معرفی و دانلود کتاب مگره و مرد نیمکت نشین

عکس جلد کتاب مگره و مرد نیمکت نشین
قیمت:
۱۸,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مگره و مرد نیمکت نشین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مگره و مرد نیمکت نشین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مگره و مرد نیمکت نشین

ژرژ سیمنون در کتاب مگره و مرد نیمکت نشین داستان مردی را روایت می‌کند که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است. کارآگاه مگره قصد دارد تا از معمای این قتل مرموز سر درآورد. گفتنی است این اثر یکی از مجلدهای مجموعه‌ی هیجان‌انگیز و محبوب «کارآگاه مگره» است. مجلدهای این مجموعه در فهرست پرفروش‌ترین رمان‌های جنایی قرار دارند.

درباره‌ی کتاب مگره و مرد نیمکت نشین

«من از یک کافه توی بلوار سن مارتن صحبت می‌کنم. همین الان یک مرد را پیدا کردیم. او را با ضربه‌ی چاقو کشته‌اند.»

همه‌ی داستان کتاب مگره و مرد نیمکت نشین (Maigret and the Man on the Bench) نوشته‌ی ژرژ سیمنون (Georges Simenon) از آن جا آغاز شد که خبر به قتل رسیدن یک مرد با ضربات چاقو به کارآگاه مگره رسید. جماعت بازرس‌ها چاقوکشی را چندان امر مهم و قابل اعتنایی نمی‌پنداشتند. به‌ویژه در نواحی شلوغ شهر که در اثر زد و خورد باندهای اسپانیایی و عربده‌کشی آدم‌ها، زیاد این‌گونه اتفاق‌ها رخ می‌داد. با این وجود، کارآگاه مگره چنین نبود. زمانی که خبر به کارآگاه داستان ما رسید، تصمیم گرفت با وجود تاریکی و سرمای هوا، به صحنه‌ی جرم برود. کارآگاه مگره قرار بود در این پرونده با سانتونی همکار شود. یک مرد فسقلی که به موهایش روغن می‌مالید، کفش پاشنه‌بلند به پا می‌کرد و همیشه در انگشت سبابه‌اش، یک انگشتر درشت با الماس زرد می‌انداخت. انگشتری که احتمالاً بدل بود.

کارآگاه مگره و سانتونی به راه افتادند. مگره خیلی زود با آزمایشگاه پزشکی قانونی تماس گرفته بود. کارشناسان به همراه دوربین‌ها و باقی وسایل مورد نیازشان از راه رسیدند و شش دانگ حواسشان را جمع کارشان کردند. نه سؤالی می‌پرسیدند و نه دغدغه‌ای داشتند؛ مگر دغدغه‌ی این که چطور در فضایی چنین محقر و تنگ به کار خود ادامه دهند. آیا کارآگاه مگره و همکارانش این بار نیز می‌تواند پاسخ درخوری برای معماهای قتل رخ‌داده بیابد و برای دستگیری قاتل اقدام کند؟ ژرژ سیمنون به شما پاسخ می‌گوید.

اگر پیشتر مجلدی را از مجموعه کتاب‌های کارآگاه مگره مطالعه کرده باشید، به خوبی آگاهید که این مرتبه نیز یک داستان هیجان‌انگیز جنایی مقابل شما قرار گرفته است. این داستان در اوایل قرن بیستم و در پاریس رخ می‌دهد. هم‌زمان که کارآگاه مگره اسرار بیشتری را درباره‌ی مقتول کسب می‌کند، خواننده بیشتر می‌تواند با شخصیت‌های کتاب هم‌ذات‌پنداری کند. با همه‌ی این‌ها، اثر حاضر جنبه‌های متفاوتی را در بر می‌گیرد که آن را از یک کتاب ساده‌ی معمایی - جنایی فراتر می‌‎برد. به عنوان مثال، بعد اجتماعی در کتاب مگره و مرد نیمکت نشین نمود بارزی دارد. هم‌زمان که داستان به پیش می‌رود و مخاطب بیشتر با رابطه‌ی میان مقتول و همسرش آشنایی پیدا می‌کند، بیشتر دورویی حاکم بر زندگی روزمره را در می‌یابد.

