهن‌آگاهی
16 دقیقه
فصل پنجم: فعالسازی خود نظاره‌گر
24 دقیقه
فصل ششم: شناسایی و روشن‌سازی ارزش‌ها
5 دقیقه
فصل ششم ـ قسمت دوم
26 دقیقه
فصل هفتم: عمل متعهدانه‌ی ارزش‌مدار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خودآموز درمان پذیرش و تعهد: کاربردی‌ترین روش عبور از رنج‌ها و تجربه مستقیم زندگی
نویسنده، ،
راویسبحان اکرامی
ناشر چاپیانتشارات موفقیت
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خودآموز درمان پذیرش و تعهد

ر.صباغی
۱۴۰۲/۱۰/۸
دراین کتاب درخصوص کنار آمدن با رنجها و انعطاف در برابر مشکلات صحبت به میان آمده و تلاش کرده است تا با ارائه تمثیل‌های آشنا به ذهن نحوه رفتار ما در برابر مشکلات معرفی کند.
موضوع جالب هست ولی تمثیل‌ها و نوع مکالمات بین استاد و مبتدی قابل قبول نبود و ارتباط برقرار کردن با این مدل مکالمه مناسب نبود.

به نظرم ارائه تمثیل‌های جالب تر با سبک مناسب گفتاری این ضعف بزرگ کتاب صوتی را از بین می‌برد.
همچنین خواننده متون نتوانست با ارائه سبک گفتاری روان، موضوع را جذاب نماید.
به جای ارائه مکالمات در قالب مبتدی و استاد می‌توانستند، اسامی مناسبی را انتخاب نمایند و گفتگو را صمیمانه تر ارائه دهند.
به هر حال من فکر می‌کردم چون نویسنده ایرانی هست، سبک نگارش و محتوای ارائه شده قابل درک تر و ارتباط برقرار نمودن ساده تر خواهد بود ولی انگار نویسندگان خارجی در این بخش بهتر نقش آفرینی می‌نمایند.
مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۱۰/۸
با درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان و گرامی، کتاب بسیار ساده و روان و قابل فهمی هست که برای شنیدن و مطالعه برای هر شخصی لازمه. اینکه گرفتار مشکلات مدیدی میشیم در زندگی و راهکار مناسب برای غلبه بر آن و جلوگیری از خطرات ناشی از نشخوار ذهنی بسیار لازم و ضروری است که در این کتاب خوب با دادن راهکارهای و ارزشمند اینکه پذیرش آن مشکل و ادامه دادن به مسیر زندگی اشاره کرده‌اند. مبحث ACT بسیار کسترده می‌باشد و کسانی که علاقه به این مطلب دارند به نظرم میشه این کتتب خوب را مطالعه بفرمایند. سپاس از تیم خوب کتابراه برای این کتاب عالی
شقایق میان آبی
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
کتاب خوبی است برای کسانی که در رشته‌ی روانشناسی مطالعه دارن و یا افرادی که می خواهند خود درمانی داشته باشند
حسن
۱۴۰۲/۱۰/۲۴
چیز به‌ درد بخوری نداشت حقیقتا
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خودآموز درمان پذیرش و تعهد

برای دریافت کتاب صوتی خودآموز درمان پذیرش و تعهد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.