معرفی و دانلود کتاب صوتی سفر به مرکز زمین

عکس جلد کتاب صوتی سفر به مرکز زمین
قیمت:
46800 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفر به مرکز زمین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفر به مرکز زمین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سفر به مرکز زمین

کتاب صوتی سفر به مرکز زمین اثر ژول ورن نویسنده رمان‌هایی ماجراجویانه با دستمایه‌هایی از علم و تکنولوژی است و به روایت سفری پرماجرا و هیجان‌انگیز در اعماق زمین می‌پردازد.

این کتاب صوتی خلاصه رمان سفر به مرکز زمین (Center of the Earth) است که ژول ورن (Jules Verne) در آن یک دنیای ذهنی و در عین حال علمی را نمایش می‌دهد. او فکر خود را رها می‌کند تا به آینده برود و آنچه را در اثر پیشرفت علمی روی می‌دهد را به تصویر بکشد. پس آنچه می‌نویسد علمی نیست و حاصل ترکیب علم زمان خودش با افکار، احساسات و تخیلاتش است. ایده بسیاری از پیشرفت‌های علمی که مطرح شده براساس همین نبوغ ژول ورن بوده است.

داستان کتاب درباره پروفسوری آلمانی به نام اوتو لیدانبراک می‌باشد که که معتقد است در اعماق زمین مواد داغ و مذاب و کشنده وجود ندارد و نیز برخی از دالان‌های آتشفشانی به مرکز زمین راه دارند، به این ترتیب پروفسور با همراهی برادرزاده‌اش اکسل و مردی به نام هانس که راهنمای راه آن‌هاست، به سمت مرکز زمین می‌رود.

این گروه 3 نفره از دهانه آتشفشانی در ایسلند پایین می‌روند و با حوادث و اتفاقات زیادی روبرو می‌شوند؛ حوادثی از قبیل: جدالی مرگبار با خزندگان زیرزمینی و دایناسورها و مقابله با طوفان‌ها، برخورد با حیوانات ماقبل تاریخ و خطرهای طبیعی دیگر. تا اینکه در نهایت در جنوب ایتالیا در استرومبلی دوباره به سطح زمین باز می‌گردند. راوی اتفاقات رمان، اکسل برادرزاده پروفسور لیدانبراک است.

کتاب‌های ژول ورن رویاهایى هستند که به حقیقت پیوسته‌اند، او در داستان‌هایش شگفتى‌هاى اختراعات مدرن هم‌چون زیردریایى، هواپیما و تلویزیون را سال‌ها پیش از اختراع‌شان بیان کرده است. سفر به مرکز زمین یکی از مشهورترین آثار او محسوب می‌شود.

در داستان‌های ژول ورن خلاقیت تخیلی در میان رویداد‌های هیجان‌انگیز و همراه با گرایش قوی اخلاقی و انسانی مجموعه‌ای کامل و آموزنده ساخته است. جوانان و نوجوانان چندین نسل‌ با داستان‌هایی چون بیست هزار فرسنگ زیر دریا، دور دنیا در هشتاد روز، جزیره‌ی اسرارآمیز و همین اثر سرگرم شده‌اند، از آن نکته‌ها یاد گرفته‌اند و با ماجراهای پرهیجان قهرمانان آن‌ها همراهی کرده‌اند.

ژول ورن نویسنده، شاعر و نمایشنامه‌نویس فرانسوی است که بیشتر به خاطر کتاب‌های ماجراجویانه و علمی‌اش شناخته می‌شود و او را پدر داستان‌های علمی تخیلی می‌نامند. او متولد سال 1828 بود و در سال 1905 درگذشت. «سفر به مرکز زمین» یکی از 3 کتاب ژول ورن است که موجب شهرت جهانی او شد. او همچنین یکی از 3 نویسنده‌ای است که آثارشان به بیشترین زبان‌های دنیا ترجمه شده است.

در قسمتی از کتاب صوتی سفر به مرکز زمین می‌شنویم:

باید بگویم به کارم عشق می‌ورزیدم و این را اضافه کنم که من یک معدن شناس به دنیا آمده ام... سنگ‌ها و صخره‌ها هرگز برایم خسته کننده نبوده‌اند. زندگی در آن خانه کوچک به شادمانی و خوشحالی می‌گذشت و کم صبری‌ها و کج خلقی‌های رئیس خانواده این شادمانی را برهم نمی‌زد. ولی باید بگویم که سرپرست خانواده با صبر و تحمل میانه‌ای نداشت، او همیشه بیش از طبیعت عجله می‌کرد. در یکی از روزهای ماه می‌برای رویاندن چند بوته گل در گلدان‌ها بذر آن‌ها را کاشت و آب داد و کود پاشید اما هر روز به سرکشی از گلدان هایش می‌رفت و بوته‌ها را که تازه از خاک سردرآورده بودند بدست می‌گرفت و می‌کشید تا آن‌ها را مجبور کند بیشتر رشد کنند و گل بدهند.

یک چنین مردی را باید سرمشق خود قرار بدهم و به همین علت بود که من خود را در گردونه پژوهش‌ها و مطالعات او انداختم و به اتاق مطالعه رفتم. اتاق مطالعه به موزه شباهت داشت. تمام نمونه‌های مواد معدنی و انواع سنگ‌ها در آن پیدا می‌شد و هر یک از نمونه‌ها را با دقت و حوصله در ردیف مخصوص به خودش گذاشته بودند. تمام آن‌ها را بخوبی می‌شناختم بارها و بارها به آن‌ها دست زده بودم و به جای آنکه با همسالان و همکلاس‌هایم تفریح و بازی کنم به آن موزه می‌رفتم و نمونه‌ها را زیر و رو می‌کردم.

