معرفی و دانلود کتاب صوتی ویکنت دو نیم شده

عکس جلد کتاب صوتی ویکنت دو نیم شده
قیمت:
۵۲۰۰۰ ۳۶,۴۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ویکنت دو نیم شده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ویکنت دو نیم شده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ویکنت دو نیم شده

کتاب صوتی ویکنت دو نیم شده، اثر نویسنده‌ی مشهور و برجسته‌ی ایتالیایی، ایتالو کالوینو، داستانی جذاب و شنیدنی است که در آن اشراف‌زاده‌ای ایتالیایی به نام ویکنت مداردو در جنگ دو نیم می‌شود ولی توسط پزشکی ماهر هر دو نیمه نجات می‌یابند و زنده می‌شوند. اما مشکل اینجاست که این دو نیمه شخصیت‌های متفاوتی دارند و یکی پلید و شریر و دیگری مهربان و فضیلتمند است...

درباره‌ی کتاب صوتی ویکنت دو نیم شده

داستان کتاب صوتی ویکنت دو نیم شده (The Cloven Viscount) در قرن هفدهم و در میانه‌ی جنگ‌های صلیبی می‌گذرد. ایتالو کالوینو (Italo Calvino) در این داستان بلند، شخصیتی اشرافی به نام ویکنت مداردوی ترالبایی را معرفی می‌کند که به همراه نیرو‌هایش از بوهم می‌گذرد تا با ترک‌ها بجنگد. در اولین روز جنگ، یک سرباز ترک، اسب ویکنت را می‌کشد و او با شجاعتی ساده‌لوحانه، پیاده وارد میدان نبرد می‌شود تا اینکه مورد اصابت یک توپ جنگی قرار می‌گیرد و به دو نیمه تقسیم می‌شود.

پزشک ارتش، جسد مداردو را مورد بررسی قرار می‌دهد و نیمه‌ی چپ او را نجات می‌دهد. این نیمه، که خود را با نام گرامو می‌خواند، شخصیتی پلید و بد دارد و تصمیم می‌گیرد به خانه‌اش در ترالبا بازگردد. ازطرف دیگر، چند نفر نیمه‌ی دیگر مداردو را پیدا می‌کنند و او را نجات می‌دهند. این نیمه که خود را بوئنو می‌خواند، برخلاف گرامو، شخصیتی مهربان و خوب دارد و او هم به ترالبا باز می‌گردد. حال در ترالبا دو ویکنت وجود دارد: گرامو، که خرابکاری می‌کند و رنج می‌آفریند؛ و بوئنو، که کارهای خیر انجام می‌دهد. داستان ویکنت دو نیم شده، در این بخش، فضای طنزی پیدا می‌کند و واکنش‌های روستاییان به اعمال این دو ویکنت جذابیت ویژه‌ای به این داستان داده است.

این دو شخصیت، ماجراها و مشکلات زیادی برای روستاییان ایجاد می‌کنند و داستان زمانی حالتی متفاوت به خود می‌گیرد که دو نیمه‌ی ویکنت عاشق یک زن می‌شوند و برای به دست آوردن دل او با هم به رقابت می‌پردازند. سخن گفتن در مورد اینکه این دو شخصیت نماد یا نشان‌دهنده‌ی چه چیزی در بشر هستند، کار آسانی نیست؛ چون ایتالو کالوینو به شکلی داستان را روایت می‌کند که این دو نیمه‌ی ویکنت به راحتی می‌توانند نمادی از گرایش‌های متضاد درون یک فرد و یا حتی نیروهای سیاسی حاکم بر یک جامعه باشند. به گفته‌ی برخی منتقدین، این نویسنده در داستان ویکنت دو نیم شده، تردید‌های سیاسی‌اش در رابطه با سیاست و جنگ سرد را بیان می‌کند.

ایتالو کالوینو، نویسنده‌ی پست مدرنیست ایتالیایی، در آثارش مرزهای بین ژانرها و انواع ادبی را محو می‌کرد. داستان صوتی ویکنت دو نیم شده هم از این مسئله مستثنی نیست و از جهاتی شبیه به حکایت‌ها و داستان‌های اخلاقی قرون وسطی‌ست و از جهاتی دیگر به داستان‌های پریان و حتی داستان‌های فانتزی شباهت دارد.

