معرفی و دانلود کتاب صوتی آسمان لندن زیاده می‌بارد: لندن به روایت مسافران دوره قاجار

عکس جلد کتاب صوتی آسمان لندن زیاده می‌بارد: لندن به روایت مسافران دوره قاجار
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آسمان لندن زیاده می‌بارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آسمان لندن زیاده می‌بارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آسمان لندن زیاده می‌بارد: لندن به روایت مسافران دوره قاجار

دوره‌ی قاجار را می‌‌توان عصر مبادلات فرهنگی با غرب نامید. در سومین جلد از مجموعه کتاب‌‌های «تماشای شهر»، همراه با کتاب صوتی آسمان لندن زیاده می‌بارد به کوشش علی اکبر شیروانی، سفری جذاب به لندن صدسال گذشته خواهید داشت. در این کتاب ماجرای سفر مردم ثروتمند دوران قاجار به شهر لندن را می‌شنوید که با ماجراهای جذاب و توصیفات گیرا از اروپای آن دوران همراه است.

درباره‌ی کتاب صوتی آسمان لندن زیاده می‌بارد

سفرنامه‌ها یکی از جذاب‌ترین انواع ادبی هستند که می‌توانند شما را به جایی بسیار دورتر و مکان‌هایی که هرگز در آنجا حضور نداشته‌اید ببرند. از جمله زیباترین سفرنامه‌هایی که اروپای دوران قاجار را به‌خوبی به‌تصویر می‌کشد، کتاب صوتی آسمان لندن زیاده می‌بارد است که روایت‌های متنوعی را از زبان مردم متمول ایران در آن دوران بیان می‌کند. در این کتاب که به کوشش علی اکبر شیروانی نوشته شده است، داستان مردمانی را می‌خوانید که پس از توسعه‌ی حمل‌ونقل در زمان قاجار، سفرهایی را به لندن، ترکیه، هند، فرانسه، روسیه و دیگر کشورهای اروپایی آغاز کردند. اکثر افرادی که تجربه‌ی سفر آن‌ها را در این کتاب می‌خوانید، از طبقه‌ی اشرافی بودند. نکته‌ی جالبی که در این اثر با آن روبه‌رو می‌شوید، شیوه‌ی مواجهه این افراد با تکنولوژی، وسایل و یا موقعیت‌هایی است که پیش از آن در ایران ندیده‌اند.

علی اکبر شیروانی تلاش کرده است که با زبانی گیرا، ساده و البته با حفظ اصالت روایت‌ها و لحن بیان آن‌ها، تجربه‌ی مردم صد سال گذشته را با اروپای آن زمان و شهر لندن بیان کند. با گوش سپردن به این کتاب به سفر دور و درازی خواهید رفت که اتفاقات آن پیش از حضور شما در این جهان رخ داده است. بنابراین خودتان را به شنیدن خرده روایت‌های مردم قاجاریه مهمان کنید و غرق در لذت شوید.

درباره‌ی مجموعه کتاب تماشای شهر

فراوانی سفرنامه در هیچ دوره‌ای از تاریخ ایران مطابق دوره‌ی قاجار نیست. در دوره‌ی قاجار به واسطه‌ی وجود قطار و اتومبیل مسافرت‌های مردم به بلاد دیگر رونق یافت. از سوی دیگر دوره قاجار با دوره اول استعمار غرب همزمان بود. در این دوران روایتگری مسافران شرق از غرب هم افزایش پیدا کرد. سفرهای قاجاری به شهرهای دور اولین تصور ما از شهرهای خارجی را به وجود آورد و این تصورات تا به امروز دستخوش چندان تغییری نشده‌اند. شنیدن نام پاریس، لندن، یا هند هنوز هم چیزهایی را به خاطرمان می‌آورد که در دوره قاجار به ذهن ایرانیان می‌آمد. به همین صورت و با همین روایت‌ها شهرهایمان را شناختیم و به مقایسه‌ خودمان با دیگر نقاط جهان پرداختیم.

علی اکبر شیروانی در مجموعه‌ی تماشای شهر، سفرنامه‌هایی منتسب به دوره قاجار را در پنج مجلد گردآوری کرده که هرکدام با ارجاع به سفرنامه‌های اصلی آن دوران و تحقیقات گسترده جمع‌آوری شده‌اند. به گفته شخص شیروانی مجموعه تماشای شهر نقطه‌ای‌ست که علاقه او به متون کهن، سفرنامه، شهر، و سفر به هم برخورد می‌کنند.

