معرفی و دانلود کتاب معرفی طرح‌های پژوهش ترکیبی به همراه مقاله‌های مرتبط

عکس جلد کتاب معرفی طرح‌های پژوهش ترکیبی به همراه مقاله‌های مرتبط
قیمت:
55000 تومان - 5.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب معرفی طرح‌های پژوهش ترکیبی به همراه مقاله‌های مرتبط و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معرفی طرح‌های پژوهش ترکیبی به همراه مقاله‌های مرتبط و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معرفی طرح‌های پژوهش ترکیبی به همراه مقاله‌های مرتبط

برای نوشتن پروپوزال یا پروژه‌ی پژوهشی، روش‌های علمی گوناگونی وجود دارد که رویکرد ترکیبی یکی از آن‌هاست. در کتاب معرفی طرح‌های پژوهش ترکیبی به همراه مقاله‌های مرتبط، نوشته‌ی مهدی کلانتری، عباس قلتاش و سید احمد هاشمی با چارچوب و فرآیند این رویکرد علمی و تحقیقاتی آشنا می‌شوید که به کمک آن‌ها می‌توانید از امکانات ویژه‌ای برای پژوهش در رشته‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی و... استفاده کنید.

درباره‌ی کتاب معرفی طرح‌های پژوهش ترکیبی به همراه مقاله‌های مرتبط

همان‌گونه که از نام طرح ترکیبی پیداست، در روند جمع‌آوری داده‌ها و فرایندهای آن، روش‌های کیفی و کمّی با یکدیگر تلفیق می‌شوند. در این روش محقق می‌تواند از هر دو نوعِ داده‌ها استفاده کند و در نهایت این امکان منجر به درک بهتری از مسئله‌ی تحقیق خواهد شد. در کتاب معرفی طرح‌های پژوهش ترکیبی به همراه مقاله‌های مرتبط، با جزئیات جمع‌آوری اطلاعات به مدد استفاده از استانداردهای این روش آشنا می‌شوید.

از ویژگی‌های برجسته‌ی کتاب آن است که مولف طرح‌های پژوهش ترکیبی را در ساختار مقاله‌های برجسته‌ی سراسر دنیا مورد بررسی قرار داده تا به شکل عملی و راهبردی ویژگی‌ها و قابلیت‌های این نوع طرح‌ها را درک کنید. نگارندگان سعی داشته‌اند ماهیت، هدف و فرایندهای موجود در روش ترکیبی را برپایه‌ی توضیح انواع آن که شامل روش‌های ترکیبی اکتشافی و همسوسازی می‌شود، توضیح دهند و هم‌زمان بر نقاط قوت داده‌های کمی و کیفی و تجزیه و تحلیل آن‌ها توجه داشته باشند؛ البته نباید این روش را با طرح‌های مدل ترکیبی اشتباه گرفت. چرایی این مسئله را در توضیحات نگارندگان کتاب خواهید دانست.

در کتاب معرفی طرح‌های پژوهش ترکیبی به همراه مقاله‌های مرتبط، که مهدی کلانتری، عباس قلتاش و سید احمد هاشمی آن را تالیف کرده‌اند، با جزئیات علمی مرتبط با این‌گونه طرح‌ها و چالش‌های عمده هنگام به‌کارگیری آن‌ها، آشنا می‌شوید.

در مجموع خواندن این کتاب به شما کمک می‌کند در بررسی دقیق روش‌های تحقیق ترکیبی که تلفیقی از دو روش کمی و کیفی هستند، با فواید و کارایی این روش‌ها بیشتر آشنا شوید و شرایط پیاده‌سازی آن را در پژوهش خود فراهم نمایید. بنابراین انتظار می‌رود پس از خواندن کتاب حاضر چرایی انتخاب روش ترکیبی، تفاوت میان انواع آن و نقاط ضعف و قوت این روش را بدانید.

کتاب معرفی طرح‌های پژوهش ترکیبی به همراه مقاله‌های مرتبط از سوی انتشارات مهد پژوهش منتشر شده و در دسترس پژوهشگران، دانشجویان و محققان قرار دارد.

کتاب معرفی طرح‌های پژوهش ترکیبی به همراه مقاله‌های مرتبط مناسب چه کسانی است؟

خواندن این اثر به دانشجویان رشته‌های علوم انسانی و پژوهشگرانی که تمایل به استفاده از روش‌های نوین و علمی برای انجام پروژه‌های تحقیقی دارند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب معرفی طرح های پژوهش ترکیبی به همراه مقاله های مرتبط می‌خوانیم

