معرفی و دانلود کتاب صوتی ماجراجو در بوشهر

عکس جلد کتاب صوتی ماجراجو در بوشهر
قیمت:
23900 تومان - 2.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراجو در بوشهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراجو در بوشهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ماجراجو در بوشهر

کتاب صوتی ماجراجو در بوشهر نوشتۀ موسی زمان‌زاده دربان و محمد جولایی تهرانی، ویژگی‌های جغرافیایی، صنایع دستی، سوغات، مناطق دیدنی، تاریخچه و شهرهای مختلف این استان را به شما معرفی می‌کند.

دربارۀ کتاب صوتی ماجراجو در بوشهر:

بوشهر یکی از مناطقی است که عبور و مرورهای نظامی و سپاهی میان کشورها در آن صورت می‌گیرد و از این نظر اهمیت بسیاری دارد. در این استان بقایایی از پادشاهی هخامنشیان کشف شده است. بندر بوشهر، بندر گناوه، بندر کنگان، بندر عامری، بندر ریگ، بندر دیلم، بندر خارک، بندر عسلویه و بندرهای دیگر آن در زمینه‌ی صادرات و واردات دریایی نقش مؤثری دارند.

مردم بوشهر به خون‌گرمی و اتحاد با یکدیگر شهرت دارند، چرا که در مقابل حمله‌ی نیروهای انگلیسی به فرماندهی رئیس‌علی دلواری ایستادگی کردند.

شهر بوشهر سالانه به دلیل جاذبه‌های گردشگری افراد بسیاری را به خود جذب می‌کند. قالیچه، میگو، خرما، سوزن‌دوزی، گلیم، مسقطی و... از جمله سوغاتی‌ها و صنایع دستی این استان به شمار می‌روند. استان بوشهر از لحاظ ذخایر گاز در دنیا بسیار دارای اهمیت است.

جمعیت این استان نزدیک به دو میلیون نفر و وسعت آن حدود 27 هزار کیلومتر مربع است. اغلب مردم استان بوشهر به گویش محلی صحبت می‌کنند، برخی از اهالی جزیره شیف و بنادر کنگان و عسلویه نیز به زبان عربی با یکدیگر حرف می‌زنند.

کتاب صوتی ماجراجو در بوشهر برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمام افرادی که به گردشگری و سفر و آشنایی با شهرهای دیگر علاقه‌مند هستند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی ماجراجو در بوشهر می‌شنویم:

گلین و همراهانش به هر خانه که می‌رسند از صاحب‌خانه مقداری گندم و جو و یا تخم‌مرغ می‌گیرند.

گلین و همراهان او به راه‌شان ادامه می‌دهند و کوچه‌ها و حیاط خانه‌های روستا را زیر پا می‌نهند و در آخر هدایایی را که گرد آورده‌اند در محلی روی هم می‌گذارند. گلین آن‌چه را که گرد آورده است چند قسمت می‌کند و دور از چشم همراهان ریگی داخل یکی از قسمت‌ها می‌نهد.

سپس چند نفر داوطلب می‌شوند که هر یک سهمی از آن بردارند. سهمی که در آن ریگ باشد نصیب هر که شود پا به فرار می‌گذارد و دیگران او را ظاهراً به قصد گرفتن و کتک زدن دنبال می‌کنند. آن شخص خود را به خانه‌ای می‌رساند و از صاحب‌خانه یا کسی دیگر که در بین راه ببیند می‌خواهد که برای سه روز یا یک هفته او را ضمانت کند تا کتکش نزنند. در عوض متعهد می‌شود که طی این مدت باران خواهد بارید. دیگران نیز تعهدش را قبول می‌کنند و از کتک زدنش منصرف می‌شوند.

اگر تا مدت تعیین شده باران نبارد، گلین و گروه به سراغ ضامن می‌روند و اگر این بار نیز ضامن ضمانتش را که تکرار کند باز هم مهلت می‌دهند وگرنه به سراغ شخصی که فرار کرده، می‌روند و او را کتک مفصلی می‌زنند تا شخص دیگری پیدا شود و او را ضمانت کند. مردم معتقدند که با این مراسم خداوند به آنان ترحم می‌کند و بارش آغاز می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
29 دقیقه
قسمت اول
28 دقیقه
قسمت دوم
28 دقیقه
قسمت سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ماجراجو در بوشهر
نویسنده،
راویعاطفه هشمتیان
ناشر صوتیانتشارات شکیب
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های جهانگردی و گردشگری
قیمت نسخه صوتی
23900 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ماجراجو در بوشهر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ماجراجو در بوشهر

برای دریافت کتاب صوتی ماجراجو در بوشهر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.