معرفی و دانلود کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی: عشق، فراق، و آنچه در پایان اهمیت دارد

عکس جلد کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی: عشق، فراق، و آنچه در پایان اهمیت دارد
قیمت:
84000 تومان - 8.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی: عشق، فراق، و آنچه در پایان اهمیت دارد

بودن یا نبودن؛ مسئله این است. اروین یالوم، روان‌پزشک سرشناس آمریکایی و همسرش مریلین یالوم در کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی مواجه‌ی تدریجی خود را با روند فقدان و از دست دادن یکدیگر روایت می‌کنند. با تشخیص بیماری مریلین، او و همسرش سفری را آغاز می‌کنند که یک سال به طول می‌انجامد. سفری که با پایان یافتن آن تنها یکی از آن‌ها به خانه‌ی مشترکشان بازمی‌گردد.

درباره‌ی کتاب صوتی مسئله‌ی مرگ و زندگی

اگر همین حالا به شما بگویند که شریک زندگی‌تان یا عزیزترین آدمی که می‌شناسید، تنها تا یک سال دیگر زنده است، چه خواهید کرد؟ اروین یالوم (Irvin D. Yalom) روان‌پزشک و نویسنده‌ی شهیر آمریکایی در چنین شرایطی، وقتی پزشک، بیماری کشنده‌ی همسرش را تشخیص داد و او زندگی مشترک 65 ساله‌شان را در سراشیبی پایان دید، تصمیم گرفت تجربیات خود را از این مواجهه‌ی مرگبار به رشته‌ی تحریر درآورد؛ روایت‌هایی که بعدتر در کتاب صوتی مسئله‌ی مرگ و زندگی (A Matter of Death and Life) چاپ شدند. اما چیزی که این کتاب را به اثری بی‌بدیل تبدیل می‌کند این است که اروین یالوم تنها نویسنده‌ی این کتاب نیست. بلکه همسرش مریلین یالوم (Marilyn Yalom) نیز تا زمان مرگ در نگارش این کتاب مشارکت داشته است.

اروین و مریلین یالوم در طول کتاب صوتی مسئله‌ی مرگ و زندگی مشاهده و مواجهه‌ی عمیق و تدریجی خود با این فقدان بزرگ را شرح می‌دهند. فقدانی که طی آن اروین شریک زندگی‌اش را از دست می‌دهد و مریلین تمام زندگی‌اش را. سفر آن‌ها دونفره آغاز می‌شود اما یک‌نفره پایان می‌یابد. سفری که در طول آن اروین و مریلین خود را برای مرحله‌ی جدیدی از زندگی آماده می‌کنند: مرلین خود را برای یک مرگ خوب، و اروین برای ادامه دادن زندگی بدون او. طبیعی است که در جای‌جای این کتاب صوتی، از خلال روایت آنچه در حال رخ دادن است، ایده‌های فلسفی و روان‌شناسی نویسندگان را نیز می‌شنویم. ایده‌هایی درباره‌ی چگونگی عشق ورزیدن و زندگی بدون پشیمانی.

سرانجام مریلین در سال 2019 چشم از جهان فروبست و اروین یالوم در سوگ او نگارش این کتاب را به پایان رساند و آن را منتشر کرد. این کتاب صوتی از خلال روایت‌هایی از آخرین ماه‌های با هم بودن این زوج و اولین ماه‌های تنهایی اروین، دریچه‌ای نادر برای رویارویی با مرگ و کنار آمدن با از دست دادن معشوق به ما ارائه می‌دهد و مسائل جهان‌شمولی را همچون صمیمیت، عشق و اندوه واکاوی می‌کند.

نشر صوتی آوانامه ترجمه‌ی الهام شریف را از این اثر در قالب کتاب صوتی عرضه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی مسئله‌ی مرگ و زندگی

  • کتابی که مانند خالقان آن، اروین و مریلین یالوم، فوق‌العاده و ارزشمند است. (آرتور کلاینمن، نویسنده کتاب روح مراقبت)
  • یک داستان عاشقانه‌ی عمیق با درس‌هایی برای چگونگی زندگی و مرگ. (Kirkus Reviews)
  • عاشقانه‌ای عجیب و فراموش‌نشدنی. کتابی که گذشته و حال را درمی‌نوردد. (جوآن کاچیاتوره، نویسنده کتاب تحمل غیرقابل‌تحمل‌ها)
  • اروین و مریلین دو استاد برجسته و شرکای همیشگی هستند. آن‌ها درحالی‌که با پیری، آسیب‌پذیری و مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کنند، در مواجهه‌ای صادقانه با ناپایداریِ زندگی، به ارزش عمیق‌تری از آن پی می‌برند. (فرانک اوستاسسکی، نویسنده کتاب پنج دعوت: آنچه مرگ می‌تواند در مورد زندگی به ما بیاموزد)
  • این دو شریک بی‌نظیر چنان درخشان می‌نویسند که احساس می‌کنم آن دوره را در کنار آن‌ها زندگی کرده‌ام. این کتاب به ما موجودات فانی می‌آموزد که برای روز جدایی آماده شویم. (کاترین مانیکس، نویسنده‌ی کتاب پرفروش پایان در ذهن: مردن، مرگ و حکمت در عصر انکار)

کتاب صوتی مسئله‌ی مرگ و زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن این کتاب صوتی پیشنهادی‌ست صمیمانه برای هر کسی که به دنبال تفکر و تعمق در باب مسائلی همچون مرگ، معنای زندگی، عشق، فقدان و اندوه است.

