معرفی و دانلود کتاب صوتی نبرد پادشاهان (مجموعه نغمه آتش و یخ)

عکس جلد کتاب صوتی نبرد پادشاهان (مجموعه نغمه آتش و یخ)
قیمت:
۲۲۶,۲۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نبرد پادشاهان (مجموعه نغمه آتش و یخ) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نبرد پادشاهان (مجموعه نغمه آتش و یخ) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نبرد پادشاهان (مجموعه نغمه آتش و یخ)

برای قدم گذاشتن به میدان جنگ آماده هستید؟ کتاب صوتی نبرد پادشاهان (مجموعه نغمه آتش و یخ) جلد دوم از این مجموعه پرفروش است که از طریق شخصیت‌هایی جذاب و متعدد، به آشوب کشیده شدن وستروس را روایت می‌کند. این اثر که الهام‌بخش ساخت سریالی تلویزیونی بود جرج آر. آر. مارتین را به افتخارات متعددی از جمله جایزه‌ی Ignotus Award رساند.

درباره‌ی کتاب صوتی نبرد پادشاهان (مجموعه نغمه آتش و یخ)

کتاب صوتی نبرد پادشاهان (مجموعه نغمه آتش و یخ) را می‌توان آغاز آشوب در دنیای وستروس دانست. پس از مرگ پادشاه و بر تخت نشستن فرزند ارشدش، لردهای قلمرو یکی پس از دیگری اعلام نافرمانی کردند. استینس براتیون و رنلی براتیون، دو برادر شاهِ درگذشته، هرکدام خود را وارث تاج و تخت خواندند. اهالی جزیره‌ی آهن پس از چند دهه سرکوب، اعلام استقلال کرده و کنترل سرزمین خود را در دست گرفتند. در طرف دیگر، راب استارک، فرزند اول خاندانش که در وینترفل باقی مانده بود مدعی پادشاهی شمال شد. نگهبانان دیوار کیلومترها دورتر از جنگ‌های داخلی، اخباری نگران‌کننده به سمت پایتخت ارسال می‌کردند که نشان می‌داد وستروس توسط قدرتی بیگانه تهدید می‌شود. در آن طرف دریا، دنریز طوفان‌زاد ارتشش را برای تصاحب به سرزمین مادری‌اش سامان می‌داد... .

دنیایی که جرج آر. آر. مارتین در این مجموعه پرفروش به جهان معرفی کرد هرگز مکانی آرام نبود، اما با مرگ پادشاه هرج‌ومرج به نهایت می‌رسد. در این جلد از مجموعه نغمه آتش و یخ که توسط نشر صوتی ماه آوا تهیه شده مانند روال گذشته، وقایع از دید راوی‌هایی متعدد دنبال می‌کنید. اگر از شنیدن قسمت قبلی لذت برده‌اید توصیه می‌کنیم نبرد پادشاهان (A Clash of Kings) را از دست ندهید زیرا شخصیت‌های رمان در مسیر تحول قرار دارند و هر یک ماجراهایی شنیدنی اما خونبار و بی‌رحمانه را از سر می‌گذرانند.

کتاب نبرد پادشاهان توسط انتشارات ویدا به چاپ رسیده و رویا خادم الرضا ترجمه‌ی آن را برعهده داشته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی نغمه آتش و یخ

یکی از متفاوت‌ترین آثار فانتزی و محبوب قلب میلیون‌ها خواننده در سراسر جهان! کتاب بازی تاج و تخت -اولین جلد مجموعه- به محض انتشار در میان پرفروش‌ترین کتاب‌های سال قرار گرفت و جرج آر. آر. مارتین را از نویسنده‌ای گمنام، به چهره‌ای بین‌المللی تبدیل کرد. حماسه‌ی نغمه‌ی آتش و یخ (A Song of Ice and Fire) در دنیایی به نام وستروس اتفاق می‌افتد که به وسیله‌ی یک دیوار عظیم و یخی از سرزمین وحشی‌ها جدا شده است.

