معرفی و دانلود کتاب صوتی چند گفتار درباره توتالیتاریسم

عکس جلد کتاب صوتی چند گفتار درباره توتالیتاریسم
قیمت:
۸۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چند گفتار درباره توتالیتاریسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چند گفتار درباره توتالیتاریسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چند گفتار درباره توتالیتاریسم

شرایط کنونی جامعه‌ی ایران، نیازمند ابزارهای تحلیلی بسیار قوی‌تر و کارآمدتری نسبت به داشته‌های کنونی ماست. عباس میلانی با برگزیدن مقالاتی از نویسندگان متعدد و ترجمه‌ی آن‌ها، کتاب صوتی چند گفتار درباره توتالیتاریسم را با همین هدف در اختیار اندیشمندان، تحلیل‌گران، تئوری‌پردازان و افراد عادی جامعه‌ی ایرانی قرار داده است. در هر گفتار از این کتاب، توتالیتاریسم را از وجوه مختلف آن بررسی خواهیم کرد و به این ترتیب موفق خواهیم شد با نگاهی دقیق‌تر و تحلیلی‌تر، شرایط فعلی جامعه را بسنجیم.

درباره‌ی کتاب صوتی چند گفتار درباره توتالیتاریسم

بخش بزرگی از آن‌چه دولت هر کشور بر سر آن جامعه و مردمش می‌آورد، بر گردن خود آن مردم است. شاید این عبارت به نظر کلیشه‌ای و احمقانه بیاید، اما معنای عمیق‌تر و دقیق‌تری در خود نهفته دارد که به راحتی نمی‌توان از کنارش گذشت. عباس میلانی به‌عنوان گردآورنده و مترجم کتاب صوتی چند گفتار درباره توتالیتاریسم، در مقدمه‌ای که بر چاپ این کتاب نوشته از همین معنا می‌گوید. از نظر او، می‌توانیم این عبارت را نسبت به یکی از عادت‌های موجود در عرصه‌ی تحلیل‌های سیاسی ایران، معنا کنیم. انداختن همه‌ی تقصیرها و کاستی‌ها به گردن عوامل و دلایل خارجی، تبدیل به یکی از عادت‌های ایرانیان در عرصه‌ی سیاست شده. شاید این امر به‌کلی غلط نباشد، اما بی‌شک افراط در آن باعث نادیده گرفته شدن بخش بزرگی از عوامل، یعنی کاستی‌های خودمان خواهد شد.

برای رسیدن به وضعیتی مطلوب، باید قادر باشیم ساختارهای حاکم بر یک جامعه را که مسئول بازتولید وضع فعلی هستند، به دقت بازشناسیم. تشخیص نسبت جامعه‌ی ایران با توتالیتاریسم در تمام عرصه‌ها، از گام‌های مهم در این مسیر محسوب می‌شود. توتالیتاریسم، گونه‌ای از دیکتاتوری با رویاها و ایده‌هایی بسیار بزرگ و خطرناک است. در صورت تحقق این نوع نگاه یا حکومت بر یک جامعه، دولت تمام عرصه‌های حیات را تحت نظارت خود خواهد گرفت و هیچ عرصه‌ی شخصی و فردی‌ای برای مردم باقی نخواهد ماند. مقالات و گفتارهای موجود در کتاب صوتی چند گفتار درباره توتالیتاریسم، با این هدف انتخاب شده‌اند که بتوانند درک ما را از توتالیتاریسم روشن‌تر و شفاف‌تر سازند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی چند گفتار درباره توتالیتاریسم

فئودور داستایوفسکی (Fyodor Dostoevsky)، سرگئی نچایف (Sergey Nechayev)، چسواو میلوش (Czesław Miłosz)، میلان کوندرا (Milan Kundera) و لشک کولاکوفسکی (Leszek Kołakowski)، پنج نویسنده‌ای هستند که متونشان برای انتشار در کتاب صوتی چند گفتار درباره توتالیتاریسم انتخاب شده است. هر کدام از این افراد در مقام نویسنده، سیاستمدار، فیلسوف و اندیشمند، در داستان‌ها، مقالات و متون متنوع خود به ارائه‌ی تحلیلی از توتالیتاریسم پرداخته‌اند. برای مثال لشک کولافسکی، فیلسوف و تاریخ‌‎پژوه لهستانی، در بخش آخر این کتاب در مقاله‌‌ای با عنوان «توتالیتاریسم و فضیلت دروغ»، تحلیل‌های خود را این‌گونه آغاز می‌کند: «این روزها، گاه اعتبار مفهوم توتالیتاریسم را محل شک می‌دانند. می‌گویند الگوی کامل جامعه‌ی توتالیتاریستی، هیچ‌جا قابل مشاهده نیست و هیچ کشوری را نمی‌توان یافت که در آن وحدت رهبری و قدرت نامحدود تحقق یافته باشد.»

