معرفی و دانلود کتاب معادلات ساختاری با استفاده از AMOS

عکس جلد کتاب معادلات ساختاری با استفاده از AMOS
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب معادلات ساختاری با استفاده از AMOS و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معادلات ساختاری با استفاده از AMOS و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معادلات ساختاری با استفاده از AMOS

Amos در حقیقت یک نرم‌افزار گرافیکی ساده برای برآورد مدل‌های آماری است که بهترین و قابل اعتمادترین روش‌های تحلیل داده را ارائه می‌دهد. در کتاب معادلات ساختاری با استفاده از AMOS، نوشته‌ی مهدی کلانتری، زهرا شهبازی و علیرضا فلاحی آذر کار با این برنامه را یاد می‌گیرید و با قابلیت‌ها و کاربردهای اساسی آن به خوبی آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب معادلات ساختاری با استفاده از AMOS

واژه‌ی Amos در حقیقت مخفف عبارت تحلیل ساختارهای گشتاوری (Analysis of MOment Structures) است. این برنامه از جمله نرم‌افزارهای موفق در زمینه‌ی ارائه‌ی ابزارهای تحلیل داده‌ محسوب می‌شود که از آن تحت عنوان مدل‌سازی معادلات ساختاری (‌SEM‌) و عناوین دیگری چون تحلیل ساختارهای کوواریانسی یا مدل‌های علّی یاد می‌کنند. در کتاب مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از AMOS که حاصل همکاری مهدی کلانتری، زهرا شهبازی و علیرضا فلاحی آذر است، با امکانات ویژه‌ی این نرم‌افزار و ترسیم متغیرها، ایجاد پارامترهای مفید و... به وسیله‌ی آن آشنا خواهید شد.

با آن‌که در اصل طراحی و ساخت AMOS با هدف مدل‌سازی انجام شده، اما قابلیت‌های اجرایی آن امکان تحلیل‌های کمّی و آماری معمول را نیز برای کاربران این نرم‌افزار فراهم می‌کند. ممکن است در نظر اول روند یادگیری مدل‌سازی معادلات ساختاری دشوار به نظرتان بیاید اما اتفاقاً AMOS برای آن دسته از محققان که با علم آمار آشنایی چندانی ندارند، امکانات ویژه‌ای در زمینه‌ی ارزیابی پاسخ و آزمون فرضیه‌ها ایجاد می‌کند.

برای ارزیابی میزان تأثیرگذاری و تأثیرپذیری هر پارامتر، Amos مدل‌ها را دو به دو آزمون می‌کند. به‌علاوه بعد از تشخیص نمودارهای مسیر به عنوان یک مدل، تصویری از پارامترهای برآوردشده را بر نمودار مسیر نمایش می‌دهد.

در این مجموعه میان‌برهای بسیاری برای ترسیم نمودارهای مسیر در Amos Graphics موجود است که به همراه مثال‌های کاربردی با آن‌ها آشنا خواهید شد. کتاب معادلات ساختاری با استفاده از AMOS از سوی انتشارات مهد پژوهش منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

کتاب معادلات ساختاری با استفاده از AMOS مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به دانشجویان رشته‌ی آمار و پژوهشگرانی که می خواهند در تحلیل داده‌های خود از نرم ‌فزارهای مدل‌سازی استفاده کنند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب معادلات ساختاری با استفاده از AMOS می‌خوانیم

مدل عمومی SEM را می‌توان به دو مدل فرعی با عناوین مدل اندازه‌گیری و مدل ساختاری تجزیه نمود. مدل اندازه‌گیری روابط بین متغیرهای مشاهده شده و مشاهده نشده را تعریف می‌کند. به عبارت دیگر این مدل، پیوند بین نمرات یک ابزار اندازه گیری (یعنی متغیرهای نشانگر مشاهده شده) و سازه‌های نهفته‌ای که آن‌ها برای اندازه‌گیری آن طراحی شده‌اند (یعنی متغیرهای مکنون مشاهده نشده) را فراهم می‌سازد.

بنابراین مدل اندازه‌گیری بیانگر یک مدل CFA است که در قبل بدان اشاره شد. این مدل الگوهائی را مشخص می‌سازد که توسط آن هر شاخص بر روی یک عامل خاص بارگذاری می‌کند. در نقطه مقابل، مدل ساختاری روابط بین متغیرهای مشاهده نشده را تعریف می‌کند. بنابراین این مدل رویه‌ای را مشخص می‌سازد که طبق آن متغیرهای مکنون خاص، به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم، تغییر در ارزش سایر متغیرهای مکنون مدل را تحت تاثیر (یعنی علّت) قرار می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
آموزش آغاز کار با Amos Graphics
مقدمه
در مورد داده‌ها
نحوه راه‌اندازی Amos Graphics
نحوه مشخص کردن فایل داده‌ها
مشخص کردن مدل و ترسیم متغیرها
نحوه نام‌گذاری متغیرها
نحوه ترسیم فلش (پیکان)
نحوه ایجاد پارامترهای مفید
چگونگی تغییر شکل نمودار مسیر
نحوه حرکت دادن شکل
نحوه تغییر دادن یک شکل یا یک فلش دو طرفه
نحوه حذف یک شکل
نحوه برگشتن به یک عمل انجام شده
نحوه اقدام به انجام مجدد
نحوه تنظیم خروجی
نحوه انجام تجزیه و تحلیل
نحوه مشاهده خروجی
نحوه نمایش خروجی گرافیکی
چاپ کردن نمودار مسیر
نحوه کپی کردن نمودار مسیر
نحوه کپی کردن خروجی متنی
ابزارهای ترسیم دیاگرام در Amos Graphics
مفاهیم پایه
متغیرهای مشاهده شده و مکنون
متغیرهای مکنون درون‌زا و برون‌زا
مدل تحلیلی عاملی
مدل متغیر مکنون کامل
اهداف کلی و فرآیند مدل‌سازی آماری
مدل عمومی معادلات ساختاری
علائم و نمادها
دیاگرام مسیر
معادلات ساختاری
اجزاء نامشهود یک مدل
ترکیب پایه
فرمولاسیون کوواریانس و ساختار میانگین
ارائه مثال‌های کاربردی
نمونه داده
پیش‌نیازهای داده
چهار موضوع در سلامت داده‌ها
نرمال بودن توزیع داده‌ها
روش‌های بررسی نرمال بودن تک‌متغیری
خطی بودن
ارزیابی داده‌های مفقوده
شناسایی داده‌های پرت
مراحل مدل
مشخص کردن مدل Model specification
مرحله برآورد مدل Model Estimation
معادله پیش‌بینی
تمرین 1 الف
تمرین 1 ب
تمرین 2: مدل متغیر پنهان
تمرین 2 الف
تمرین 2 ب
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معادلات ساختاری با استفاده از AMOS
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات مهد پژوهش
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات94
زبانفارسی
شابک978-600-99833-1-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های آمار و احتمالات
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب معادلات ساختاری با استفاده از AMOS

برای دریافت کتاب معادلات ساختاری با استفاده از AMOS و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.