با اروین یالوم و مریلین یالوم بیشتر آشنا شویم

در ذهن بسیاری از ایرانیان نام اروین یالوم با کتاب «وقتی نیچه گریست» گره خورده است. این روان‌پزشک و نویسنده‌ی آمریکایی بیش از شش دهه است که در کرسی استادی دانشگاه استنفورد در حال تدریس است. او در سال 2002 موفق به دریافت جایزه‌ی انجمن روان‌پزشکی آمریکا شد. اروین یالوم تا کنون آثار داستانی و غیرداستانی بسیاری را منتشر کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به عناوینی همچون «روان‌درمانی اگزیستانسیال»، «درمان شوپنهاور»، «هنر درمان»، «خیره به خورشید نگریستن» و «دروغگویی روی مبل» اشاره کرد.

مریلین یالوم، تاریخدان و فعال فمینیست آمریکایی، تحصیلات خود را در دانشگاه‌های سوربن فرانسه و هاروارد تکمیل کرد. او یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه هاوایی نیز بود و علاوه بر آن در دانشگاه استنفورد نیز به تدریس می‌پرداخت. «تاریخ فرهنگی پستان»، «انقلاب فرانسه در تاریخ زنانه»، «تولد ملکه‌ی شطرنج»، «خواهران خونی» و «زایمان، مرگ و میر، ادبیات جنون» عناوین برخی از آثار منتشرشده‌ی او هستند. مریلین یالوم در سال 2019 و در سن 87 سالگی درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی مسئله‌ی مرگ و زندگی می‌شنویم

هر چهارشنبه، ساعت‌ها کنار تخت مریلین در بیمارستان می‌نشینم، به امید آن که او راحت‌تر بتواند تزریق‌های شیمی‌درمانی را تحمل کند. در کمال تعجب و هزاران بار شکر، مریلین واکنش سریع شدیدی به تزریق نشان نمی‌داد و چهارشنبه‌های ما با آرامش می‌گذشت. هر هفته به محض رسیدن به بیمارستان، مریلین باید نمونه‌ی خون بدهد تا میزان دوز تزریق داروی شیمی‌درمانی آن جلسه تعیین شود. و ما باید حدود یک ساعت منتظر نتایج آزمایشگاه می‌ماندیم. سپس تزریق او را در یک اتاق خصوصی کوچک شروع می‌کنند و مریلین معمولاً بلافاصله به خواب می‌رود. من حدود چهار تا شش ساعت کنار تخت او می‌نشینم. روزنامه می‌خوانم، با لپتاپم ایمیل‌هایم را چک می‌کنم و در آیپدم رمان می‌خوانم. تس از خانواده‌ی دوربرویل اثر توماس هاردی چنان مرا جذب کرده است که ساعت‌ها به سرعت می‌گذرند. این چهارشنبه تصمیم دارم وقتی مریلین خواب است، از کتابخانه‌ی پزشکی لین دیدن کنم. امیدوارم بتوانم در آن جا برخی از شماره‌های اخیر مجلات روانپزشکی را بخوانم. چیزی که از درخواست آن احساس شرمندگی می‌کنم و برای مدت‌های زیادی است که انجام نداده‌ام.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
مقدمه مترجم
28 دقیقه
فصل اول: جعبه‌ی جادویی
27 دقیقه
فصل دوم: نامعتبر شدن
19 دقیقه
فصل سوم: آگاهی از ناپایداری
22 دقیقه
فصل چهارم: چرا نمی‌خواهیم به خانه‌ی سالمندان برویم؟
16 دقیقه
فصل پنجم: بازنشستگی، لحظه‌ی دقیق تصمیم‌گیری
24 دقیقه
فصل ششم: ناکامی‌ها و امیدهای تازه
33 دقیقه
فصل هفتم: یک بار دیگر خیره به خورشید
10 دقیقه
فصل هشتم: نوبت مرگ کیست؟
16 دقیقه
فصل نهم: رویارویی با پایان
17 دقیقه
فصل دهم: خودکشی به کمک پزشک
22 دقیقه
فصل یازدهم: شمارش معکوس فشرده تا پنج‌شنبه
14 دقیقه
فصل دوازدهم: یک سورپرایز به تمام معنا
21 دقیقه
فصل سیزدهم: خب حالا دیگر تو می‌دانی
17 دقیقه
فصل چهاردهم: حکم مرگ
8 دقیقه
فصل پانزدهم: وداع با شیمی‌درمانی و همچنین امید
29 دقیقه
فصل شانزدهم: از مراقبت تسکینی تا مراقبت در هاسپس
13 دقیقه
فصل هفدهم: مراقبت تسکینی در هاسپس
7 دقیقه
فصل هجدهم: توهمی تسکین‌دهنده
13 دقیقه
فصل نوزدهم: کتاب‌های زبان فرانسه
12 دقیقه
فصل بیستم: رویکرد روزهای آخر
12 دقیقه
فصل بیست‌و‌یکم: مرگ از راه می‌رسد
17 دقیقه
فصل بیست‌و‌دوم: تجربه روزهای پس از مرگ مریلین
13 دقیقه
به یاد خواهم سپرد - مرثیه‌ای برای مریلین
21 دقیقه
فصل بیست‌و‌سوم: زندگی کردن همچون فردی مستقل و تنها
8 دقیقه
فصل بیست‌و‌چهارم: تنها در خانه
11 دقیقه
فصل بیست‌و‌پنجم: سوگ و افکار مسموم
15 دقیقه
فصل بیست‌و‌ششم: دنیایی غیرواقعی
9 دقیقه
فصل بیست‌و‌هفتم: سر شدگی
14 دقیقه
فصل بیست‌و‌هشتم: کمک از شوپنهاور
9 دقیقه
فصل بیست‌و‌نهم: در انکار
12 دقیقه
فصل سی‌ام: بیرون آمدن از پیله‌ی تنهایی
8 دقیقه
فصل سی‌و‌یکم: بلاتکلیفی
12 دقیقه
فصل سی‌و‌دوم: در خواندن آثار خودم
11 دقیقه
فصل سی‌و‌سوم: هفت درس پیشرفته در درمان اندوه
10 دقیقه
فصل سی‌و‌چهارم: یادگیری من ادامه دارد
21 دقیقه
فصل سی‌و‌پنجم: مریلین عزیز