مقاله‌ی لشک کولاکوفسکی را می‌توان به‌عنوان منبعی علمی برای بحث درباره‌ی توتالیتاریسم در نظر گرفت. او ابتدا تلاش می‌کند تا مقابل افراط‌ها و تفریط‌های موجود در این باب بایستد. به این صورت که از جهتی، نظر کسانی که معتقدند مفهوم توتالیتاریسم در هیچ سیستمی به‌صورت کامل محقق نشده را مردود و بی‌فایده می‌داند و از جهتی، نظر کسانی که هر حکومت دیکتاتوری در تاریخ را به چارچوب توتالیتر نسبت می‌دهند. در بخشی دیگر از کتاب صوتی چند گفتار درباره توتالیتاریسم نیز عباس میلانی، قسمتی از کتاب برادران کارامازوف، اثر درخشان فئودور داستایوفسکی را به‌عنوان مرجعی برای وضوح بخشیدن به توتالیتاریسم برگزیده است. در فصل دیگری از کتاب، «ذهن در بند»، اثر چسلاو میلوش را می‌شنویم. میلوش در ابتدای مباحث خود، از مخالفت گروه‌های مختلف با کتاب خود یاد می‌کند. این مخالفت‌ها هم از جانب گروه‌های راست‌گرا اعلام می‌شده و هم از جانب گروه‌های چپ‌گرا؛ چراکه توتالیتاریسم سیستمی نیست که تنها در یک ایدوئولوژی خاص و مشخص قابل تحقق باشد. توتالیتاریسم برای تحقق در یک جامعه به شروطی نیاز دارد که میلوش در مباحث خود به آن‌ها اشاره می‌کند.

کتاب صوتی چند گفتار درباره توتالیتاریسم را نشر صوتی آوانامه با صدای تایماز رضوانی و براساس ترجمه‌ی عباس میلانی منتشر کرده و نسخه‌ی متنی کتاب را انتشارات اختران به چاپ رسانده است.

کتاب صوتی چند گفتار درباره توتالیتاریسم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب صوتی چند گفتار درباره توتالیتاریسم برای مخاطبان کتاب‌های حوزه‌ی جامعه‌شناسی سیاسی بسیار مفید و مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی چند گفتار درباره توتالیتاریسم می‌شنویم

شیوه‌ی برخورد یک انقلابی با خود:

1. انقلابی، انسانی‌ست متعهد؛ نه منافعی دارد، نه دادوستدی، نه احساساتی، نه تعلق خاطری، نه مایملکی و نه حتی نامی. در او همه چیز مجذوب یک هدف واحد و منحصربه‌فرد، یک مفهوم تام‌وتمام و یک سودای تام است و آن هدف، چیزی جز انقلاب نیست.

2. او در بطن وجود خود و در عمل، و نه در کلام صِرف، هر پیوندی را با نظم مدنی، یعنی جامعه و با تمامی جهان به اصطلاح فرهیخته و با همه‌ی قوانین و عادات و آداب و اخلاق این جهان می‌گسلد. او خصم بی‌ترحم این پدیده‌هاست و تنها به این قصد به زندگی در میان آن‌ها ادامه می‌دهد که ریشه‌ی همگی را با قطعیت بیشتر برکند.

3. انقلابی، از هر نوع آیین‌پرستی بیزار است. منش مسالمت‌آمیز را نفی می‌کند و آن را به نسل‌های بعد وامی‌گذارد. او تنها یک مشی می‌شناسد؛ مشی نابودی. علومی چون مکانیک، فیزیک، شیمی و شاید حتی پزشکی را تنها برای همین هدف نابودی مطالعه می‌کند ولاغیر.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
20 دقیقه
شناسنامه - مقدمه‌ی مترجم بر چاپ اول
32 دقیقه
فصل اول: مفتش بزرگ (فئودور داستایوفسکی)- قسمت اول
24 دقیقه
مفتش بزرگ - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل دوم: رساله‌ی عملی برای یک انقلابی (سرگئی نچائف)
22 دقیقه
فصل سوم: ذهن در بند (چسلاو میلوش) - یادداشت
18 دقیقه
ذهن در بند - بخش اول: مورتی بینگ - قسمت اول
19 دقیقه
مورتی بینگ - قسمت دوم
25 دقیقه
مورتی بینگ - قسمت سوم
26 دقیقه
ذهن در بند - بخش دوم: نگاه به غرب- قسمت اول
27 دقیقه
نگاه به غرب - قسمت دوم
25 دقیقه
نگاه به غرب - قسمت سوم
28 دقیقه
ذهن در بند - بخش سوم: کتمان - قسمت اول
28 دقیقه
کتمان - قسمت دوم
21 دقیقه
کتمان - قسمت سوم
20 دقیقه
فصل چهارم: رمان و اروپا (میلان کوندرا) - قسمت اول
21 دقیقه
رمان و اروپا - قسمت دوم
37 دقیقه
فصل پنجم: توتالیتاریسم و فضیلت دروغ (لشک کولاکوفسکی)

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چند گفتار درباره توتالیتاریسم
نویسنده، ، ، ،
مترجمعباس میلانی
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپیانتشارات اختران
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چند گفتار درباره توتالیتاریسم

برای دریافت کتاب صوتی چند گفتار درباره توتالیتاریسم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.