معرفی و دانلود کتاب صوتی کاروان امید (سرگذشت تری فاکس)

عکس جلد کتاب صوتی کاروان امید (سرگذشت تری فاکس)
قیمت:
۳۱۰۰۰ ۲۱,۷۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کاروان امید (سرگذشت تری فاکس) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کاروان امید (سرگذشت تری فاکس) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کاروان امید (سرگذشت تری فاکس)

کتاب صوتی کاروان امید (سرگذشت تری فاکس) نوشتهٔ لسلی اسکرای وینر، داستان زندگی تأثیرگذار و الهام‌بخش فردی را روایت می‌کند که به‌عنوان یکی از اسطوره‌های کانادا شناخته می‌شود. «تری فاکس» سال‌ها با ناامیدی و یاس مبارزه کرد و در آخر ثابت کرد که اراده انسان همیشه پیروز ماجرا است.

درباره کتاب صوتی کاروان امید:

تری فاکس، دونده‌ای یک پا از بندر کوکیتلام بریتیش کلمبیا، تأثیر عمیقی بر روی مردم سراسر کانادا و جهان گذاشت. او که یک ورزشکار برجسته و دارای روحیه سرسخت و رقابتی بود، در 19 سالگی پای خود را به علت بیماری سرطان از دست داد، اما شعارش این بود که: «هیچ‌کس قرار نیست باخت مرا ببیند.»

او بعد از گذراندن دوران سخت افسردگی، تصمیم گرفت گامی مفید بردارد تا بتواند به همنوعان خود کمک کند. تری که در دوران بیماری سختی زیادی کشیده بود و درد سرطان را حس کرده بود، تصمیم گرفت برای مقابله با این بیماری اقدام کند. در 12 آوریل 1980، تری فاکس از سنت جان، نیوفاندلند به راه افتاد تا تمام طول کانادا از شرق تا غرب را بدود که خودش این مسیر را «ماراتن امید» نام‌گذاری کرد. هدف او از این کار این بود که مبلغ یک میلیون دلار برای تحقیقات سرطان جمع کند. اما این کار آسانی نبود. دویدن با یک پای مصنوعی برای او دردناک بود و باتوجه به وضعیت آب‌وهوا باید شرایط سختی را تحمل می‌کرد.

این دونده یک پا تا رسیدن به مقصد بیش از 3000 کیلومتر دوید و موفق شد. خبر موفقیت او در سراسر جهان منتشر شد و هزاران نفر او را تشویق کردند. پس از آن تری مشتاق شد تا این بار 22 میلیون دلار سرمایه جمع کند. یعنی به‌ازای هر یک کانادایی، یک دلار. او توانست به این مقصود خود نیز برسد. اما ماراتن امید دیگر ادامه پیدا نکرد. چراکه سرطان به ریه‌های او نفوذ کرده بود و توانایی دویدن را از او گرفت.

هنگامی‌که تری سرانجام در سال 1981 جان خود را از دست داد، تمام کانادا در غم ازدست‌دادن یک قهرمان عزادار شد. اما ماراتن امید تری فاکس هنوز هم زنده مانده و به فعالیت خود ادامه می‌دهد. بنیاد تری فاکس در سال 1999 بیش از 17 میلیون دلار سرمایه جمع کرد و حمایت از این رویداد در سطح ملی و سراسر جهان در حال افزایش است. تری فاکس حالا به‌عنوان نماد پیروزی اراده انسان و استقامت شناخته می‌شود و مجسمه وی در شهر اوتاوا قرار گرفته است.

لسلی اسکرای وینر (Leslie Scrivener)، نویسنده کتاب کاروان امید (Terry Fox: His Story) تمامی ماجرای پیروزی این مرد بزرگ را از زبان خودش بیان کرده است. او در توکیو به دنیا آمد و در استرالیا بزرگ شد و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته روزنامه‌نگاری از دانشگاه انتاریو کانادا دریافت کرد. وی هم‌اکنون در قسمت ایمان و اخلاق تورنتو استار به فعالیت می‌پردازد.

