معرفی و دانلود کتاب قصه‌ پرداز کسب‌ و کارت باش

عکس جلد کتاب قصه‌ پرداز کسب‌ و کارت باش
قیمت:
۷۲۰۰۰ ۳۶,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌ پرداز کسب‌ و کارت باش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌ پرداز کسب‌ و کارت باش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قصه‌ پرداز کسب‌ و کارت باش

متیو دیکس در کتاب قصه‌ پرداز کسب‌ و کارت باش، نحوه‌ی انتخاب سوژه، پرورش و ساخت داستان را آموزش می‌دهد و کمک می‌کند از طریق مهارت قصه‌گویی زندگی‌مان را تغییر دهیم. این نویسنده که برنده‌ی چندین جایزه‌ی داستان‌گویی شده، در کتابش نکات و تکنیک‌های آن را بازگو می‌کند و از ما قصه‌پردازهای قهاری می‌سازد تا بتوانیم برای هر موقعیتی از آن استفاده کنیم.

درباره‌ی کتاب قصه‌ پرداز کسب‌ و کارت باش

داستان‌گویی بخشی از زندگی روزمره‌ی همه‌ی ماست. شاید خودمان توجهی نداشته باشیم ولی در خیلی از موقعیت‌های مهم از قصه استفاده می‌کنیم؛ موقع استخدام، برای فروش محصول یا در مهمانی. دلیل این کار خیلی ساده است؛ چون می‌توانیم دیگران را درگیر بحث کنیم، اعتماد و رضایت‌شان را جلب می‌نماییم و از همه مهم‌تر اینکه خودمان را گرم و جذاب‌تر نشان می‌دهیم. مهم نیست که شغلمان نویسندگی باشد یا در این رشته تحصیل کرده باشیم. همه‌ی ما ذاتاً قصه‌گوییم و این توانایی را داریم که از آن استفاده کنیم. یکی از کسانی به این موضوع اعتقاد دارد، متیو دیکس (Matthew Dicks) است؛ رمان‌نویس و قصه‌گوی مشهور آمریکایی. دیکس چند دوره در مسابقات قصه‌گویی به‌عنوان بهترین داستان‌پرداز انتخاب شده و به‌خوبی با این مهارت آشناست. او در کتاب قصه‌ پرداز کسب‌ و کارت باش (Storyworthy) با تأکید بر روی توانایی خواننده‌اش، تلاش می‌کند تکنیک‌های داستان‌گویی را تشریح کند و اصول این مهارت را بیاموزد.

متیو دیکس زندگی پرفرازونشیبی داشت. دو بار تا پای مرگ رفت و با احیاء قبلی به زندگی برگشت. سارقی اسلحه را در برابر صورتش گرفت و از او سرقت کرد. اتفاقات عجیب و هولناک دیگری را هم پشت سر گذاشت. دیکس می‌گوید گرچه همه‌ی این‌ها به‌شدت بر روی او تأثیر گذاشته‌اند، اما هیچ‌کدام دلیل قصه‌پرداز شدن او نبوده‌اند. او معتقد است لازمه‌ی داستان‌گویی الزاماً زندگی هیجان‌انگیز و تجربه‌های هولناک نیست. از اتفاقات پیش‌پاافتاده می‌توان قصه‌ای خوب ساخت و تعریف کرد. اما برای این کار باید قواعد آن را بلد باشیم؛ سوژه‌ی درستی انتخاب کنیم، به‌خوبی آن را پرورش دهیم، از آن داستان جذابی بسازیم و به بهترین شکل روایتش کنیم. همه‌ی ما این توانایی را داریم که توجه مخاطبمان را کاملاً به خود جلب کنیم و درگیرش نماییم. ولی مهم‌ترین ایده‌ی دیکس در کتاب قصه‌ پرداز کسب‌ و کارت باش این است که ما با این شیوه، در وهله‌ی اول داریم خودمان و زندگیمان را تغییر می‌دهیم. این مهم‌ترین اتفاقی است که با قصه‌گویی رقم می‌زنیم.

