معرفی و دانلود کتاب صوتی قصه پرداز کسب و کارت باش

عکس جلد کتاب صوتی قصه پرداز کسب و کارت باش
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قصه پرداز کسب و کارت باش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قصه پرداز کسب و کارت باش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قصه پرداز کسب و کارت باش

قصه‌پرداز بهتری بودن به معنای دوست، فرزند، همکار یا همسر بهتری بودن است. متیو دیکس، رمان‌نویس پرفروش در کتاب صوتی قصه پرداز کسب و کارت باش نشان می‌دهد که چگونه می‌توان و باید یک داستان عالی تعریف کرد. ما آگاهانه یا ناخودآگاه همیشه در حال قصه گفتن هستیم پس بهتر است زیروبم این کار را یاد بگیریم.

درباره‌ی کتاب صوتی قصه پرداز کسب و کارت باش

قصه‌گویی یا داستان‌سرایی از مشخصه‌های مهم جوامع انسانی است. هر تلاشی برای انتقال دانش یا تجربه به دیگری ریشه در علاقه‌ی انسان به داستان گفتن و شنیدن دارد. متیو دیکس (Matthew Dicks) در کتاب صوتی قصه پرداز کسب و کارت باش (Storyworthy) نشان می‌دهد که ما دائما در حال روایت رویدادها و اتفاق‌های متفاوت هستیم. از نظر او می‌توانیم با یادگرفتن شیوه‌های جذاب داستان‌گویی خود را به فرد دوست‌داشتنی‌تری تبدیل کنیم.

برای گفتن یک داستان خوب باید شناخت مناسبی از مخاطب و فن‌های داستان‌گویی داشته باشیم. متیو دیکس نکات بسیار ساده و جذابی را برای صیقل دادن داستان‌ها به ما آموزش می‌دهد. او نشان می‌دهد که هرکسی می‌تواند یک داستان‌نویس جذاب باشد. همه‌ی افراد چیزهایی برای روایت کردن دارند اما نمی‌توانند این چیزها را در قالب داستان‌هایی جذاب به اشتراک بگذارند. از نظر او چگونه روایت کردن اتفاق‌های زندگی روزمره، روابط ما با دیگران را شکل می‌دهد.

متیو دیکس در کتاب صوتی قصه پرداز کسب و کارت باش افراد با هر پیش‌زمینه‌ای را آماده‌ی بیان تجربیاتشان در قالب داستان می‌کند. ازنظر او یک مدیر فروش برای جذب مشتریان بالقوه همان‌قدر به قدرت داستان‌گویی نیازمند است که یک پدربزرگ برای برقراری ارتباط با نوه‌های خردسالش. نکته‌ی مهم این است که برای گفتن یک داستان جذاب قوانین و عناصر داستانی خاصی وجود دارد که حتما باید رعایت شوند.

یک داستان خوب تنها از مجموعه‌ای از رویدادهای خارق‌العاده تشکیل نشده است. قصه باید علاوه بر اتفاق‌های جالب نشان‌دهنده‌ی نوعی تغییر باشد که در یک دوره‌ی زمانی برای شخص یا چیزی اتفاق می‌افتد. نیاز نیست این تغییر اساسی باشد، نباید فراموش کنیم که داستان را در چه موقعیتی تعریف می‌کنیم. در گفت‌وگوهای کوتاه یا در محیط‌های کاری افراد فرصت زیادی برای گوش دادن به یک داستان طولانی و پرداخت‌شده ندارند بلکه باید همان گفت‌وگو‌ها را به مکالمه‌ای هیجان‌انگیزتر تبدیل کنیم. کتاب صوتی قصه پرداز کسب و کارت باش راهکارهای جالبی برای جذاب کردن این گفت‌وگوها پیشنهاد می‌کند.

انتخاب شخصیت اصلی داستان‌هایی که تعریف می‌کنیم اهمیت زیادی دارد. همکار، مشتری یا هر مخاطبی که به قصه‌ی ما گوش می‌دهد بیشتر ترجیح می‌دهد اتفاقاتی که برای خود ما افتاده است را از زبان ما بشنود نه رویدادهای هیجان‌انگیز دوستان و آشنایان ما را. شنیدن داستانی در مورد کسی که در برابر ما ایستاده است باعث می‌شود ارتباط بهتری با قصه و گوینده‌ی آن برقرار کنیم. قصه‌پردازی در مورد خودمان نسبت به روایت داستان‌های دیگران شجاعت بیشتری نیاز دارد. مخاطب شما این شجاعت را درک خواهد کرد. البته این به معنای پرهیز از گفتن داستان‌ها یا روایت‌های دیگران نیست؛‌ نکته‌ی کلیدی در کتاب صوتی قصه پرداز کسب و کارت باش این است که ما باید دیدگاه و منظر شخصی خود را در زمان روایت حفظ کنیم تا مخاطب بتواند از طریق داستان ارتباط بهتری با ما ایجاد کند.

