معرفی و دانلود کتاب صوتی داستان لوسی گولت

عکس جلد کتاب صوتی داستان لوسی گولت
قیمت:
۱۱۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان لوسی گولت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان لوسی گولت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی داستان لوسی گولت

ایرلند در آستانه‌ی ورود به قرن بیست‌ویکم با تحولات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کرد. کتاب صوتی داستان لوسی گولت، اثر یکی از برجسته‌ترین نویسندگان قرن بیستم، یعنی ویلیام ترور، درباره‌ی دختری به نام لوسی است که در چنین زمانه‌ای متولد شده. این کتاب که در سال 2002، نامزد دریافت جایزه‌ی ادبی بوکر شد، داستان کودکی، جوانی و سال‌های آخر عمر لوسی را در بر می‌گیرد.

درباره‌ی کتاب صوتی داستان لوسی گولت

داستان در یکی از شب‌های سال 1921 آغاز می‌شود. لوسی که کودکی کم‌سن‌وسال است، در کنار خانواده‌ی خود که از زمین‌داران ایرلندی هستند زندگی می‌کند. ویلیام ترور (William Trevor) داستان کتاب صوتی داستان لوسی گولت (The Story of Lucy Gault) را در میانه‌ی جنگ استقلال ایرلند آغاز می‌کند. این جنگ که میان انگلستان و جمهوری‌خواهان ایرلندی در گرفته بوده است، زندگی لوسی و خانواده‌اش را نیز متأثر می‌سازد و از آن تاریخ به بعد سرنوشت لوسی به راه دیگری کشیده می‌شود.

سروان گولت، پدر لوسی، برای دفاع از خود و خانواده‌اش، ناخواسته یک نفر را زخمی می‌کند. اما این اتفاق ممکن است برای او بهای سنگینی به همراه داشته باشد؛ چراکه اولاً در زمان حکومت نظامی رخ داده است و ثانیاً، زمین‌داران مورد ظن شدید جمهوری‌خواهان هستند. به همین دلیل، تصمیم خانواده‌ی لوسی بر این می‌شود که هر چه‌ زودتر ایرلند را ترک کنند و به انگلستان بروند. اما لوسی که متوجه جدیت ماجرا نیست، نمی‌خواهد از خانه‌ای که دوستش دارد، دور شود. به همین دلیل، شبی که تصمیم دارند ایرلند را ترک کنند، خود را در میان درختان آن اطراف پنهان می‌کند. اتفاقات به سمتی پیش می‌رود که سروان و همسرش تصور می‌کنند لوسی در آب غرق شده و به این خاطر ایرلند را بدون او ترک می‌کنند. ویلیام ترور، داستان خود را از جایی ادامه می‌دهد که لوسی به خانه برمی‌گردد و درمی‌یابد که تنها رها شده است.

کتاب صوتی داستان لوسی گولت، درباره‌ی دختری است که از کودکی مجبور شده گلیم خود را به‌تنهایی از آب بیرون بکشد و حالا در گذر سالیان طولانی، رد مبهمی از خاطراتش را دنبال می‌کند...

ویلیام ترور که به عنوان چخوف ایرلندی شناخته می‌شود و از برجسته‌ترین نویسندگان معاصر بریتانیایی است، در این داستان نیز مانند دیگر آثارش، مهارت فوق‌العاده‌ی خود در توصیف احساسات و احوال انسان‌ها در موقعیت‌های مختلف را به نمایش گذاشته. این کتاب، داستان حسرت‌ها و سوگواری‌های یک زن بر خاطرات گذشته‌ی خود و چیزهایی است که حتی در حافظه‌ی او هم از دست رفته‌اند.

کتاب صوتی داستان لوسی گولت را نشر صوتی لحن دیگر با صدای فروغ حداد و براساس ترجمه‌ی نگار شاطریان منتشر کرده و نسخه‌ی متنی کتاب را نیز انتشارات بیدگل به چاپ رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی داستان لوسی گولت

  • نامزد جایزه‌ی بوکر در سال 2002
  • نامزد جایزه‌ی وایت برد در سال 2002
  • نامزد دریافت جایزه‌ی یادبود جیمز تایت بلک در سال 2002

نکوداشت‌های کتاب صوتی داستان لوسی گولت

  • با یک بار خواندن کتاب داستان لوسی گولت، هیچ‌گاه آن را فراموش نخواهید کرد. (جهان کتاب واشنگتن پست)

  • ویلیام ترور، چخوف عصر حاضر است. (وال استریت ژورنال)

  • نثر روشن و بی‌بدیل آقای ترور، باید مایه‌ی شرمساری دیگر نویسندگان باشد. (نیویورک سان)

  • یکی از بهترین آثار ویلیام ترور. از میان نویسندگانی که در قید حیات هستند، کمتر کسی پیدا می‌شود که قادر باشد به اندازه‌ی او در عمق سوگ غوطه‌ور شود. این کتاب، مرثیه‌ای برای زمان است. (The Boston Globe)

کتاب صوتی داستان لوسی گولت برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی داستان لوسی گولت برای علاقه‌مندان به رمان‌هایی که توصیفاتی قوی و احساس‌برانگیز دارند مناسب است. همچنین، دوست‌داران رمان‌های رئالیستی نیز از مخاطبان این کتابند.

