معرفی و دانلود کتاب صوتی خوشحالی بی‌دلیل

عکس جلد کتاب صوتی خوشحالی بی‌دلیل
قیمت:
۸۵,۸۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خوشحالی بی‌دلیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خوشحالی بی‌دلیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خوشحالی بی‌دلیل

کتاب صوتی خوشحالی بی‌دلیل نوشته‌ی مارسی شیموف، فرآیندی 7 مرحله‌ای برای رسیدن به شادی و خوشحالیِ دائمی را ترسیم می‌کند. این نویسنده با ارجاع به برخی تحقیقات و پژوهش‌های مهم روان‌شناسی، نظریه‌ی خودش را که مطابق آن افراد می‌توانند بدون دلیل خاصی خوشحال باشند را پیش می‌نهد. با استفاده از مراحل و گام‌هایی که در این کتاب آورده شده‌اند، شما می‌توانید سطحِ کلی خوشحالی و شادی‌تان را افزایش دهید.

درباره‌ی کتاب صوتی خوشحالی بی‌دلیل

نظریه‌ای در روان‌شناسی وجود دارد که می‌گوید همه‌ی افراد یک سطحِ پایه‌ای خوشحال دارند که این سطح، میزانِ کلی حس خوشحالی و شادی‌شان را تعیین می‌کند. با اینکه برخی از اتفاق‌ها و رخدادها می‌توانند میزان شادی و خوشحالی افراد را زیاد یا کم کنند، پس از مدتی، خوشحالی افراد به این سطح پایه‌ای باز خواهد گشت. آنچه مارسی شیموف (Marci Shimoff) در کتاب صوتی خوشحالی بی‌دلیل (Happy for No Reason) می‌گوید این است که با تغییر دیدگاه و همینطور با تمرین کردن می‌توان این سطح پایه‌ای خوشحالی را افزایش داد.

مارسی شیموف برای نوشتن کتاب خوشحالی بی‌دلیل با 100 نفر که سطحِ شادی بالایی داشتند، مصاحبه کرد و متوجه شد این افراد حس خوشحالی و شادی‌شان را نه از جهانِ بیرون که از درونِ خودشان کسب می‌کردند. بسیاری از این افراد آنچه جامعه می‌گوید برای شادی مورد نیاز است مانند ثروت، همسر، سلامتی و موفقیت را نداشتند. آن‌ها در هیچ طبقه‌ی اجتماعی خاصی جای نمی‌گرفتند و به غیر از همین خوشحالی درونی، شباهتِ دیگری با هم نداشتند. اما همه‌ی آن‌ها نوع‌دوستی و همدلیِ بالا، هدفِ مشخص و حق‌شناسی داشتند و جهان را پذیرا بودند. از نظر مارسی شیموف، گام اول برای رسیدن به خوشحالی و شادی، همین است که ما متوجه شویم برای خوشحال بودن، تنها باید درون‌مان را تغییر دهیم و به نوعی باید مالکِ خوشحالیِ خودمان شویم.

در ادامه‌ی کتاب خوشحالی بی‌دلیل، مارسی شیموف، به تحقیقاتی در روان‌شناسی اشاره می‌کند که می‌گویند افراد در طول هر روز نزدیک به 60000 فکر دارند و تقریباً 95 درصد این افکار منفی‌گرایانه هستند. نمی‌توان انتظار داشت این میزان از افکارِ منفی تأثیری بر میزانِ شادکامی و خوشحالی ما نگذارد. راهی که مارسی شیموف در برابر ما قرار می‌دهد این است که با به پرسش کشیدنِ افکارِ منفی، به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خودمان پی ببریم و عادتِ مثبت‌اندیشی را در خود پرورش دهیم.

بسیاری از ما درگیرِ خاطراتِ منفی و بدی هستیم که در زندگی‌مان اتفاق افتاده‌اند؛ و از طرف دیگر، به یاد آوردنِ خاطراتِ خوش و شاد، ما را نیز شادتر می‌کند و باعث می‌شوند نگرشِ مثبت‌تری به زندگی داشته باشیم. به نظر مارسی شیموف ما تنها با تمرین کردنِ قدردانی، بخشش و همدلی‌ست که می‌توانیم با خاطراتِ منفی و بدمان مقابله کنیم و جلوی تأثیرِ منفی آن‌ها را بگیریم.

