معرفی و دانلود کتاب صوتی پنج زبان عشق کودکان

عکس جلد کتاب صوتی پنج زبان عشق کودکان
قیمت:
۹۳,۶۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پنج زبان عشق کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پنج زبان عشق کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پنج زبان عشق کودکان

کتاب صوتی پنج زبان عشق کودکان به حلقه‌ی گمشده در رابطه‌ی والدین و فرزندان، یعنی روش صحیح ابراز محبت می‌پردازد. گری چاپمن (Gary Chapman) و راس کمپل (Ross Campbell) با تالیف این اثر پرفروش گامی بلند در ارتقای کیفیت روابط خانوادگی برداشتند و با استقبالی جهانی مواجه شدند.

درباره‌ی کتاب صوتی پنج زبان عشق کودکان

اگر پای صحبت والدین بنشینیم معمولا از فشاری که فرزندشان به آن‌ها وارد می‌کنند گله دارند. بعضی کودکان بیش از حد عاشق هدیه گرفتنند، عده‌ای زیادی بغلی هستند، گروهی دیگر هم می‌توانند ساعت‌ها بی‌وقفه حرف بزنند! والدین در این لحظات از خودشان می‌پرسند: «باید چکار کنم که لحظه‌ای دست از سر من بردارد؟ مگر نمی‌بیند مشغول کاری هستم؟ مگر تمام زندگی‌ام را فدای آسایش او نکرده‌ام؟» اگر شما هم در چنین شرایطی قرار دارید وقتش رسیده با کتاب صوتی پنج زبان عشق کودکان (The 5 Love Languages of Children) آشنا شوید، اثر پرفروش گری چاپمن و راس کمپل که مشکل مشابه هزاران خانواده در سراسر جهان را حل کرده است!

واقعیت این است که کودکان عشق و محبت را به روش‌هایی کاملا متفاوت از والدینشان درک می‌کنند. بیشتر افراد تجربه‌ی نادیده گرفته شدن از طرف فرزندشان را دارند، در حالی که تا دقایقی پیش لحظاتی صمیمانه را با هم می‌گذراندند. نوسانات ارتباطی والد-فرزند تا حد بسیاری به احساسات کودکتان برمی‌گردد، اگر او «دوست داشتن» شما را حس می‌کند و بداند که به او عشق می‌ورزید تمام تلاشش را برای سازگاری انجام می‌دهد. آن‌ها در چنین شرایطی برای خواسته‌هایشان پافشاری نمی‌کنند و انعطاف‌پذیری بیشتری در مقابل تغییرات دارند.

زمانی که مشاوران این موضوع را به والدین یادآور می‌شوند، آن‌ها با سردرگمی معمولا می‌گویند: «مگر او نمی‌داند که دوستش دارم؟» خب، اگر زبان عشق کودکتان را نمی‌شناسید یا نسبت به آن بی‌تفاوت هستید باید بگوییم احتمالا فرزندتان از احساسات محبت‌آمیز و فداکارانه‌ی شما بی‌اطلاع است. حتی تصور چنین شرایطی رنج عمیقی را بر شما تحمیل می‌کند اما متاسفانه حقیقت دارد.

گری چاپمن که ایده‌ی پنج زبان عشق را به او مدیونیم، با همکاری راس کمپل در کتاب صوتی پنج زبان عشق کودکان توضیح می‌دهد که ترجیحات ارتباطی انسان از اولین روزهای تولدش با او همراهند. همانطور که یک بزرگسال از دریافت هدیه لذت وافری می‌برد و دیگری با هیچ چیز به اندازه‌ی دیدار حضوری خوشحال نمی‌شود خردسالان هم اولویت‌های متفاوتی دارند. اگر از گروهی کودک بپرسید از کجا می‌دانید والدینتان شما را دوست دارند جواب‌های متنوعی می‌گیرید، اما تمام پاسخ‌ها را می‌توان در پنج گروه کلی دسته‌بندی کرد: تماس فیزیکی، کلام تاییدآمیز، وقت گذاشتن برای یکدیگر، دریافت هدایا و خدمت کردن به یکدیگر.