کتاب مگره و مرد نیمکت نشین نخستین بار در سال 1953 به رشته‌ی تحریر درآمده است. این کتاب را ابراهیم اقلیدی به زبان فارسی برگردانده و انتشارات هرمس آن را روانه‌ی بازار نشر کرده است. شما می‌توانید نسخه‌ی صوتی و الکترونیکی کتاب حاضر را از سایت و اپلیکیشن کتابراه دریافت کنید.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های کارآگاه مگره

کتاب‌های کارآگاه مگره در کنار مجموعه‌هایی مانند شرلوک هلمز و هرکول پوآرو به‌عنوان بهترین و معروف‌ترین مجموعه کتاب‌های کارآگاهی شناخته می‌شوند. شخصیتی که ژرژ سیمنون خلق کرده است تفاوت چشمگیری با دیگر کارآگاه‌های ادبیات جنایی دارد. ژولز مگره (Jules Maigret) شخصیت خیالی این داستان‌ها کمیسری از تیپ جنایی پاریس است که سعی می‌کند نظام فکری جنایت‌کارها را درک کند. او یکی از بزرگ‌ترین کارآگاه‌های اخلاقی ادبیات قرن بیستم است.

ژرژ سیمنون از سال 1931 دوست‌داران ادبیات رازآلود را با داستان‌های کارآگاه مگره سرگرم می‌کند. «مگره و مرد اسرارآمیز»، «مگره و دیوار سنگی»، «مگره و مرد تنها» و «مگره و یک‌صد چوبه‌ی دار» بخشی از رمان‌های ژرژ سیمنون هستند که به فارسی ترجمه‌شده‌اند. تاکنون بیش از هفتاد جلد رمان از ماجراهای کارآگاه مگره بین سال‌های 1931 و 1972 منتشر شده است. علاوه بر این رمان‌ها داستان‌های کوتاه کارآگاه مگره نیز در نشریات مختلف فرانسوی به انتشار می‌رسیدند.

نکوداشت‌های کتاب مگره و مرد نیمکت نشین

  • من عاشق مطالعه‌ی آثار ژرژ سیمنون هستم. او مرا به یاد چخوف می‌اندازد. (ویلیام فاکنر)

  • ژرژ سیمنون بزرگ‌ترین و اصیل‌ترین رمان‌نویسی است که در تاریخ ادبیات داشته‌ایم. (آندره ژید)

  • ژرژ سیمنون رمان‌نویسی است که به شکلی به دنیایی که خلق کرده ورود می‌کند که توگویی واقعاً بخشی از آن است. (پیتر آکروید)

  • یک نویسنده‌ی برتر... فراموش ناشدنی. (ایندیپندنت، لندن)

  • ژرژ سیمنون نویسنده‌ای اعتیادآور و قصه‌گویی بی‌نظیر است. (The Observer)

  • قانع‌کننده و درخشان. (جان گری)

  • ژرژ سیمنون حقیقتاً یک نویسنده‌ی فوق‌العاده است. مگره و مرد نیمکت نشین به طرز شگفت‌انگیزی خوانا، ساده و کاملاً هماهنگ با دنیایی است که ژرژ سیمنون خلق می‌کند. (موریل اسپارک)

  • شاهکاری خارق‌العاده از قرن بیستم. (جان بانویل)

  • کاوشگر روح‌های سخت... او نه تنها خالق پرفروش‌ترین مجموعه‌ی پلیسی در جهان است، بلکه یک افسانه‌ی ادبی فناناپذیر است. ژرژ سیمنون اسرار و جنایات را با قدرت‌ درمانگر، فیلسوف و اعتراف‌کننده فاش می‌سازد. (تایمز، لندن)

  • به طرز عجیبی آرامش‌بخش. (مارگارت اتوود)

  • ژرژ سیمنون یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان قرن بیستم است. هیچ نویسنده‌ای نمی‌تواند صحنه‌ای این چنین خلق کند. تجسم جهان، مکان، زمان، مجموعه‌ای از شخصیت‌ها - بالاتر از همه، اتمسفر. (ایننشال تایمز)

  • بسیار ارزشمند. (ساندی تایمز، لندن)

  • یکی از بزرگترین نویسندگان قرن بیستم... ژرژ سیمنون ما را وا می‌دارد تا به درون خود بنگریم. (روزنامه‌ی گاردین)

  • کتاب‌های کارآگاه مگره درست به اندازه‌ی خود پاریس جاودانه هستند. (واشنگتن پست)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب مگره و مرد نیمکت نشین

مجموعه کتاب‌های کاراگاه مگره دستمایه‌ی اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی بسیاری قرار گرفته‌اند. علاوه بر تأثیرهای غیر مستقیمی که نوشته‌های ژرژ سیمنون بر سینمای ژانر جنایی داشته‌اند، از کتاب‌های کارآگاه مگره اقتباس‌های مستقیمی نیز انجام شده است. از میان این اقتباس‌ها می‌توان به اقتباس تلویزیون بی‌بی‌سی از کتاب مگره و مرد نیمکت نشین اشاره کرد که در سال 1965 با بازی روپرت دیویس (Rupert Davies) در نقش مگره تولید شد.

