معرفی و دانلود کتاب صوتی ساعت بی‌عقربه

عکس جلد کتاب صوتی ساعت بی‌عقربه
قیمت:
55000 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ساعت بی‌عقربه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ساعت بی‌عقربه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ساعت بی‌عقربه

کارسون مک کالرز یکی از برجسته‌ترین زنان نویسنده‌ی آمریکا در سده‌ی بیستم بود. اثری که هم‌اینک در دست دارید، یعنی کتاب صوتی ساعت بی‌عقربه، یکی از بهترین رمان‌های او و چه بسا یکی از بهترین عناوین داستانی در نیمه‌ی دوم قرن 20 است. مضمون عمده‌ی کتاب حاضر مسئله‌ی اختلافات نژادی در ایالات جنوبی آمریکاست.

درباره کتاب صوتی ساعت بی‌عقربه:

جنوب آمریکا، از اواسط قرن نوزدهم تا به امروز، بستر خلق ادبیاتی ناب و بی‌مانند بوده‌ است. بسیاری از برترین آثار ادبی انگلیسی‌زبان، خصوصاً در حیطه‌ی داستان و رمان، محصول قلم نویسندگان ایالات جنوبی آمریکاست. سرآمد این نویسندگان، به زعم بسیاری از منتقدین، ویلیام فاکنر، خالق شاهکارهایی چون «خشم و هیاهو» و «برخیز ای موسی» است. او اما تنها نویسنده‌ی بزرگ و جهانی‌ای نیست که این خطه به خود دیده. در کنار فاکنر حتماً باید از اوکانر نیز نام برد؛ و البته از کارسون مک کالرز: داستان‌نویسی که متن حاضر را به بهانه‌ی معرفی کتاب ساعت بی‌عقربه (Clock Without Hands) از او نگاشته‌ایم.

مک کالرز از بسیاری جهات نبوغی حتی ژرف‌تر از نبوغ فاکنر و اوکانر داشت. در آثار او مسائل و دغدغه‌های اجتماعیِ خاص مردمان جنوب آمریکا (مهم‌تر از همه، مسائل مربوط به اختلافات نژادی) به شکل عجیب و هنرمندانه‌ای با عمیق‌ترین جنبه‌های روانشناختیِ آدمی ترکیب شده‌اند. بنابراین، داستان‌های کارسون مک کالرز از یک سو تماماً دغدغه‌مند و متعهد به نظر می‌رسند، و از سویی دیگر، به کلی شخصی و فارغ از تحولات دنیای بیرون.

کتاب ساعت بی‌عقربه از بهترین آثار این نویسنده‌ی صاحب سبک آمریکایی‌ست؛ داستانی نگاشته‌شده به نثری شاعرانه، که بی‌اغراق جان مخاطبِ حساس را به لرزه می‌اندازد. داستان، در طرح کلی خود، از دو خط رواییِ مجزا تشکیل شده: از یک سو شخصیتی به نام مالون را داریم که به سبب ابتلا به مرضی سخت، چند صباحی بیشتر از عمرش باقی نمانده، و از سویی دیگر، با قاضی پیری همراه می‌شویم که تمایلات و آرزوهایی عجیب برای ادامه‌ی زندگی خود و افکاری به شدت رادیکال درباره‌ی مسائل اجتماعی‌ دارد. روایتْ این دو شخصیت را آرام‌آرام به هم مرتبط نموده و سرنوشتشان را در یکدیگر ادغام می‌نماید.

چنانکه گفتیم، این رمان توأمان اثری اجتماعی - روانشناختی‌ست؛ علاوه بر آن، به لحاظ سبکی و فرمی نیز از غنایی بی‌مانند برخوردار است. با این اوصاف، مطالعه‌اش احتمالاً به مذاق تمام دوست‌داران ادبیات، با هر سلیقه و گرایشی، خوش خواهد آمد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی ساعت بی‌عقربه:

- رمانی بی‌نقص با موضوع روابط نژادی. (The Atlantic Monthly)
- کاوشی عمیق در مکنونات قلب آدمی... (New York Herald-Tribune)
- کارسون مک کالرز یکی از معدود رمان‌نویسان تراز اول زمانه‌ی ماست. (kirkus review)

کتاب صوتی ساعت بی‌عقربه مناسب چه کسانی است؟

تمام علاقه‌مندان به آثار فاخر ادبی، می‌توانند خود را مخاطب رمان ساعت بی‌عقربه بدانند.

با کارسون مک کالرز بیشتر آشنا شویم:

کارسون مک کالرز (Carson McCullers) متولد سال 1917 و اهل ایالت جورجیا بود. جوان بود که به سودای نویسندگی خانه و کاشانه را رها کرد و عازم نیویورک، بهشت داستان‌نویسان آمریکایی گشت. اولین اثر مهمی که از مک کالرز به انتشار رسید، رمانی تحسین‌برانگیز به نام «قلب، شکارچی تنها» بود. شاهکار او امّا داستان بلندِ «آواز کافه‌ی غم‌بار» است؛ اثری باشکوه در ستایش عواطف انسانی.

مک کالرز یکی از نویسندگانِ اصطلاحاً منتقدپسندِ زمان خود بود؛ داستان‌نویسی که اغلب نوشته‌هایش از سوی طیف وسیعی از خوانندگان به دقت بررسی، نقد و اغلب مورد تحسین واقع می‌شدند. وی سرانجام به سال 1967 و در سن 50 سالگی از دنیا رفت.

در بخشی از کتاب صوتی ساعت بی‌عقربه می‌شنویم:

مالون به زحمت حرف می‌زد، ولی کلمات با صدایی بلند و گوش‌خراش از دهانش خارج می‌شدند: «چقدر؟» انگار وزوز مگس و صدای رفت‌وآمد وسایل نقلیه که از خیابان می‌آمد به سکوت و تنش در آن اتاق ملالت‌بار دامن می‌زد.

«فکر می‌کنم می‌تونیم یه سال یا پونزده ماه رو در نظر بگیریم. نمی‌شه خیلی دقیق گفت.»

دست‌های سفید دکتر با موهای بلند و سیاه پوشیده شده بود و بی‌وقفه با آن کارد عاج فیل ور می‌رفت و با اینکه آن منظره برای مالون دهشتناک بود، نمی‌توانست به آن بی‌اعتنا باشد. بنا کرد به تندتند حرف زدن.

«خیلی عجیبه. تا زمستون امسال یه بیمه‌ی عمر معمولی داشتم. ولی همین زمستون عوضش کردم با یه بیمه‌ای که حقوق بازنشستگی پرداخت می‌کنه. حتماً تبلیغ‌هاشون رو توی مجله دیدی...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
پشت جلد کتاب
29 دقیقه
یک (بخش اول)
34 دقیقه
یک (بخش دوم)
44 دقیقه
دو
51 دقیقه
سه
45 دقیقه
چهار
46 دقیقه
پنج (بخش اول)
19 دقیقه
پنج (بخش دوم)
48 دقیقه
شش
30 دقیقه
هفت
28 دقیقه
هشت
54 دقیقه
نه
55 دقیقه
ده
24 دقیقه
یازده
28 دقیقه
دوازده
20 دقیقه
سیزده
16 دقیقه
چهارده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ساعت بی‌عقربه
نویسنده
مترجمحانیه پدرام
راویفروغ حداد
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ساعت بی‌عقربه

برای دریافت کتاب صوتی ساعت بی‌عقربه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.