معرفی و دانلود کتاب آزمون آماری همبستگی به زبانی ساده

عکس جلد کتاب آزمون آماری همبستگی به زبانی ساده
قیمت:
45000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آزمون آماری همبستگی به زبانی ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آزمون آماری همبستگی به زبانی ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آزمون آماری همبستگی به زبانی ساده

مهدی کلانتری، محمدرضا نظریان و زهرا شهبازی در کتاب آزمون آماری همبستگی به زبانی ساده به بررسی همبستگی‌های آماری خواهند پرداخت که شامل نحوه‌ی توصیف نموداری، انواع مختلف همبستگی و نحوه‌ی محاسبه‌ی آن می‌شود. خواندن این کتاب به شما کمک می‌کند بتوانید در رشته‌های مختلفی که نیاز به بررسی آماری دارند، رابطه‌ی میان متغیرها را به‌خوبی بررسی کنید و به نتایج مناسبی در تحقیق خود برسید.

درباره‌ی کتاب آزمون آماری همبستگی به زبانی ساده

همبستگی درواقع به تعیین رابطه‌ی میان دو متغیر کمی گفته می‌شود که اطلاعاتی درباره‌ی تناسب میان آن‌ها ارائه می‌دهد. در کتاب آزمون آماری همبستگی به زبانی ساده، فرایند آماری همبستگی را می‌آموزید و ربط میان دو گروه متغیر را که می‌توانند شامل نمرات یا اعداد شوند، درک خواهید کرد.

به عنوان مثال، ما می‌توانیم میان نمرات دانش‌آموزان یک کلاس و ضریب هوشی آن‌ها رابطه‌ی همبستگی قائل شویم. یا میان پیر شدن افراد و افزایش بیماری در بدن آن‌ها چنین رابطه‌ای را در نظر بگیریم. اینگونه بررسی‌ها در پژوهش‌های مرتبط با رشته‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی کاربرد زیادی دارند و می‌توانند به ما اطلاعاتی مستند و قابل تأمل ارائه دهند.

لازم به ذکر است که همبستگی معمولاً میان دو متغیر عددی با فواصل زمانی مساوی اتفاق می‌افتد و روانشناسان تفاوت‌های میان مقادیر متغیرهای عددی را معمولاً با اعداد 1 تا 10 مشخص می‌کنند. در این اثر با نحوه‌ی ترسیم نمودارهای همبستگی و انواع الگوهای این روش آماری آشنا خواهید شد و شیوه‌ی محاسبه‌ی ضریب همبستگی را یاد می‌گیرید. برای درک بهتر مباحث کتاب تمریناتی نیز برای شما در نظر گرفته شده که حل آن به فهم عمیق‌ترتان از مطالب کمک خواهد کرد.

کتاب آزمون آماری همبستگی به زبانی ساده از سوی انتشارات مهد پژوهش منتشر شده و حاصل همکاری مهدی کلانتری، محمدرضا نظریان و زهرا شهبازی است.

کتاب آزمون آماری همبستگی به زبانی ساده مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته‌های آمار، روان‌شناسی، اقتصاد و کلیه‌ی رشته‌هایی که نیازمند بررسی‌های آماری هستند، می‌توانند از راهنمایی‌های ساده و کاربردی این کتاب استفاده کنند.

در بخشی از کتاب آزمون آماری همبستگی به زبانی ساده می‌خوانیم

منظور از شدت همبستگی این است که تا چه حد الگوی واضحی از برخی روابط خاص میان دو متغیر وجود دارد. برای مثال، دیدیم که یک همبستگی خطی مثبت زمانی صورت می‌گیرد که اعداد بالای یک متغیر با اعداد بالای یک متغیر دیگر و اعداد متوسط یک متغیر با اعداد توسط یک متغیر دیگر و در نهایت اعداد پایین یک متغیر با اعداد پایین متغیر دیگر هماره باشند.

شدت یا میزان چنین هبستگی در واقع میزانی است که در آن اعداد بالای یک متغیر با اعداد بالای یک متغیر دیگر و اعداد متوسط یک متغیر با اعداد متوسط یک متغیر دیگر و در نهایت اعداد پایین یک متغیر با اعداد پایین متغیر دیگر همراه است.

فهرست مطالب کتاب

ترسیم همبستگی‌ها: نمودار پراکندگی
نحوه رسم نمودار پراکندگی
سوال‌هایی برای تمرین
الگوی همبستگی
همبستگی‌های خطی و غیرخطی (منحنی)
عدم همبستگی
همبستگی خطی مثبت و منفی
شدت همبستگی
اهمیت شناسایی الگوی همبستگی
سوال‌هایی برای تمرین
ضریب همبستگی
منطق شکلی همبستگی خطی
تفسیر ضریب همبستگی
فرمول برای ضریب همبستگی
مراحل محاسبه ضریب همبستگی
سوال‌هایی برای تمرین
معنی‌داری ضریب همبستگی
سوال‌هایی برای تمرین
همبستگی و علیت
سه مسیر امکان‌پذیر رابطه‌ی علیت
مراحل آماری همبستگی در برابر روش‌های تحقیق همبستگی
سوال‌هایی برای تمرین
موضوعاتی در تفسیر ضریب همبستگی
محدودیت دامنه
غیرقابل‌اطمینان بودن اندازه‌گیری
تاثیر داده‌های پرت
سوال‌هایی برای تمرین
شدت یا توان و اندازه اثر در ضریب همبستگی
طرح‌ریزی برای اندازه نمونه
سوال‌هایی برای تمرین
نحوه استفاده از spss
نحوه رسم نمودار پراکندگی
نحوه پیدا کردن ضریب همبستگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آزمون آماری همبستگی به زبانی ساده
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات مهد پژوهش
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات77
زبانفارسی
شابک978-600-99833-4-6
موضوع کتابکتاب‌های آمار و احتمالات
قیمت نسخه الکترونیک
45000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آزمون آماری همبستگی به زبانی ساده

برای دریافت کتاب آزمون آماری همبستگی به زبانی ساده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.