کتاب صوتی خوشحالی بی‌دلیل، نشان می‌دهد چطور خوشحالی و شادی در واقعیت به پول، روابط، سلامتی یا موفقیت وابسته نیست. تمامِ این موارد می‌توانند به طور موقت کسی را خوشحال کنند و شاید به نظر برسد کسی که همیشه به طور موقت خوشحال می‌شود تفاوتی با کسی که واقعاً از صمیم قلب خوشحال است نداشته باشد؛ ولی زمانی که منبعِ خوشحالی فردی از او گرفته شود چه؟ در این صورت خوشحالی و شادیِ او نیز از دست خواهد رفت. ولی کسی که واقعاً و از صمیم قلب خوشحال است، منبعی برای خوشحالی‌اش ندارد که بتواند این منبع را از دست دهد. تمرین‌هایی که مارسی شیموف در این کتاب آورده است، به شما کمک می‌کنند تا به راحتی به این خوشحالیِ واقعی و اصیل دست پیدا کنید.

کتاب صوتی خوشحالی بی‌دلیل، توسط گیسو ناصری ترجمه شده و انتشارات لیوسا وابسته به انتشارات درسا آن را منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب، توسط نشر صوتی ماه آوا و به گویندگی نسرین رضایی تهیه شده است.

نکوداشت‌های کتاب خوشحالی بی‌دلیل

  • مارسی شیموف یکی از جذاب‌ترین و متقاعدکننده‌ترین افرادی‌ست که من می‌شناسم. بسیار خوشحالم که دانشِ خودش را در کتاب خوشحالی بی‌دلیل با ما به اشتراک گذاشته است. (ماریان ویلیامسُن، نویسنده و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2020)

  • کتاب خوشحالی بی‌دلیل هفت تمرین ساده، قدرتمند و مؤثر برای خوشحال‌تر شدنِ شما ارائه می‌کند. (جان گری، نویسنده‌ی کتاب «مردان مریخی، زنان ونوسی»)

  • کتاب خوشحالی بی‌دلیل که بر اساس تحقیقاتِ علمی نوشته شده است، به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توان سطح کلی خوشحالی و شادی‌تان را افزایش دهید. (محمت از، نویسنده‌ی کتاب «اکسیر جوانی»)

کتاب صوتی خوشحالی بی‌دلیل برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن این کتاب به تمام کسانی که در تلاشند که زندگی شادتری داشته باشند، توصیه می‌شود. کسانی که به دنبال یافتنِ منبعی درونی برای خوشحالی‌شان می‌گردند، نیز از شنیدنِ کتاب صوتی خوشحالی بی‌دلیل لذت خواهند برد.

با مارسی شیموف بیشتر آشنا شویم

مارسی شیموف نویسنده و سخنران آمریکایی‌ست. برخی از کتاب‌های او جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز هستند و او حتی در فیلمِ «راز» نیز نقش‌آفرینی کرده است. مارسی شیموف برای بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها در جهان سخنرانی‌های انگیزشی ایراد کرده است و توانسته روش‌هایی برای توسعه شخصی و رسیدن به موفقیت به مخاطبینش توصیه کند. مارسی شیموف، یکی از نویسندگان مجموعه‌ی پرطرفدار «سوپ جوجه برای» است و از آثار مشهورش می‌توان به کتاب‌های «مروارید‌های درایت»، «سوپ جوجه برای روح زنان» و «بدون دلیل عاشق باش» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی خوشحالی بی‌دلیل می‌شنویم

