معرفی و دانلود کتاب صوتی خرس‌های رقصان

عکس جلد کتاب صوتی خرس‌های رقصان
قیمت:
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خرس‌های رقصان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خرس‌های رقصان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خرس‌های رقصان

آزادی برای حیوانی که از زمان تولد دربند بوده است، می‌تواند هولناک باشد. ویتولد شابوفسکی در کتاب صوتی خرس‌های رقصان، داستان خرس‌ها و انسان‌هایی را روایت می‌کند که هم‌سرنوشت و هم‌تقدیر هستند. به بند کشیدن و دریغ کردن آزادی، گاهی خودِ زندانی را هم به اسارت عادت می‌دهد؛ جوری که او حتی از تصور فردایی آزاد به وحشت می‌افتد.

درباره‌ی کتاب صوتی خرس‌های رقصان

کولی‌های بلغار و لهستانی سال‌ها قبل از این، رسمی دیرینه برای تربیت خرس‌ها داشتند. کولی‌ها خرس‌ها را جوری تربیت می‌کردند که برای سرگرم کردن مردم برقصند. اما لازمه‌ی این کار، کشتن غریزه و آزادی این حیوانات بود. ویتولد شابوفسکی (Witold Szablowski) در کتاب صوتی خرس‌های رقصان (Dancing Bears) ماجرای روزهایی را روایت می‌کند که تربیت خرس‌های رقصنده در بلغارستان ممنوع اعلام شد. ماجرای دشواری‌های بازگشت به آزادی و مقاومت‌هایی که در برابر آن صورت گرفت.

ویتولد شابوفسکی در کتاب صوتی خرس‌های رقصان تلاش دارد تا وضعیت پساکومونیسم در کشورهای اروپای شرقی مثل لهستان، اوکراین، بلغارستان، صربستان و گرجستان را با وضعیت خرس‌های رقصان بلغارستان پیوند بزند. با پایان دوران سوسیالیسم افراد زیادی از کشورهای تحت حاکمیت این سیستم، خوشحال نبودند. ویتولد شابوفسکی که سیستم‌های سابق حاکم بر این کشورها را دیکتاتوری و ضد آزادی می‌داند در این کتاب تلاش کرده است توجیه مناسبی برای این عدم رضایت بیابد. او احساس می‌کند داستانی که از کولی‌های بلغار شنیده، برای روشن کردن این مسئله به کمک او خواهد آمد. این ماجرا، داستان خرس‌های دربندی است که تا مدت‌ها پس از آزادی‌شان نمی‌توانستند به وضعیت طبیعی و غریزی زندگی یک خرس بازگردند. تا مدت‌ها بعد، این خرس‌ها هنوز هم هرجا که صاحبان قبلی‌شان را می‌دیدند شروع به رقصیدن می‌کردند.

در کتاب صوتی خرس‌های رقصان، ویتولد شابوفسکی انسان‌های تحت حاکمیت حکومت‌های کمونیستی اروپای شرقی را مانند همین خرس‌ها می‌داند. او تصور می‌کند که آن‌ها پس از ورود سرمایه‌داری به کشورشان، نسبت به آن احساس غریبگی کردند و به‌همین‌خاطر ترسیدند. آن‌ها ترسیدند، چون دیگر قرار نبود کسی مسئولیت زندگی آن‌ها را برعهده داشته باشد و از این به بعد آزادشان گذاشته بودند. ولی معنای این آزادی برای آن‌ها رها شدن بود. چیزی که ابداً به آن عادت نداشتند.