شنیدن کتاب صوتی کاروان امید به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

همه کسانی که به داستان‌های زندگینامه‌ای علاقه دارند، با شنیدن این کتاب لذت خواهند برد. همچنین این کتاب می‌تواند به همه در جهت رسیدن به اهداف خود انرژی و انگیزه ببخشد.

در بخشی از کتاب صوتی کاروان امید می‌شنویم:

سرازیری برای بدن من خیلی تکان دارد. در راه بانویی صلیب قدیمی بسیار زیبایی به نشانهٔ دوستی به ما داد. خیلی‌ها را دیدم که عکس می‌گرفتند. بعد با اتومبیل شانزده کیلومتر به عقب برگشتیم تا در گمبو آقای گاسپارو را ببینیم. او ما را به ایستگاه آتش‌نشانی شهر برد. گویی همهٔ ساکنان شهر آن جا جمع شده بودند. واقعاً دیدنی بود. شهرداران گلوئرتاون و گمبو ما را معرفی کردند و بعد از آن برای مردم حرف زدم. ظرف پانزده دقیقه با شهری کمتر از سه هزار نفر جمعیت، هفتصد دلار جمع شد. احساس بسیار خوبی داشتم. این روز را هیچگاه فراموش نمی‌کنم و امیدوارم شروعی برای پیروزی‌های بعدی باشد...

در گمبو روز پرهیجانی را پشت سر گذاشتیم. مردم صف می‌کشیدند و مثل ریگ اسکناس ده دلاری و بیست دلاری می‌دادند. آن جا بود که فهمیدم قدرت سفر ما حد و مرزی ندارد. باید از آنچه در توان داشتم استفاده می‌کردم و با انجمن سرطان درباره آن قدرت بالقوه حرف می‌زدم. من به کمک آن‌ها نیاز داشتم. به بهترین وجهی به آنان حالی کردم که پیش از ورود به هر شهر همه چیز را از قبل آماده کنند. در بعضی جاها این کار را کردند و در بعضی جاها هم نه. خیلی ناراحت‌کننده بود. فقط پول نبود که از دست می‌رفت. ما مردم را از دست می‌دادیم. مردمی که می‌توانستند چیزی بیاموزند، موفق به دیدن ما نمی‌شدند و ما فرصت پیدا نمی‌کردیم روحیهٔ آن‌ها را تقویت کنیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
12 دقیقه
سخن سرپرست مجموعه‌ی تجربه و هنر زندگی
2 دقیقه
مقدمه
28 دقیقه
فصل اول
15 دقیقه
فصل دوم
44 دقیقه
فصل سوم
29 دقیقه
فصل چهارم
46 دقیقه
فصل پنجم
54 دقیقه
فصل ششم
42 دقیقه
فصل هفتم
56 دقیقه
فصل هشتم
26 دقیقه
فصل نهم
32 دقیقه
فصل دهم
47 دقیقه
فصل یازدهم
31 دقیقه
فصل دوازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کاروان امید (سرگذشت تری فاکس)
نویسنده
مترجممحمد ابراهیم محجوب
راویعرفان آیتی
ناشر چاپیانتشارات گمان
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۴۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۳۱۰۰۰ ۲۱,۷۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کاروان امید (سرگذشت تری فاکس)

حمید یزدان پناه
۱۴۰۱/۱۱/۱
عالی بود روزها همراه اریک رکاب زدم گریه کردم و خندیدم شاید سرنوشت منم مثل اون باشه عالی بود
Akam Nazeri
۱۴۰۰/۵/۲
سلام. تازه خریدمش. گوش بدم نظرمو میگم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کاروان امید (سرگذشت تری فاکس)

برای دریافت کتاب صوتی کاروان امید (سرگذشت تری فاکس) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.