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی: عشق، فراق، و آنچه در پایان اهمیت دارد
نویسنده،
مترجمالهام شریف
راویمهدی صفری، آزاده رادمهر، مریم پاک ذات
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
84000 ت - 8.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی

Stls
۱۴۰۲/۶/۳
همونطور که از معرفی کتاب هم مشخصه کتاب موضوع مرگ رو از زاویه نگاه اروین یالوم به زندگی زوجی و فردی خودش بررسی می‌کنه، کتاب می‌تونه جزئیات دقیقی رو از نگاه یک روانشناس (با سابقه عشق و زندگی متاهلی طولانی) به تجربه‌ی فقدان و سالمندی برای شما ترسیم کنه.
طبیعتا با دانستن تمام این جزییات باز هم معمای
پیچیده زندگی و مرگ و هیجانات گیج کننده و منفی اون سر جای خودشون هستن و کتابهایی از این دست صرفا می‌تونن مسیر راه تا مرگ رو روشن تر کنن و شاید بتونن پیش بینی دقیقتری به ما از روزهایی که منتظر مرگ خودمون و عزیزانمون هستیم بدن و ما رو آماده تر کنن. براتون زندگی خوب آرزو می‌کنم.
الناز صیادی
۱۴۰۲/۶/۱۲
اورین یالوم همیشه برای کسانی که کتابهاش رو میخونن الهام بخش و تسکین دهنده است. مخصوصا این داستان واقعا برای من تسکین دهنده بود. من به تازگی در چنین شرایط مشابهی که در داستان زندگی اروین بوده قرار گرفتم و گوش دادن به این کتاب برای بیشتراز چندبار تونست تسکینی بر درد از دست دادن عزیزی باشه که بی شباهت با مرلین عزیز اروین نبود.... سپاس بیکران از شما و همچنین راوی‌های بسیار عالی که جدابیت و گیرایی داستان رو چند برابر کردن
پدرام تابعین
۱۴۰۲/۲/۱۴
گوینده‌ها عالی بودن، خیلی روان و خوش حس و متناسب ادا میکردن سطور کتاب رو، ممنونم ازشون.
حتما بشنوید این اثر ارزشمند رو، نوع نگاهتون رو طوری تغییر میده که بعد از تموم شدن خیلی بیشتر از قبل قدردان حضور عزیزانتون خواهید بود.
.
۱۴۰۲/۶/۴
کتابی زیبا که از زاویه متفاوتی به موضوع زندکی و مرگ پرداخته کنار هم بودن و لحظه لحظه قدر زندگی را دونستن قدر شناس عزیزان و نعمتهای زندگی باشیم.
Farshid Sadatsharifi
۱۴۰۱/۹/۹
کتابی مهم از یالوم دوستداشتنی؛ به کوشش مترجمی کاربلد که اجراهای گوش نواز هم آن را دلنشین تر کرده. شنیدن بر همه واجبست
ساناز اسعدی
۱۴۰۲/۸/۲۵
کتاب‌های یالوم همیشه عالی است و این کتاب هم همینطور
من خودم
۱۴۰۲/۸/۱۷
یعنی میشه اروین یه کتاب دیگه هم بنویسه؟!
خدا کنه
مونا منتها
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
بی نظیر بود. هم راویان و هم موضوع کتاب
داود بختیاری
۱۴۰۱/۹/۲۰
در کل شنیدن یک بار را پیشنهاد میکنم
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی

برای دریافت کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.