معرفی و دانلود کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولات عادت‌ساز خلق کنیم

عکس جلد کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولات عادت‌ساز خلق کنیم
قیمت:
۵۲۰۰۰ ۳۶,۴۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولات عادت‌ساز خلق کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولات عادت‌ساز خلق کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولات عادت‌ساز خلق کنیم

کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولات عادت‌ساز خلق کنیم، نامزد جایزه‌ی گودریدز و اثر نیر ایال، نویسنده‌ی پرفروش است. قلاب، نقطه‌ی تلاقی فناوری، روان‌شناسی و تجارت است که ایال از آن به عنوان «طراحی رفتار» نام می‌برد. آمیزه‌ای از تجربه‌ی کاربر، اقتصاد رفتاری و علوم اعصاب می‌تواند هر کسب‌وکاری را در مسیر موفقیت قرار دهد. اگر ایده‌ای دارید که هنوز آن را عملی نکرده‌اید و یا کسب‌وکاری دارید و در فکر ارتقای آن هستید، از «مدل قلاب» استفاده کرده و کاربران وفاداری خلق کنید که به محصولات و خدمات شما عادت کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولات عادت‌ساز خلق کنیم

کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولات عادت‌ساز خلق کنیم (Hooked: How to Build Habit-Forming Products)، اثری در حوزه‌ی کسب‌وکار و موفقیت شغلی به قلم نیر ایال است. قلاب برای اولین‌بار در سال 2013 به انتشار رسید. نیر ایال (Nir Eyal) در این کتاب درصدد است تا به بسیاری از پرسش‌های ما پاسخ دهد: چرا بعضی از محصولات، توجه زیادی را به خود معطوف می‌کنند و خواهان بسیاری دارند اما عرضه و فروش محصولاتی دیگر با شکست مواجه می‌شود؟ چه اتفاقی می‌افتد که ناخودآگاه جذب محصولی می‌شویم؟ آیا شرکت‌های موفق، الگوها و سازوکارهای خاصی را برای عرضه‌ی محصولات خود به کار می‌گیرند؟ آیا اگر این الگوها را به کار بگیریم، در کسب‌وکار خود موفق خواهیم شد؟ نیر ایال در پاسخ به این قبیل پرسش‌ها، «مدل قلاب» را پیشنهاد می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولات عادت‌ساز خلق کنیم

نیر ایال در کتاب صوتی قلاب، فرآیندی چهار مرحله‌ای را معرفی کرده است: محرک‌ها، اقدام، پاداش‌ها و سرمایه‌گذاری. اولین مرحله، توجه به محرک‌هاست. محرک‌ها به دو دسته‌ی درونی و بیرونی تقسیم می‌شوند و فعال‌کننده‌ی رفتارها هستند. برای تعیین محرک‌های رفتاری باید به پرسونای مخاطب و اطلاعاتی که از آنان دارید، توجه کنید. گام بعدی اقدام است که به انگیزه، توانایی و همان محرک‌هایی وابسته است که در مرحله‌ی قبل ایجاد کرده‌اید. قدم بعدی، ارائه‌ی پاداش مناسب است که می‌تواند جنبه‌ی مادی داشته یا نداشته باشد. و مرحله‌ی پایانی، سرمایه‌گذاری است. وقتی مخاطبی با محصولاتی که ارائه می‌کنید درگیر شود، برای آگاهی از محصولات جدید و پاداش‌های شما، به سایت و دیگر ابزارهای ارتباطی‌تان سرک می‌کشد و در نهایت، با سرمایه‌گذاری که بر روی او انجام شده‌است، اندک‌اندک خودش به ابزاری برای تبلیغ محصولات تبدیل می‌گردد. بسیاری از شرکت‌های بزرگ و موفق دنیا این فرآیندها را به‌کار می‌گیرند تا به‌طور غیرمستقیم بر رفتار مشتریان خود تأثیر بگذارند. قرار دادن محصولات در چرخه‌های قلاب، باعث می‌شود تا کسب‌وکارها به هدف خود، یعنی بازگرداندن مشتریان دست پیدا کنند. با به‌کارگیری این روش، دیگر نیازی به استفاده از تبلیغات پرهزینه نیست.

نیر ایال مدرس دانشکده‌ی عالیِ کسب‌وکار دانشگاه آکسفورد است. ایال کتاب قلاب را پس از سال‌ها پژوهش، مشاوره و تجربه‌های عملی به نگارش درآورده است. او کتابی را نوشته که آرزو داشت به عنوان یک بنیان‌گذار استارتاپ، قبل از آنکه کسب‌وکارش را شروع کند، از محتویات آن آگاه بود. کتاب صوتی قلاب، تنها به ارائه‌ی نظریات بسنده نمی‌کند بلکه راه و روش‌هایی را هم برای چگونگی انجام کار ارائه داده است. نیر ایال در کتاب خود، راهکارهایی عملی برای خلق عادت‌های کارساز را معرفی کرده است. او همچنین، نمونه‌های جذابی از مراحل ساخت عادت از محصولات پرمخاطبی مانند آیفون و... را نیز بیان می‌کند.

کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولات عادت‌ساز خلق کنیم را صدفی حکیمی‌زاده به فارسی ترجمه کرده و نشر صوتی نوین کتاب گویا آن را با خوانش حمید محمدی به انتشار رسانده است.