این سرزمین پهناور میان خاندان‌های مختلف تقسیم شده که خیلی سریع با مهم‌ترین آن‌ها آشنا می‌شوید: باراتئون‌ها که پادشاهی را در دست دارند، لنستیرها خانواده‌ی همسر شاه و ثروتمندترین افراد وستروس که بسیار قدرتمند و بانفوذ هستند و استارک‌ها، خاندانی در مرزهای شمالی که از این سرزمین پهناور در برابر خطرات آن سوی دیوار محافظت می‌کنند.

مجموعه‌ی نغمه آتش و یخ به دلیل اقتباسی سریالی با همین نام که از سال 2011 تا 2019 پخش می‌شد به عنوان نمایشی از رقابت‌های سیاسی شهرت دارد که توانسته با چاشنی فانتزی و حماسه، توجه افرادی با علایق متفاوت را به خود جلب کند. با این حال جالب است بدانید جرج آر. آر. مارتین این داستان را با الهام از جنگ رزها (نبردی در قرن پانزدهم میلادی که میان اشراف انگلیسی صورت گرفت) و مجموعه رمان تاریخی پادشاهان نفرین شده از موریس دروئون تألیف کرده است.

افرادی که به تاریخ اروپا در قرون وسطی علاقه دارند بسیاری از المان‌های تاریخی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی آن دوران را در مجموعه‌ی نغمه آتش و یخ خواهند یافت. مارتین روایت خود از وستروس را بر پایه اتفاقات واقعی بنا کرده و به همین دلیل مجموعه‌ی نغمه آتش و یخ با تنش میان خاندان‌ها آغاز می‌شود. اما وقایع داستان خیلی زود از سایه‌ی تاریخ خارج شده و متوجه می‌شوید این سرزمین تاریخی شوم از دیوانگی، بی‌رحمی و وحشت دارد که مردم عصر حاضر ترجیح داده‌اند آن را فراموش کنند... .

واقعیت این است که خانواده‌ی باراتئون، تخت پادشاهی را از خاندان باستانی به نام تارگرین‌ها ربوده‌اند. آن‌ها که صدها سال کنترل وستروس را در دست داشتند سلطه‌ی بی‌چون و چرای خود را مدیون کاریزما، زیرکی و البته قساوتی بودند که هیچ دشمنی را مورد بخشش قرار نمی‌داد. حضور اژدهایانی قدرتمند که تنها از آنان اطاعت می‌کردند قدرت خونین آن‌ها را تکمیل می‌کرد اما هیچ‌چیز در دنیا همیشگی نیست. تکبر، جنون، افول نسل اژدها و طمع دیگر خاندان‌ها باعث سقوط تارگرین‌ها شد. خانواده‌های اشرافی علیه آن‌ها شوریدند، فرزندان شاه به خارج از وستروس گریختند و فرمانروایی جدید بر تخت نشست.

سلطنت جدید آرام‌تر و باثبات‌تر از گذشته سال‌ها را پشت سر می‌گذاشت اما وصلت خاندان جنگجوی باراتئون با لنیسترهای سیاستمدار قدرت آن‌ها را تضعیف کرد.همچنین امنیتی که به دلیل نگهبانان همیشه بیدار دیوار فراهم شده بود تیغ شمشیر شاه را کند و دشمنی‌های قدیمی میان خاندان‌ها را بیدار نمود. روابط پیچیده‌ی سیاسی به گونه‌ای پیش رفت که وستروس تنها یک گام با جنگی داخلی فاصله دارد در حالی که آن سوی دیوار جادویی قدیمی دوباره جان گرفته و آخرین نسل تارگرین‌ها مشغول جمع‌آوری ارتشی برای برگشت به سرزمین پدریشان هستند. چه کسی موفق می‌شود بر تخت پادشاهی بنشیند؟ برای یافتن جواب این پرسش و سفر به سرزمین شگفت‌انگیزی که جرج آر. آر. مارتین خلق کرده، شما را به شنیدن مجموعه‌ی صوتی نغمه آتش و یخ دعوت می‌کنیم.

