معرفی و دانلود کتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی

عکس جلد کتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی
قیمت:
60000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی

علت و معلول پدیده‌ای‌ست که همواره برای ارزیابی و یافتن ارتباط میان پدیده‌ها با آن سروکار داریم. در کتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی، نوشته‌ی مهدی کلانتری، زهرا شهبازی و قاسم مولایی با روش‌های ارزیابی و تشخیص اینگونه پدیده‌ها در پژوهش‌های علمی و روشمند آشنا خواهید شد.

درباره‌ی کتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی

حتی کسانی که تفکر علت و معلولی را باور ندارند، به طور ناخودآگاه در پس هر اتفاقی به دنبال دلیل آن می‌گردند. این مسئله به خاطر قدرت پردازشگری ذهن انسان است. درواقع انسان از زمانی که درکی نسبی درباره‌ی پیرامون خود پیدا می‌کند، به طرح پرسش درباره‌ی علت رویدادهای مختلف می‌پردازد. این ویژگی در کودکان به شکل بارزی وجود دارد. به بیان دیگر دانستن چرایی و چگونگی اتفاقات به انسان کمک می‌کند در مسیر یادگیری قرار بگیرد و بر دانش خود بیفزاید. انسان تفکر علت و معلولی را با جداسازی عوامل مرتبط و غیرمرتبط می‌آموزد و به این صورت میزان پیش‌بینی‌پذیر بودن امور را محک می‌زند. در کتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی که با همکاری مهدی کلانتری، زهرا شهبازی و قاسم مولایی نوشته شده، با ساز‌وکار این‌گونه قوانین و کاربردهای آن در پژوهش‌های گوناگون آشنا می‌شوید.

یادگیری مفاهیم علی و معلولی در یافتن نسبت میان آن‌ها نهفته است و جالب است بدانید که این قانون به وسیله‌ی خودش تأیید می‌شود. درحقیقت وجود قانون علت و معلول نیز نیازمند دلایلی‌ست که امکان تبیین، کنترل و پیش‌بینی حوادث، ارزیابی اهداف و رویه‌ها، روشمند شدن افکار انسان و... از جمله این دلایل مهم هستند.

برخی از نظریه‌پردازان معتقدند تعریف دقیقی از این قانون وجود ندارد، ولی به طور کلی برای تحقق آن لازم است حادثه‌ای قبل و یا بعد از حادثه‌ای دیگر رخ دهد تا پدیده‌ی علت و معلول به‌خوبی درک شود. در فصل‌های گوناگون کتاب حاضر به بررسی دقیق علت و معلول و شناسایی اثرات آن پرداخته شده و ابزارهای درک این پدیده در اختیار مخاطب قرار گرفته است.

در پایان باید گفت پژوهشگرانی که از این قانون استفاده می‌کنند، لازم است در پژوهش خود مدارک لازم را برای اثبات آن گردآوری نمایند، علت را از معلول بازشناسند و شواهد هریک را بیان کنند. نکته‌ی مهم‌تر این است که بدانیم رابطه‌ی علت و معلولی در علوم انسانی بیشتر حالت احتمالی دارد تا آنکه یقینی باشد.

کتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی را انتشارات مهد پژوهش که در زمینه‌ی دانش روش تحقیق فعالیت تخصصی دارد، منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی مناسب چه کسانی است؟

مخاطبان اصلی این کتاب دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های علوم انسانی هستند که می‌خواهند در پژوهش‌های خود از دستاوردهای نظریه‌ی علت و معلول استفاده کنند. همچنین کسانی که در روش پژوهش و تحقیق به‌دنبال یافتن روابط علّی و معلولی پدیده‌ها هستند، مخاطبان این کتاب به‌شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی می‌خوانیم

دو نوجوان به نام‌های دیوید و جان در حیاط مدرسه با یکدیگر دعوا می‌کنند، معلم آن‌ها را جدا کرده و با آن‌ها جداگانه صحبت می‌کند. دیوید می‌گوید که جان به من توهین کرده و دعوا شروع شد. آیا دعوا به همین‌جا ختم می‌شود؟ علت دعوا فقط همین توهین‌ها بوده؟ خوب شاید بله، شاید خیر. شاید شخصیت خشن جان و دیوید با یک جرقه به خشونت‌های بیش از حد منجر شد. یا می‌توان گفت آن‌ها در چند روز قبل جر‌و‌بحث کرده‌اند، که دیوید گفته حتی اگر جان صحبت نکند او را خواهد زد. آیا علت دعوا این است؟ آیا علت این است؟ چرا دیوید این موضوع را عنوان کرد؟ شاید پیش زمینه بد‌ بین دو خانواده در چند روز گذشته این سؤال را در ذهن به وجود‌آورده است (جنگ لفظی و دعوای امروز) شاید ترکیبی از خصومت خانوادگی و شخصیت باعث بروز مشکل شده یا شاید مشکلات خانوادگی در کنار شخصیت عامل به‌وجود‌آورنده دعوا باشد.

شاید دعوا بر سر مسائل دیگری همچون مسابقه هاکی بوده که جنگ لفظی به اوج خود رسیده و کاسه صبر دو طرف لبریز شده است. چرا بین دو خانواده پیشینه بدی وجود دارد؟ شاید هر دو خانواده در یک منطقه زاغه‌نشین که اغلب پر از افراد مشکل‌دار هستند، زندگی می‌کنند که تحت مالکیت حکومت محلی است، یا شاید به علت عدم پرداخت کرایه خانه، و یا سابقه مجرمانه، رفتار پرخاشگرانه نسبت به چهره‌های سیاسی یا دیگر اعضا جامعه، بیکاری طولانی مدت یا بی‌احترامی به حقوق شهروندی باشد. چرا چنین خانواده‌های مشکل‌داری در مناطق زاغه‌نشین وجود دارد؟ مقامات محلی که می‌خواهند مزاحمت و تخریب اموال عمومی عدیده وجود نداشته باشد، و به‌خاطر محدود کردن اثرات خشونت و اعمال خانواده‌های اخلال‌گر تحت لایحه شهروند مطیع قانون‌مدار که هر کسی به دنبال کار خودش باشد، و همچنین اعمال مجرمانه بالقوه را در درون جامعه نگه داشته، و بنابراین می‌تواند کنترل جامعه را به طور مؤثرتری به دست گیرد و این‌چنین است که محله‌هایی به این صورت به وجود آمده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: دنیای علت و معلول
فصل دوم: ابزاری برای درک رابطه علت‌و‌معلول
فصل سوم: رابطه علت‌و‌معلولی احتمالی
فصل چهارم: بررسی دقیق‌تر علت‌و‌معلول
فصل پنجم: شناسایی اثرات علت‌ها
فصل ششم: تعیین علل معلول‌ها
فصل هفتم: علّیت: علت مؤثر، غیر‌منطقی یا از‌دست‌رفته

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات مهد پژوهش
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات331
زبانفارسی
شابک978-622-96098-0-4
موضوع کتابنگارش، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
60000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی

برای دریافت کتاب کشف علت و معلول در علوم انسانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.