معرفی و دانلود کتاب صوتی ماجراجو در مرکزی

عکس جلد کتاب صوتی ماجراجو در مرکزی
قیمت:
29900 تومان - 3.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراجو در مرکزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراجو در مرکزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ماجراجو در مرکزی

کتاب صوتی ماجراجو در مرکزی نوشته موسی زمان‌زاده دربان و محمد جولایی تهرانی، خصوصیات ناب این استان دیدنی را بررسی می‌کند و اطلاعاتی جذاب درباره ویژگی‌های جغرافیایی، صنایع دستی، سوغات، مناطق دیدنی، تاریخچه و شهرهای مختلف آن ارائه می‌دهد.

درباره کتاب صوتی ماجراجو در مرکزی:

بنای شهر اراک از تاریخچه زیادی برخوردار نیست و قدمتی 200 ساله دارد. فتحعلی‌شاه دستور داد تا یک قلعه نظامی در جنوب غربی دشت فراهان احداث شود و بعد از گذشت سال‌ها با ایجاد خط راه‌آهن سراسری و عبور آن از شهر اراک، این شهر رونق بیشتری یافت و نام آن در مهر 1316 به اراک تغییر پیدا کرد.

پیش از ورود اسلام به کشور دین مردم ناحیه استان مرکزی زرتشت بود و وجود آتشکده‌های مختلف همچون آتشکده وره در آشتیان و آتشکده خورهه در محلات نشانگر این ادعاست. این شهر در کوهپایه‌های رشته‌کوه زاگرس قرار داد و بزرگ‌ترین شهر استان مرکزی محسوب می‌شود. مساحت این شهر در حدود 83 کیلومتر مربع و جمعیت آن بیشتر از 500 هزار نفر است.

خشکبار به هر شکل، ساخت ظروف مسی، سفالی، پارچه در جنس‌ها و طرح‌های گوناگون از سوغاتی‌ها و صنایع دستی این استان به شمار می‌روند. گفته می‌شود مثنوی ویس و رامین فخرالدین اسعد گرگانی نیز در این ناحیه سروده شده است.

کتاب صوتی ماجراجو در مرکزی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمام افرادی که به گردشگری و سفر و آشنایی با شهرهای دیگر علاقه‌مند هستند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی ماجراجو در مرکزی می‌شنویم:

مجموعه بازار تاریخی اراک در بافت قدیمی و مرکزی شهر واقع شده است. این بازار در اوایل دوره قاجاریه بنیان نهاده شده است. بنای کنونی بازار شامل یک راسته اصلی شمالی - جنوبی به درازای 880 متر و یک راسته شرقی غربی به درازی 600 متر است که در محل تقاطع آن. دو چهارسوق زیبا ساخته شده است. راسته شمالی - جنوبی بازار به‌صورت مستقیم از دروازه قبله در جنوب تا دروازه راهزن در شمال امتداد دارد و پهنای آن ابتدا تا انتها 5 متر است. این راسته به 8 قسمت 100 متری به نام گذر تقسیم می‌شود که در هر گذر 50 باب مغازه وجود دارد. بخش شرقی - غربی به سبب احداث خیابان از بین رفته است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
36 دقیقه
قسمت اول
36 دقیقه
قسمت دوم
39 دقیقه
قسمت سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ماجراجو در مرکزی
نویسنده،
راویعاطفه هشمتیان
ناشر صوتیانتشارات شکیب
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های جهانگردی و گردشگری
قیمت نسخه صوتی
29900 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ماجراجو در مرکزی

علیرضا نوروزی
۱۴۰۱/۷/۱۸
برای علاقه مندان به شناختن جغرافیای وطن حرکت جالبی بود که نویسنده زده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ماجراجو در مرکزی

برای دریافت کتاب صوتی ماجراجو در مرکزی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.