پی بردن به زبان عشق بزرگسالان به‌نظر کار ساده‌ای می‌آید، اما کشف ترجیح کودکان آنقدرها هم دشوار نیست. این کتاب پرفروش که توسط سیمین موحد به فارسی ترجمه شده، به شما در یافتن پاسخ کمک می‌کند تا روابطی قوی‌تر و رضایت‌بخش‌تر را تجربه کنید. حلقه‌ی محبت میان والدین و فرزندان بدون آشنایی با زبان عشق سست و شکننده است، پس اگر می‌خواهید محبت بی‌قید و شرط، احترام و فداکاریتان همانطور که در ذهن دارید به کودکتان منتقل شود کتاب صوتی پنج زبان عشق کودکان را از دست ندهید!

به‌عنوان سخن پایانی باید اشاره کنیم این اثر توسط انتشارات ویدا منتشر شده و نشر صوتی ماه آوا، تبدیل کردن آن را به کتاب گویا برعهده داشته که نتیجه‌ی آن کتابی پربار با اطلاعات علمی است که شنیدن آن تجربه‌ای خوشایند برایتان رقم خواهد زد.

نکوداشت‌های کتاب پنج زبان عشق کودکان

  • انتشار چنین کتابی برای ما والدین و فرزندانمان یک موهبت است. (Emilie Ahren)
  • با عملی کردن مطالب این کتاب، حالا کودکانم به‌خوبی می‌دانند که تا چه حد عاشقشان هستم. (Nekeisha Christopher)
  • این اثر سرشار از واقعیاتی پنهان است که کشف آن‌ها تنها از نگاه موشکافانه‌ی گری چاپمن برمی‌آید! (P Susan Wall)

کتاب صوتی پنج زبان عشق کودکان مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این کتاب جذاب و آموزنده را به والدینی که نسبت به تربیت فرزند خود و سلامت روان او حساس‌اند و تمام افرادی که زمان زیادی را با کودکان می‌گذرانند، توصیه می‌کنیم.

با نویسندگان کتاب پنج زبان عشق کودکان بیشتر آشنا شویم

گری چاپمن نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز است که به‌واسطه‌ی معرفی «پنج زبان عشق» شهرتی جهانی یافت. او که در رشته‌های هنر و انسان‌شناسی تحصیل کرده، کشیش نیز هست و به‌همین دلیل در طول زندگی طرف مشورت افراد بسیاری قرار گرفته. همین موضوع باعث شد توجه چاپمن به مشکلات تکراری زوج‌ها جلب شود که اغلب عدم دریافت عشق کافی بود. او در سال 1992 کتاب «پنج زبان عشق» را با این هدف منتشر کرد که کمکی برای بهبود روابط زوجین باشد. اما استقبال بالای خوانندگان باعث شد کتاب‌های «پنج زبان عشق برای مجردها»، «پنج زبان عشق کودکان» و «پنج زبان عشق برای نوجوانان» نیز خلق شوند.

راس کمپل روان‌پزشک آمریکایی بود که بر روابط والدین و فرزندان تمرکز داشت. از کتاب‌های دیگر او می‌توان از «Parenting Your Adult Child» و «How to Really Love Your Teenager» را نام برد.

در بخشی از کتاب صوتی پنج زبان عشق کودکان می‌شنویم

سارای چهار ساله دامن مادرش را می‌کشد و می‌گوید: «مامان، مامان! بیا با هم بازی کنیم!» جینی می‌گوید: «من الان نمی‌تونم بازی کنم. الان باید سالاد سیب‌زمینی درست کنم بعد باهات بازی می‌کنم. برو خودت چند دقیقه بازی کن تا منم بیام.» ظرف پنج دقیقه سارا برمی‌گردد و التماس می‌کند که مادرش با او بازی کند. جینی جواب می‌دهد: ‌«عزیزم، گفتم که اول باید این سالاد رو درست کنم. حالا بدو برو. منم چند دقیقه دیگه میام.» سارا می‌رود ولی چهار دقیقه بعد برمی‌گردد. سرانجام سالاد آماده می‌شود و آن‌ها دوتایی سرگرم بازی می‌شوند. اما جینی می‌داند فردا همین جریان تکرار می‌شود.

