معرفی و دانلود کتاب صوتی ماجراجو در قزوین

عکس جلد کتاب صوتی ماجراجو در قزوین
قیمت:
19900 تومان - 2.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراجو در قزوین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراجو در قزوین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ماجراجو در قزوین

کتاب صوتی ماجراجو در قزوین نوشتۀ موسی زمان‌زاده دربان و محمد جولایی تهرانی، تاریخچه، نقط دیدنی، طبیعت و موقعیت، آب‌وهوا، صنایع دستی، سوغات و... این استان را به شما معرفی می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی ماجراجو در قزوین:

استان قزوین از قدمت بسیار بالایی برخوردار است. براساس اسناد موجود، قدمت تاریخی قزوین به زمان حکومت مادها در قرن هفتم قبل از میلاد تعلق دارد. طبق برخی گفته‌ها شاپور اول ساسانی قزوین را برای ممانعت از حملۀ دیلمی‌ها بنا نهاد. قزوین در دورۀ صفویه بسیار مورد استقبال قرار گرفت و چندین سال به پایتخت این دولت تبدیل شد.

به دلیل نزدیکی استان قزوین با نقاط خوش آب‌وهوای کشور، آب‌وهوای بسیار خوبی دارد. از آداب و رسوم زیبای این استان می‌توان به پنجاه به در، جشن انگور، جشن زیتون و جشن فندق اشاره کرد.

این استان مساحتی بیش از 15 هزار کیلومتر دارد و جمعیت آن حدود 2 میلیون نفر است. قزوین از نقاط عمدۀ تولید فندق، انگور، پسته و کشمش در ایران است. بیشتر مردم استان به زبان فارسی صحبت می‌کنند و علاوه بر زبان فارسی به زبان ترکی، تاتی و مراغی نیز سخن می‌گویند.

از صنایع دستی استان قزوین می‌توان به قالی‌بافی، گیوه‌دوزی، جوراب‌بافی، نجاری، پارچه‌بافی، گلیم‌بافی، سبدبافی، چادرشب، جاجیم‌بافی، نمدمالی و... و از سوغاتی‌های آن می‌توان به انواع نان و نان برنجی، انواع شیرینی سنتی، توت پسته‌ای و بادامی، کلوچه، قطاب، زعفران، فندق، عسل، قرابیه و... اشاره کرد.

قیمه‌نثار، شیرین‌پلو، مرصع‌پلو، رشته‌پلو، بادمجان‌پلو، شویدپلو، دم کباب، کوکوی شیرین قزوینی، انواع آش، انواع کباب، ته‌چین و... از جمله غذاهای بومی لذیذ و خوشمزۀ قزوین هستند. از جمله نقاط دیدنی این استان زیبا می‌توان از قلعۀ الموت، دروازه تهران، عمارت کلاه فرنگی، امامزاده حسین، مقبره حمدالله مستوفی، کاروانسرای سعدالسلطنه، حمام قجر، برج‌های دوگانه خرقان، عمارت عالی‌قاپو، کلیسای کانتور و... نام برد.

کتاب صوتی ماجراجو در قزوین برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمام افرادی که به گردشگری و سفر و آشنایی با شهرهای دیگر علاقه‌مند هستند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی ماجراجو در قزوین می‌شنویم:

بعضی بر این باورند که کش وین، دگرگونه «دزپین» یعنی دژ یا قلعه پایین است و دژ پایین، شاید دژی بوده که در زمان ساسانیان و شاید پیش از آنان، در درونگاه کوهستان ناحیه قزوین برای پیشگیری تاخت و تاز و غارت آماردها و دیلم‌ها، که در کوهستان شمال دشت قزوین می‌زیستند، ساخته شده بوده است.

یاقوت حموی، نویسنده کتاب معجم البلدان، نام فارسی این شهر را «کژوین» دانسته، می‌نگارد:

«دژ قزوین را به فارسی کژوین می‌گویند و بین آن جا و دیلم کوهی است که شهر یاران دسته سواران را برای ارتباط در آن جا گمارده‌اند تا هنگام جنگ، از حمله دیالمه دفاع نمایند.»

لاروس سده 20 میلادی، قزوین را نام‌های کاشوین، کازبین و کازوئین نگاشته است. بعضی بر این باورند که قزوین گرفته شده از نام مردی به نام کاسپین است، که در کرانه‌های باختری دریای قزوین (دریای مازندران) ساکن بوده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
22 دقیقه
قسمت اول
22 دقیقه
قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ماجراجو در قزوین
نویسنده،
راویحدیثه حیدری
ناشر صوتیانتشارات شکیب
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های جهانگردی و گردشگری
قیمت نسخه صوتی
19900 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ماجراجو در قزوین

محمد مهدی کشاورز
۱۴۰۲/۲/۳
در مدت بسیار کوتاهی آثار تاریخی قزوین را برای گردشگران معرفی می‌کند
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ماجراجو در قزوین

برای دریافت کتاب صوتی ماجراجو در قزوین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.