معرفی و دانلود کتاب مرگ و زندگی: عشق، فقدان و آنچه در نهایت اهمیت دارد

عکس جلد کتاب مرگ و زندگی: عشق، فقدان و آنچه در نهایت اهمیت دارد
قیمت:
۸۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرگ و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرگ و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرگ و زندگی: عشق، فقدان و آنچه در نهایت اهمیت دارد

کتاب مرگ و زندگی اثری از اروین یالوم است که به همراه همسرش مریلین یالوم آن را به نگارش درآورده. این کتاب که در حوزه‌ی روان‌شناسی بزرگسالان نوشته شده، به ماهیت مرگ، عشق، سوگ و زندگی می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب مرگ و زندگی

کتاب مرگ و زندگی نوشته‌ی اروین یالوم و مریلین یالوم اثری‌ است که برای مخاطب ترسیم می‌کند چگونه بی‌آنکه احساسی از فقدان و حسرت را تجربه کند به زندگی‌ خود بنگرد و گذشته را نه یک زمان ازدست‌رفته بلکه سیری از تکامل درونی در نظر بگیرد. کتاب مرگ و زندگی را همچنین می‌توان رساله‌ای در باب عشق ورزیدن به دیگری، خود و زندگی توصیف کرد.

اروین یالوم (Irvin D. Yalom) نویسنده و پژوهشگر شناخته‌شده‌ی حیطه‌ی روان‌شناسی است که آثارش از محبوبیت بالایی برخوردارند. او که تمام زندگی‌اش را صرف درمان افرادی کرده که از فقدان و اندوه رنج می‌برند، هیچگاه خود را نیازمند روان‌درمانی ندیده بود. اما وقتی همسرش مریلین یالوم که یک نویسنده‌ی فمنیست بود به بیماری سرطان مبتلا شد، همه‌چیز برای اروین یالوم تغییر کرد. او خود را نیازمند روان‌درمانی یافت تا از وضعیت اندوه و افسردگی رها شود.

معرفی و دانلود کتاب مرگ و زندگی

در کتاب مرگ و زندگی (A Matter of Death and Life) با امر پذیرش مواجه هستیم: این واقعیت که اروین یالوم باید زندگی‌ای را پذیرا باشد که دیگر همسرش در آن وجود عینی نخواهد داشت و باید تنهایی‌ای که در ادامه‌ی مسیر زندگی‌ در انتظارش است را به آغوش بکشد و مریلین یالوم نیز باید خود را برای یک مرگ آرام آماده کند. کتاب مرگ و زندگی به ما می‌گوید که چگونه با امر فانی بودن و مرگ مواجه شویم. این واقعیت که در نهایت باید با از دست دادن دیگری و عزیزان‌ خود روبه‌رو شویم و به جای فرو رفتن در افکار تاریک و افسردگی، با آن کنار بیاییم. پس در کتاب مرگ و زندگی ما با آخرین روزهای باهم بودن این زوج همراه هستیم و در بخش دوم کتاب در باب تجربیات اروین یالوم پس از مرگ همسرش همراه می‌شویم.

اروین یالوم و مریلین یالوم (Marilyn Yalom) در کتاب خود سعی دارند قدردانی خود از زندگی را بیان کنند. آنان با وجود آنکه در معرض چنین تراژدی غیرقابل انکاری در انتهای مسیر ازدواج‌شان قرار گرفتند و باید جبر جمعی زندگی یعنی مرگ دیگری را تجربه می‌کردند، اما باز هم در کتابی که به همراه هم نوشتند سعی کردند تا روزها و چیزهایی را به یاد آورند که برای به دست آوردن و حفظ آنان قدردان زندگی بوده‌اند. از زندگی در یک خانه‌ی زیبا تا خانواده‌ای دوست‌داشتنی، از میلیون‌ها مخاطبی که در سراسر جهان کتاب‌هایشان را می‌خوانند تا دوستان همدلی که در مسیرهای ناهموار در کنارشان ماندند.

این کتاب در باب یک تجربه‌ی زیستی جمعی و جهان‌شمول است و با بهره بردن از دو زیست پربار و ترسیم دو نقطه دید ژرف و سترگ از اروین یالوم و مریلین یالوم که علاوه بر زندگی شخصی پراتفاق خود همچنین نویسنده‌ها و متکفران شناخته‌شده‌ای در قرن بیستم و بیست‌ویکم هستند، به اثری بدل گشته که هر شخصی ممکن در مقطعی از زندگی‌اش برای همدلی، هم‌ذات‌پنداری و خوددرمانی نیاز داشته باشد تا آن را ورق بزند و کلمات این دو نویسنده را بخواند. اثری انسانی و دل‌نشین که پیشنهادی برای اجتناب از افسردگی است.

انتشارات اندیشه‌ی احسان این کتاب را منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب مرگ و زندگی

  • بیش از نیم قرن، اروین دی یالوم برای‌مان داستان‌هایی از روان و درون انسان نوشت و با هوش، ذکاوت و شوخ‌طبعی همیشگی‌اش راهنمای ما بود. او حالا این شجاعت را به خرج داده و کتابی در باب از دست دادن همسرش نوشته است. (Lori Gottlieb)
  • این کتاب زیبا و دل‌نشین یک داستان عاشقانه است. روایت زندگی دو نفر که گویی در طول زندگی توانستند به یک روح واحد تبدیل شوند. این کتاب شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. (Abraham Verghese)
  • خانواده‌ی یالوم در این کتاب صرفاً زوجی صادق نیستند بلکه با مخاطبان خود بسیار سخاوت‌مندانه رفتار می‌کنند. اثری که می‌تواند در لیست بزرگ‌ترین کتاب‌های یادبود قرار گیرد. (Caitlin Doughty)
  • دو پروفسور، دو نویسنده و یک زوج با ازدواجی موفق که به مقطعی از زندگی رسیده‌اند که باید با احساسات شکننده، پیری و مرگ مواجه شوند. (Frank Ostaseski)

کتاب مرگ و زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به روان‌شناسی اگزیستانسیال مخاطب اصلی این کتاب‌اند.

