معرفی و دانلود کتاب صوتی ماجراجو در یزد

عکس جلد کتاب صوتی ماجراجو در یزد
قیمت:
19900 تومان - 2.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراجو در یزد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراجو در یزد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ماجراجو در یزد

کتاب صوتی ماجراجو در یزد نوشته‌ی موسی زمان زاده دربان و محمد جولایی تهرانی، شما را با اماکن سیاحتی و گردشگری استان یزد آشنا می‌کند و درباره‌ی ویژگی‌های برجسته و جذاب این استان و اماکن فرهنگی و مذهبی آن اطلاعات مفیدی ارائه می‌دهد.

درباره کتاب صوتی ماجراجو در یزد:

استان یزد به عنوان یکی از تاریخی‌ترین مناطق جنوبی ایران، از فرهنگ و پیشینه‌ی خاص و جالبی برخوردار است و کتاب صوتی ماجراجو در یزد می‌تواند مهم‌ترین اطلاعات این استان را به شما معرفی کند تا بتوانید با دانشی کامل به این منطقه سفر کنید و از جاذبه‌های گردشگری آن لذت ببرید.

طبق آخرین سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1395، استان یزد 1،138،533 نفر جمعیت دارد و شهر یزد نیز به عنوان مرکز استان یکی از کلانشهرهای کشور به شمار می‌رود.

آب و هوای این استان باقدمت گرم و خشک است و اگر تصاویر شهرهای یزد را دیده باشید، معمولا معماری خانه‌ها به گونه‌ایست که مانع ورود گرمای بیش از حد به داخل ساختمان شود و معمولا از بادگیرها، گنبدها و مناره‌ها استفاده می‌کنند تا بتوانند جریان خنک باد را به داخل محیط هدایت کنند.

این منطقه از قدیم الایام یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های مهم تاریخی در ایران به شمار رفته و معنای کلمه یزد نیز به معنای پاک و مقدس است که این منطقه نیز به شهر خدا و سرزمین مقدس نیز شهرت دارد.

شهر یزد به عنوان مرکز استان نیز از سال 1396 به خاطر معماری تاریخی و بافت سنتی مخصوص به خود، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت و اولین شهری از ایران شد که به صورت بین المللی به ثبت رسید.

همانطور که پیداست استان یزد فرهنگ و تمدن بالایی در قبل و بعد از ظهور اسلام در ایران داشته، چرا که می‌توان معابد زرتشتیان، بناهای هخامنشیان و ساسانیان و برج و باروها و درهای عظیم قدیمی را در این شهر مشاهده کرد و پی به این نکته برد.

برخی از مهم‌ترین اماکن دیدنی و گردشگری استان یزد عبارتند از: «آسیاب آبی اشکذر، بقعه قاضی میر جعفر بافق، تپه‌های شن روان صادق آباد بافق، خانه وحشی بافقی، آتشکده زرتشتیان یزد، منارجنبان خرانق اردکان، پیر سبز هریشت اردکان، بازار چهار سوق اردکان، مسجد جامع اردکان، آسیاب دژک اردکان، برج کبوتر خانه میبد، کاروانسرای شاه عباسی میبد، یخچال میبد، زندان اسکندر و...»

کتاب صوتی ماجراجو در یزد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر اهل سفر و گردشگری باشید و بخواهید با مناطق و مردمان مختلف ایران آشنا شوید، این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی ماجراجو در یزد می‌شنویم:

روشنایی باغ دولت آباد در شب توسط لامپ‌هایی که در داخل فانوس گذاشته شده و به فواصل معین در اطراف قرار گرفته‌اند، تعمیم می‌شود که منظره زیبایی را نیز ایجاد می‌کند.

درهای ساختمان اصلی از چوب و به صورت کنده کاری دیده می‌شود و در داخل بنا اتاق‌های متعددی قرار دارد که در اکثر این اتاق‌ها حوضی قرار گرفته و درهای یکی از اتاق‌ها که رو به حیاط و باغ باز می‌شود، با شیشه‌های رنگارنگ و طرح‌های زیبا مزین شده که در هنگام وجود خورشید و پرآب بودن حوض، منظره زیبایی از نقاط رنگی منعکس شده را بر روی حوض مرمرین به نمایش می‌گذارد.

در یکی دیگر از اتاق‌ها بادگیر معروف دولت آباد قرار دارد که با ارتفاع 33 متر از زمین بلندترین بادگیر از نوع خود بوده و به خوبی کولر می‌تواند خنکی ساختمان را تامین کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
مقدمه
30 دقیقه
بخش اول
29 دقیقه
بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ماجراجو در یزد
نویسنده،
راویعاطفه هشمتیان
ناشر صوتیانتشارات شکیب
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های جهانگردی و گردشگری
قیمت نسخه صوتی
19900 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ماجراجو در یزد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ماجراجو در یزد

برای دریافت کتاب صوتی ماجراجو در یزد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.