اولویت‌بندی به معنای ارزش و اهمیتی است که محقق به یک رویکرد، چه کمی و چه کیفی در طول مراحل جمع‌آوری داده‌ها و روند تحلیل آن ها قائل می‌شود. باید ذکر شود که تصمیم‌گیری در این باره کار بسیار دشواری است و می‌تواند به سلایق شخصی محقق، مخاطبین تحقیق و این که محقق می‌خواهد چه چیزی را بیشتر مورد تاکید قرار دهد، بستگی داشته باشد. در روش متوالی اکتشافی، به طور رایج اولویت به رویکرد کمی داده می‌شود. چرا که داده‌های کمی در ابتدا دریافت می‌شوند و عمدتاً خصوصیت اصلی روش‌های ترکیبی جمع‌آوری داده را نمایش می‌دهند. با این حال بر اساس اهداف تحقیق، حوزه سوالات کمی یا کیفی تحقیق و جزئیات خاص هر مرحله، ممکن است که یک محقق اولویت را بر جمع‌آوری و تحلیل داده‌های کیفی قرار دهد و یا هردو. این‌گونه تصمیمات معمولا یا در مرحله طراحی روش تحقیق، پیش از جمع‌آوری داده‌ها صورت می‌پذیرد یا بعدا در هنگام جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها.

در مطالعه تبیینی، از ابتدا تصمیم بر آن شد که اولویت به جمع‌آوری و تحلیل داده‌های کیفی، با وجود این که در مرحله دوم انجام می‌شد، داده شود. این تصمیم تحت تاثیر هدف این تحقیق برای شناسایی و توضیح عوامل موثر بر گرایش دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری از راه بود رود. تمرکز اصلی مرحله ابتدایی تحقیق یعنی مرحله کمی، برای آشکار ساختن توانایی پیش‌بینی عوامل منتخب خارجی و داخلی بر گرایش دانشجویان بود. با این که مرحله کمی، دارای استحکام بود، اما جمع‌آوری داده محدود به یک منبع و آمارگیری مقطعی بود. همچنین روش تحلیل داده‌ای که اتخاذ گشت فقط شامل دو تکنیک بود: آمار توصیفی و تحلیل تابع تشخیصی. هدف مرحله کیفی، کاوش و تفسیر نتایج به‌دست‌آمده از مرحله ابتدایی یعنی مرحله کمی بود.

فهرست مطالب کتاب

هدف
طرح‌های روش‌های تحقیق ترکیبی
چالش عمده در مورد روش‌های تحقیق ترکیبی
اهداف یادگیری در معرفی طرح‌های روش‌های تحقیق ترکیبی
خصوصیات روش‌های تحقیق ترکیبی
طرح‌های روش‌های تحقیق ترکیبی
فرایندهای طرح های روش های تحقیق ترکیبی
نقاط قوت و نگرانی‌ها در طرح‌های روش‌های تحقیق ترکیبی
استفاده از روش‌ پژوهش‌های ترکیبی: طرح اکتشافی متوالی از نظریه تا عمل
چکیده
روش‌های پژوهش ترکیبی متوالی اکتشافی
مطالعه‌تبیینی
مرحله‌کمی
مرحله‌کیفی
مشکلات فرایندی در روش‌های پژوهشی ترکیبی متوالی اکتشافی
اولویت‌بندی
پیاده‌سازی
ادغام
انتخاب موردی
تهیه روش مصاحبه
ادغام نتایج هردو مرحله تحقیق
مدل‌سازی بصری
نتیجه‌گیری
روش‌های ترکیبی - تئوری و عمل: متوالی، رویکرد اکتشافی
چکیده
مقدمه
پیشینه تحقیق
روش: رویکرد متوالی اکتشافی
مطالعه
فاز 1 کمی
نمونه
ابزارهای مورد استفاده
نمونه تحقیق
فاز 2 کیفی
نمونه
مضامین
محدودیت‌ها
دلایل عقلانی و توجیهی
نتیجه گیری
مفاهیم نوین رهبری در آموزش عالی: دیدگاه‌های جدید رهبری یا همان رهبر "قهرمان"؟
چکیده
بررسی پیشینه تحقیق
رهبری در سازمان‌های آموزش عالی
جنسیت و رهبری
رهبری در سطح سازمان
روش تحقیق
یافته‌ها
روسای امور دانشجویی
مدیران تحصیلات تکمیلی و اشتغال زایی
مدیران اداری (اداری (امور مالی، امور تحقیقاتی، منابع انسانی و توسعه)
مدیران منابع آموزشی و آموزش از راه دور
بحث و نتیجه‌گیری
پیامد‌ها
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معرفی طرح‌های پژوهش ترکیبی به همراه مقاله‌های مرتبط
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات مهد پژوهش
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات133
زبانفارسی
شابک978-622-97596-3-9
موضوع کتابنگارش، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب معرفی طرح‌های پژوهش ترکیبی به همراه مقاله‌های مرتبط

برای دریافت کتاب معرفی طرح‌های پژوهش ترکیبی به همراه مقاله‌های مرتبط و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.