انواع نمونه‌های ذغال سنگ و تکه‌های فلز، از آهن گرفته تا سنگ طلا در آن‌جا جمع شده بود و به آسانی ممکن بود از آن‌ها برای بازسازی خانه خیابان کینگ استفاده کرد و حتی مقداری هم اضافه می‌آمد که بتوانند یک اتاق بزرگ برای من بنا کنند!

وقتی به اتاق کار عمویم رفتم به جای آنکه چشم و هوشم به این چیزهای عجیب و غریب باشد بیشتر در فکر عمویم بودم که سرگرم مطالعه و تحقیق بود. روی صندلی بزرگ و دسته دارش نشسته بود و کتاب بزرگ و کهنه‌ای را که جلد آن از چرم زمخت و خشن بود مطالعه می‌کرد. شنیدم که می‌گفت: چه کتاب عجیبی.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
نسخه‌ی خطی اسرارآمیز
12 دقیقه
درون دهانه‌ی آتش‌نشان
22 دقیقه
تنها
20 دقیقه
شوک
32 دقیقه
بالا رفتن

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سفر به مرکز زمین
نویسنده
مترجمشیوا مقانلو
راویبهادر ابراهیمی
ناشر چاپینشر ثالث
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
46800 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سفر به مرکز زمین

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۵/۲۸
🍁 ژول‌ورن و کتاب‌های علمی تخیلی…
مگه میشه از خوندن کتابهای ژول ورن خسته شد؟ کتابای ژول ورن بعد از کتابای آگاتا کریستی بالاترین آمار ترجمه به زبانهای مختلف دنیا رو داره! بعد از کتاب دور دنیا در ۸۰ روز که انگلیسیش رو خونده بودم، این دومین کتاب از اون بود که خوندمش.
البته این کتاب واقعا خلاصه و و
بود، من بعد از گوش دادنش، دو فیلم با همین نام به کارگردانی هنری لوین که قدیمی بود، مال سال حدودا ۱۹۶۰، اون یکی فیلم جدیدتر بود با برداشتی دیگه از این کتاب رو هم دیدم. هر دو برداشت‌های آزاد و متفاوتی از کتاب بودند و با دیدنشون به من کمک کردن که بهتر بتونم توی بطن داستان برم.
داستان اونقدر خوب پیش رفته که با اینکه خواننده میدونه تخیلیه، اما باز فکر میکنه که نکنه واقعا جهانی زیر زمین وجود داشته باشه!! ژول ورن از طرفدارای کارای ادگار الن پو هم بوده که اونم مثل ژول ورن تخیلی می‌نوشته… به نظرم ژول ورن برعکس نویسنده‌ای مثل چارلز دیکنز توی یه خانواده‌ی خوب و مرفه بزرگ شد، یه وکیل خبره شد، یه زندگی با کیفیتی کرد، در طول زندگی کلی شاهکار از خودش به جا گذاشت، و توی ۷۷ سالگی هم فوت کرد.
اینکه آدم بتونه این همه به تخیلش پر و بال بده واقعا توانایی بی نظیری هستش. بعد از خانم جی کی رولینگ که هری پاتر رو نوشته، من فک میکنم بولدترین شخص توی پرواز تخیلش، ژول ورن میتونه ‌باشه… داستان خوب، صداها هم خوب و بی نظیر. ممنون دوست عزیزم کتابراه…☘️
شاهین زمانداری
۱۴۰۱/۴/۱۴
خیلی فراتر از تخیل بود. چطور وارد زمین شدن و اونجا دریا‌ها و مناطق دیگر وجود داشت. داخل زمین خورشید چطور وجود داشت.
شاید برای ان زمان رمان جذابی بودولی الان اصلا جالب نبود
فاطمه ممتحن
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
کتاب بسیار جذابی است مخصوصا اگر به زمین شناسی علاقه مند باشید
Sepehr Rasti
۱۳۹۹/۵/۲۴
عالی صدای عالی و داستان کامل و قیمت مناسب😍
مرتضی رحیمی اقدم
۱۳۹۹/۲/۲
با خانواده به داستان و ماجرا گوش دادیم خیلی خوب بود ممنون از شما
علی قلی نژاد
۱۳۹۸/۱۲/۲۹
کتاب داستان عالی است ماجرای بسیار عالی دارد.
ساسان
۱۴۰۱/۱۱/۱
با سلام کتاب خوب و سرگرم کننده‌ای هست گوینده هم عالی بود
dorsa eivazkhani
۱۳۹۹/۸/۱۶
داستان خیلی زیبا و قشنگی بود
amir riazi
۱۳۹۹/۵/۲۹
کتاب عالی اجرا عالی
حسین حاجی وندی
۱۳۹۹/۱/۲۲
خیلی ممنون از شما خیلی برنامه خوبی است
نازنین ش
۱۳۹۹/۴/۸
داستان‌های ژول ورن همیشه عالی بودند
مهدی اکرمی
۱۳۹۸/۵/۹
عالی آهنگاشو خیلی دوست داشتم
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سفر به مرکز زمین

برای دریافت کتاب صوتی سفر به مرکز زمین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.