جلدهای مجموعه‌ی نغمه آتش و یخ و سال انتشار آن‌ها

1- بازی تاج و تخت (1996)
2- نبرد پادشاهان (1999)
3- طوفان شمشیرها (2000)
4- جشنی برای کلاغ‌ها (2005)
5- رقصی با اژدهایان (2011)
6- The Winds of Winter (منتشر نشده)
7- A Dream of Spring (منتشر نشده)

اقتباس از مجموعه‌ی نغمه آتش و یخ

شبکه‌ی HBO در سال 2006 موفق شد حق اقتباس داستان نغمه‌ی آتش و یخ را خریداری کند. نام سریال براساس جلد اول مجموعه انتخاب و اولین قسمت آن در سال 2011 منتشر شد. این مجموعه‌ی تلویزیونی به‌سرعت شهرتی بین‌المللی یافت و توانست سود بالایی را برای سازندگان خود و البته جرج آر. آر. مارتین به ارمغان آورد.

جایزه‌ی امی بهترین بازیگر درام (پیتر دینکلیج)، جایزه‌ی امی جلوه‌های ویژه، جایزه‌ی منتخب منتقدین تلویزیون و جایزه‌ی هوگو برای بهترین فیلم کوتاه درام (قسمت باران کستمیر یا عروسی خونین) بخشی از افتخارات این مجموعه هستند. سریال بازی تاج و تخت با انتشار فصل هشتم در سال 2019 به پایان رسید و با وجود افت کیفیتِ قسمت‌های پایانی همچنان میلیون‌ها نفر تماشاچی داشت. از بازیگران سریال می‌توان به امیلیا کلارک، شان بین، پیتر دینکلیج، کیت هرینگتون، ریچارد مدن و سوفی ترنر اشاره کرد.

جوایز و افتخارات کتاب نبرد پادشاهان (مجموعه نغمه آتش و یخ)

  • نامزد جایزه‌ی Nebula برای بهترین رمان (1999)
  • برنده‌ی جایزه‌ی لوکوس برای بهترین رمان فانتزی (1999)
  • برنده‌ی جایزه‌ی Ignotus برای بهترین رمان خارجی (2004)

نکوداشت‌های کتاب نبرد پادشاهان (مجموعه نغمه آتش و یخ)

  • یک حماسه‌ی باشکوه، مبتکرانه و پیچیده. (BookPage)
  • مارتین این اثر را بسیار فراتر از هنجارهای ژانر فانتزی خلق کرده. (Locus)
  • اصلی‌ترین فانتزی قرن که خواندن آن برای همه اجباری است. (Denver Post)
  • مطالعه این مجموعه مانند دعوت به یک جشن بزرگ و فراموش نشدنی است! (Chicago Sun-Times)

کتاب صوتی نبرد پادشاهان (مجموعه نغمه آتش و یخ) مناسب چه کسانی است؟

این کتاب حماسی و شگفت‌انگیز را به تمامی بزرگسالان دوستدار ژانر فانتزی اکیداً توصیه می‌کنیم.

با جرج آر. آر. مارتین بیشتر آشنا شویم

جرج ریموند ریچارد مارتین بیستم سپتامبر سال 1948 متولد شد. شهرت این نویسنده‌ی آمریکایی در سال‌های اخیر بیشتر مرهون اقتباس سریال پرطرفدار «بازی تاج‌وتخت» از مجموعه‌ کتاب «نغمه‌ی آتش و یخ» اوست. جرج آر. آر. مارتین را «تالکین آمریکا» می‌نامند. او در سال 2001، موفق شد در فهرست 100 فرد تأثیرگذار مجله‌ی تایم قرار بگیرد.

جرج آر. آر. مارتین (George R. R. Martin) تاکنون کتاب‌های بسیاری در ژانر فانتزی منتشر کرده است که اغلب آن‌ها در صدر پرفروش‌ترین‌های جهان نشسته‌اند. از این نویسنده، پیش از این چندین کتاب به فارسی برگردانده شده که «شاهزاده شریر یا برادر یک پادشاه»، «شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم» و... از جمله‌ی آن‌هاست.

