معرفی و دانلود کتاب آسمان لندن زیاده می‌بارد: لندن به روایت مسافران دوره قاجار

عکس جلد کتاب آسمان لندن زیاده می‌بارد: لندن به روایت مسافران دوره قاجار
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آسمان لندن زیاده می‌بارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آسمان لندن زیاده می‌بارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آسمان لندن زیاده می‌بارد: لندن به روایت مسافران دوره قاجار

در سومین جلد از مجموعه «تماشای شهر»، با کتاب آسمان لندن زیاده می‌بارد نوشته‌ی علی اکبر شیروانی همراه خواهید شد و ماجرای سفر مردم متمول و ثروتمند دورۀ قاجار به لندن در صد سال گذشته را خواهید خواند. این سفر جذاب و پرماجرا زمانی رخ داد که اوضاع حمل و نقل بهتر شده بود و مردم توانمند قادر بودند به روسیه و اروپا سفر کنند.

درباره کتاب آسمان لندن زیاده می‌بارد:

همیشه فرایند یادگیری در کلاس درس اتفاق نمی‌افتد. شاید یک مسافرت ساده بتواند چیزهای خیلی بیشتری به آدم بیاموزد؛ بخصوص اگر به کشوری فرسنگ‌ها دورتر از سرزمین خودمان برویم.

سفرنامۀ روح‌نواز و خواندنی آسمان لندن زیاده می‌بارد (London's sky pours too much)، داستان مردمی است که بعد از بهبود شرایط حمل و نقل در زمان قاجار، سفرهای خود به انگلستان، روسیه و هندوستان را آغاز کردند. اکثریت این مردم از طبقۀ اشراف و سرمایه‌دار بودند و در مواجهه با لندنِ آن دوران، با چیزهایی مواجه شدند که در ایران نمی‌دیدند؛ از جمله هوای همیشه بارانی و آداب معاشرت مردم که بیش از هر چیز دیگری توجه آنها را جلب کرده بود. در کنار آن، اهل مطالعه بودن، کتابخانه‌های بزرگ و مجلل، و جدیت و کوشایی مردم در کسب و کار روزمره، و همچنین پرداختن به تفریح و گشت‌وگذار در زمان مناسب، از عجایب این سفرها به حساب می‌آمد.

نگارندۀ کتاب، علی اکبر شیروانی، در مجموعه «تماشای شهر» کوشیده است با زبانی ساده و روان تجربۀ این مردمان از سفرهایشان به مناطق دوردست را روایت کند. شما با مطالعه کتاب آسمان لندن زیاده می‌بارد سفری به دل تاریخ می‌روید و آنچه را که در گذشته اتفاق افتاده به شکلی زنده و ملموس دوره می‌کنی. پس این شما و این تماشای جهان از دریچۀ چشمان کسی که سالیان سال پیش از شما می‌زیسته است...

درباره مجموعه کتاب تماشای شهر:

فراوانی سفرنامه در هیچ دوره‌ای از تاریخ ایران مطابق دوره قاجار نیست. در دوره قاجار به واسطه وجود قطار و اتومبیل مسافرت‌های مردم به بلاد دیگر رونق یافت. از سوی دیگر دوره قاجار با دوره اول استعمار غرب همزمان بود. در این دوران روایتگری مسافران شرق از غرب هم افزایش پیدا کرد. سفرهای قاجاری به شهرهای دور اولین تصور ما از شهرهای خارجی را به وجود آورد و این تصورات تا به امروز دستخوش چندان تغییری نشده‌اند. شنیدن نام پاریس، لندن، یا هند هنوز هم چیزهایی را به خاطرمان می‌آورد که در دوره قاجار به ذهن ایرانیان می‌آمد. به همین صورت و با همین روایت‌ها شهرهایمان را شناختیم و به مقایسه‌ خودمان با دیگر نقاط جهان پرداختیم.

علی اکبر شیروانی در مجموعه تماشای شهر، سفرنامه‌هایی منتسب به دوره قاجار را در پنج مجلد گردآوری کرده که هرکدام با ارجاع به سفرنامه‌های اصلی آن دوران و تحقیقات گسترده جمع‌آوری شده‌اند. به گفته شخص شیروانی مجموعه تماشای شهر نقطه‌ایست که علاقه او به متون کهن، سفرنامه، شهر، و سفر به هم برخورد می‌کنند.