در سال 1993 فیلمی دیگر با اقتباس از کتاب مگره و مرد نیمکت نشین در فرانسه به نمایش درآمد. اثر نامبرده به کارگردانی اتین پیر (Etienne Périer) تهیه و تولید شده است.

کتاب مگره و مرد نیمکت نشین برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های جنایی و داستان‌های معمایی و پلیسی علاقه دارید، از مطالعه‌ی کتاب مگره و مرد نیمکت نشین لذت و بهره می‌برید. علاوه بر این، افرادی که به رمان‌های روان‌کاوانه و فلسفی علاقه دارند کتاب نامبرده را مفید خواهند یافت.

با ژرژ سیمنون بیشتر آشنا شویم

ژرژ سیمنون رمان‌نویس مطرح بلژیکی است. او در سیزدهم فوریه‌ی سال 1903 چشم به جهان گشود و در سپتامبر سال 1989 چشم از جهان فرو بست. آنچه بیش از هر چیزی نام او را بر سر زبان‌ها انداخته، آثاری است که او در ژانر جنایی و معمایی روانه‌ی بازار نشر کرده است.

بد نیست اشاره کنیم ژرژ سیمنون آثار خود را با نامی مستعار منتشر می‌کرد. به همین دلیل بود که هیچ‌کس تا مدت‌ها نمی‌دانست نام واقعی این نویسنده‌ی پرفروش چیست و مبلغ فراوانی که از فروش کتاب‌ها به دست می‌آید، به ثروت چه کسی می‌افزاید. او در طول زندگی خود بیش از 200 کتاب با شانزده اسم مستعار نوشت. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، نام برخی از بهترین آثار ژرژ سیمنون هستند: «بیگانگان در خانه (Strangers at Home)»، «مرگ مرموز در کلیسا (The Saint-Fiacre Affair)»، «مگره و دیوار سنگی (Maigret Stonewalled)»، «نامزدی آقای ایر (Mr Hire's Engagement)» و «مگره و مرد تنها (Maigret and the Loner)».

در بخشی از کتاب مگره و مرد نیمکت نشین می‌خوانیم

خانم سرایدار یک روز صبح حدود ساعت یازده کاملاً تصادفى او را دیده بود که روى نیمکتى در بلوار سن مارتن نشسته است. زن با او صحبت نکرده بود، بلکه دور زده بود و از راهى رفته بود که لویى او را نبیند. مگره مى‌توانست این را درک کند. این نیمکت بود که او را دچار دلشوره کرده بود. آخر چه معنى داشت مردى مثل موسیو لویى، که تقریبا بیشتر عمرش روزى ده ساعت کار کرده بود، عاطل و باطل روى نیمکت پارک بنشیند! آن هم نه روز یکشنبه، نه بعد از ساعات کار! در ساعت یازده صبح، ساعتى که همیشه اوج فعالیت هر مغازه و اداره‌اى است.

موسیو سمبرو نیز اخیرا به همکار سابقش برخورده بود و او را دیده بود که روى نیمکتى، این بار در بلوارِ بُن نووى که پیاده تا بلوار سن مارتن و خیابان بوندى فاصله‌اى نداشت، نشسته است.

این مربوط به یک بعدازظهر بود و آقاى سمبرو خیلى کمتر از زن سرایدار حساسیت نشان داده بود و به همین جهت با او صحبت هم کرده بود. یا شاید اول لویى توره او را دیده بود.

آیا انباردارِ سابق با قرار قبلى به آن جا آمده بود؟ مردى که نزدیک نیمکت پرسه مى‌زده و ظاهرا انتظار مى‌کشیده تا توره او را دعوت به نشستن کند چه کسى بوده؟ موسیو سمبرو هیچ مشخصاتى از او به دست نداده بود. شاید چندان توجهى به او نداشته. در عین حال، توصیف او واضح بود:

«از آن آدم‌هایى بود که اغلب روى نیمکت‌هاى آن محوطه مى‌نشینند.»

فهرست مطالب کتاب

فصل اوّل: کفش‌هاى قهوه‌اى
فصل دوم: دختر دماغ کوفته‌اى
فصل سوم: تخم‌مرغ آب‌پز
فصل چهارم: مراسم خاکسپارى در زیر باران
فصل پنجم: بیوه پلیس
فصل ششم: گدایان
فصل هفتم: مغازه بارانى‌فروشى
فصل هشتم: راز مونیک
فصل نهم: قاضى کاملیو بى‌تابى مى‌کند
اَعلام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مگره و مرد نیمکت نشین
نویسنده
مترجمابراهیم اقلیدی
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات191
زبانفارسی
شابک978-964-363-715-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مگره و مرد نیمکت نشین

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مگره و مرد نیمکت نشین

برای دریافت کتاب مگره و مرد نیمکت نشین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.