در بخشی از کتاب صوتی نبرد پادشاهان (مجموعه نغمه آتش و یخ) می‌شنویم

رقصنده را با پتوی پشمی و سفیدی پوشانده بودند که رویش نقش گرگ شوم خاندان حک شده بود، درحالی که بران شلوار پشمی خاکستری و نیمتنه سفید پوشیده بود و آستین‌ها و یقه‌اش هم قیطان‌دوزی شده بود. روی قلبش سر گرگی از جنس نقره براق دوخته شده بود. او دلش می‌خواست به جای آن سر گرگ روی سینه‌اش تابستان را در کنار خودداشته باشد، اما سر رودریک تسلیم خواسته‌اش نشده بود.

برای رقصنده عبور از پله‌های کوتاه چند ثانیه طول می‌کشید. وقتی بران حیوان را هی داد،‌ مادیان به راحتی آن‌ها طی کرد. پشت درهای پهن چوبی-آهنی، هشت میز دراز سالن بزرگ قصر زمستانی را پر کرده بود. مردان راستش بود و موهای پرپشت قرمز-قهوه‌ای‌اش آن‌قدر بلند شده بود که تا پایین بالاپوش پوست قاقمش ریخته بود. از وقتی مادرشان رفته بود، اجازه نداده بود کسی آن‌ها را کوتاه کند. آخرین دختری که تلاش کرده بود موهای او را کوتاه کند،‌ با برخورد تند او مواجه شده بود. هم‌چنان که هودور رقصنده را بیرون می‌برد، ریکان گفت: «من هم می‌خواستم سواری کنم. من از تو بهتر می‌رونم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
91 دقیقه
کتاب اول - پیش‌درآمد
22 دقیقه
آریا
42 دقیقه
سانسا
46 دقیقه
تیریان
32 دقیقه
بران
33 دقیقه
آریا
40 دقیقه
جان
41 دقیقه
کاتلین
40 دقیقه
تیریان
25 دقیقه
آریا
53 دقیقه
داوس
59 دقیقه
تئون
46 دقیقه
دنریز
20 دقیقه
جان
44 دقیقه
آریا
37 دقیقه
تیریان
49 دقیقه
بران
48 دقیقه
تیریان
29 دقیقه
سانسا
48 دقیقه
آریا
42 دقیقه
تیریان
30 دقیقه
بران
56 دقیقه
کاتلین
66 دقیقه
جان
49 دقیقه
تئون
41 دقیقه
تیریان
24 دقیقه
آریا
30 دقیقه
دنریز
29 دقیقه
بران
24 دقیقه
تیریان
42 دقیقه
آریا
43 دقیقه
کتاب دوم - کاتلین
27 دقیقه
سانسا
33 دقیقه
کاتلین
32 دقیقه
جان
23 دقیقه
بران
22 دقیقه
تیریان
26 دقیقه
تئون
25 دقیقه
آریا
48 دقیقه
کاتلین
38 دقیقه
دنریز
46 دقیقه
تیریان
57 دقیقه
داوس
28 دقیقه
جان
40 دقیقه
تیریان
38 دقیقه
کاتلین
33 دقیقه
بران
57 دقیقه
آریا
39 دقیقه
دنریز
28 دقیقه
تیریان
43 دقیقه
تئون
38 دقیقه
جان
33 دقیقه
سانسا
26 دقیقه
جان
25 دقیقه
تیریان
46 دقیقه
کاتلین
29 دقیقه
تئون
21 دقیقه
سانسا
40 دقیقه
داوس
17 دقیقه
تیریان
20 دقیقه
سانسا
22 دقیقه
تیریان
25 دقیقه
سانسا
39 دقیقه
دنریز
54 دقیقه
آریا
32 دقیقه
سانسا
41 دقیقه
تئون
36 دقیقه
تیریان
38 دقیقه
جان
42 دقیقه
بران

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نبرد پادشاهان (مجموعه نغمه آتش و یخ)
نویسنده
مترجمرویا خادم الرضا
راویرضا عمرانی
ناشر چاپینشر ویدا
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴۳ ساعت و ۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نبرد پادشاهان (مجموعه نغمه آتش و یخ)