در بخشی از کتاب صوتی داستان لوسی گولت می‌شنویم

دسته‌ی سازهای بادی در میدان وسیع چیتاآلتا می‌نواخت و سایه‌بانی سبز و سفید بر میزهای بیرونی تنها رستورانته‌ی میدان سایه افکنده بود. ایل دو چه آمده بود. ایل دو چه در راه بود. اولش همهمه شد تااینکه صدای تشویق از پایین، در خیابان گاری بالدی و میدان جمهوری بلند شد. ایل دو چه رسیده بود. سروان گفت: «توسکاست.» اما بلافاصله موسیقی اپرا قطع شد.

رهبر گروه به نشان فرمان سکوت، دستی بر فراز کل میدان تکان داد؛ گرچه تقریباً خالی بود. آواز ایل دو چه آغاز شد. پیشخدمتی پیر و کند، گویی در خواب زمزمه کرد: «اکو!» زیر لب گفت: «بن. بن» و بطری بارولو را خالی کرد. بعد در شهر تازه‌تأسیس آن پایین، همان قطعه از صفحه‌ای با صدای تقویت‌شده پخش شد، تا هر کسی هر کجا که بود بفهمد که ایل دو چه، عاقبت رسیده است.

الوئیز از وقتی به صندلی‌شان زیر سایه‌بان هدایت شدند، لب از لب باز نکرده بود. همین‌طور وقتی غذاهایی را که سفارش داده بودند، برایشان آوردند و باز در حینی‌که با غذایش بازی‌بازی کرده بود؛ که بیشترش را دست‌نخورده باقی گذاشته بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
1 دقیقه
متن پشت جلد کتاب 1
1 دقیقه
متن پشت جلد کتاب 2
41 دقیقه
شناسنامه - درباره مجموعه - فصل اول - بخش اول - قسمت اول
30 دقیقه
بخش اول - قسمت دوم
20 دقیقه
بخش دوم
18 دقیقه
بخش سوم
2 دقیقه
بخش چهارم
23 دقیقه
بخش پنجم
2 دقیقه
بخش ششم
20 دقیقه
بخش هفتم
4 دقیقه
بخش هشتم
9 دقیقه
بخش نهم
7 دقیقه
فصل دوم - بخش اول
9 دقیقه
بخش دوم
6 دقیقه
بخش سوم
26 دقیقه
بخش چهارم
5 دقیقه
بخش پنجم
20 دقیقه
بخش ششم
5 دقیقه
بخش هفتم
31 دقیقه
بخش هشتم
4 دقیقه
فصل سوم - بخش اول
1 دقیقه
بخش دوم
13 دقیقه
بخش سوم
12 دقیقه
بخش چهارم
11 دقیقه
بخش پنجم
16 دقیقه
فصل چهارم - بخش اول
14 دقیقه
بخش دوم
16 دقیقه
بخش سوم
2 دقیقه
بخش چهارم
20 دقیقه
بخش پنجم
20 دقیقه
بخش ششم
38 دقیقه
بخش هفتم
20 دقیقه
بخش هشتم
12 دقیقه
فصل پنجم - بخش اول
15 دقیقه
بخش دوم
8 دقیقه
بخش سوم
28 دقیقه
فصل ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی داستان لوسی گولت
نویسنده
مترجمنگار شاطریان
راویفروغ حداد
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۴۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی داستان لوسی گولت

Leila Arefi Arefi
۱۴۰۲/۸/۲۷
داستان یک خانواده که در یکی از روستاهای ایرلند زمین کشاورزی دارن هستش که لوسی اسم دختر همین خانواده هستش. زمان داستان موقع جنگ ایرلند و انگلیس هستش و بخاطر اتفاقی ناخواسته این خانواده مجبور میشن که از مزرعه و کشور خودشون برن اما لوسی مخالفت می‌کنه و هکین مخالفت شروع یه داستان جالب و پر از هیجان هستش.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی داستان لوسی گولت

برای دریافت کتاب صوتی داستان لوسی گولت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.