کسانی را که می‌دانید بدون هیچ علت خاصی همیشه شاد هستند، در نظر بیاورید. اغلب این افراد همچون خورشیدی کوچک در ما تأثیر می‌گذارند و گرما و انرژی مثبت خودشان را به روی تمام افرادی که در اطراف‌شان هستند ساطع می‌کنند. آن‌ها کاملاً خوش‌بین هستند. کسانی که نه تنها نیمه‌ی پر لیوان را می‌بینند، بلکه یک پارچ آب در دست دارند و دائم لیوان را پر نگه می‌دارند. آن‌ها همیشه در حال هورا کشیدن و شادی کردن نیستند. گاهی حضوری ساکت دارند ولی درون‌شان مملو از سکون و آرامش است. در این بلبشویی که همه‌ی ما در آن زندگی می‌کنیم، آن‌ها کانون آرامش هستند. این‌ها افرادی هستند که شما مایلید اوقات بیشتری را با آن‌ها سپری کنید؛ زیرا حتی در روزهای خاکستری و بدخلقِ شما، روحیه‌تان را بالا می‌برند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
پیشگفتار: به زندگی شاد و مفرح خوش آمدید
46 دقیقه
فصل اول: خوشحالی بی‌دلیل؟ واقعاً؟
55 دقیقه
فصل دوم: تمرین خوشحالی
44 دقیقه
فصل سوم، بخش اول: پی‌ریزی
49 دقیقه
فصل سوم، بخش دوم: عادت خوشحالی برای قوی شدن
47 دقیقه
فصل چهارم، بخش اول: ستون ذهن
50 دقیقه
فصل چهارم، بخش دوم: عادت خوشحالی برای ذهن
46 دقیقه
فصل پنجم، بخش اول: ستون قلب
39 دقیقه
فصل پنجم، بخش دوم: عادت خوشحالی برای قلب
46 دقیقه
فصل ششم، بخش اول: ستون بدن
49 دقیقه
فصل ششم، بخش دوم: عادت خوشحالی برای بدن
35 دقیقه
فصل هفتم، بخش اول: ستون روح و روان بدن
50 دقیقه
فصل هفتم، بخش دوم: عادت خوشحالی برای روح
33 دقیقه
فصل هشتم، بخش اول: سقف
41 دقیقه
فصل هشتم، بخش دوم: عادت خوشحالی برای زندگی هدفمند
35 دقیقه
فصل نهم، بخش اول: بوستان
52 دقیقه
فصل نهم، بخش دوم: عادت خوشحالی برای روابط
29 دقیقه
فصل دهم: خوشحالی بی‌دلیل، برنامه‌ای برای زندگی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خوشحالی بی‌دلیل
نویسنده
مترجمگیسو ناصری
راوینسرین رضایی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خوشحالی بی‌دلیل

فایزه دانش
۱۴۰۲/۶/۱۹
کتابی بسیار عالی و کاربردی است کتاب به ما می‌آموزش که چگونه در بدترین شرایط نیز نکات مثبت را ببینیم و حال خود را بهبود بخشیم به نظر من این کتاب تکمیل کننده کتاب معجزه شکر گزاری است لازم به ذکر است صدای دلنشین گوینده کتاب تاثیر آن را دو چندان می‌کند.
سهیلا ابوالقاسمی
۱۴۰۲/۸/۱۳
برای من که واقعا مشکلات خیلی عمقی و اساسی ندارم اما بی دلیل دچار اضطراب و نگرانی میشم خیلی خوب بود، برای یادگیری اینکه بی بهانه می‌توان شاد بود
فروغ فتحی
۱۴۰۲/۹/۱۴
کتابی عالی که منطق به ناراحتی‌ها میده و کمک میکنه ناراحتی‌ها روبه سمت خوشحالی‌ها تغییر مسیر دهند به نظر من کتاب کاملی است و بسیار کاربردی
بهزاد بشارتی
۱۴۰۳/۱/۳
عالیه برای شادی و خوشحالی خودتون برنامه بریزید هیچ چیز لذت بخش تر از شادی و خوشحالی نیست. به دنبالش همه چیز میاد
شقایق کریمی
۱۴۰۲/۸/۱۴
اتفاقا خوشحالی باید دلیل داشته باشه و با شکرگزاری باشه وگر نه توخالی هست و موجب بیماری‌های بدتری میشه در کل خوشم نیمد
شهرزاد صالحی
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
آفرین به مارسی شمیوف قابل ستایشه
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خوشحالی بی‌دلیل

برای دریافت کتاب صوتی خوشحالی بی‌دلیل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.