آفتاب
۱۴۰۲/۳/۲۵
این جلد هم مثل جلد قبلی عالی بود
بعد از شنیدن اخرین بخش خیلی ناراحت شدم که قصه ناتمام رها شد اما ظاهراً جلدهای بعدی هم در راه است.
سرگذشت خیلی از شخصیت‌های داستانی رها شده است البته بهتر است بگوییم ناتمام.. هر چند که سرنوشت خیلی از شخصیت‌ها متاسفانه به خوبی به پایان نرسید.. بخصوص فرزندان نت و که
کاتلین
به طرفداران این مجموعه پیشنهاد میکنم حتما این مجموعه را گوش دهند و لذت ببرند
در ضمن راوی بسیار بسیار عالی بود و ترجمه کتاب واقعا روان و بی نقص
نرگس مشایخی
۱۴۰۲/۱۱/۱
من فیلم بازی تاج و تخت را قبلا دیده بودم و بر ماجرای داستان مسلط بودم ولی با گوش دادن کتاب تفاوتهای موجود را متوجه شده و در هر صورت خیلی لذت بردم.
آفرین بر آقای عمرانی در اجرای زیبای کتاب با ابن همه صدای متفاوت.
حتی اگه فیلمش را دیدید یا کنابش را خوندید توصیه میکنم حتما کتاب را گوش بدیذ.
ممنون آقای عمرانی و کتابراه.
سعید ملکی
۱۴۰۲/۳/۳۱
روایت، نوشتار و شخصیت‌های داستان فوق‌العاده‌ست اما ترجمه بسیار بد است.
باز هم خواهش می‌کنم به جای اژدهاها از اژدرها یا اژدهایان استفاده کنید و حداقل یکبار سریال رو مشاهده کنید تا اسامی شخصیت‌ها به درستی تلفظ شوند.
GhaffariMohanmad
۱۴۰۲/۱۱/۲
مگر داریم بهتر از جرج مارتین مگر دیگه میشه کسی بیاد و یک کتاب مثل نغمه و اتش بنویسه به خدا لذت بردم از این کتاب هر روز یک ساعت یا یک فصل گوش میدم به خصوص آریا و تیریان من که عاشق تیریانم و آریا
مهدی ثاقب محمدزاده
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
واقعا بد هم ترجمه هم خوانش. آخه به وینترفل می گویند قصر زمستانی؟
یعنی مترجم زحمت نداده به خودش یک بار کتاب رو بخونه!
رضا اکبری
۱۴۰۲/۹/۱۷
عالی ومعرکه پر هیجان مثل سریالش یا شاید بهتر با این اجرای استادانه حتما پیشنهاد میکنم بهتون ممنون از کتابراه
Navid Rashedi
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
هیچ حرفی نمی‌توان گفت همه چی تمام بود مخصوصا مخصوصا مخصوصا نوع بیان خواننده کتاب آقای رضا عمرانی بی نظیر بود
Shahin
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
خیلی کیف کردم راوی که حرف نداره، سوپر‌استار هستند عاشق کارکتر تریان هستم داستان هم‌ که بی نظیر
رضاتکلو
۱۴۰۲/۸/۲
بازی تاج و تخت رو همیشه گوش میدم و باهاش بزرگ شدم منتظر نسخه بعد طوفان شمشیر‌ها هستم
افشین کاشانی
۱۴۰۲/۱/۱۵
واقعا عالی ممنون از آقای عمرانی
کاملا حرفه‌ای منتظر کتاب جشنی برای کلاغ‌ها و رقص اژدهایان
Fariba Lohrasbinejad
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
سلام بالاتر از این که بگم شاهکار هست چیزی نیست
Mdsh
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
بد نبود، ولی کاش داستانش بهتر نقل میشد و فصل فصل بود
محسن طباطبایی
۱۴۰۳/۱/۱۲
مجموعه خیلی قشنگی در ژانر فانتزی
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نبرد پادشاهان (مجموعه نغمه آتش و یخ)

برای دریافت کتاب صوتی نبرد پادشاهان (مجموعه نغمه آتش و یخ) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.