معرفی و دانلود کتاب صوتی واقع گرایی سرمایه دارانه

عکس جلد کتاب صوتی واقع گرایی سرمایه دارانه
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی واقع گرایی سرمایه دارانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی واقع گرایی سرمایه دارانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی واقع گرایی سرمایه دارانه

آیا درباره‌ی نظام‌های سرمایه‌دارانه و حقایق و واقع‌گرایی‌هایی که در این زمینه وجود دارند و در جهان تأثیرگذارند، اطلاعاتی دارید؟ مارک فیشر در کتاب صوتی واقع گرایی سرمایه دارانه به شکل قابل‌فهم و هنرمندانه‌ای بهترین آموزه‌ها را در این زمینه به شما ارائه می‌کند. این کتاب یکی از بهترین آثار مجموعه‌ی خرد و حکمت زندگی به همت نشر گمان است که از شنیدن آن لذت خواهید برد.

درباره‌ی کتاب صوتی واقع گرایی سرمایه دارانه

سرمایه‌داری یکی از اشکال دنیای مدرن است که بسیاری از ابعاد زندگی انسان‌ها را دستخوش تغییر کرده است. جامعه‌شناسان و اقتصاددانان زیادی تاکنون به حقایق واقع‌گرایی و جنبش‌های خاص ضدسرمایه‌داری پرداخته‌اند. مارک فیشر (Mark Fisher) در کتاب صوتی واقع‌گرایی سرمایه‌دارانه (Capitalist Realism) سیر تاریخی مسائل مرتبط با واقع‌گرایی و جریان‌های مخالف با سرمایه‌داری را به‌ویژه در دهه‌ی پایانی هزاره‌ی دوم و سال‌های ابتدایی هزاره‌ی سوم بررسی می‌کند.

او در کتاب خود با تکیه بر آثار مکتوب و منتشرشده، داستان‌ها، فیلم‌های سینمایی و یا سریال‌ها به بیان واقعیت‌های موجود می‌پردازد و به‌شکلی قابل فهم آن را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. با گوش سپردن به این کتاب می‌توانید اطلاعات بسیار مناسبی را در رابطه با نظام‌های سرمایه‌داری و واقع‌گرایی در این زمینه به دست آورید.

درباره‌ی مجموعه‌ی خرد و حکمت زندگی

کتاب‌های منتشرشده در مجموعه‌ی خرد و حکمت زندگی، یکی از بهترین کتاب‌هایی هستند که امکان فهم مطالب فلسفی را برایتان امکان‌پذیر کرده و شما را به تأمل و اندیشیدن دعوت می‌کنند. آثاری که ذیل عنوان مجموعه‌ی نامبرده در نشر گمان منتشر می‌شوند، ابهت هراس‌آمیز آثار فلسفی را کاهش می‌دهند و پیشنهادهای کوچکی را برای تفکر در زندگی روزمره یا موضوعات رایج دنیای پیرامون ارائه می‌کنند.

این مجموعه در تلاش است که فهم بهتر و دقیق‌تر زندگی را برای مخاطبان خود امکان‌پذیر کرده و با پاسخ به پرسش‌های معمولی اما مهم و حیاتی، چراغ پرفروغی را در زمینه‌ی عقل و خرد روشن کند. از مجموعه‌ی خرد و حکمت زندگی می‌توانید کتاب‌های دیگری همچون «مصائب زندگی صادقانه»، «فسلفه دوستی»، «اندر مزایای تنبلی» و همچنین «فلسفه تنهایی» را مطالعه کنید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی واقع گرایی سرمایه دارانه

- کتاب واقع‌گرایی سرمایه‌دارانه تحلیلی درخشان و بی‌نظیر را از بدبینی فراگیر در جهان ارائه می‌دهد و چشم‌اندازی از وضعیت موجود در جهان را به تصویر می‌کشد. (استیون شاویرو، نویسنده)

- فیشر در این کتاب از طریق ارائه‌ی نمونه‌های روشن از زندگی روزمره و فرهنگ عامه و بدون روی گرداندن از سخت‌گیری‌ها و مشکلات ایدئولوژی، یک تصویر واقعی از ضرر و زیان‌های ایدئولوژیک را به ما نشان می‌دهد. (اسلاوی ژیژک)

کتاب صوتی واقع گرایی سرمایه دارانه برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به حوزه‌های اقتصاد،‌ جامعه‌شناسی و فلسفه‌ی سیاسی از شنیدن این اثر لذت می‌برند.