ما معمولا برای تاثیر گذاشتن،‌ موفقیت در ارائه‌ی کسب و کار یا حتی فریب دیگران داستان می‌گوییم. کتاب صوتی قصه پرداز کسب و کارت باش به ما نشان می‌دهد یک داستان خوب توانایی‌های خیلی بیشتری در اختیار ما قرار می‌دهد. متیو دیکس ثابت می‌کند که زندگی ما کسل‌کننده نیست بلکه ما فقط توانایی به چنگ آوردن لحظه‌های داستانی آن و تعریف کردنش برای دیگران را نداشته‌ایم. این کتاب را فائزه زارعی و مهرداد شیبانی به فارسی ترجمه کرده‌اند و نسخه‌ی صوتی آن با صدای محمد میرحیدری و تلاش شرکت توسعه محتوای لحن دیگر منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب قصه پرداز کسب و کارت باش

  • متیو دیکس با صراحت، فروتنی و شوخ‌طبعی رازهای داستان‌سرایی خود را به اشتراک می‌گذارد و به شما کمک می‌کند داستان‌های خود را بگویید. (نیکول برنیر)

  • متیو دیکس درست می‌گوید؛ هریک از ما داستانی برای گفتن داریم... این استاد داستان‌گویی ما را با کلماتی سرگرم‌کننده، آموزنده و الهام‌بخش به دنیای خود وارد می‌کند. (سوزان گرگ گیلمور)

  • در کتاب قصه پرداز کسب و کارت باش، متیو دیکس تمام ابزارهایی که برای تبدیل‌شدن به یک داستان‌نویس تاثیرگذار نیاز داریم را در اختیار ما قرار می‌دهد. (اسکات استابیل)

  • توصیه‌ها و تکنیک‌های علمی متیو دیکس را می‌توان فورا به کار برد. (جنیفر بونالدو)

کتاب صوتی قصه پرداز کسب و کارت باش برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کسانی که فکر می‌کنند زندگی جذابی نداشته‌اند یا داستانی برای تعریف کردن ندارند بسیار مفید خواهد بود. اگر در زمان تعریف کردن یک رویداد حس می‌کنید دیگران آن را بهتر تعریف می‌کنند پس باید این کتاب را گوش دهید.

با متیو دیکس بیشتر آشنا شویم

متیو دیکس نویسنده، قصه‌پرداز، ستون‌نویس، نمایشنامه‌نویس و معلم آمریکایی است که در فوریه 1971 به دنیا آمده است. او که در زمینه‌ی ادبیات و علوم تربیتی تحصیل کرده نویسنده‌ای پرفروش است که آثارش به بیش از 25 زبان ترجمه شده‌اند. کتاب «خاطرات یک دوست خیالی» یکی از رمان‌های تحسین‌شده‌ی متیو دیکس است. از معروف‌ترین آثار او می‌توان به کتاب‌های «چیزی گمشده»، «بازگشت کامل کارولین جیکوبز» و «بیست و یک حقیقت در باب عشق» اشاره کرد. انجمن روزنامه‌نگاران حرفه‌ای کانکتیکات تاکنون 6 بار جایزه‌ی اول نویسندگی طنز را به متیو دیکس اعطا کرده‌اند. علاوه بر موفقیت در نویسندگی او پادکست‌ها و رویدادهای قصه‌گویی متنوعی را برگزار می‌کند.

در بخشی از کتاب صوتی قصه پرداز کسب و کارت باش می‌شنویم

معمولا وقتی از من سوالی پرسیده می‌شود؛ یک داستان تعریف می‌کنم. بنابراین آن شب چند داستان تعریف کردم. هنوز بیشتر از هفت سال با روی صحنه رفتن و گفتن اولین داستانم به‌صورت رسمی فاصله داشتم. اما حتی آن زمان هم همیشه آماده و مایل بودم تا زندگی‌ام را با همه‌ی کم‌وکاستی‌هایش با دیگران به اشتراک بگذارم. الیشا به آن زن گفت: «اون شب بود که علاقه‌ام به مت شروع شد. با گوش دادن به داستان‌هاش متوجه شدم که هرگز با کسی شبیه او ملاقات نکرده‌ام و می‌دونستم که دلم می‌خواد بیشتر بشنوم. از نحوه‌ی داستان تعریف کردنش خوشم اومد». زیباست. نه؟ من با داستان‌سرایی همسر ایدئالم را پیدا کرده بودم.