در بخشی از کتاب مرگ و زندگی: عشق، فقدان و آنچه در نهایت اهمیت دارد می‌خوانیم

هر روز، من (مریلین) روی مبل اتاق نشیمن‌مان دراز می‌کشیم از پنجره‌های سراسری به بلوط‌ها و درختان همیشه سبز خانه‌مان نگاه می‌کنیم. اکنون فصل بهار است و من شاهد ظاهر شدن دوباره‌ی برگ‌های سبز روی بلوط تنومندمان هستم. اندکی قبل‌تر جغدی را دیدم که روی صنوبر میان جلوی خانه‌مان و دفتر ارو ایستاده بود. می‌توانم اندکی از باغچه سبزیجات را ببینم که پسرمان راید در آن گوجه‌فرنگی، لوبیا سبز، ‌ خیار و کدو کاشته است. او از من می‌خواهد که به رسیدن سبزیجات در تابستان فکر کنم، یعنی زمانی که قرار است «حالم بهتر شود». در چند ماه گذشته و از زمان تشخیص میلومای چندگانه در من که موجب تجویز داروهای سنگین و بستری من بعد از سکته مغزی شد، تا حد زیادی سه روز بوده‌ام. تزریق هفتگی داروهای شیمی درمان به من، همواره چند روز حالت تهوع و سایر اشکال درد بدنی در پی دارد که از توصیف آن‌ها برای خوانندگان خودداری می‌کنم. من اکثر اوقات کم‌رمق هستم، به گونه‌ای که گویی دور مغزم پنبه پیچانده‌اند و یا بین من و بقیه دنیا پرده‌ای مه‌آلود قرار داد‌ه‌اند.

دوستانی از من به سرطان سینه مبتلا شده بودند، ولی تازه الان می‌فهمم که چه دردی را به هنگام مبارزه با بیماری‌شان متحمل شده‌اند. شیمی‌درمانی، پرتونگاری، جراحی، گروه‌های حمایتی همگی بخشی از زندگی روزمره بیماران مبتلا به سرطان سینه بوده است. بیست و پنج سال پیش، یعنی وقتی که کتاب تاریخچه پستان25 را نوشتم، سرطان پستان همچنان بیماری «کشنده» محسوب می‌شد. امروزه پزشکان به این بیماری «مزمن» می‌گویند که امکان درمان و مهار آن وجود دارد. من به حال مبتلایان به سرطان سینه غبطه می‌خورم چون در دوران نقاهت می‌توانند شیمی‌درمانی را متوقف کنند. مبتلایان به میلومای چندگانه اغلب نیازمند مداومت درمان هستند، البته با دفعات کمتر نسبت به تزریق‌های هفتگی که اکنون متحمل می‌شوم.

فهرست مطالب کتاب

تمجید از اثر مرگ و زندگی
پیش‌گفتار
فصل 1. جعبه حیاتی
فصل 2. علیل شدن
فصل 3. آگاهی از زوال
فصل 4. چرا به خانه سالمندان نقل مکان نکردیم؟
فصل 5. بازنشستگی: لحظه‌ی دقیق تصمیم‌گیری
فصل 6. شکست‌ها و امید دوباره
فصل 7. خیره‌شدن مجدد به خورشید
فصل 8. بالاخره این مرگ کیست؟
فصل 9. مواجهه با پایان
فصل 10. مدنظر قرار دادن خودکشی به کمک پزشک.
فصل 11. شمارش معکوس نفسگیر تا پنج‌شنبه
فصل 12. نهایت غافگلیری
فصل 13. حالا تو هم می‌دانی
فصل 14. حکم مرگ
فصل 15. خداحافظی با شیمی‌درمانی و امید
فصل 16. از مراقبت تسکینی تا مراقبت قبل از مرگ
فصل 17. مراقبت قبل از مرگ
فصل 18. خیالی آرامش‌بخش
فصل 19. کتاب‌های فرانسوی
فصل 20. پایان نزدیک می‌شود
فصل 21. مرگ از راه می‌رسد
فصل 22. تجربه‌ی پس از مرگ
فصل 23. زندگی به عنوان بزرگسالی مستقل و تنها
فصل 24. تنها در خانه
فصل 25. سکس و سوگواری
فصل 26. عدم واقعیت
فصل 27. بی‌حسی
فصل 28. کمک گرفتن از شوپنهاور
فصل 29. آشکار شدن انکار
فصل 30. بیرون آمدن
فصل 31. دودلی
فصل 32. خواندن آثار خودم
فصل 33. هفت درس پیشرفته در درمان ماتم
فصل 34. تحصیلم ادامه می‌یابد
فصل 35. مریلین عزیز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرگ و زندگی: عشق، فقدان و آنچه در نهایت اهمیت دارد
نویسنده،
مترجمافشین چایچی نصرتی
ناشر چاپیانتشارات اندیشه احسان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات260
زبانفارسی
شابک978-622-7303-79-7
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرگ و زندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مرگ و زندگی

برای دریافت کتاب مرگ و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.