متیو دیکس رمان‌نویس چیره‌دستی است اما اعتقاد دارد مهارت قصه‌پردازی با داستان‌نویسی تفاوت دارد. شما در رمان و داستان ممکن است قصه‌ای خیالی با شخصیت‌های ساختگی بسازید. فرصت زیادی برای فکر کردن و اصلاح آن دارید. اما در قصه‌پردازی بیشتر از زندگی خودتان الهام می‌گیرید و آن امکانات و فرصت‌ها را ندارید. دیکس در مقدمه‌ی کتاب قصه‌ پرداز کسب‌ و کارت باش، به ماجرای کشف استعدادش می‌پردازد و اینکه چطور در مسابقات داستان‌گویی برنده شده. در آن مسابقات اتفاقات خارق‌العاده‌ای نیافتاد، ولی او همین را بسیار جذاب تعریف می‌کند و در همان مقدمه به خواننده نشان می‌دهد که چطور می‌توان از یک ماجرای ساده روایتی پرکشش و بامزه خلق کرد. نکته‌ی مهم دیگر این است که دیکس معلم مدرسه است و روحیه‌ی آموزگاری دارد. او به ما اطمینان می‌دهد که توانش را داریم و با طمأنینه و با مثال و نمونه‌های متعدد شیوه‌ی ساخت داستان را نشان می‌دهد.

کتاب قصه‌ پرداز کسب‌ و کارت باش، برای کسانی است که شیفته‌ی قصه‌گویی هستند و می‌خواهند از این هنر به بهترین شکل استفاده کنند. این اثر را انتشارات برآیند با ترجمه‌ی فائزه زارعی و مهرداد شیبانی منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب قصه‌ پرداز کسب‌ و کارت باش

  • من با این کتاب خندیدم، حیرت کردم، از روی آن نت برداشتم و مثل یک دوست با خودم به همه‌جا بردمش. چون این دقیقاً همان چیزی است که یک کتاب قصه‌پرداز باید باشد. (سارا مک کوی، نویسنده)

  • دیکس رازهای قصه‌گویی‌اش را به شما می‌گوید و شما را بالا می‌کشد تا بتوانید قصه‌ی خودتان را بگویید. (نیکول برنیر، نویسنده)

  • به من اعتماد کنید! آنچه متیو دیکس درباره‌ی داستان‌گویی می‌گوید، همان چیزی است که می‌خواهید بشنوید... بدون شک مت یکی از بهترین معلم‌هایی است که تابه‌حال دیده‌ام. (دیوید راس، مدیر)

کتاب قصه‌ پرداز کسب‌ و کارت باش برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌گویی علاقه دارید و می‌خواهید قصه‌گوی ماهری در شغل و حرفه‌‌ی خود شوید، این کتاب به شما توصیه می‌شود.

با متیو دیکس بیشتر آشنا شویم

متیو دیکس (متولد 1971) داستان‌نویس، معلم، کوچ و بلاگر آمریکایی است. او در هفده‌سالگی تصادف سختی کرد و برای لحظاتی از مرگ را تجربه کرد، اما با عملیات احیاء به زندگی بازگشت. این اتفاق باعث تغییر زندگی‌اش شد و تجربه‌ی مهمی برای او بود. یک سال بعد خانه را ترک کرد و تصمیم گرفت در رستوران مک‌دونالد کار کند. سال‌ها بعد که مدیر یکی از شعبه‌های رستوران بود مورد سرقت مسلحانه قرار گرفت. این حادثه هم آسیب روانی جدی‌ای به او زد و سال‌ها از ترومای این اتفاق رنج می‌برد. پس‌ از این اتفاق ادامه تحصیل داد و به دانشگاه رفت. دیکس از سال 1999 معلم مدرسه‌ی ابتدایی، مربی و مدرس قصه‌پردازی است.