کتاب صوتی خرس‌های رقصان را نشر صوتی لحن دیگر با صدای مهران نوروزی و براساس ترجمه‌ی آیدین رشیدی منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را انتشارات گمان، ذیل مجموعه‌ی خرد و حکمت زندگی خود به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های خرد و حکمت زندگی

کتاب‌های مجموعه‌ی خرد و حکمت زندگی در پی این است که فلسفه را از امری پیچیده و ترسناک به تأملاتی درباره‌ی مسائل روزمره و مفاهیمی که همه با آن‌ها درگیریم تبدیل کند. مجموعه کتاب‌های خرد و حکمت زندگی، شما را به اندیشیدن دعوت می‌کنند و به شما جسارت تفکر درباره‌ی عمیق‌ترین پرسش‌های زندگی انسان را می‌بخشند؛ از پرسش‌هایی که از ابتدای تاریخ انسان مطرح بوده‌اند گرفته تا پرسش‌های جدیدی که انسان معاصر با آن‌ها درگیر است.

انتشارات گمان در مجموعه‌ی خرد و حکمت زندگی، تابه‌حال کتاب‌های زیادی منتشر کرده است. «آداب دیکتاتوری»، «فلسفه‌ی دوستی»، «فلسفه‌ی تنهایی»، «اندر مزایای تنبلی»، «واقع‌گرایی سرمایه‌دارانه» و «دیدار دوباره در کافه اروپا» ازجمله کتاب‌های منتشرشده در این مجموعه هستند.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی خرس‌های رقصان

  • راه‌یافته به لیست نهایی جایزه‌ی کتاب سال استنفورد دالمن در حوزه‌ی سفر

  • کتاب برگزیده توسط ویراستاران و نویسندگان نشریه‌ی نقد کتاب نیویورک تایمز

نکوداشت‌های کتاب صوتی خرس‌های رقصان

  • کتابی کاملاً خلاقانه و خاص که دست روی مسئله‌ای حل‌نشده می‌گذارد؛ یعنی سؤال درباره‌ی معنای واقعی آزادی. (نقد کتاب نیویورک تایمز)

  • کتاب خرس‌های رقصان با سایر کتاب‌های کسل‌کننده تفاوت بسیاری دارد. انگار تام ولف را با فرانتس کافکا آمیخته باشیم، یا شاید هم میلان کوندرا، رقصنده با گرگ را بازنویسی کرده باشد. (تیموتی گرتن اش، نشریه‌ی Foreign Affairs)

  • یکی از درست‌ترین و زیباترین چیزهایی که تابه‌حال خوانده‌ام. (تیمی فلنری، نویسنده‌ی کتاب پرفروش «سازندگان آب‌وهوا (Weather Makers)»)

  • ویتولد شابوفسکی یک نویسنده‌ی مادرزاد است. خواندن گزارش‌های او از جهان پساکمونیسم، مانند آمیختن قصه‌های پریان با تعفن واقعیت است. (یان باراما، نویسنده‌ی کتاب «سال صفر و قاتل در آمستردام»)

کتاب صوتی خرس‌های رقصان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به خواندن کتاب‌هایی درباره‌ی تاریخ سیاسی جهان، تأثیر حکومت‌ها و نظام‌های سیاسی بر مردمانشان و راه‌های رسیدن به آزادی علاقه‌مند هستید، کتاب صوتی خرس‌های رقصان را به شما توصیه می‌کنیم.

با ویتولد شابوفسکی بیشتر آشنا شویم

ویتولد شابوفسکی خبرنگار و نویسنده‌ی مشهور لهستانی است که جایزه‌ی بهترین روزنامه‌نگار را از پارلمان اروپا دریافت کرده است. گزارش‌های او وقایعی مهم و حساس مانند وضعیت پناهندگان در اروپا و ماجرای قتل‌عام لهستانی‌ها را پوشش داده‌اند. او متولد سال 1980 است و در رشته‌ی روزنامه‌نگاری و علوم سیاسی تحصیل کرده. او از آن دسته خبرنگاری است که برای تهیه‌ی گزارش‌های خود دنیا را زیر پا می‌گذارند. او تابه‌حال به کوبا، عراق، کنیا و کشورهای مختلف دیگری در چهار قاره سفر کرده است تا سوژه‌های خبری خود را پیدا کند. «مصائب آشپزی برای دیکتاتورها» ازجمله کتاب‌های ویتولد شابوفسکی است که با چنین تلاش‌هایی تهیه شده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی خرس‌های رقصان می‌شنویم