با مارک فیشر بیشتر آشنا شویم

یکی از برجسته‌ترین و مشهورترین نویسندگان، نظریه‌پردازان و منقدان در زمینه‌ی توسعه‌ی فردی که آثار او مخاطبان بسیاری در سراسر دنیا دارد، مارک فیشر است. او در ژوئیه‌ی 1968 در بریتانیا متولد شد و مدرک تحصیلی خود را از دانشکده‌ی بازرگانی وارتون پنسیلوانیا دریافت کرد. فیشر همچنین مدرک BMA را در رشته حسابداری به دست آورد و از آنجایی که به فلسفه علاقه‌مند بود، بار دیگر به دانشگاه رفت و این بار در مقطع لیسانس رشته‌ی فلسفه در دانشگاه هال تحصیل کرد. او دارای یک مدرک دکترای افتخاری و سابقه‌ی تدریس در این رشته‌ است. از این نویسنده می‌توانید کتاب‌های بی‌نظیری را همچون «حکایت دولت و فرزانگی» و «مثل یک ثروتمند فکر کن» بخوانید. اغلب آثار فیشر از محبوبیت بالایی برخوردارند و به بیش از بیست زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی واقع گرایی سرمایه دارانه می‌شنویم

در فیلم مخمصه ساخته‌ی مایکل مان در 1995 نیل مک‌کالی که سردسته‌ی گروهی از تبهکاران سازماین‌یافته است، می‌گوید: «یه بار یکی بهم گفت هیچوقت اجازه نده جوری به چیزی وابسته بشی که اگه یه وقت تو مخمصه افتادی، نتونی توی سی ثانیه ازش دل بکنی و ول کنی بری.» یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای درک تفاوت میان فوردیسم و پسافوردیسم،‌ مقایسه‌ی فیلم مان با فیلم‌های گانگستری فرانسیس فورد کاپولا و مارتین اسکورسیزی بین سال‌های 1971 تا 1990 است. در مخمصه برخلاف فیلم‌های اسکوسیزی و کاپولا،‌ خانواده‌های مهاجر اصالتا اروپایی،‌ سردم‌دار ارتکاب جرم و جنایت نیستند. بلکه این اعمال مجرمانه را دارودسته‌های بی‌اصل و نسب مرتکب می‌شوند. آن هم در لس‌آنجلسی چشم‌نواز با آشپزخانه‌های مدرن،‌آزادراه‌های معرکه و رستوران‌های شبانه‌روزی. تمامی رنگ‌وبوهای محلی، عطر غذاهای خانگی و لحن‌های فرهنگی که امثال پدرخوانده و رفقای خوب از آن‌ها بهره می‌بردند، زیر لایه‌ای از رنگ و لعاب پوشیده شده و عناصر تازه‌ای به چشم می‌خورند. لس‌آنجلس فیلم مخمصه، جهانی بدون خصوصیات برجسته است. شهری بی‌دروپیکر و بدنام که در آن اماکن به‌یادماندنی جایشان را به مناظری تکراری از رستوران‌های زنجیره‌ای هم‌شکل داده‌اند. اشباح اروپای قدیمی که خیابان‌های فیلم‌های اسکورسیزی و کاپولا را به تسخیر درآورده بودند، از شهر بیرون رانده شده و همراه با اختلافات دیرین، دشمنی‌های خانوادگی و انتقام‌جویی‌های پرشور، زیر کافی‌شاپ‌های چندملیتی دفن شده‌اند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
8 دقیقه
یادداشت مجموعه
1 دقیقه
متن پشت جلد کتاب - قسمت اول
1 دقیقه
متن پشت جلد کتاب - قسمت دوم
29 دقیقه
یک - تصور پایان دنیا آسان‌تر از تصور پایان سرمایه‌داری است
10 دقیقه
دو - چه می‌شد اگر تجمع اعتراضی برپا می‌کردید و همه در آن شرکت می‌کردند؟
13 دقیقه
سه - سرمایه‌داری و امر واقعی
26 دقیقه
چهار - ناتوانی واکنشی، بی‌تحرکی و کمونیسم لیبرال
19 دقیقه
پنج - شش اکتبر هزار و نهصد و هفتاد و نه - اجازه نده به چیزی وابسته بشی
39 دقیقه
شش - هر آنچه سخت و استوار است تبدیل به روابط عمومی می‌شود
20 دقیقه
هفت - اگر می‌توانید هم‌پوشانی یک واقعیت را با واقعیت دیگر ببینید
20 دقیقه
هشت - هیچ تلفن‌خانه‌ی مرکزی‌ای وجود ندارد
25 دقیقه
نه - ابردایه‌ی مارکسیست

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی واقع گرایی سرمایه دارانه
نویسنده
مترجمریحانه عبدی
راویامیر پارسا
ناشر چاپیانتشارات گمان
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی واقع گرایی سرمایه دارانه

مهدی عباسی
۱۴۰۱/۷/۲۱
شاید پاسخ بسیاری از کسانی که همواره خواهان دانستنِ علت بی معنایی و روزمرگی و تکرار و تکرار و تقلاهای پی در پی که هر چند رفاه را بالاتر می‌برند اما زندگی نمیشود دانستش مطالعه امثال این کتاب باشد.
مرتضی نوری
۱۴۰۱/۹/۲۵
کتاب به صورت گسسته بوده مطالب به صورت کلمه به کلمه ترجمه شده به همین خاطر احتمال اینکه کسی بتواند کتاب را مفهومی بخونه ضعیفه از طرفی کلمات عصا قورت داده زیاد به کار رفته
پویا بصیرت
۱۴۰۲/۱/۲۷
با تشکر از مترجم اما مترجم روح پیام فیشر را به طور کامل دریافت نکرده است
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی واقع گرایی سرمایه دارانه

برای دریافت کتاب صوتی واقع گرایی سرمایه دارانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.