آثار این مجموعه کتاب‌های «پاریس از دور نمایان شد»، «قهوه استانبول نیکو می سوزد»، «آسمان لندن زیاده می بارد»، «سن پترزبورگ موزیکانچی دارد»، «بمبئی رقص الوان است» را شامل می‌شوند که هر کدام به نوبه خود خواندنی و جذاب هستند.

کتاب آسمان لندن زیاده می‌بارد مناسب چه کسانی است؟

اگر از خواندن سفرنامه لذت می‌برید، کتاب آسمان لندن زیاده می‌بارد اوقات خوشی را برای شما خواهد ساخت.

علی اکبر شیروانی را بهتر بشناسیم:

علی اکبر شیروانی متولد سال 1360 در اصفهان است. او مدرک کارشناسی ارشدش را در رشتۀ پژوهش هنر دریافت کرده و در کنار روزنامه‌نگاری در رسانه‌های مختلف، نویسندگی و داستان‌نویسی هم تدریس می‌کند. این نویسنده از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره‌ کتاب و رسانه در بخش معرفی کتاب است. مجموعه کتاب‌های «تماشای شهر» از مهم‌ترین آثار شیروانی محسوب می‌شود.

در بخشی از کتاب آسمان لندن زیاده می‌بارد می‌خوانیم:

قاعده‌ای‌ست مخصوص در لندن که جمعی مردمان معقول باغی را از برای خود انجمن می‌سازند و این جمعیت که دو هزار نفر یا بیشتر باشند هر کدام وجه معینی می‌دهند و ماهی چهار دفعه در شب، آن باغ را چراغان نموده، گل‌های رنگارنگ و کوزه‌های گل بسیار در اطراف باغ چیده و ترتیب داده و خیابان‌ها از چراغ و مشعل ساخته و هر گوشة باغ اسباب ساز و نواز و موزیکان‌ها فراهم آورده و عمارت‌های مسقف از بلور در آن باغ هست که حوض‌ها و فواره‌ها و گل‌ها در آن عمارت ترتیب داده‌اند و زمین باغ را یک‌سره چمن و سبزه کرده‌اند و درخت‌های سایه‌دار جنگلی در آن باغ بسیار است و به قدر بیست هزار صندلی در میان و کنار باغ گذارده‌اند و این اهل انجمن که اشخاص مخصوص‌اند زن و مرد لباس‌های فاخر پوشیده، از اول شب در آن باغ حاضر می‌شوند و هرکس آشنا و دوستی داشته باشد که محترم باشند تذکره از رئیس انجمن گرفته، دوستان خود را در آن باغ می‌برد.

مستر فین دو سه تذکره گرفته، جناب مؤیدالملک و حقیر و مستر برونی شب را رفته، وارد باغ شدیم. اولاً به قدر هزار کالسکه از ابتدای کوچه و خیابان باغ ایستاده بود که نمی‌شده سواره تا نزدیک در باغ رفت، از آنجا پیاده شدیم و تذکره‌ها را نشان داده، داخل باغ شدیم. از ابتدای باغ هرقدر به نظر می‌آمد به قدری چراغ و مشعل و شمع و قندیل‌ها و لِنترها در خیابان‌ها و درخت‌ها و زمین باغ ترتیب داده بودند که از تصور و حساب خارج بود و به قدر ده هزار نفر مرد و زن از اعیان و اشراف شهر لندن در آن باغ حاضر بودند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بوی آدمیت و نیک‌ذاتی… میرزا صالح
دختران زیبا با پسران رعنا… میرزا فتاح‌خان
خانم‌های اعیان و اشراف… حاجی‌پیرزاده
لباس‌های درخشندۀ مشعشع… ناصرالدین شاه
دعوای تپانچه… رضاقلی میرزا
منسوب به فراماسیون… ابوطالب‌خان
مثل دنبالۀ بادبادک… مظفرالدین شاه
از رسیده و نارس… حاج سیاح
اعلی‌حضرت اقدس همایون… عمادالسلطنه
خواب بر خیل خیال… ابوالحسن‌خان
آقا کوچولو و خانم موچولو… صحاف‌باشی
منابع
شرح کلمات
مکان‌ها
نام‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آسمان لندن زیاده می‌بارد: لندن به روایت مسافران دوره قاجار
نویسنده
ناشر چاپینشر اطراف
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات102
زبانفارسی
شابک978-600-96884-8-7
موضوع کتابکتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آسمان لندن زیاده می‌بارد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آسمان لندن زیاده می‌بارد

برای دریافت کتاب آسمان لندن زیاده می‌بارد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.