افتخارات کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولات عادت‌ساز خلق کنیم

  • کتاب منتخب سال آمازون
  • کتاب پرفروش بین‌المللی
  • نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز برای بهترین کتاب حوزه‌ی کسب‌وکار در سال 2014
  • حضور در فهرست کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد

نکوداشت‌های کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولات عادت‌ساز خلق کنیم

  • خواندن کتاب قلاب برای همه‌ی افرادی که به جذب مشتری اهمیت می‌دهند، ضروری است. (اریک ریس، نویسنده‌ی کتاب پرفروش استارتاپ ناب)
  • قلاب کتابی است که همه در سیلیکون‌ولی درباره‌ی آن صحبت می‌کنند. (بوریس ولدویزن ون زانتن، بنیان‌گذار The Next Web)
  • کتاب قلاب نقشه‌ی راهی برای نسل بعدی محصولات‌تان به شما ارائه می‌دهد. قلاب را بخوانید وگرنه شرکت دیگری جای شما را خواهد گرفت. (مت مولنگ، بنیان‌گذار وردپرس)
  • شما کتاب قلاب را می‌خوانید و پس از خواندنِ آن، آرزو می‌کنید که رقیبتان، این کتاب را نخواند! این خوب است! (استیون پی اندرسون، نویسنده‌ی طراحی تعاملی جذاب)
  • من چیزهای بسیاری از نیر ایال آموخته‌ام و شما هم اگر کتاب قلاب را بخوانید، از او خواهید آموخت. ایال به شما کمک می‌کند تا عادت‌هایی را طراحی کنید که به نفع کاربران و شرکت شما باشد. (دکتر استفان وندل، نویسنده‌ی طراحی برای تغییر رفتار)

کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولات عادت‌ساز خلق کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولات عادت‌ساز خلق کنیم به مدیران محصول، طراحان، بازاریابان، بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها و هر کسی که در پیِ درک چگونگی تأثیر محصولات خود بر رفتار مشتریان است، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولات عادت‌ساز خلق کنیم می‌شنویم

مدل قلاب به‌گونه‌ای طراحی شده است که بارها و بارها مشکل کاربر را به راهکار طراح مرتبط کند تا اینکه عادت شکل بگیرد. این مدل چهارچوبی برای ساخت محصولاتی است که نیازهای کاربر را از طریق تعامل بلندمدت رفع می‌کنند. کاربران با عبور از چرخه‌های مدل قلاب، یاد می‌گیرند نیازهایشان را با محصولِ عادت‌ساز برآورده کنند. قلاب‌های کارآمد، کم‌کم کاربران را از وابستگی به محرک‌های بیرونی بی‌نیاز می‌کنند و کاربر را با پیوند زدن محرک‌های درونی به محصول مد نظر، به استفاده از آن وا می‌دارند. کاربران کم‌کم تعاملشان را با محصول بیشتر می‌کنند و محصول در نزد آن‌ها اولویت زیادی پیدا می‌کند. اکنون از مدل قلاب اطلاعات کافی دارید تا بتوانید برای ساخت قلاب‌های کارآمد، به این پنج پرسش اساسی پاسخ بدهید:

  1. کاربران به راستی چه می‌خواهند؟ محصول شما چه دردی را تسکین می‌دهد؟ محرک درونی.
  2. چه عاملی کاربران را به استفاده از سرویس‌تان ترغیب می‌کند؟ محرک بیرونی.
  3. ساده‌ترین اقدامی که کاربران می‌توانند با پیش‌بینی پاداش انجام دهند، چیست؟ و چگونه می‌توانید محصولتان را ساده کنید تا این اقدام ساده‌تر شود؟ اقدام.
  4. آیا پاداش رضایت کاربران را فراهم کرده است؟ و هم‌زمان بیشتر از آن می‌خواهند؟ پاداش‌های متنوع.
  5. کاربران چه کارهای کوچکی برای سرمایه‌گذاری روی محصولتان انجام می‌دهند؟ آیا این کارها محرک بعدی را به جریان می‌اندازند و برای بهبود محصول با استفاده‌ی بیشتر، در آن ارزش ذخیره می‌کنند؟ سرمایه‌گذاری.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
32 دقیقه
پیشگفتار ویراستار و مقدمه
48 دقیقه
یک: ناحیه‌ی عادت
37 دقیقه
دو: انگیزش
52 دقیقه
سه: اقدام
72 دقیقه
چهار: پاداش‌های متنوع
48 دقیقه
پنج: سرمایه‌گذاری
31 دقیقه
شش: چه بهره‌ای می‌توان از این مطالب برد
29 دقیقه
هفت: مورد پژوهی: برنامه‌ی کاربردی انجیل
32 دقیقه
هشت: آزمایش عادت و اینکه کجا به دنبال فرصت‌های عادت‌سازی باشیم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قلاب: چگونه محصولات عادت‌ساز خلق کنیم
نویسنده
مترجمصدف حکیمی زاده
راویحمید محمدی
ناشر چاپینشر آموخته
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه صوتی
۵۲۰۰۰ ۳۶,۴۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولات عادت‌ساز خلق کنیم

فاطمه مهربانی
۱۴۰۳/۱/۱۳
کتاب خوبی بود. مطالعه این کتاب به ما کمک میکنه در تولید محصولات و معرفی و بازاریابی آن‌ها از ساده‌ترین ابزارها قلابی بسازیم و مشتری را به مشتری وفادار محصولمون تبدیل کنیم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولات عادت‌ساز خلق کنیم

برای دریافت کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولات عادت‌ساز خلق کنیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.