این نویسنده‌ی برجسته، کتاب ویکنت دو نیم شده را به همراه دو کتاب «بارون درخت نشین» و «شوالیه‌ی ناموجود» در کتابی به نام «نیاکان ما» منتشر کرده بود که در سال 1960 جایزه‌ی Salento Prize را برایش به ارمغان آورد.

کتاب پیش رو توسط انتشارات برج و هوپا و به ترجمه‌ی غلامرضا امامی منتشر شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را نشر صوتی نوین کتاب گویا به گویندگی مهیار ستاری تهیه کرده است.

کتاب صوتی ویکنت دو نیم شده برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به ادبیات پست مدرن، طرفداران رمان‌های فلسفی و دوست‌داران ایتالو کالوینو از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی ویکنت دو نیم شده می‌شنویم

وقتی دایی‌جان به ترالبا برگشت، من هفت، هشت ساله بودم. دم غروب بود. هوا تاریک شده بود. پاییز بود و آسمان ابری. در طول روز، انگورها را چیده بودیم. از میان ردیف درخت‌های انگور در دریای خاکستری، کشتی سلطنتی را دیدیم که پرچمش تکان می‌خورد و به ساحل نزدیک می‌شد. ما عادت داشتیم تا چشم‌مان به یک کشتی می‌افتاد می‌گفتیم:

- ارباب مِداردو برگشته.

نه اینکه دلواپس برگشتنش باشیم. ولی بالاخره آدم باید در انتظار چیزی باشد. این بار درست حدس زده بودیم. دم غروب، وقتی جوانی به نام فیور فیورو که انگورها را لگد می‌کرد و در خمره می‌ریخت، فریاد زد: «آهای. اونجا رو نگاه کنید.» دیگر مطمئن شدیم. در تاریکی و در انتهای دشت، ردیفی از مشعل‌ها روشن شد. وقتی گروه استقبال‌کنندگان از روی پل گذشتند، تخت روانی دیدیم که روی شانه‌ی چند مرد حمل می‌شد.

جای شکی باقی نماند. ویکنت از جنگ برگشته بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
بخش اول
10 دقیقه
بخش دوم
12 دقیقه
بخش سوم
10 دقیقه
بخش چهارم
52 دقیقه
بخش پنجم
18 دقیقه
بخش ششم
32 دقیقه
بخش هفتم
21 دقیقه
بخش هشتم
15 دقیقه
بخش نهم
23 دقیقه
بخش دهم
8 دقیقه
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ویکنت دو نیم شده
نویسنده
مترجمغلامرضا امامی
راویمهیار ستاری
ناشر چاپیانتشارات هوپا
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۵۲۰۰۰ ۳۶,۴۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ویکنت دو نیم شده

ناهید سلطانی
۱۴۰۲/۷/۱۵
اگر به دنبال سبک پست مدرنیسم هستین پیشنهاد میکنم گوش دادن به این داستان رو از دست ندید. داستان فوقالعاده با خمیر مایه فلسفی، و اشاره به وجود نور و تاریکی، سیاه و سپید، خیر و شر که از ازل، خلقت جهان هم بر مبنای همین نور و تاریکی بنا شده و اینبار در قلم ایتالو کالوینو به صورت بسیار هوشمندانه روایت شده. اشاره به نیمه تاریک و روشن انسان. از شنیدنش مطمعنا لذت خواهید برد.
A B
۱۴۰۲/۸/۶
ویکنت دونیم شده، مانند بسیاری از آثار این نویسنده، داستانی سورئال با طنزی ظریف و معنایی عمیق است.
سبک روایت داستان، برای من جالب بود. ترجمه و صداگذاری کتاب هم عالی است.
مریم
۱۴۰۳/۱/۶
این کتاب به زیبایی بیان میکنه که انسان وقتی انسان که کمالات و بدی ها رو باهم داشته باشه هر دو لازمه وجود انسان هستند
حسین
۱۴۰۲/۷/۲۶
ساده ولی جالب بود. هم داستان خوبی بود هم صدای گوینده به جذابیت داستان افزوده بود.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ویکنت دو نیم شده

برای دریافت کتاب صوتی ویکنت دو نیم شده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.