درست بعدازاینکه حس زیبایی آن لحظه مانند موجی از روی من رد شد، دلخوری جایش را گرفت. آن موقع چند سالی بود که روی صحنه اجرا می‌کردم و به تدریس داستان‌گویی مشغول بودم. در دنیای داستان‌گویی مشهور شده بودم و توانسته بودم توجه و علاقه‌ی شرکت‌ها، دانشگاه‌ها، سازمان‌های غیرانتفاعی و هنرمندان اجرا را جلب کنم. بااینکه او همه‌ی این‌ها را می‌دانست، چرا تا الان منتظر مانده بود تا به من بگوید داستان‌گویی من کلید قلب او بوده است. به او گفتم که داستان علاقه‌مندی‌اش به من از طریق داستان‌گویی کاملا مناسب روایت شخصی من است و توضیح دادم که دانستن این موضوع در دو سال اخیر که تدریس و اجرا می‌کنم چقدر برایم مفید بوده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
سخن ناشر
6 دقیقه
در ستایش کتاب
14 دقیقه
پیشگفتار
29 دقیقه
مقدمه
7 دقیقه
قدردانی
3 دقیقه
درباره‌ی نویسنده
1 دقیقه
پشت کتاب
1 دقیقه
بخش 1: داستانت را پیدا کن
10 دقیقه
فصل 1: قول من به تو
28 دقیقه
فصل 2: داستان چیست؟
55 دقیقه
فصل 3 - قسمت 1: تکلیفی برای زندگی
3 دقیقه
فصل 3 قسمت 2: زنگ داستان
38 دقیقه
فصل 4 - قسمت 1: رویاپردازی با قلم
3 دقیقه
فصل 4 - قسمت 2: زنگ داستان
32 دقیقه
فصل 5: اولین، آخرین، بهترین و بدترین
1 دقیقه
بخش 2: داستانت را بساز
12 دقیقه
فصل 6: دزد خیریه
34 دقیقه
فصل 7 - قسمت 1: تعریف کردن داستان
4 دقیقه
فصل 7 - قسمت 2: زنگ داستان
47 دقیقه
فصل 8 - قسمت 1: شروع داستانت را پیدا کن
8 دقیقه
فصل 8 - قسمت 2: زنگ داستان
46 دقیقه
فصل 9 - قسمت 1: مخاطرات
4 دقیقه
فصل 9 - قسمت 2: زنگ داستان
40 دقیقه
فصل 10 - قسمت 1: پنج دروغ مجاز
5 دقیقه
فصل 10 - قسمت 2: زنگ داستان
22 دقیقه
فصل 11: سینمای ذهن
23 دقیقه
فصل 12 - قسمت 1: اصل اما و بنابراین
2 دقیقه
فصل 12- قسمت 2: زنگ داستان
12 دقیقه
فصل 13: همه‌چیز قرار است به گند کشیده شود
16 دقیقه
فصل 14 - قسمت 1: راز رسیدن به یک داستان بزرگ
3 دقیقه
فصل 14 - قسمت 2: زنگ داستان
33 دقیقه
فصل 15 - قسمت 1: به گریه انداختن دیگران
3 دقیقه
فصل 15 - قسمت 2: زنگ داستان
29 دقیقه
فصل 16: بامزه‌بودن در داستان‌گویی
21 دقیقه
فصل 17 - قسمت 1: پیداکردن پایان
5 دقیقه
فصل 17 - قسمت 2: زنگ داستان
1 دقیقه
بخش 3: داستانت را بگو
24 دقیقه
فصل 18 - قسمت 1: زمان حال پادشاه است
3 دقیقه
فصل 18 - قسمت 2: زنگ داستان
12 دقیقه
فصل 19 - قسمت 1: داستان قهرمانانه
2 دقیقه
فصل 19 - قسمت 2: زنگ داستان
13 دقیقه
فصل 20 - قسمت 1: داستان‌گویی سفر در زمان است
2 دقیقه
فصل 20 - قسمت 2: زنگ داستان
21 دقیقه
فصل 21 - قسمت 1: کلماتی که باید بگوییم و نگوییم
2 دقیقه
فصل 21 - قسمت 2: زنگ داستان
22 دقیقه
فصل 22 - قسمت 1: اکنون زمان اجراست
2 دقیقه
فصل 22 - قسمت 2: زنگ داستان
17 دقیقه
فصل 23: چرا این کتاب را خواندید؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قصه پرداز کسب و کارت باش
نویسنده
مترجمفائزه زارعی، مهرداد شیبانی
راویمحمد میرحیدری
ناشر چاپیانتشارات برآیند
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قصه پرداز کسب و کارت باش

ماهک
۱۴۰۲/۸/۱۲
نام کتاب اصلا ارتباطی به محتوای اون نداشت و به طنز خیلی بیشتر پرداخته شده بود. البته از دل مطالبی که توی این کتاب بهش اشاره شده، میشه چیزهایی هم یاد گرفت که در زندگی و یا شاید کسب و کار به درد بخوره.
پرستو پرهیز
۱۴۰۲/۳/۱۷
عالی بود ولی از اون دسته کتابهاست که قبل از اجرا کردنش باید چندبار گوش بدی تا قشنگ برات جا بیافته
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قصه پرداز کسب و کارت باش

برای دریافت کتاب صوتی قصه پرداز کسب و کارت باش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.