جملات برگزیده کتاب قصه‌ پرداز کسب‌ و کارت باش

  • داستان‌گویی سفر در زمان است.
  • آدم‌های عادی‌ گاهی می‌نویسند و نویسندگانی هستند که گاهی آدم‌های عادی‌اند. (دَن کندی)
  • تا‌به‌حال هیچ‌کس به‌خاطر یک عدد تصمیم ‌نگرفته است. مردم به داستان احتیاج دارند. (دانیل کاهنمان)
  • داستان‌گو قدرتمندترین فرد جهان است. او چشم‌انداز، ارزش‌ها و اهداف نسل بعد را تعیین می‌کند. (استیو جابز)
  • فکر می‌کنم آنچه سعی در انجامش داشتم این بود که با نوشتن خودم را به عرصه وجود بکشانم. جالب است که آدم آهنگی بنویسد و بعد به واقعیت تبدیلش کند. (آنی دیفرانکو)

در بخشی از کتاب قصه‌ پرداز کسب‌ و کارت باش می‌خوانیم

من به مجریان و کسانی که شوق مجری شدن دارند و می‌خواهند به داستان‌گوهای بهتری تبدیل شوند، آموزش می‌دهم. بعضی‌هایشان هرگز قبلاً روی صحنه نرفته‌اند و بقیه کارکشته‌هایی هستند که می‌خواهند مهارت‌هایشان را ارتقا دهند. خیلی از دانشجویان سابقم روی صحنه مسابقات دماث، اسپیک آپ و دیگر برنامه‌های داستان‌گویی رفته‌اند. در آگوست سال 2016 برای اولین‌بار یکی از دانشجویانم من را در مسابقات گرنداسلم ماث شکست داد. من دوم شدم و او اول. شاید بیش از حد خوب به او آموزش داده بودم.

من به وکلا، فروشندگان و رهبران کسب‌وکارها که به‌دنبال بهبود مهارت‌های ارائه، چرب‌زبانی‌های فروشندگی و تجاری‌سازی هستند، آموزش می‌دهم.

من به رمان‌نویس‌ها، مقاله‌نویس‌ها، فیلم‌نامه‌نویس‌ها، نویسندگان برنامه‌های تلویزیونی، شاعران، کلکسیونرها و افراد خلاق دیگری که می‌خواهند به فهم درستی از داستان برسند و آن را بهبود ببخشند، آموزش می‌دهم.

من به اساتید دانشگاه، معلمان، مدیران مدرسه، کشیش‌ها و خاخام‌هایی که می‌خواهند نطق و خطابه‌های بهتری داشته باشند و توجه مخاطبشان را حفظ کنند، آموزش می‌دهم.

من داستان‌گویی را به آدم‌هایی که می‌خواهند قرارهای عاشقانه بهتری داشته باشند، آموزش می‌دهم؛ به آدم‌هایی که می‌خواهند سر میز شام جذاب‌تر به نظر برسند؛ به پدربزرگ‌هایی که می‌خواهند نوه‌هایشان بالاخره به حرف‌هایشان گوش کنند؛ به دانشجویانی که می‌خواهند در درخواستشان برای اپلای کردن دانشگاه‌ها داستان‌های بهتری بگویند؛ به متقاضیان کار که دوست دارند مهارت‌های مصاحبه‌شان را بهبود بخشند. در اصل، من به آدم‌هایی آموزش می‌دهم که می‌خواهند درباره خودشان بیشتر یاد بگیرند.