آثار این مجموعه کتاب‌های «پاریس از دور نمایان شد»، «قهوه استانبول نیکو می سوزد»، «آسمان لندن زیاده می بارد»، «سن پترزبورگ موزیکانچی دارد»، «بمبئی رقص الوان است» را شامل می‌شوند که هر کدام به نوبه‌ی خود خواندنی و جذاب هستند.

کتاب صوتی آسمان لندن زیاده می‌بارد برای چه کسانی مناسب است؟

گوش سپردن به این کتاب برای همه‌ی کسانی که به خواندن سفرنامه‌ و به‌ویژه سفرنامه‌های دوران قاجار علاقه‌مندند، بسیار لذت‌بخش است.

علی اکبر شیروانی را بیشتر بشناسیم

علی اکبر شیروانی متولد سال 1360 در اصفهان است. او مدرک کارشناسی ارشدش را در رشتۀ پژوهش هنر دریافت کرده و در کنار روزنامه‌نگاری در رسانه‌های مختلف، نویسندگی و داستان‌نویسی هم تدریس می‌کند. این نویسنده از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره‌ کتاب و رسانه در بخش معرفی کتاب است. مجموعه کتاب‌های «تماشای شهر» از مهم‌ترین آثار شیروانی محسوب می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی آسمان لندن زیاده می‌بارد می‌شنویم

از بس شهر بزرگی و پرجمعیتی است، ابداً ممکن نیست بدون بلد، شخصی قدمی بردارد و حرکت نماید. این مهمان‌خانه خیلی ارزان است. روزی سیزده قران کرایه‌ی یک اتاق می‌گیرند. بدون خوراکی. صاحب مهمان‌خانه، بچه‌ای هشت ساله که لباس قشنگی داشت همراه من نمود و من غافل از اینکه اینجاها آب هم مفت نمی‌دهند. وقت غذا، پسره رو هم غذا می‌دادم. آنچه می‌خوردم به او هم می‌دادم. بعد که معلوم شد، روزی چهار شیلینگ که یازده قران ایران است، حق آن بچه است که همراه شخص، بلد راه می‌شود و این یک اداره‌ی بزرگیست و کمپانی مخصوص است.

بچه‌ها همگی نمره دارند که اگر خطایی بشود، کمپانی مسئول است و هشت ساعت این پسره همراه است. بیشتر از این حق ندارد. چنانچه کسی بیش از این قرار معین بخواهد، باید اجرت علی حده بدهد. در لندن به فقر روزی پنج تومان می‌شود زندگی نمود. رفتم اکسپوزیسیون. صنایع سیصد سال قبل را دیدم. با صنایع حالیه گذاشته بودند. مثلا دیگ عرق‌کشی قبل مثل دیگ عرق‌کشی ملا یعقوب یهود ایرانی است و دیگ حالیه که سه هزار بطری آبیران است با اسبابی که متعلق به آن بود گذاشته بودند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
مقدمه
34 دقیقه
یک - بخش یک: بوی آدمیت و نیک‌ذاتی
30 دقیقه
یک - بخش دو: بوی آدمیت و نی‌ذاتی
18 دقیقه
دو: دختران زیبا با پسران رعنا
24 دقیقه
سه: خانم‌های اعیان و اشراف
30 دقیقه
چهار - بخش یک: لباس‌های درخشنده‌ی مشعشع
35 دقیقه
چهار - بخش دو: لباس‌های درخشنده‌ی مشعشع
35 دقیقه
پنج: دعوای تپانچه
46 دقیقه
شش: منسوب به فراماسیون
18 دقیقه
هفت: مثل دنباله‌ی بادبادک
52 دقیقه
هشت: از رسیده و نارس
33 دقیقه
نه: اعلی‌حضرت اقدس همایون
46 دقیقه
ده: خواب بر خیل خیال
26 دقیقه
یازده: آقا کوچولو و خانم موچولو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آسمان لندن زیاده می‌بارد: لندن به روایت مسافران دوره قاجار
نویسنده
راویسیاوش اکبریان
ناشر چاپینشر اطراف
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۱۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آسمان لندن زیاده می‌بارد

برای دریافت کتاب صوتی آسمان لندن زیاده می‌بارد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.