ما از ماجرای سارا و جینی چه می‌فهمیم؟ اینکه زبان اصلی عشق سارا وقت گذراندن با یکدیگر است. آنچه که باعث می‌شود تا او بیش از همه عشق مادرش را احساس کند توجه کامل مادر به اوست، این برای او به‌قدری مهم است که بارها و بارها برمی‌گردد و درخواستش را تکرار می‌کند. اما جینی اغلب اوقات این درخواست‌ها را مزاحم کارش می‌بیند. اگر سارا بیش از حد اصرار کند، او حتی ممکن است از کوره دربرود و سارا را تنها به اتاقش بفرستد و بگوید بیرون نیاید. یعنی دقیقا عکس آنچه سارا نیاز دارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
8 دقیقه
مقدمه
47 دقیقه
فصل اول: عشق رکن اصلی است
38 دقیقه
فصل دوم: زبان اول عشق - تماس فیزیکی
34 دقیقه
فصل سوم: زبان دوم عشق - کلام تاییدآمیز
33 دقیقه
فصل چهارم: زبان سوم عشق - وقت گذاشتن برای یکدیگر
32 دقیقه
فصل پنجم: زبان چهارم عشق - دریافت هدایا
38 دقیقه
فصل ششم: زبان پنجم عشق - خدمت کردن به یکدیگر
37 دقیقه
فصل هفتم: چگونه زبان اصلی عشق کودک خود را کشف کنید؟
51 دقیقه
فصل هشتم: انضباط و زبان‌های عشق
42 دقیقه
فصل نهم: یادگیری و زبان‌های عشق
44 دقیقه
فصل دهم: خشم و عشق
36 دقیقه
فصل یازدهم: صحبت به زبان‌های عشق در خانواده‌های تک والد
34 دقیقه
فصل دوازدهم: صحبت به زبان‌های عشق در ازدواج
57 دقیقه
گفتار پایانی: فرصت‌ها

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پنج زبان عشق کودکان
نویسنده،
مترجمسیمین موحد
راویمحبوبه سعیدی
ناشر چاپینشر ویدا
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۴۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پنج زبان عشق کودکان

ساناز ابراهیمی
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
کتاب بسیار خوبیه اطلاعاتی که به من داد خیلی به رابطه‌ام با بچه هام کمک کرده و حالا از خودم راضی هستم به نظرم مطالب این کتاب پایه‌ای هستن و ضرورت دارد همه‌ی افراد آن‌ها را بدانند.
صدای گوینده عالی بود. تشکر فراوان بابت برنامه‌ی خوبتون
Sara
۱۴۰۱/۱۲/۴
سلام خیلی کتاب مفید وتاثیر گذاری بود من دختر ۶ساله و پسر۱۰ ساله دارم باخواندن این کتاب خیلی مشکلات و بحثامون حل شد🥰
سید احمد موسوی
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
کتاب بسیار عالی
همه انسان‌ها و مخصوصا والدین حتما می‌بایست این کتاب را مطالعه کنند
بهناز آتش زر
۱۴۰۲/۵/۳
بسیار کتاب خوبی بود
به نظر من خواندن این کتاب برای مادر و پدر‌ها خیلی مفید و تاثیر گذار است
بهاره ربانی
۱۴۰۲/۴/۱۱
عالی هست.
برای من مفید بود وچون صوتی هست موقع اشپزی و کارام میتونم کتاب هم بخونم
a lotfiyan
۱۴۰۳/۱/۱۱
خیلی دوست داشتم کتاب رو، عالی و کاربردی
رنگی رنگی
۱۴۰۲/۲/۲۰
شنیدم کتاب خیلی خوبی هستش‌ای کاش فقط صوتی نبود
seyed morteza Javadirad
۱۴۰۱/۱۱/۴
کتاب و به پیشنهاد مشاور مدرسه پسرم خریدم، بسیار مفید است
باربد مهربان
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
بسیار عالی، مثل دیگر کتابهای آقای چاپمن
خانم برادران
۱۴۰۲/۴/۲۰
کامل و جامع نبود اما خواندش ارزش داره
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پنج زبان عشق کودکان

برای دریافت کتاب صوتی پنج زبان عشق کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.