فهرست مطالب کتاب

در ستایشِ کتاب قصه‌پرداز کسب‌وکارت باش و نویسنده آن مَتیو دیکس
پیش‌گفتار
مقدمه
بخش 1: داستانت را پیدا کن
فصل اول: قول من به تو
فصل دوم: داستان چیست؟ (و آزمون شام چیست؟)
فصل سوم: تکلیفی برای زندگی
زنگ داستان: برهنه در برزیل
فصل چهارم: رؤیاپردازی با قلم
زنگ داستان: ظاهراً دستورالعمل داستان‌گویی می‌تواند رمانتیک باشد
فصل پنجم: اولین، آخرین، بهترین و بدترین: عالی برای ماشین‌سواری‌های طولانی، اولین قرارهای عاشقانه و پیدا کردن داستان
بخش 2: داستانت را بساز
فصل ششم: «دزد خیریه»
فصل هفتم: تعریف کردن هر داستان تنها پنج ثانیه طول می‌کشد
زنگ داستان: این کتاب قرار است ارین بارکر را حسابی عصبانی کند!
فصل هشتم: شروع داستانت را پیدا کن
زنگ داستان: سیزده قانون برای یک سخنرانی مؤثر و حتی الهام‌بخش در جشن فارغ‌التحصیلی
فصل نهم: مخاطرات؛ پنج راه برای جذاب نگه‌داشتن داستان
زنگ داستان: برادرِ زامبی
فصل دهم: پنج دروغ مجاز در داستان‌گویی واقعی
زنگ داستان: شک، دشمن همه داستان‌گوها است
فصل یازدهم: سینمای ذهن
فصل دوازدهم: اصل اما و بنابراین
زنگ داستان: داستان‌گویی تو را به عضوی از خانواده تبدیل می‌کند
فصل سیزدهم: همه‌چیز قراره به گند کشیده بشه!
فصل چهاردهم: راز رسیدن به یک داستان بزرگ: کوچکش کن!
زنگ داستان: کم گوی و گزیده گوی
فصل پانزدهم: به گریه انداختن دیگران فقط یک راه دارد
زنگ داستان: بازگشت متیو
فصل شانزدهم: قوطی‌های شیر و توپ‌های بیسبال، نوزادها و مخلوط‌کن‌ها: روش‌های ساده و مؤثر برای بامزه بودن در داستان‌گویی
فصل هفدهم: پیدا کردن پایانِ نخ‌نمای داستانت (یا این لعنتی معنیش چی بود؟)
زنگ داستان: ارتباط دوباره با مدیر پیر و بدجنس دبستانم
بخش 3: داستانت را بگو
فصل هجدهم: زمانِ حال پادشاه است (اما ملکه هم می‌تواند نقش بازی کند)
زنگ داستان: داستان‌گو و شعبده‌باز
فصل نوزدهم: دو راه برای تعریف کردن یک داستان قهرمانانه (یا چطور از عوضی به‌نظررسیدن اجتناب کنیم)
زنگ داستان: ظاهراً، «بدک نیست!» عبارت خوبی برای توصیف زندگی جنسی من نیست
فصل بیستم: داستان‌گویی سفر در زمان است (اگه بهش گند نزنید)
زنگ داستان: من در بدترین لحظات داستان‌گوها را سرزنش می‌کنم
فصل بیست ‌ویکم: کلماتی که باید بگوییم، کلماتی که نباید بگوییم
زنگ داستان: آب‌و‌هوا افتضاح است، پس درباره‌ش صحبت نکن
فصل بیست ‌ودوم: اکنون زمان اجرا است (روی صحنه، در اتاق هیئت‌مدیره، سرِ قرار یا سرِ میز شکرگزاری)
زنگ داستان: تنهاییِ داستان‌گو
فصل بیست ‌وسوم: چرا این کتاب را خواندید؟ تا یک ابرقهرمان شوید!
قدردانی
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قصه‌ پرداز کسب‌ و کارت باش
نویسنده
مترجمفائزه زارعی، مهرداد شیبانی
ناشر چاپیانتشارات برآیند
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-600-6466-84-2
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۷۲۰۰۰ ۳۶,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قصه‌ پرداز کسب‌ و کارت باش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قصه‌ پرداز کسب‌ و کارت باش

برای دریافت کتاب قصه‌ پرداز کسب‌ و کارت باش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.