نخستین‌باری را که والدینم خرسی رقصنده نشانم دادند به‌روشنی به یاد می‌آورم. بهار بود و کولی به شهر کوچکمان آمده بود. هنوز نمی‌دانستم خرس‌ها را چقدر عذاب می‌دهند. آن‌ها را چیزی طبیعی می‌دانستم. خرس جلوی چشم ما روی پاهای عقبش بلند شد و کولی ویولنش را نواخت و پدرم چند سکه به او داد. حتی به یاد نمی‌آورم که از آن صحنه لذت بردم یا نه. فقط همان یک تصویر در خاطرم ماند. کولی و خرس.

این اتفاقی بود که سال‌های سال در بلغارستان روی می‌داد. پدر و مادرها خرس‌های رقصنده را به بچه‌هایشان نشان می‌دادند. انگار این عادی‌ترین چیز در دنیاست. هرازگاهی کولی با خرسش سرمی‌رسید و ما می‌رفتیم که تماشا کنیم. کجایش بد بود؟ هیچ‌جایش. خوشحالم که برای سازمانی کار می‌کنم که آن طرز فکر را از سرمان بیرون کرد. احتمالاً خودمان هیچ‌گاه موفق به این کار نمی‌شدیم. فشاری که انجمن چهارپنجه وارد کرد، کمک‌حالمان شد. آن‌ها می‌دانستند که چطور باید علیه تربیت خرس در کل اروپا جنب‌وجوشی راه بیندازند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
8 دقیقه
شناسنامه - یادداشت مجموعه
10 دقیقه
مقدمه‌ی نویسنده
2 دقیقه
پشت جلد - قسمت اول
1 دقیقه
پشت جلد - قسمت دوم
36 دقیقه
بخش اول - فصل اول: عشق
26 دقیقه
بخش اول - فصل دوم: آزادی
29 دقیقه
بخش اول - فصل سوم: مذاکرات
37 دقیقه
بخش اول - فصل چهارم: تاریخ
20 دقیقه
بخش اول - فصل پنجم: غرایز
8 دقیقه
بخش اول - فصل ششم: خواب زمستانی
13 دقیقه
بخش اول - فصل هفتم: شیرها در راه آفریقا
20 دقیقه
بخش اول - فصل هشتم: عقیم کردن
10 دقیقه
بخش اول - فصل نهم: خرس‌های رقصان
14 دقیقه
بخش اول - فصل دهم: پایان
31 دقیقه
بخش دوم - فصل اول: عشق
25 دقیقه
بخش دوم - فصل دوم: آزادی
28 دقیقه
بخش دوم - فصل سوم: مذاکرات
22 دقیقه
بخش دوم - فصل چارم: تاریخ
35 دقیقه
بخش دوم - فصل پنجم: غرایز
28 دقیقه
بخش دوم - فصل ششم: خواب زمستانی
60 دقیقه
بخش دوم - فصل هفتم: شیرها در راه آفریقا
30 دقیقه
بخش دوم - فصل هشتم: عقیم‌سازی
30 دقیقه
بخش دوم - فصل نهم: خرس‌های رقصان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خرس‌های رقصان
نویسنده
مترجمآیدین رشیدی
راویمهران نوروزی
ناشر چاپیانتشارات گمان
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خرس‌های رقصان

مرتضی بهرامیان
۱۴۰۲/۸/۱۵
واقعا وقایع دردناکی درباره‌ی بلایی که سر خرس‌ها در آوردن بود. بعد هم تعمیم داد به زندگی مردم.
Sayna Parayandeh
۱۴۰۲/۸/۷
عالی خیلی عالی و جذاب
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خرس‌های رقصان

برای دریافت کتاب صوتی خرس‌های رقصان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.